![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe het beest nog zou wegzwemmen na een schot door de kop zie ik niet in. Doodknuppelen gebeurd niet van op afstand, het is dus perfect mogelijk om het beest teslachten op een humane manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die beelden vind ik echt walgelijk en hopelijk verbieden ze zulke vangst. En indien dit toch moet - voor een stuk altijd om de populatie te beperken - laat ze dit dan doen op een humane manier.
![]() |
![]() |
#24 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En het is zijn mening niet? Let ook op de kromme redenering: een zeehond eet jaarlijks 2000 kg vis. Dat is evenveel als een garnalenschip op 1 week vangt.
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De inuïts kunnen toch moeilijk koeien gaan houden? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Inuïts doden enkel zoveel dieren die ze nodig hebben om te overleven & dan nog bij voorkeur een ziek of zwak dier. Da's leven samen met de natuur. Groen! stelt zich dan ook zo op. Natuurlijk is jacht noodzakelijk maar dan niet uit commerciële overwegingen of voor de fun, dat spreekt voor zich dacht ik. Dus geen zeehonden doden voor hun vacht of omdat de vissers hierdoor wat minder vis vangen. Idem voor andere dieren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jörge, ga tegen een andere boom pissen alshetUbelieft.
Citaat:
Het feit dat JIJ een computer kan gebruiken om ons van het GROENE GELIJK te voorzien is al genoeg om te zeggen dat je HYPOCRIET bent. Een beschaving die genoeg "manuren" en "Energie" kan verspillen om totaal nutteloze dingen te vervaardigen zoals Internet,Legers, vaccins, Ziekenhuizen en andere 21ste eeuwse geplogenheden, die kan niet in balans zijn ,met de huidige technologie. Er is ook geen enkel initiatief om die balans te halen.De grondstoffen zijn nog vrij toegankelijk. Tot ongeveer het bronstijdperk was de beschaving en de technologie redelijk in evenwicht met de natuur.Wil JIJ terug naar die tijd? Ik zo niet. Ik wil naar de toekomst.. een periode waar de technologie zodanig is gevorderd dat de natuur op aarde terug in oorspronkelijke glorie te bekijken is.Met de mensheid als hoeders voor die aardbol. Langs de andere kant. Als ik een zeehond zou doden(en neen, ik heb het nog nooit gedaan, het grootste dier ik ooit gedood heb was een konijn dat voor mijn brommerwielen sprong.Vrijwillig is een vlieg zowat het grootste),dan neem ik die zeehond tot mij, in de vorm van voedsel, en zijn vacht, en ja ook de botten, kan je prachtige handvaten van maken. Ik veroordeel dus het jagen vanwege het dikke nekkensyndroom verbonden met bont. leer en bont zijn veel milieuvriendelijker materialen dan enige welke syntethische variant. LAAT ONS POLYAMIDE VERBIEDEN. Ook een idee nietwaar.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
groen wil niet zeggen terug naar de grotten. Groen wil zeggen: technologie kan, maar men mag het ecologische aspect niet uit het oog verliezen. Een beetje zoals Murray Bookchins visie van social ecology.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het toppunt van groene harmonie. (Dat er in die omstandigheden in de winter af en toe wel één van tussenuit valt, is een detail) Die mensen hebben toch ook recht om in een huis te wonen (houten barak) en zich te verplaatsen met een sneeuwscooter? En om dit te bekomen is een zekere vorm van handel nodig (waaronder de handel in vlees en pelzen). Als de Groenen van de inuït eisen enkel te jagen om zich te voeden, dan kan je ook van ons eisen om terug jagende holbewoner te worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.stadtheizung.at/ http://www.sauberbrenner.at/ Een van de afvalverbrandingscentrales die bijna in het centrum van Wenen ligt is zelfs een toeristische trekpleister: http://www.vienna.cc/wienpix/fernwaerme2.jpg
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn hier wel redelijk off topic bezig, maar een kleine maand geleden ben ik op een avondbijeenkomst van de Esperantobeweging in contact gekomen met het Earthship concept.
www.earthship.org Ik weet alvast met 90 procent zekerheid dat ik later zo'n huis ga zetten!
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behalve als de kapiteinzetel in het schip is bedekt met bont. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||