Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2003, 13:06   #21
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel
Ik begrijp het dat ze niet te vergeven zijn maar je maakt een fout (misschien een schrijffout) als je zegt: "ik vergeef de vreemdelingen niet". Waarschijnlijk wou je zeggen: "ik vergeef het die vreemdelingen niet".
Nee, toch niet. Het is wel degelijk DE vreemdelingen. Zo is dat in mijn systeem fysiek en psychisch ingeslagen. En ik krijg het er niet meer uit. Een paar jaar geleden maakte ik iets gelijkaardigs mee in een bankfiliaal waar een grote aggressieve Turk mij stond te bedreigen en uitmaakte voor vuile kutBelg. Ik was de enige van de autochtonen die durfde een weerwoord voeren. Maar als ik mij niet had ingehouden en niet had gezwegen, dan had die kerel mij zeker in elkaar geklopt, binnen of buiten de bank. En op straat liep het vol met zwartharige vreemdelingen die mekaar én de geweldenaar blijkbaar goed kenden... Sindsdien ben ik van bankfiliaal veranderd. En ik vrees dat er zoals mij nog zeer vele getraumatiseerde mensen zijn.

Het is iets onwillekeurigs, iets waar je zelf niets meer kan aan veranderen. Onderdrukken lukt misschien nog gedeeltelijk, maar dat vertrouwen in de mens die je niet kent en die er niet vertrouwd uitziet is verdwenen. Voorgoed. En DAT neem ik dus DE vreemdelingen kwalijk.

Dat is dus wat men onder de "verrijking" van de multiculturele samenleving verstaat. Dat je als autochtoon op den duur bang bent van iedereen die je op straat tegenkomt in je eigen stad. Want alle vertrouwd uitziende mensen durven hun huis niet meer uit.

En daarom ben ik bereid om desnoods -als dat de prijs zou zijn- een geheel jaarloon onmiddellijk af te geven om maar van die vreemdelingen verlost te zijn.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2003, 02:51   #22
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Voor 5.000.000 franks ben ik in een ander land voor mijn leven lang rijk.
Hier kan ik er nog niet eens een huis kopen.
Als je mij die bedrag zou geven,...
Maar dan zou ik mijn lot niet met deze land verbonden hebben hè?
Klinkt het voor u ironisch dat ik mijn lot met deze land voor 0 frank heb verbonden.
Ik ben zelfs zo geworteld met dit land als een boer dat is met zijn veld.
Als u mij zou tegen komen op straat of in een winkel, eender waar eigenlijk, zou u dan even veel haat dragen voor mij als voor een kinderverkrachter zoals Dutroux of een volksbedrieger zoals Kelchtermans, alleen maar omdat ik een bruine huidskleur, bruine ogen en donkere haren heb?
Zou u nog altijd mij weg wensen zoals u een stekende bij weg wenst of plots een kind aanvallend pitbull wegwenst, ookal spreek ik welbeschaafd Nederlands en heb net zoals mijn glimlach een sympathieke tong, alleen maar omdat u hoort dat ik geen Vlaamse naam heb en naar uw menen ook wellicht geen katholiek ben?
Ook al zet ik mij met hart en ziel in voor dit land en haar inwoners?
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2003, 18:45   #23
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor 5.000.000 franks ben ik in een ander land voor mijn leven lang rijk.
Hier kan ik er nog niet eens een huis kopen.
Als je mij die bedrag zou geven,...
Is dat jouw prijs om je uit te kopen?

125.000 EUR/persoon lijkt me nogal aan de hoge kant.

Maak er 25.000 EUR van en we kunnen misschien beginnen te praten.

Momenteel zijn er in België voor elke moslim voorlopig nog ongeveer 25 niet-moslims. Als die 25 niet-moslims elk 1000 EUR samenleggen, kunnen we alle moslims in België (zo'n 400.000) uitkopen.

Vb: een moslim-gezin in België met 4 kinderen kinderen en nog een oma en opa erbij zou dan huiswaarts kunnen trekken met 200.000 EUR op zak. Geen slechte deal niet?

Dit is maar een denkoefening natuurlijk, maar toch wel realistisch denk ik.

En dit zou de niet-moslims slechts 1000 EUR per persoon kosten. Is dat geen koopje?

Dus, waarop wachten we? Wij kopen jullie uit en wij kunnen ons weer thuis en veilig voelen.
Oud 19 december 2003, 18:48   #24
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Kahraman Y.
Citaat:
Maar dan zou ik mijn lot niet met deze land verbonden hebben hè?
Groot gelijk van hier te blijven en uw best te doen om het voor iedereen beter te maken. Het IS hier trouwens stukken BETER om te leven dan in om het even welk moslimland (Turkije met zijn zogenaamde laïciteit van mijn voeten inbegrepen). Ikzelf ben ook maar wat blij dat ik hier mijn vaste stek heb.
MAAR als je wil dat alle allochtonen het hier goed hebben, dan moet je dringend mee gaan doen aan de DE-ISLAMISERING van diezelfde allochtonen, de vrouwen op kop. Als je wil dat alle allochtonen zo goed ingeburgerd geraken als jijzelf blijkbaar bent, dan moet je open kaart spelen en de islam aan de kaak stellen...Of durf je niet?

