Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2006, 15:42   #21
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
En de vRT maar zagen over hoe laag de populariteit van Berlusconi lag.
We zijn een paar maanden verder, en hun linkse held is 1000 keer minder populair.
tof
Ik ben toch geneigd om personen elk apart te beschouwen en niet zonder meer te vereenzelvigen met enige achterban; bestaat er ginds ook misschien onderscheid tussen linkse en rechtse mafia, of zijn beide groeperingen gelijkaardig geracketeerd? Of je nu van de hond of van de kat gebeten wordt ....
Oud 16 december 2006, 16:25   #22
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Belachelijke reacties hier. Wat is hier precies het verwijt? Dat de linkse regering van Prodi een gezond financieel beleid probeert te voeren? Ik vind dat juist lovenswaardig. Of is het verwijt dat ze impopulair zijn? Dat dit ongetwijfeld voort komt uit de onpopulaire beslissing de staatsfinancieen op orde te stellen is waarschijnlijk nog niet doorgedrongen tot jullie vooringenomen hersentjes.
Ik vraag me hier echt af wie van jullie Berlusconi een goed bestuurder vond. Wie van jullie verkiest Berlusconi boven Prodi( stel dat je in Italië zou wonen). En hou astublief motivaties zoals "omdat hij rechts is" of "omdat hij links is" ver weg van mij.
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 16:42   #23
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Belachelijke reacties hier. Wat is hier precies het verwijt? Dat de linkse regering van Prodi een gezond financieel beleid probeert te voeren? Ik vind dat juist lovenswaardig. Of is het verwijt dat ze impopulair zijn? Dat dit ongetwijfeld voort komt uit de onpopulaire beslissing de staatsfinancieen op orde te stellen is waarschijnlijk nog niet doorgedrongen tot jullie vooringenomen hersentjes.
Ik vraag me hier echt af wie van jullie Berlusconi een goed bestuurder vond. Wie van jullie verkiest Berlusconi boven Prodi( stel dat je in Italië zou wonen). En hou astublief motivaties zoals "omdat hij rechts is" of "omdat hij links is" ver weg van mij.
Topic luidt:
Slechts 19,8% van de Italianen vindt de linkse regering beter dan die van Berlusconi!
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 16:54   #24
willem1940NLD

Standaard

Ik voel me eigenlijk best tevreden dat ik niet in Italië woon.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 16:55   #25
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik voel me eigenlijk best tevreden dat ik niet in Italië woon.
Ik ook.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 16:57   #26
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er was een duidelijk verschil in stemgedrag tussen :

- enerzijds de Italianen binnen Italië = consumenten van de Berlusconi-media

- anderzijds de Italianen buiten Italië = consumenten van een pluralistische media

Wie heeft er Prodi over de streep getrokken?
Oud 16 december 2006, 17:06   #27
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Er was een duidelijk verschil in stemgedrag tussen :

- enerzijds de Italianen binnen Italië = consumenten van de Berlusconi-media

- anderzijds de Italianen buiten Italië = consumenten van een pluralistische media

Wie heeft er Prodi over de streep getrokken?
Kunt U daar voor Fonske niet links en rechts aankoppelen?
Oud 16 december 2006, 18:02   #28
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nog niet zo lang geleden devalueerden Italië, Spanje, Frankrijk en Griekenland ongeveer jaarlijks hun nationale munt; nu verpesten ze voortaan de Euro.
Er is niets of niemand dat Nederland belet om uit de Europese Unie te treden. Gezien jullie keuze tegen de europese grondwet zou dat trouwens een logische en een moedige keuze zijn. Blijkbaar zijn de nederlanders liever laf.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 18:40   #29
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Er is niets of niemand dat Nederland belet om uit de Europese Unie te treden. Gezien jullie keuze tegen de europese grondwet zou dat trouwens een logische en een moedige keuze zijn. Blijkbaar zijn de nederlanders liever laf.
Nee, Nederlanders zijn niet tegen de EU, maar wel tegen de EU zoals die in de grondwet stond. Overigens zouden we eerst die grondwet nodig hebben, wilden we eruit stappen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 19:16   #30
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
"Beidt uw tijd".

Jij houdt niet van referenda, hè?

Overigens is dit allemaal nakaarten, want EU en Euro zijn ons opgedrongen ZONDER inspraak van het volk, dat in economisch redelijke tijden gemiddeld toch al weinig politiek bewustzijn had en gewoon niet merkte dat/hoe het werd verschalkt en verkocht.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 december 2006 om 19:20.
Oud 16 december 2006, 19:33   #31
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben toch geneigd om personen elk apart te beschouwen en niet zonder meer te vereenzelvigen met enige achterban; bestaat er ginds ook misschien onderscheid tussen linkse en rechtse mafia, of zijn beide groeperingen gelijkaardig geracketeerd? Of je nu van de hond of van de kat gebeten wordt ....
Juist, maar het waardeoordeel blijft deze keer achterwege van onze rooie vrienden, en d�*t is net het hypocriete.
Berlusconi was een duivel, een idioot en niemand moest hem.
Prodi was de grote man van Europa.
We zien het nu he...
Oud 16 december 2006, 19:52   #32
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Juist, maar het waardeoordeel blijft deze keer achterwege van onze rooie vrienden, en d�*t is net het hypocriete.
We zien het nu he...
Dat is correct...

