Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2007, 08:09   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
Mijn ervaring is precies het omgekeerde. De vriendjespolitiek en maîtressenpromoties in de privésector tarten vandaag werkelijk elke verbeelding. En dan zwijg ik nog over de zoontjes van aandeelhouders en de "uitbestedingen" aan duistere bedrijfjes van zichzelf of van copains. En dat allemaal met het geld van de klanten. En dan is men verbaasd over het hoge aantal falingen (al dan niet geënsceneerd en/of frauduleus).
Trouwens, de dienstverlening bij overheidsinstanties is de laatste jaren stukken beter dan bij privébedrijven.
Naverkoop bestaat vaak alleen nog in de foldertjes en berust op leugens en platte oplichterij. En het wordt elke dag erger, flagranter en arroganter. De invloed van jonge Vlerick- en TEW-mannetjes is hieraan niet vreemd: die denken dat ze erbij horen, terwijl er achter hun rug gelachen wordt door de échte financiers en geldschieters.
Met dat verschil dat een privebedrijf werkt met "prive" geld en niet dat van de belastingsbetaler. Als dien baas zo dwaas wil zijn van wa onbekwamen binnen te halen, is dat in de eerste plaats zijn probleem.

Ik heb in zowel privé als overheidsdienst gewerkt, en ik weet het verschil wel. en sorry maar Kwaliteit van dienstverlening bij de overheid : ...

Ik wacht nog altijd op mijn belastingbrief, dit na meerdere aanmaningen, bij verschillende diensten...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 08:19   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
Privatisering leidt via overnamen en kartelvormingen onvermijdelijk tot monopolies. Klant zijn kiest men dus niet zelf.
Of gelooft u nog in die fabel dat concurrentie leidt tot lagere prijzen?
Alleen keiharde uitbuiting, kinderarbeid en grondstoffenroof hebben daar - voor sommige producten - de voorbije jaren voor gezorgd. De toename van de winsten moest dan uiteraard vele malen groter zijn, wat het geval was.

Klant zijn kiest men wel degelijk zelf, zelf als er een monopolie is, staat het u nog altijd vrij van te zeggen, dat ze hun brol in hun gat kunnen steken...

En voor alternatieven te zoeken... trouwens voor ge u op de markt begeeft zorgt dat ge zelf alles van het product dat ge zoekt kent, als dan die verkoper of service aanbieder met zijn mooie verkoperpraatjes afkomt, zien ze direct dat da geen verf pakt en gaan ze over tot de orde van de dag.

Als ik nen TV ga kopen weet ik al op voorhand precies wat ik wil, en laat ik die handige showman in zijn kostuumeke direct voelen dat hij best niet te veel zever verteld, zelfde met garagisten overigens, en niet op tijd leveren of slecht leveren , is gelijk aan sorry vriend geen geld. ...
Oud 5 januari 2007, 08:22   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Laat dat nu toch ook mijn eerste gedacht zijn. Waarschijnlijk zijn al hele families daar aan het werk.

Wel het valt wel eens voor, ... ja...
Oud 5 januari 2007, 10:41   #24
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wel het valt wel eens voor, ... ja...

In het geval van Sint Niklaas valt dat zeker voor ... 'k denk dat den helft die daar zit of familie is of elkaar kent uit reeds bestaande vriendenkringen. Dus degene die geen vriendjes zijn gaan nu mss wel uit de boot vallen, zodat de Freddy zeker is van z'n bloedrode toekomst
Oud 5 januari 2007, 14:01   #25
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

héhé 't laatste bericht uit freddy town is nog niet koud of't volgende is er al

Citaat:
Rob Verreycken, voormalig Vlaams parlementslid van het Vlaams Belang, zal in de OCMW-raad van Sint-Niklaas zetelen. Benji De Soeter, een van de twee Vlaams Belang'ers die dinsdag op de installatievergadering van de gemeenteraad werd aangeduid als OCMW-raadslid, neemt ontslag en maakt plaats voor Verreycken.

Dinsdag op de installatievergadering van de gemeenteraad was er alleszins grote verwarring bij het Vlaams Belang bij de bekendmaking van de uitslag van de verkozen OCMW-raadsleden. Oud-gediende Walther Bruwiere werd verrassend niet herkozen tot OCMW-raadslid. Nieuwelingen Nathalie Behiels en Benji De Soeter behaalden wel het vereiste aantal stemmen. Prompt vroeg de fractieleider van het Vlaams Belang om de vergadering even te schorsen.

Vandaag werd bekend dat Benji De Soeter ontslag neemt als OCMW-raadslid. Hij zal plaats maken voor Rob Verreycken. Die verhuisde enkele jaren geleden van Antwerpen naar Sint-Niklaas. Ook zijn vader, senator Wim Verreycken, ruilde Antwerpen voor Sint-Niklaas. (belga/hln)
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be