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2003, 21:58   #25
Darwin
Banneling

Standaard

Bij het getal van die 400.000 is natuurlijk rekening gehouden met de tomeloze aangroei van de moslims in Europa.

Mensen zoals die hieronder zitten uiteraard NIET in dat getal. Die zijn hier van harte welkom.

Citaat:

1. Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben
" We zouden in Nederland een debat moeten voeren over de vraag: komt de moraal van ons, mensen, vandaan of wordt alles door God ingegeven? "

2. Gij zult u geen gesneden beeld maken noch [... enz. ...]
" Persoonlijk blijf ik de leer van Mohammed achterhaald vinden, maar omdat ik in mijn nieuwe rol, als politica, niet in debat kon gaan met mensen die mij steeds weer voor de voeten zouden werpen dat ik hen achterlijk had genoemd, heb ik die opmerking teruggenomen. Of eigenlijk zou ik moeten zeggen dat ik mijn woorden heb genuanceerd: ik vind de islam - je overgeven aan de wil van Allah - een achterlijk uitgangspunt, maar dat wil niet zeggen dat ik de dragers van het geloof ook achterlijk vind. Zij lopen achter. Dat is iets anders. Zij kunnen nog vooruit."

3. Gij zult de naam van de Here, uw God, niet ijdel gebruiken
"Op het beledigen van zijn profeet, Mohammed, staat de doodstraf. Dat heeft de profeet zelf van God vernomen, zoals hij wel vaker boodschappen doorkreeg die hem goed van pas kwamen. Lees het maar na in de Koran: hij stal Zayneb, de vrouw van zijn leerling door te zeggen dat het de wil van Allah was. En erger nog: hij werd verliefd op Aisha, de negenjarige dochter van zijn beste vriend. Haar vader zei: 'Wacht alsjeblieft tot ze de puberteit heeft bereikt', maar Mohammed wilde zo lang niet wachten. Dus wat gebeurt er? Hij krijgt van Allah de boodschap door dat Aisha zich moet klaarmaken voor Mohammed.

Dat is kennelijk de leer van Mohammed: het is geoorloofd om het kind van je beste vriend af te pakken. Mohammed is, gemeten naar onze westerse maatstaven, een perverse man. Een tiran. Hij is tegen vrije meningsuiting. Als je niet doet wat hij zegt, loopt het verkeerd met je af. Dat doet mij denken aan al die megalomane machthebbers uit het Midden-Oosten: Bin Laden, Khomeini, Saddam. Vind je het vreemd dat Saddam Hoessein er is? Mohammed is zijn voorbeeld. Mohammed is een voorbeeld voor alle moslimmannen. Vind je het vreemd dat zoveel moslimmannen gewelddadig zijn?

Mohammed is als individu verachtelijk. Mohammed zegt dat een vrouw binnenshuis moet blijven, een sluier moet dragen, bepaald werk niet mag verrichten, niet hetzelfde erfrecht heeft als haar man, gestenigd moet worden als zij overspel pleegt."

5. Eer uw vader en uw moeder
"Allah zegt: eerst gehoorzaam je mij, dan gehoorzaam je de profeet Mohammed en daarna je vader en je moeder. In alles. Er is maar één moment waarop je ongehoorzaam mag zijn: als ze je vragen niet langer in Allah te geloven. [...] Zo pervers kan religie zijn: ze infiltreert in intieme relaties en dwingt ouders te kiezen tussen hun kinderen en hun God."

6.Gij zult niet doodslaan
" De islam en de manier waarop mensen of partijen zich inzetten om de leer van Mohammed te verdedigen is een internationaal onderwerp geworden, opgetekend in rapporten van de Verenigde Naties. Bin Laden en zijn stoet hebben precies het tegenovergestelde bereikt van wat zij voor ogen hadden. Het zal eerst erger worden - de aanval op Irak zal aantonen hoe erg - maar 11 september, mark my words, was het begin van het einde van de islam."

7.Gij zult niet echtbreken
" Het ziet er niet best voor mij uit: voor het plegen van ontucht verdien ik volgens de Koran honderd stokslagen en voor het plegen van overspel kan ik gestenigd worden. Over bedreigingen gesproken..."

