Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2006, 23:44   #21
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Kan zij eraan doen dat ze in dit land drie officiële landstalen hebben i.p.v. één zoals in de meeste andere landen..
Onzin! Een heleboel landen hebben meerdere landstalen, en niet de onbelangrijkste: Zwitserland (3), Canada(2), China (een stuk of 50), in de arabische landen worden ook meerere taaltjes en/of dialekten gesproken, in Afrikaanse landen eveneens, zelfs in de States worden er tegenwoordig 2 talen gesproken (engels en spaans)....Je ligt weer te lullen, Oehoe...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 00:00   #22
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Onzin! Een heleboel landen hebben meerdere landstalen, en niet de onbelangrijkste: Zwitserland (3), Canada(2), China (een stuk of 50), in de arabische landen worden ook meerere taaltjes en/of dialekten gesproken, in Afrikaanse landen eveneens, zelfs in de States worden er tegenwoordig 2 talen gesproken (engels en spaans)....Je ligt weer te lullen, Oehoe...
Jij bent gewoon een lul. Ik heb het over officiële landstalen en geen dialecten of streektalen.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 01:22   #23
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ook geen reclame voor allochtonen die zich willen aanpassen...
Like I said...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ze:
  • doet geen klop
  • leeft op ons kosten
  • spreekt nog steeds de taal niet
Ze weten hun boegbeelden wel te kiezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 01:25   #24
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het over officiële landstalen en geen dialecten of streektalen.
Frans kende ze reeds (anders had ze nooit met Albert kunnen leven). Het volstond om de taal van 60% van dit land te leren. En dat is op 50 jaar tijd niet gelukt. Is ze debiel of wil ze niet?

Ik heb het ook wel moeilijk met sommige talen, maar geef me 300 miljoen per jaar en geen job en ik leer een taal wel hoor.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 19 december 2006, 01:39   #25
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Een grovere belediging voor de allochtonen kon men niet bedenken. Vele Marokkanen in Vlaanderen spreken van thuis uit Berbers, en kennen daarnaast Arabisch en een basis van Frans. Als zij naar hier komen, leren zij daarbovenop nog eens Nederlands als vierde taal.

Met wie worden zij dan vergeleken? Met een troela die zich te goed voelt om na bijna 50 jaar een half woord Nederlands over haar lippen te krijgen!

Ik meen het, wanneer ik vraag... excuseer... wanneer ik EIS dat het Centrum Voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding aangeklaagd wordt voor deze belediging van onze allochtone gemeenschap! Door de migranten die moeite doen zich te integreren en Nederlands te leren te vergelijken met een elitaire trees die weigert Nederlands te spreken, geeft het CGKR duidelijk blijk van racistisch gedrag, dat wij in een 21e eeuw niet langer kunnen accepteren!

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 19 december 2006 om 01:40.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 01:55   #26
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Een grovere belediging voor de allochtonen kon men niet bedenken. Vele Marokkanen in Vlaanderen spreken van thuis uit Berbers, en kennen daarnaast Arabisch en een basis van Frans. Als zij naar hier komen, leren zij daarbovenop nog eens Nederlands als vierde taal.

Met wie worden zij dan vergeleken? Met een troela die zich te goed voelt om na bijna 50 jaar een half woord Nederlands over haar lippen te krijgen!

Ik meen het, wanneer ik vraag... excuseer... wanneer ik EIS dat het Centrum Voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding aangeklaagd wordt voor deze belediging van onze allochtone gemeenschap! Door de migranten die moeite doen zich te integreren en Nederlands te leren te vergelijken met een elitaire trees die weigert Nederlands te spreken, geeft het CGKR duidelijk blijk van racistisch gedrag, dat wij in een 21e eeuw niet langer kunnen accepteren!
Ben je er nu stilaan achter wat het CGKR is? Stilaan begrepen dat het een exponent van het regime is? Dat het gewoon de juridische inquisitie van het regime is?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 19 december 2006, 01:55   #27
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Kan zij eraan doen dat ze in dit land drie officiële landstalen hebben i.p.v. één zoals in de meeste andere landen..
Neen, maar kategoriek weigeren om de taal van de meerderheid te spreken EN verwachten dat ze koningin van alle belgen is.....
Trouwens ze kan nog altijd haar ontslag indienen en terug naar Italie gaan....Daar spreken ze er ook tenminste twee: Italiaans en Oostenrijks-Duits.

