Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2003, 17:53   #21
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Hij krijgt gewoon een uitkering, en mag bijklussen. Er moet niks bepaald worden. Klust hij bij: prima voor hem, doet hij het niet, dan is het zijn eigen probleem.
Dus zonder zijn uitkering aan te passen?
Ik zou álle uitkeringen naar beneden halen (behalve voor bvb langdurig zieken en gehandicapten). Maar dat dan gekoppeld aan een systeem zoals dat van de dienstencheques, waarbij bijklussen aantrekkelijk gemaakt wordt.
Gezien er bij een deel van de werklozen ook al luiheid is om werk te zoeken kan eventueel zelfs werk aangeboden worden.
Laat de RVA eerst de werklozen eens werk aanbieden. En spreek dan over de luiheid van de moedeloze werkloze!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 17:55   #22
crawlerman
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ClearedEyes
Ik kan prutske zijn redenering wel volgen.
Bij zwartwerk betaald de werkgever geen werkgeversbijdrage, geen sociale heffingen, en nog een hele boel andere dingen niet aan de staat.

Meestal verdien je bij zwartwerk toch vrij goed aangezien de arbeider minder moet betalen aan de staat.

Als iedereen meer wilt verdienen (iedereen dus), dan zullen ze in dit circuit stappen.

Dus minder geld voor de sociale zekerheid.

Wanneer men zwartwerk zou legaliseren, dan zouden er allerlei heffingen komen op dit werk en zou het hetzelfde zijn van gewoon werk.
Legaal zwartwerk bestaat gewoon niet. Punt uit.
Hoe meer taxatie op arbeid, hoe meer zwartwerk. Neem de reden van het zwartwerk weg en er zal geen zwartwerk zijn.
en ook geen sociale zekerheid of dacht je da dit allemaal geen geld kost.
crawlerman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 17:58   #23
crawlerman
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Hij krijgt gewoon een uitkering, en mag bijklussen. Er moet niks bepaald worden. Klust hij bij: prima voor hem, doet hij het niet, dan is het zijn eigen probleem.
goed, dan ben ik vanaf nu ook werkloos, krijg maandelijks een uitkeringkje kado, de rest van de tijd ga ik bijklussen , zodat de timmerman van naast de hoek geen werk meer heeft (want die bijklusser is toch veel goedkoper , ahja hij hoeft geen sociale bijdragen te betalen). Zwartwerk is de oorzaak dat onze sociale zekerheid naar de knoppengaat
en jij vindt dat goed?
crawlerman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 18:17   #24
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

@Crawler: heb ik ergens gezegd onbeperkt bijklussen? In feite ben ik voor. Maar dan moet er een andere manier komen om de SZ te financieren. Vandaar ben ik op korte termijn voor een beperking. Zoals die bvb door de dienstencheques voorzien worden.
Oud 7 december 2003, 19:03   #25
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat de RVA eerst de werklozen eens werk aanbieden.
Ik begin zo stilaan te begrijpen wat de oorzaken zijn van het feit dat er zoveel werklozen zijn; we moeten die mensen dus werk aanbieden, en waarschijnlijk nog elke morgend thuis gaan ophalen en afzetten aan het werk en 's avonds terug naar huis brengen ook zeker.
Wanneer je geen werk hebt, lijkt het mij de logica zelve dat je op zoek gaat naar werk, dat je soliciteert en jezelf aanbiedt voor bepaalde functies. Het lijkt mij compleet niet logisch dat je wacht tot iemand je komt vragen om te werken of komt zeggen dat je ergens kan/moet gaan werken.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 19:09   #26
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crawlerman
Citaat:
goed, dan ben ik vanaf nu ook werkloos, krijg maandelijks een uitkeringkje kado, de rest van de tijd ga ik bijklussen , zodat de timmerman van naast de hoek geen werk meer heeft (want die bijklusser is toch veel goedkoper , ahja hij hoeft geen sociale bijdragen te betalen). Zwartwerk is de oorzaak dat onze sociale zekerheid naar de knoppengaat
en jij vindt dat goed?
Mja, maar aan de andere kant is de koopkracht van de simpele werknemer zo weinig dat die bewust graag beroep doet op een zwartwerker.
Oud 7 december 2003, 19:12   #27
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "herr fritz