8.Gij zult niet stelen
"Mijn moeder vond sportles onzedelijk. Het extra geld dat daarvoor werd gevraagd, wilde ze mij niet geven. Daarom stal ik het. Hetzelfde gold voor zangles, of de kleurpotloodjes die wij van school moesten kopen. "

10.Gij zult niet begeren [... enz ...]
"Het hangt er vanaf w�*t je begeert. Ik zou, net als bijvoorbeeld Karl Popper, filosofische stukken willen schrijven. Dus paradoxaal genoeg is deze stap - de politiek ingaan - schadelijk voor mijn ideaal. Het liefst wil ik filosoof worden en mijn eigen theorieën uitwerken."

Citaat:

- De Islam is middeleeuws en heeft Nederland niets te bieden. Maagdenvliesherstel-het is 2003!

- Het is een eindig onderwerp, de islam. En nu wel uitgemolken. We zijn bij de droesem beland.

-De verblindheid van die AEL treft mij nog wel het meest. Pleiten voor de invoering van de sharia, maar je niet bedenken dat juist moslimjongeren verantwoordelijk zijn voor de meeste kleine criminaliteit. Dus die zijn het die straks rondlopen met een afgehakte hand!

-Er moet, vind ik, meer gescholden worden op de islam en meer gelachen om de islam. We moeten die hoofddoekjes belachelijk maken! Ik ben het gegrom van die baarden zo ontzettend zat. Er moet meer worden gelachen!

-Als je in 2003 louter in Koran-teksten spreekt, ben je als cultuur failliet.
Hetzelfde fenomeen zie ik bij de AEL en haar volgelingen. Nog afgezien van het feit dat hun pan-arabisme een volkomen versleten ideaal uit de jaren vijftig is.......die taal van ze! Als ze het over de staat Israël hebben, spreken ze van de zionistische entiteit. Dus is je referentiekader niet meer de dagelijkse, Belgische of Nederlandse werkelijkheid.

-Ik weet wel zeker dat de AEL, net als sommige moskeeën, met Saudisch geld wordt gefinancierd.

-De Arabische "identiteit" die de AEL voor ogen heeft, bestaat helemaal niet.

-Zo iemand als Fatima Elatik die een naaicursus en een fietscursus als bijdrage aan de emancipatie van moslimvrouwen ziet, dat is toch een schande!

-Moslims roepen steeds dat ze worden onderdrukt, maar ze onderdrukken zichzelf.

-Actief oproepen om "niet voor de ongelovigen te werken" - liever een uitkering.
Het voortdurende gescheld op de ongelovigen, maar daar wel je geld vandaan halen; daar kon ik op een gegeven moment niet meer tegen.

-Als de vrijheid hier niet zo groot was, hadden we die schreeuwlelijkerds helemaal niet gehoord! Die vrijheid moeten we niet uitverkopen onder de noemer van het multiculturalisme.
De islam is middeleeuws en heeft Nederland niks te bieden.

-Janmaat is weggepest, maar als de AEL "Arabieren eerst" roept, wordt dat gedoogd onder het mom van moslim-emancipatie. Extreem-rechts is toch ook niet gezien als de emancipatie van skinheads?

-Het is toch Godgeklaagd dat we na drie generaties nog zitten te wachten op die emancipatie? Ik geloof niet in evolutie. Evolutie gaat veel te langzaam. De beuk erin, revolutie!

"Nederland slikt te veel onzin van moslims", een artikel van Hafid Bouazza is te vinden op:
http://www.geocities.com/fortuynisti...dbouazza1.html
Oud 19 december 2003, 23:59   #26
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Hierboven werden dus grote voorbeelden van helpende vreemdelingen aangehaald.

Zeg nu zelf, buiten een verstokte racistische enkeling (shame on him), zal toch niemand het zich in het hoofd halen om deze mensen te willen buitenwerken?

Zij zijn niet de enige mensen van moslimafkomst die de islam doorzien hebben, maar horen wel bij de enkelingen die het LEF en de EERLIJKHEID hebben om te zeggen waar het op staat.
Bovendien heeft het argument "het zijn racisten" bij hen geen enkele zin...

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2003, 22:32   #27
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Ik geloof dat er duizend maal meer mensen ooit geholpen zijn geweest door vreemdelingen dan bestolen door de helpers.

Ik zal u denk nu zelf terug naar een gebeuren dat mij erg heeft getroffen.
Ik reed met een vriend ergens heen, we zagen langs de weg een vrouw die in een gracht had gereden.
We zijn onmiddelijk gestopt en haar wagen eruitgeduwd.
Ze is er onmiddelijk doorgereden, zonder een of andere dankbetuiging is ze daar weg gevlugd.
Wij bleven met onze ogen open van verstommenis achter in de gracht.
3 mogelijke verklaringen :

1. het mens was nog in shock en kon niet goed meer oordelen en reed weg als was ze bevrijd

2. het was een 'bitch' die je beter in de gracht hed laten steken

3. ze was misschien doodsbang omdat jullie er nogal 'vreemd' uitzagen en ze misschien al eens nare ervaringen met vreemdelingen had gehad.

