![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat versterken doe je ook als je het politiek noodzakelijk vind. De reden van de grootte van hun leger is voornamelijk om duidelijk te maken dat zij de sterste zijn op militair gebied en kunnen doen wat ze willen. Citaat:
In de USA wordt in elke universiteit een groot deel van het onderzoek betaald door defensie. En met een groot deel worden echt gigantische bedragen bedoelt. Het nut hiervan is meestal zelfs niet een militair. Ook worden er gigantische bedragen gegeven aan prive bedrijven voor onderzoek en onderhoud van materieel. Economisch zorgt dit ervoor dat ze op intellectueel vlak de leiding blijven houden. Citaat:
In verhouding met Europa heeft de USA percentueel minder geleend wat dus vrij goed is. Echter zijn de meeste leningen buitenlandse wat tegenover nadelig is tegenover de EU waar de meeste lening meestal met binnenlands geld is gesubsidieerd wat economisch beter is. Leningen voor de VS zijn dus tweezijdig en welk resultaat dit gaat geven is nog af te wachten. Voorlopig is meer lenen staatkundig geen probleem. Hun belangrijkste probleem voor de toekomst is hun negatieve handelsbalans. Geld lenen van het buitenland heeft hier natuurlijk invloed op. Economie is toch toch ingewikkeld. Laatst gewijzigd door Asshen Sukar : 17 januari 2007 om 02:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kandidatuur van Ron Paul voor de Republikeinen laat zien dat daar terug een flinke basis voor te vinden valt.
Laatst gewijzigd door lombas : 17 januari 2007 om 08:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Dat de inval in Irak een politieke en militaire blunder van formaat was, kan door geen mens ontkend worden. Mbt Irak kunnen we enkel hopen dat het lot van de Irakezen alsnog in positieve zin omkeert.
Wat me mateloos stoort is dat mensen die stellen tégen de oorlog in Irak te zijn, uiteindelijk tégen de VS zijn. De in Irak aangerichte ellende is niet meer dan een middel om een diepliggende VS-afkeer te uiten. Ook al stellen ze dat hun afkeer - waarmee ik het lage woord 'haat' niet wil gebruiken - enkel gericht is tegen de huidige VS-regering, toch maken ze veelal de fout der veralgemening. Vanuit hun afkeer tegen alles wat Amerikaans is, opperen ze nu al openlijk - zoals uit sommige bovenstaande reacties blijkt - de hoop dat er een gewapend conflict komt tussen Iran en de VS (om het afkeerverhaal compleet te maken ontstaat de hoop dat ook Israël in dat gewelddadig verhaal een plaats heeft). Dat dergelijk gewapend conflict onschuldige burgers treft, schijnt voor hen van geen tel. Zolang hun afkeer tegen de VS en Israël wordt gevoed, is het leven van onschuldigen slechts bijzaak. Een noodzakelijk kwaad dat hen toelaat bashende haat te spuien tegen een natie waar uiteindelijk meer goede dan slechte mensen leven. Onlangs had ik een debat met mensen die zichzelf pacifisten noemden. Reeds vroeg in het debat bleek het niet zozeer om pacifisten te gaan maar om archetypische VS-haters. Zij hopen niet op een vrede, maar op oorlog. Op geweld dat zoveel mogelijk onschuldigen treft zodat zij - vanuit een onwetende en rijke verwaandheid - een hatelijk sermoen kunnen afsteken tegen alles wat Amerikaans ruikt, klinkt of oogt. Ook voor veel zelfuitgeroepen 'pacifisten' geldt dat het doel de middelen rechtvaardigt, waarbij het doel het spuien van VS-haat is en het middel het bloed van onschuldigen. Neen, bespaar me de hoogklinkende lessen in humanisme en pacifisme van hen die - vanop veilige afstand - even bloeddorstig zijn als dat wat ze vervloeken. Zal de hoop - van de zelfuitgeroepen pacifisten - dat er oorlog komt tussen de VS en Iran waarheid worden? Ik hoop vanuit het diepst van mijn hart van niet, en ik beweer geenszins pacifist te zijn, maar slechts een mens met een hart dat voor elk ander mens het beste wenst.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 17 januari 2007 om 08:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Voorlopig zijn er ongetwijfeld nog geen plannen maar ik hoop dat Bush een zware lucht actieuitvoert tegen Iran voor het einde van zijn ambtstermijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Haa, die joden ook altijd!
![]()
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 17 januari 2007 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is het cynisme van de zaak: om te vermijden dat Iran -in overeenstemming met het nonproliferatieverdrag- vreedzame nucleaire technologie ontwikkelt, wil men het -tegen het nonproliferatieverdrag in- met nucleaire wapens aanvallen. Om maar duidelijk te maken wie de waanzinnig gevaarlijke agressors zijn. Het zal u mischien een plezier doen maar het zal de fundamentele tegenstellingen op wereldschaal niet ten goede beïnvloeden en het zal de wereldvrede niet ten goede komen. Maar daar is het u toch niet om te doen en Bush al evenmin.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 januari 2007 om 01:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De USA heeft onlangs een akkoord gemaakt met Indie voor de levering van Uranium. India en Pakistan zijn vijanden van elkaar en beide hebben kernwapens. India mag dus wel kernwapens hebben en er wordt zelfd uranium voor geleverd. Iran is met niemand directe vijand en mag geen uranium bewerken laat staan inporteren van de USA. Kwestie van met dubbele maatstaven werken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Thanks |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() ?
De VS heeft toch nog wel andere belangen dan die van Israël te verdedigen in de regio m.i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Israel is voor de US de belangrijkste mogelijkheid om invloed te hebben op het mo. Gezien ze ook nog is vriendjes zijn en Israel wel een fikse staat met een grootste economie van het mo zijn hun belangen hetzelfde ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Meer oorlog, meer doden; men spreekt over vergrijzing maar dumpt de jeugd ...
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor het volledige artikel moet je lid zijn. Gaat over het leveren van civiele nucleaire brandstof aan India. Kan omgezet worden naar militaire. Waarom mag Iran geen civiele produceren zoals het officieel doet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan iemand mij vertellen hoe je je kan voorbereiden op een hele hoop mensen die beslissen hun auto vol te proppen met explosieven om zo zelfmoordacties te plegen? Hier kan je toch gewoonweg niets tegen doen. Zo ja, dan wil ik heel graag weten hoe.
![]() |
![]() |