Mja, maar aan de andere kant is de koopkracht van de simpele werknemer zo weinig dat die bewust graag beroep doet op een zwartwerker.
Voila, en beide worden er beter van. Wat kan je daaroptegen hebben?
Oud 7 december 2003, 19:24   #28
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Laat de RVA eerst de werklozen eens werk aanbieden.
Ik begin zo stilaan te begrijpen wat de oorzaken zijn van het feit dat er zoveel werklozen zijn; we moeten die mensen dus werk aanbieden, en waarschijnlijk nog elke morgend thuis gaan ophalen en afzetten aan het werk en 's avonds terug naar huis brengen ook zeker.
Wanneer je geen werk hebt, lijkt het mij de logica zelve dat je op zoek gaat naar werk, dat je soliciteert en jezelf aanbiedt voor bepaalde functies. Het lijkt mij compleet niet logisch dat je wacht tot iemand je komt vragen om te werken of komt zeggen dat je ergens kan/moet gaan werken.
Weet U wel waarvoor de afkorting RVA staat?
Wanneer het is zoals U stelt dan schaffen we die RVA simpelweg af, terug een 10.000 Tal ambtenaren minder dat we moeten betalen aan een VOLWAARDIG loon. Waarvoor ze niets moeten doen.
U draait de zaak om.
Wanneer een werkloze alle dagen de klok rond de werkgevers gaan ambeteren met de vraag om werk. Dan moeten die werklozen ook hun kosten kunnen inbrengen er recuperen van de staat. Want hun uitkereing dient om ze een vervanginginkomen te geven en niet om de lijn en de NMBS te sponseren.
Weet u wel dat men bij de meeste werkgevers zelfs geen bewijs meer wil geven dat men zich heeft aangeboden als werkzoekende?
De RVA heeft de plicht de mensen aan het werk te helpen, zoniet.. afschaffen die nuteloze handel.
Werkwinkels schieten als paddestoelen uit de grond. Waarom?
Wel, omdat de regering de gemeentes subsidieert om zo nen winkel op te zetten. Kunnen er nog eens 4 partijbenoemden een heel gemakkelijk en schoon leven scheppen. Met als resultaat,,,,, 4 partijgebondenslaven meer!
Oud 7 december 2003, 20:07   #29
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wanneer een werkloze alle dagen de klok rond de werkgevers gaan ambeteren met de vraag om werk. Dan moeten die werklozen ook hun kosten kunnen inbrengen er recuperen van de staat. Want hun uitkereing dient om ze een vervanginginkomen te geven en niet om de lijn en de NMBS te sponseren.
Dat ze met de fiets of den brommer gaan. Worden in Be trouwens door de RVA voorzien.
Verder zijn er sinds kort ook moderne ontwikkelingen, zoals de krant, de brief, de email en zelfs het internet om werk te vinden.
En eigenlijk moet je zelfs niet zo ver te gaan. Gewoon kranten beginnen verkopen aan stations, eens gaan langsvragen bij de plaatselijke senioren in je buurt of ze hulp kunnen gebruiken.
Ben ik de enige mens die als hij rondwandelt constant mogelijkheden om te werken ziet?
Oud 7 december 2003, 20:08   #30
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
OK het is een selectieve quote maar eigenlijk is dat in vele gevallen wel aangewezen. Je geraakt immers niet altijd en overal met het openbaar vervoer en probeer kosten van een gemotoriseerd voertuig maar eens te dragen van een uitkering.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 20:24   #31
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat ze met de fiets of den brommer gaan. Worden in Be trouwens door de RVA voorzien.
Verder zijn er sinds kort ook moderne ontwikkelingen, zoals de krant, de brief, de email en zelfs het internet om werk te vinden.
En eigenlijk moet je zelfs niet zo ver te gaan. Gewoon kranten beginnen verkopen aan stations, eens gaan langsvragen bij de plaatselijke senioren in je buurt of ze hulp kunnen gebruiken.
Ben ik de enige mens die als hij rondwandelt constant mogelijkheden om te werken ziet?
Waar wandelde gij dat ge met kranten verkopen uw broek kunt ophouden?
Bij de senioren centen gaan verdienen om Uw gezin te onderhouden?
Gij moogt mij dat eens komen uitleggen.
Wanneer men werkt moet men een EERLIJK loon kunnen verdien.
Natuurlijk weet ik ook dat een boer altijd te weinig aangeeft aan de belastingen. Maar wel veel in het zwart kan doen.
Maar iedereen is geen boer met een hofstede dat wanneer hij in 't stad komt de mogelijkheid ziet zitten om een snabbel bij te verdienen met gazetjes te verkopen.
De tijden van de ronde van frankrijk zijn reeds voorbij zulle.
Oud 7 december 2003, 20:34   #32
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

In Wenen leven honderden mensen van op straat kranten te verkopen. De eerste Leuvenaar die dat doet moet ik nog tegenkomen.
Net zoals de mensen die hier op kruispunten je autovensters komen kuisen. Je verdient daar beter mee dan je zou denken.

Werklozen met een uitkering hebben zoiezo niks om over te klagen, want de uitkering is meer dan waar ik als student meer rondkom. En ik vind niet dat ik slecht leef.
Oud 7 december 2003, 20:50   #33
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In Wenen leven honderden mensen van op straat kranten te verkopen. De eerste Leuvenaar die dat doet moet ik nog tegenkomen.
Net zoals de mensen die hier op kruispunten je autovensters komen kuisen. Je verdient daar beter mee dan je zou denken.