Wat dat laatste betreft kan ik uit eigen ervaring meespreken. Nadat ik door 4 Marokkanen ineengeslagen en bedreigd en beroofd was, gebeurde het dat als ik daarna plots met iemand met zwart haar geconfronteerd werd, ik onmiddellijk en, onwillekeurig een angstschok door mijn hele lijf voelde gaan. Sindsdien ga ik nooit meer gerust weg 's avonds. Ik blijf sindsdien liever thuis. Dat ze me dat hebben aangedaan vergeef ik de vreemdelingen nooit.
zie je niet in dat jij het zelf bent die verantwoordelijk is voor dergelijke objectificatie van 'de vreemdeling' ? Je projecteert gewoon je angsten op een hele bevolkingscategorie (en meerbepaald de donkeren van huidskleur). De mens is een vat vol angsten, en zoekt altijd naar 'veiligheid', maar is het niet beter om je angst te overkomen door de werkelijke oorzaken ervan in te zien, in plaats van projecties te gaan maken naar onschuldigen?
Oud 25 december 2003, 03:12   #28
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
Citaat:

3 mogelijke verklaringen :

1. het mens was nog in shock en kon niet goed meer oordelen en reed weg als was ze bevrijd

2. het was een 'bitch' die je beter in de gracht hed laten steken

3. ze was misschien doodsbang omdat jullie er nogal 'vreemd' uitzagen en ze misschien al eens nare ervaringen met vreemdelingen had gehad.

Wat dat laatste betreft kan ik uit eigen ervaring meespreken. Nadat ik door 4 Marokkanen ineengeslagen en bedreigd en beroofd was, gebeurde het dat als ik daarna plots met iemand met zwart haar geconfronteerd werd, ik onmiddellijk en, onwillekeurig een angstschok door mijn hele lijf voelde gaan. Sindsdien ga ik nooit meer gerust weg 's avonds. Ik blijf sindsdien liever thuis. Dat ze me dat hebben aangedaan vergeef ik de vreemdelingen nooit.
zie je niet in dat jij het zelf bent die verantwoordelijk is voor dergelijke objectificatie van 'de vreemdeling' ? Je projecteert gewoon je angsten op een hele bevolkingscategorie (en meerbepaald de donkeren van huidskleur). De mens is een vat vol angsten, en zoekt altijd naar 'veiligheid', maar is het niet beter om je angst te overkomen door de werkelijke oorzaken ervan in te zien, in plaats van projecties te gaan maken naar onschuldigen?
Dit is geen alleenstaand feit en Darwin zijn angst is terecht. Ik kan je tientallen zulke feiten opnoemen uit mijn stad, dit jaar alleen al. En deze zijn heus niet door die vier zelfde Marokkanen gepleegd waar Darwin het over had. Als mensen schrik hebben om buiten te komen, is er duidelijk iets mis met de samenleving.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2003, 11:48   #29
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:

Dit is geen alleenstaand feit en Darwin zijn angst is terecht. Ik kan je tientallen zulke feiten opnoemen uit mijn stad, dit jaar alleen al. En deze zijn heus niet door die vier zelfde Marokkanen gepleegd waar Darwin het over had. Als mensen schrik hebben om buiten te komen, is er duidelijk iets mis met de samenleving.
ik zeg niet dat er in de samenleving géén (criminaliteits)problemen zijn..

maar, als jij ELKE vreemdeling verantwoordelijk gaat houden voor de inbreuken van sommigen, DAN heb jij wel wel degelijk een psychologisch probleem.. Therapie, om in te zien hoe je die angst opbouwt, is dan géén slechte stap. (want de angst komt in zo'n geval vanuit jezelf...) Ik vind dat ergens wel begrijpelijk (veralgemening op basis van traumatische ervaringen) maar ik leg me niet neer bij de conclusie van sommigen : alle vreemdelingen buiten om die reden (cf. Darwins discours). Want er zullen altijd angsten zijn die geprojecteerd worden op bepaalde personen. Zijn het de vreemdelingen nie, dan vinden we wel weer een andere categorie.. erken de mechanismen en de angst zal al voor een stuk verdwijnen.
Oud 25 december 2003, 18:16   #30
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Voor vreemdelingencriminaliteit is een aparte aanpak vereist. Al geruime tijd geleden heeft het Vlaams Blok de toenemende criminaliteit en de onveiligheid als prioriteit nummer één op de politieke agenda geplaatst. Met de gewezen hoofdcommissaris Johan Demol heeft het Vlaams Blok een symboolfiguur in huis, die model staat voor de harde aanpak van de criminaliteit. Het Vlaams Blok wenst de toepassing van het zerotolerantie-principe waar noodzakelijk. Zowel in Schaarbeek als in grote buitenlandse steden, zoals New York, werd de deugdelijkheid van het zerotolerantie-beleid inzake criminaliteit bewezen. Wat elders kan, kan ook in Limburgse probleemwijken!