Het is geweldig stil...
Oud 16 december 2006, 20:06   #33
willem1940NLD

Standaard

Ik voorvoel dat Italië aan de (burgers van) beter geordende EU-landen zeer veel geld gaat kosten. Maar houd moed, er komen nog enige minstens zo zwakke broeders extra bij de club.
Oud 18 december 2006, 20:44   #34
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Topic luidt:
Slechts 19,8% van de Italianen vindt de linkse regering beter dan die van Berlusconi!
Ik kan mij vergissen, maar ik heb het niet specifiek op de topics, wel op de reacties. Ach als je maar onzin kan uitkramen.

Citaat:
Kunt U daar voor Fonske niet links en rechts aankoppelen?
Weerom kan ik mij vergissen, maar ik meen toch dat jij diegene bent die alles in een links rechts perspectief zet( ga je eigen reacties maar na).'T is te zeggen volgens jou is rechts voor al het goede in de wereld verantwoordelijk en is links verantwoordelijk voor al het slechte. Ik erken wel het bestaan van links en rechts (hoewel deze begrippen relatief zijn in tijd en ruimte) maar zit er niet zo in vastgeroest als jij, ben wat pragmatischer.

Citaat:
We zien het nu he...
Jullie pakken hem omdat hij onpopulair is (wat ik niet minder verwacht van een bende populisten als jullie). Prodi durft onpopulaire maatregelen nemen (denkt dus niet louter aan postjes en termijnen) om zijn land op orde te krijgen. In mijn boekje blijft hij dus de grote man. Dit is wat echte staatsmannen zouden en moeten doen, het belang van het land voor de eigen populariteit zetten.
Oud 18 december 2006, 20:48   #35
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Probleem van democtatie, de uitstraling en populariteit van iemand is belangrijker dan hoe goed hij/zij presteert
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 22:58   #36
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan mij vergissen, maar ik heb het niet specifiek op de topics, wel op de reacties. Ach als je maar onzin kan uitkramen.

Weerom kan ik mij vergissen, maar ik meen toch dat jij diegene bent die alles in een links rechts perspectief zet( ga je eigen reacties maar na).'T is te zeggen volgens jou is rechts voor al het goede in de wereld verantwoordelijk en is links verantwoordelijk voor al het slechte. Ik erken wel het bestaan van links en rechts (hoewel deze begrippen relatief zijn in tijd en ruimte) maar zit er niet zo in vastgeroest als jij, ben wat pragmatischer.

Jullie pakken hem omdat hij onpopulair is (wat ik niet minder verwacht van een bende populisten als jullie). Prodi durft onpopulaire maatregelen nemen (denkt dus niet louter aan postjes en termijnen) om zijn land op orde te krijgen. In mijn boekje blijft hij dus de grote man. Dit is wat echte staatsmannen zouden en moeten doen, het belang van het land voor de eigen populariteit zetten.
En hoe was het met de Italiaanse financiën gesteld, toen Berlusconi in 2001 het roer van Prodi overnam?
Welke moedige beslissingen had Prodi tijdens zijn vorige regeertijd genomen?
Oud 19 december 2006, 00:20   #37
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En hoe was het met de Italiaanse financiën gesteld, toen Berlusconi in 2001 het roer van Prodi overnam?
Welke moedige beslissingen had Prodi tijdens zijn vorige regeertijd genomen?
Ik weet niet of u bekent bent met de (naoorlogse) politieke geschiedenis van Italie. Indien dit wel het geval is weet u goed genoeg hoe tumultieus de de jaren '90 waren voor de Italiaanse poltiek. Prodi heeft met zijn nauwelijks aan elkaar hangende coalitie gedurende dat amper twee jaar durende mandaat wel heel wat verwezenlijkt. Ik wil daar gerust wat meer over vertellen, maar dat zal voor morgen zijn (te laat nu).
Maar ik begrijp uw symphatie voor Berlusconi wel. Een grote mond die iedereen die er andere visie op na houd voor communisten uitmaakt en denkt dat alle onheil van de wereld uit linkse hoek komt.
Oud 19 december 2006, 09:16   #38
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of u bekent bent met de (naoorlogse) politieke geschiedenis van Italie. Indien dit wel het geval is weet u goed genoeg hoe tumultieus de de jaren '90 waren voor de Italiaanse poltiek. Prodi heeft met zijn nauwelijks aan elkaar hangende coalitie gedurende dat amper twee jaar durende mandaat wel heel wat verwezenlijkt. Ik wil daar gerust wat meer over vertellen, maar dat zal voor morgen zijn (te laat nu).
Maar ik begrijp uw symphatie voor Berlusconi wel. Een grote mond die iedereen die er andere visie op na houd voor communisten uitmaakt en denkt dat alle onheil van de wereld uit linkse hoek komt.
Fonske, mijn sympathie voor Berlusconi is niet geweldig groot, hoor....

Neem Uw sponkske en veeg die opmerking weg (dat de extreem linkse hoek voor enorm veel onheil in de wereld verantwoordelijk is, dat mag U rustig laten staan, maar dat wist U wss ook wel)...

Wss vond U Prodi ook een geweldige leider in de EU?...

(bij mij had hij de uitstraling van een schotelvod)
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be