Werklozen met een uitkering hebben zoiezo niks om over te klagen, want de uitkering is meer dan waar ik als student meer rondkom. En ik vind niet dat ik slecht leef.
't is te hopen dat u na Uw studietijd aan werk kunt komen.
En als ge van Uw kotgeld een vrouw en kind kan onderhouden, dan bent u zeker een begenadigd persoon.
Maar in het Genst noemen Uw redenering "klappen zonder vel over zijne buik".
U komt nog maar piepen, wat weet U af van werken?
Oud 7 december 2003, 20:53   #34
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Citaat:
Als ze niet werken zegt men over allochtonen: ze profiteren van onze sociale zekerheid
Als ze wél werken zegt men over allochtonen: ze pakken de jobs af van onze werknemers.

Wat een onzin, alsof er een vast aantal jobs is, dat onafhankelijk van het aantal mensen in een land opgevuld kan zijn, en dat daarna iedereen werkloos is.

Men zou beter een groot deel van het zwartwerk legaliseren, en dan de legale vorm promoten. Dát zou welvaart brengen!
Ze moeten hier niet zijn , niet om officieel te werken, en ook niet om in het zwart te werken. ER IS GEEN WERK genoeg!! vertrek eens van deze basis!
geen werk genoeg en jij verdient wel werk en zij niet? ben je meer waard misschien?
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 21:01   #35
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En als ge van Uw kotgeld een vrouw en kind kan onderhouden, dan bent u zeker een begenadigd persoon.
't Is toch straf dat ik dan nu al jobs moet weigeren, omdat ik anders teveel geld verdien en mijn ouders geen kinderbijslag meer krijgen, meer belasting moeten betalen, ...
Neen, over mijn eigen maak ik me geen zorgen.
Oud 7 december 2003, 21:01   #36
fernand
Europees Commissaris

Standaard

geen werk genoeg en jij verdient wel werk en zij niet? ben je meer waard misschien?

Jazekzr, ik verdien het om hier te werken, ik ben hier geboren heb 35 jaar gewerkt. Heb 3 falingen meegemaakt, en heb altijd braaf mijn werknemets belastingen betaald zodanig dat er een stel heren studiebeurs bekomen, omdat ik afgedragen heb om omhooggevallen bietekwieten den boel hier nu te laten verzieken.
Dat ze gaan werken in hun land.
Ik heb 12 jaar voor een Belgische firma in het buitenland gewerkt.
Ik moest Bel. Machines plaatsen voor halve garen, die er dan niet konden mee werken.
Wanneer de tweede machine geplaatst was, waas de eerste reeds voor de helft afgebroken. En zulke "arbeiders" brengt U naar hier.
Oud 7 december 2003, 21:04   #37
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Citaat:
Citaat:
Als ze niet werken zegt men over allochtonen: ze profiteren van onze sociale zekerheid
Als ze wél werken zegt men over allochtonen: ze pakken de jobs af van onze werknemers.

Wat een onzin, alsof er een vast aantal jobs is, dat onafhankelijk van het aantal mensen in een land opgevuld kan zijn, en dat daarna iedereen werkloos is.

Men zou beter een groot deel van het zwartwerk legaliseren, en dan de legale vorm promoten. Dát zou welvaart brengen!
Ze moeten hier niet zijn , niet om officieel te werken, en ook niet om in het zwart te werken. ER IS GEEN WERK genoeg!! vertrek eens van deze basis!
En waarom wil U mij ontzeggen waar U voor vreemdelingen voor pleit!.
U bent een rasist in de werkelijke zin van het woord. Vreemd volk eerst.
De eigen bevolking mag van U rustig verkommeren en krantjes verkopen aanhet station.
Oud 7 december 2003, 21:10   #38
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
't Is toch straf dat ik dan nu al jobs moet weigeren, omdat ik anders teveel geld verdien en mijn ouders geen kinderbijslag meer krijgen, meer belasting moeten betalen, ...
Neen, over mijn eigen maak ik me geen zorgen.
Boer Bavo, woont U in WIEN???????????
Oud 7 december 2003, 21:12   #39
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Boer Bavo, woont U in WIEN???????????
Ja. Straf hé, wat er allemaal kan op kosten van de Belgische belastingbetaler (na ja, ik betaal zelf ook wel extra)
Oud 7 december 2003, 21:14   #40
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Hoe meer taxatie op arbeid, hoe meer zwartwerk. Neem de reden van het zwartwerk weg en er zal geen zwartwerk zijn.
Inderdaad. Wat is zwartwerk ? Het ontduiken van belasting op arbeid.

Schaf belasting op arbeid af en alle arbeid is wit.

Is de fraude daarmee de wereld uit ? Neen, er bestaat nog verkoop in 't zwart (BTW-ontduiking). Maar het legioen fiscale ambtenaren moet zich dan op één enkele belastingsvorm (BTW) toespitsen. En dat zal dus heel wat efficiënter kunnen gebeuren dan op de 37 belastingsvormen van vandaag (met hun 74 achterpoortjes) !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be