Met het ATAC-plan wil het Vlaams Blok in de aanval gaan. We willen de criminaliteit terugdringen door op een offensieve en soms zelfs op een agressieve manier terug te slaan in de richting van de criminelen, de drugdealers en de maffiosi. Voor één keer geen halfzachte aanpak, geen gedoogpolitiek, geen “alles-kan-en-alles-mag”-beleid! Met het ATAC-plan wil het Vlaams Blok vooral een schokeffect creëren. Door de toepassing van een aantal strenge maatregelen, wil het Vlaams Blok aan de criminelen in onze steden en gemeenten duidelijk maken dat het vanaf nu menens is. Tot hier en niet verder, is de boodschap van het ATAC-plan. Met de mogelijke toepassing van dit ATAC-plan wil het Vlaams Blok het politiekorps, maar ook het justitieapparaat dat gedemotiveerd en ontgoocheld is, duidelijk maken dat zij de middelen en de mensen, maar vooral ook de politieke en morele steun krijgen die noodzakelijk is om hun job goed te kunnen doen.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2003, 22:07   #31
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Jij hebt blijkbaar mijn posting niet goed gelezen. Er staat nergens in mijn posting iets over huidskleur. Jij denkt dat je dat ziet maar het staat er niet. Verder stel je dat ik 'projecteer', hetgeen een min of meer bewust proces veronderstelt. Er staat echter heel duidelijk dat mijn reacties geheel onwillekeurig waren ('onwillekeurig' = niet van de vrije wil afhankelijk). Het verstand komt er dus niet meer aan te pas, het is een automatische en onberedeneerde reactie die door een trauma is ingeprent en in een duizendste van een seconde zich kan laten gevoelen. Het is een heel normale REFLEX die dient om je te beschermen. Een automatische REFLEX dus en geen beredeneerde ATTITUDE.

Ik was geen racist, maar de vreemdelingen hebben van mij een racist gemaakt. En het is dat wat ik hen nooit zal vergeven.
Oud 25 december 2003, 22:32   #32
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

enkele weken geleden was ik aant het fietsen met een vriendin, en haar pedaal valt af ( die fietsen van tegenwoordig....). De eerste persoon die onmiddelijk komt helpen én de fiets repareert is een allochtoon.Geen autochtoon gezien hoor.

Gisteravond echter, op kerstavond notabene, Was ik alleen op de baan, met fiets.Op een bepaalde plek staat er een Auto mooi op het fietspad, geparkeerd ( 100 m verder zijn er parkeerplaatsen). Dit kan levensgevaarlijk zijn voor mij, stel dat ik op de baan een automobilist met dezelfde ingesteldheid tegenkom . Mijn geluk: Op het moment dat ik de auto wil voorbijsteken zie ik echter een blanke vrouw van middelbare leeftijd met sleutel in de hand naar de auto stappen. Na gevraagd te hebben of dit haar auto was, vroeg ik haar vriendelijk, maar ook wat terechtwijzend want ze begaat namelijk een overtreding, " waarom ze hier haar auto had geparkeerde " waarop zij vroeg waarom ik zonder lichten reed... Nadat ik haar had uitgelegd dat fietslichten geen licht geven als de fiets stilstaat omdat de dynamo dan niet meer aangedreven wordt, gunde ze me geen blik meer waardig , stapte ze in en reed verder. Naast het feit dat dit erg onbeleefd is door niet te antwoorden op een normale vraag, stel ik mij de vraag: zal ze dit nog doen. En welk beeld heeft ze nu van de jeugd van tegenwoordig? ( met een leo-muts zie ik er echt niet bedreigend uit, zelfs in het donker )

Het enigste dat ik hiermee zou willen aantonen is dat Al die zever van vreemdelingen hebben een groter aandeel in de criminaliteit , ... Is van geen toepassing op een specifiek persoon, het is misschien wel zo, maar de criminaliteit moet nog steeds overal op een gelijke manier aangepakt worden en ieder vreemdeling moet gezien worden als mens op de eerste plaats, niet als vreemdeling op de eerste plaats, want dat is slechts een etiket voor je die persoon kent => vooroordeel. En hiermee hebben sommige forumleden last dunkt me...
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2003, 22:43   #33
mad_drone
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Ik was geen racist, maar de vreemdelingen hebben van mij een racist gemaakt. En het is dat wat ik hen nooit zal vergeven.
DAT is net je probleem kerel. Stel: mijn persoonlijkheid blijft hetzelfde, maar ik ben een vreemdeling. ( en beweer nu niet dat dit onmogelijk is! daarom staat het woordje stel er) dan ga jij je anders gedragen tegenover mij omdat je me nooit zal vergeven dat oa ik ervoor gezorgt heb dat je een racist bent geworden??