Maar op dit gebied past ze goed bij de andere saksencoburgs, die alle talen willen leren, behalve het Nederlands.

'Geen taal, geen geld
' zou een goede leuze zijn!

A propos: die Argentijnse al horen Nederlands praten....ik weet haar naam nu niet, maar ze is getrouwd met een van de Hollandse prinsen.
En die ziet er dan nog goed uit ook.
En het belangrijkste: die kijkt niet uit de hoogte neer! Heb je haar (een tijdje geleden al) zien supporteren voor de Nederlandse ploeg....Schitterend gewoon!
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel

Laatst gewijzigd door hermanvk : 19 december 2006 om 01:58.
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 02:03   #28
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
worden we gewoonweg geregeerd door allochtonen?
JA DUS
Yep... ze hebben den eerste pol ook geimporteerd. Hij besteelde het britse volk op dat moment. Eens hij op zijn postje zat is hij beginnen stelen van de walen en de Vlamingen. En na hem de rest van die bende.....
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 02:31   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Yep... ze hebben den eerste pol ook geimporteerd. Hij besteelde het britse volk op dat moment. Eens hij op zijn postje zat is hij beginnen stelen van de walen en de Vlamingen. En na hem de rest van die bende.....
En het stelen is sindsdien erger geworden en intussen uitgegroeid tot 12 miljard per jaar.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 19 december 2006, 04:04   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
A propos: die Argentijnse al horen Nederlands praten....ik weet haar naam nu niet, maar ze is getrouwd met een van de Hollandse prinsen.
En die ziet er dan nog goed uit ook.
En het belangrijkste: die kijkt niet uit de hoogte neer! Heb je haar (een tijdje geleden al) zien supporteren voor de Nederlandse ploeg....Schitterend gewoon!
Die Argentijnse is niet gewoon getrouwd met één van die Nederlandse prinsen, maar wel met de kroonprins die Koning gaat worden.
die Argentijnse wordt enkel prinses, in tegenstelling tot ons land, waar alle geimporteerden eventueel koningin (én betaald) worden! Maakt niks uit of ze nu uit Zweden, dan wel Spanje, dan wel Italie kwamen. Voordien kwamen ze uit Beieren, dan wel Frankrijk. allemaal koninginnen hier! allemaal dik betaald door de vlamingen!

Bernhardt, die gehuwd was met Juliana, heeft het nooit verder geschopt dan Prins,net zoals Claus.

Maar Maxima (waar je het over hebt) kan wèl nederlands PRATEN, en niet zo'n beetje!

Laatst gewijzigd door circe : 19 december 2006 om 04:07.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 07:45   #31
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De affiche meldt dat Paola hier werk als koningin heeft gevonden.
Via een openstaande vacature bij de VDAB?
Oud 19 december 2006, 23:46   #32
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben je er nu stilaan achter wat het CGKR is? Stilaan begrepen dat het een exponent van het regime is? Dat het gewoon de juridische inquisitie van het regime is?
Ik vraag me af hoe het VB zou reageren als de allochtone gemeenschap het CGKR zou aanklagen. Ik denk dat Filip Dewinter zich wel in 24 bochten zal moeten wringen!

(maar om op je vraag te antwoorden: daar was ik al een tijdje achter. Maar de vijand van mijn vijand is niet automatisch mijn vriend)
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Oud 19 december 2006, 23:54   #33
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Allez, moest het Vlaams Belang nu eens Paola tot voorbeeldmigrant promoveren met dezelfde motivatie, ze kregen toch meteen 7 klachten aan hun broek?
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 23:54   #34
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af hoe het VB zou reageren als de allochtone gemeenschap het CGKR zou aanklagen. Ik denk dat Filip Dewinter zich wel in 24 bochten zal moeten wringen!
Baneen, hij zou de migrantengemeenschap gewoon feliciteren, no big deal.
Oud 19 december 2006, 23:59   #35
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik volgde even de quiz uit bovenvermelde link.

http://www.diversiteit.be/NR/rdonlyr...étrangers.htm

Ik krijg van zulke nep-kwisjes in feite de kriebels.