let wel: je bent lang niet de enigste die zo denkt: Mijn beide ouders houden er ook dit denkbeeld op na... Erg leuk leven trouwens: telkens weer dezelfde reactie als het gaat over misdaad of als er iets slechts in de media te horen is over een kleine groep fundamentalisten ...
Oud 25 december 2003, 22:48   #34
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Citaat:

DAT is net je probleem kerel. Stel: mijn persoonlijkheid blijft hetzelfde, maar ik ben een vreemdeling. ( en beweer nu niet dat dit onmogelijk is! daarom staat het woordje stel er) dan ga jij je anders gedragen tegenover mij omdat je me nooit zal vergeven dat oa ik ervoor gezorgt heb dat je een racist bent geworden??

let wel: je bent lang niet de enigste die zo denkt: Mijn beide ouders houden er ook dit denkbeeld op na... Erg leuk leven trouwens: telkens weer dezelfde reactie als het gaat over misdaad of als er iets slechts in de media te horen is over een kleine groep fundamentalisten ...
Nog een die niet kan/wil lezen...
Oud 25 december 2003, 23:34   #35
mad_drone
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone

Nog een die niet kan/wil lezen...
hoezo? Heb een diploma ASO weet je wel
Oud 25 december 2003, 23:39   #36
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Jij hebt blijkbaar mijn posting niet goed gelezen. Er staat nergens in mijn posting iets over huidskleur. Jij denkt dat je dat ziet maar het staat er niet. Verder stel je dat ik 'projecteer', hetgeen een min of meer bewust proces veronderstelt. Er staat echter heel duidelijk dat mijn reacties geheel onwillekeurig waren ('onwillekeurig' = niet van de vrije wil afhankelijk). Het verstand komt er dus niet meer aan te pas, het is een automatische en onberedeneerde reactie die door een trauma is ingeprent en in een duizendste van een seconde zich kan laten gevoelen. Het is een heel normale REFLEX die dient om je te beschermen. Een automatische REFLEX dus en geen beredeneerde ATTITUDE.

okay, het staat er niet.. maar je zegt dat je schrik krijgt bij het zien van elke vreemdeling.. Per definitie lijkt het me dat elke mens van donkere huidskleur (jij hebt het in je post zelf als over mensen met donkere haarkleur) dan ook wel als vreemdeling beschouwd zal worden, of wil je me iets anders voorhouden?

Nergens stel ik toch dat projectie een proces is dat bewust gebeurt ? De mensheid doet niets anders dan op onbewuste wijze bepaalde projecties te maken en angsten te veruitwendigen op bevolkingsgroepen. Ik ga absoluut niet akkkoord me je definitie van 'projectie'. De meeste projecties gebeuren volledig onbewust, zonder dat mensen ervan op de hoogte zijn of er sprake is van enige vrije wil. Ingegeven inderdaad door bepaalde ervaringen. Maar ik ga niet akkoord dat dit de mens automatisch determineert en tot onuitwisbare gedragveranderingen leidt. temeer daar jij wel degelijk een bewustzijn lijkt te hebben van het proces dat aan de basis van je racistische reacties ligt. Dergelijk determinisme getuigt van een zeer beperkte mensvisie.

Jij hebt zelfs nog door dat die projectie wel degelijk
Oud 26 december 2003, 00:04   #37
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

okay, het staat er niet.. maar je zegt dat je schrik krijgt bij het zien van elke vreemdeling.. Per definitie lijkt het me dat elke mens van donkere huidskleur (jij hebt het in je post zelf als over mensen met donkere haarkleur) dan ook wel als vreemdeling beschouwd zal worden, of wil je me iets anders voorhouden?

Nergens stel ik toch dat projectie een proces is dat bewust gebeurt ? De mensheid doet niets anders dan op onbewuste wijze bepaalde projecties te maken en angsten te veruitwendigen op bevolkingsgroepen. Ik ga absoluut niet akkkoord me je definitie van 'projectie'. De meeste projecties gebeuren volledig onbewust, zonder dat mensen ervan op de hoogte zijn of er sprake is van enige vrije wil. Ingegeven inderdaad door bepaalde ervaringen. Maar ik ga niet akkoord dat dit de mens automatisch determineert en tot onuitwisbare gedragveranderingen leidt. temeer daar jij wel degelijk een bewustzijn lijkt te hebben van het proces dat aan de basis van je racistische reacties ligt. Dergelijk determinisme getuigt van een zeer beperkte mensvisie.
Of jij nu akkoord gaat of niet maakt niks uit. Mijn reacties zijn wat ze zijn. Spontaan en niet te onderdrukken. En 'projectie' heeft daar niks mee te maken. Het is net hetzelfde of je brandt je aan een vuur. De volgende keer zal je ervoor zorgen dat je dat vuur niet meer aanraakt.

En het heeft wel degelijk met welbepaalde kenmerken te maken, niet louter met haarkleur maar ook met gelaatsexpressie (die een weerspiegeling is van het binnenste). Zo heb ik het ooit meegemaakt dat ik ergens in Brussel in een vreemdelingenwijk verzeild was tussen de moslims en me een pak opgelucht voelde toen er aan de overkant een ... neger aankwam. Die neger ervaarde ik op dat moment als "een van ons" die mij als het nodig zou moeten zijn misschien ter hulp zou komen, en dit hoewel negers fysiek toch meer verschillen vertonen tegenover Europeanen dan Marokkanen.

Later werd mijn instinctieve reflex die mij vertelt "pas op voor al wat er uitziet als een moslim" enkel nog versterkt door al wat ik over islamieten te weten kwam, hetzij door persoonlijke ervaring, hetzij door hun gedachtengang en houding te analyseren, hetzij door me te verdiepen in hun 'religie' of door feiten uit de actualiteit. Al deze gegevens vertellen mijn verstand dat mijn instinctieve en intuïtieve reflex de juiste was.
Oud 26 december 2003, 00:42   #38
Hanne
Banneling

Standaard

[quote="lyot"]
Citaat:

"Maar ik ga niet akkoord dat dit de mens automatisch determineert en tot onuitwisbare gedragveranderingen leidt."

Daarmee ga ik niet akkoord. Een vriendin van mij heeft enkele jaren een apotheek uitgebaat in een allochtonenwijk. Ze was het slachtoffer van 8 gewapende roofovervallen, de ene al wat agressier dan de andere, en alle 8 gepleegd door magrebeinen. De laatse roofoverval was dermate gewelddadig dat ze er een trauma heeft aan overgehouden: revolver tegen het voorhoofd, dan gekneveld, dan met haren versleurd naar de stockeerruimte, en vervolgens geschopt en gestampt in buik, rug en achterhoofd totdat die marokkaan er zelf moe van werd. Als laatste der mohikanen heeft ze uiteindelijk ook aangesloten bij de witte vlucht en een andere zaak overgenomen in een voornamelijk blanke omgeving. Uitzonderlijk komt er nog eens een allochtoon binnen, en dan, in minder den 1 duizendste van een seconde treedt een reflex in werking : elk bruin velletje doet de psychische alarmbel - het overlevingsinstinct - rinkelen, waardoor ze in een mum van tijd paraat is om tot actie over te gaan moest dat nodig blijken.
Het gedrag van de minder vredelievende bruine medemens heeft bij haar geleid tot een onomkeerbare gedragsverandering : zij is door deze ervaringen een racist geworden, en zal het blijven. U zegt dat dergelijk determinisme getuigt van een zeer beperkte mensvisie. Ik ben er zeker van dat na 8 gewapende en gewelddadige roofovervallen uw mensvisie even beperkt zal zijn.
Ik vind uw mensvisie in bepaalde zin ook beperkt : nergens heeft u het over de racistische, en dus beperkte mensvisie, van de allochtone crimineel, die in zijn activiteiten ook niet open staat voor een omkeerbare gedragsverandering. Fortuyn had gelijk toen hij zei dat Marokkanen nooit Marokkanen overvallen. Voor de criminele allochtoon is de blanke per definitie een rijke klootzak die als doelwit te verkiezen valt boven een gekleurde medemens. Dat reflecteert zich dus ook in zijn gedrag. Wat vindt u van deze vorm van determinisme? Ik hoor u geen slecht woord zeggen over deze beperkte mensvisie?
Als het een bruintje is wordt racisme onmiddellijk vergoelijkt hé. Of beter, het wordt buiten de discussie gelaten en zeker nooit aangehaald. Een automatische reflex? Een verroest gedragspatroon na te veel bla bla over de multiculterele verrijking en de stroop die de media serveren na hun zoveelste item met hoog gehalte aan allochtonengeknuffel?
Uw determinisme getuigt m.i. ook van een zeer beperkte mensvisie.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2003, 13:43   #39
Weisse Wolf
Minister

Standaard

[quote="Hanne"]
Citaat:

"Maar ik ga niet akkoord dat dit de mens automatisch determineert en tot onuitwisbare gedragveranderingen leidt."