Uit een vorige vraag blijkt namelijk dat 70% van de Turken en 67% van de Marokkanen (degenen die met die nationaliteit geboren zijn, dus NIET INBEGREPEN de hier geboren kinderen) ondertussen Belg geworden zijn en dus niét worden meegerekend als het over "vreemdelingen" gaat.

Verder blijkt uit die site dat de gezinsherenigingen zelfs niet berekenbaar zijn vermits deze niet worden opgenomen in statistieken!

BRON

Misschien toch wel interessante informatie voor de Edina's van deze wereld die bij hoog en laag blijven beweren dat gezinshereniging en importhuwelijken een "marginaal" verschijnsel zijn!

35.000 vers geïmporteerden per jaar en nog slagen ze er niet in 1 voorbeeldmigrant te vinden uit die non-EU verrijkers. Dat zegt natuurlijk ook heel wat.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 01:17   #36
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(maar om op je vraag te antwoorden: daar was ik al een tijdje achter. Maar de vijand van mijn vijand is niet automatisch mijn vriend)
Nee. Dat heb ik al een tijdje begrepen van je discours. We gaan liever de Vlaamse onafhankelijkheid verwezenlijken met een groepje van 0,5% dan onze zuiverheid opgeven.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 20 december 2006, 01:18   #37
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Baneen, hij zou de migrantengemeenschap gewoon feliciteren, no big deal.
Wel bif deal voor de bontjasmadammekes die koekendozen van de koninklijke familie verzamelen. Ze stemmen voor het VB omdat ze schrik hebben van jongeren die rondhangen op straat, zeker als het over allochtonen gaat. Ik zou die royalisten bij het VB-kiespubliek toch niet onderschatten.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 20 december 2006, 01:27   #38
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee. Dat heb ik al een tijdje begrepen van je discours. We gaan liever de Vlaamse onafhankelijkheid verwezenlijken met een groepje van 0,5% dan onze zuiverheid opgeven.
Moet in Baskenland de EHAK of Batasuna zichzelf dan opheffen omdat de PNV nu eenmaal groter is?
Moet in Catalonië het ERC zichzelf dan opheffen omdat het CiU nu eenmaal groter is?
Oud 20 december 2006, 01:35   #39
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet in Baskenland de EHAK of Batasuna zichzelf dan opheffen omdat de PNV nu eenmaal groter is?
Moet in Catalonië het ERC zichzelf dan opheffen omdat het CiU nu eenmaal groter is?
Beter samenwerken om een gemeenschappelijk doel te bereiken. Wat doen die splintergroepjes? Ze bereiken niets. NIETS!

Nee, echt Jaani, wat bereiken ze?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 20 december 2006 om 01:35.
Oud 20 december 2006, 01:40   #40
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beter samenwerken om een gemeenschappelijk doel te bereiken. Wat doen die splintergroepjes? Ze bereiken niets. NIETS!

Nee, echt Jaani, wat bereiken ze?
Jaani,

We kunnen nog lang keuvelen over hoe cool hun acties zijn en posters ophangen over "free dendezen" of "vrijheid voor..." maar bereiken ze er iets mee? In hoeverre zitten we hier tegen onszelf te praten?

Tijd om daar over na te denken. Ik denk dat een onafhankelijk vlaanderen er enkel komt als je je overgevoelige neus eens dichtknijpt en samenwerkt met mensen die op andere gebieden misschien niet meteen je ding zijn. En dat is heel belangrijk.

Als schreeuwer aan de kant staan wetende dat het establishment je niet serieus neemt, dat is makkelijk. Een samenwerking over ideologische grenzen heen, dat is moeilijk maar het gemeenschappelijke doel is het waard.

mvg,
Jazeker

PS : Als je antwoordt met "maar de partij x wil geen vakbonden of partij y wil de patroons dit of dat" dan noem ik je vanaf nu een belgicist want dan ben je van kwade wil.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 20 december 2006 om 01:41.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be