Daarmee ga ik niet akkoord. Een vriendin van mij heeft enkele jaren een apotheek uitgebaat in een allochtonenwijk. Ze was het slachtoffer van 8 gewapende roofovervallen, de ene al wat agressier dan de andere, en alle 8 gepleegd door magrebeinen. De laatse roofoverval was dermate gewelddadig dat ze er een trauma heeft aan overgehouden: revolver tegen het voorhoofd, dan gekneveld, dan met haren versleurd naar de stockeerruimte, en vervolgens geschopt en gestampt in buik, rug en achterhoofd totdat die marokkaan er zelf moe van werd. Als laatste der mohikanen heeft ze uiteindelijk ook aangesloten bij de witte vlucht en een andere zaak overgenomen in een voornamelijk blanke omgeving. Uitzonderlijk komt er nog eens een allochtoon binnen, en dan, in minder den 1 duizendste van een seconde treedt een reflex in werking : elk bruin velletje doet de psychische alarmbel - het overlevingsinstinct - rinkelen, waardoor ze in een mum van tijd paraat is om tot actie over te gaan moest dat nodig blijken.
Het gedrag van de minder vredelievende bruine medemens heeft bij haar geleid tot een onomkeerbare gedragsverandering : zij is door deze ervaringen een racist geworden, en zal het blijven. U zegt dat dergelijk determinisme getuigt van een zeer beperkte mensvisie. Ik ben er zeker van dat na 8 gewapende en gewelddadige roofovervallen uw mensvisie even beperkt zal zijn.
Ik vind uw mensvisie in bepaalde zin ook beperkt : nergens heeft u het over de racistische, en dus beperkte mensvisie, van de allochtone crimineel, die in zijn activiteiten ook niet open staat voor een omkeerbare gedragsverandering. Fortuyn had gelijk toen hij zei dat Marokkanen nooit Marokkanen overvallen. Voor de criminele allochtoon is de blanke per definitie een rijke klootzak die als doelwit te verkiezen valt boven een gekleurde medemens. Dat reflecteert zich dus ook in zijn gedrag. Wat vindt u van deze vorm van determinisme? Ik hoor u geen slecht woord zeggen over deze beperkte mensvisie?
Als het een bruintje is wordt racisme onmiddellijk vergoelijkt hé. Of beter, het wordt buiten de discussie gelaten en zeker nooit aangehaald. Een automatische reflex? Een verroest gedragspatroon na te veel bla bla over de multiculterele verrijking en de stroop die de media serveren na hun zoveelste item met hoog gehalte aan allochtonengeknuffel?
Uw determinisme getuigt m.i. ook van een zeer beperkte mensvisie.
Waarschijnlijk moet jij ook eerst eens aangepakt worden door een bruintje om in te zien dat het met onze samenleving de verkeerde kant op gaat. Dit erkennen heeft niks te maken met racisme maar heeft blijk van een gezonde dosis realisme. De criminaliteitcijfers liegen er niet om. Tachtig procent van de criminaliteit in ons land wordt toegeschreven op naam van vreemdelingen, slechts twintig procent door autochtonen. De verhoudingen zijn in pakweg tien jaar omgeslaan, een verontrustende vastelling. Ook al als je weet dat criminelen steeds driester te werk gaan. We hebben te lang verwaarloosd dat sommige vreemdelingen zich vanuit hun culturele of religieuze overtuiging weigeren neer te leggen bij onze liberale democratische waarden. Het gaat bijvoorbeeld om moslims die de Koran belangrijker vinden dan onze Grondwet. Het gaat zelfs om moslims die uit traditie bepaalde islamvoorschriften of culturele gewoonten loyaal volgen zonder te beseffen dat ze eigenlijk niet verenigbaar zijn met sommige bepalingen uit de Grondwet. Hoe zouden ze dat trouwens beseffen, we hebben het hen nooit duidelijk gezegd. En omgekeerd blijven sommige imams, al dan niet uit moslimlanden overgekomen, voorschriften en gewoonten stimuleren die het democratisch samenleven van vrije mensen zoals het Westen dat gewoon is, in de weg staan. Zo'n misgegroeide toestanden zorgen voor spanningen en angst bij de autochtone bevolking.
Oud 26 december 2003, 23:00   #40
jef
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Toch even een gebeurtenis van deze morgen
op het forum werpen :

Deze ochtend viel ik tijdens het spitsuur in panne met mijn auto
op de Branbantdam in het centrum van Gent.
Er was geen beweging meer in te krijgen.

Ik besloot mijn kar dan maar naar de Kouter te duwen
(+- 300 m) maar aangezien het een kasseistraat is, licht
bergop en bovendien glad van de regen, had ik hier enige
moeite mee.
Bovendien is dit een druk, smal straatje waar een tram passeert dus
het was echt wel d*kke m*rde!!
Welnu , op het kwartier dat ik daar stond te sukkelen (Centrum Gent!!)
waren de enigen die mij kwamen helpen 2 vreemdelingen.

Veel mannen en vrouwen in chique voitures stonden erop te kijken
of maakten geagiteerde gebaren maar de enigen
die over de brug kwamen en hun handen vuil maakten waren 2
mannen met een bruine huidskleur.

Ik heb hen vanuit mijn ganse hart bedankt en bedacht dat er
vele dingen zijn die deze mensen de duffe vlamingen nog kunnen leren.
Is daar een bewijs van bv een politierapport? Ik vraag het maar omdat een paar maanden geleden iemand postte dat hij overvallen was door ingevoerd krapuul, omdat iedereen met straffe verhalen kon afkomen vroeg men hem bewijzen.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be