![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vrijheid en veiligheid kan ook. De 2 anderen zijn geen optie.
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zoals in amerika
|
|
|
|
|
#23 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat doe jij om jezelf sterk op te stellen zodat de overheid geen macht kan uitoefenen op uzelf door op je zwakte in te spelen? Over welke zwaktes heb je het eigenlijk?
|
|
|
|
|
#24 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#25 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik stel voor dat we de handleidingen van de goede oude stasi van onder het stof halen.
Kunnen we terug opfrissen hoe we de ene helft van de bevolking kunnen aanwenden om de andere helft te controleren. Maakt niemand zich zorgen over de graad van hysterie die in onze maatschappij ontstaat telkens er zich een betreurenswaardig feit als dat van oostende zich voordoet?
|
|
|
#26 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
illwill blijft proberen.
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Het probleem zit hem erin dat de wetgeving (politiek) volledig is aangepast naar de bescherming van de jeugd toe. Kinderen hebben alleen maar rechten overgehouden en ouders of andere opvoeders (school,jeugverenigingen enz ) hebben geen enkele manier meer om bij te sturen,liefdevolle woordjes helpen niet altijd,straf is verboden .... Wanneer je tegenwoordig een kind straft mag je al blij zijn dat het kind je niet aanklaagt via een of andere hulplijn die bevolkt word door pseudo psychologen die het in het bedrijfsleven niet kunnen waarmaken. Het verbieden van zaken als uitgaan,internet,omgang met... als een tijdelijke straf is uit den boze want dat is slecht voor de ontwikkeling ... veel ouders zijn door de omgeving en de verhalen over kinderbescherming op het verkeerde been gezet en durven hier niet tegen in gaan. Je kan deze omgevingdruk ook negeren ,maar dan wel consequent zijn ! Wij hebben onze kinderen grootgebracht ,zonder noemenswaardige problemen ze zijn nu op één na allemaal de deur uit en hebben een baan en een eigendom (moeten ze zelf voor werken),maar ik durf nog zeggen dat ik streng was en dat is soms ook nodig . We zijn gelukkig nooit geconfronteerd met oudermishandeling,diefstal, drugs,politie of andere ernstige problemen,dat zien we echter wel bij de kennisen die een TV-PC -NO-RULES opvoeding als makkelijk zien ...en mij als een "gij zijt uwen tijd vergeten type "versleten . Mijn tijd ? ...ja ons Va sloeg er af en toe op ,en ik ben hem er nog altijd dankbaar voor dat hij me duidelijk de lijnen wees waarbinnen ik mijn vrijheid mocht beleven ,met respect voor anderen en hun eigendom. Wij hebben als ouder ONZE verantwoordelijkheid genomen en onze normen en waarden proberen doorgeven . Of dat nu strookt met de moderne wetgeving of algemene tendens naar vrije opvoeding intereseerde ons geen bal ,slaan hoefde nooit ,gelukkig zijn er tegenwoordig pc's en gsm toestellen die je kan confisceren voor een paar dagen ,dat doet pas pijn Veelal durven de meeste ouders niet meer optreden omdat de omgeving dat als niet opvoedkundig verantwoord of remmend voor de ontwikkeling of blablabla .......aan het einde van de rit zijn je eigen kinderen wel het slachtoffer van jou laks of lafheid. Onze kinderen zijn volwassen en doen het gewoon goed ze hebben nog steeds respect voor anderen en komen graag thuis dat is wat belangrijk is. Ik hoop dat onze kleinkinderen ook weer de waarden van hun ouders meekrijgen "respect en verdraagzaamheid voor anderen ,zonder onderscheid van ras of geloof " daar kom je al een heel eind mee. Laatst gewijzigd door GeorgesL : 7 februari 2007 om 11:41. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
Het IS ook zo dat mensen die streng zijn opgevoed veel missen.
Mijn moeder was ook streng opgevoed, en die zei dat ze veel dingen gemist heeft daardoor. Trouwens mensen die een opgelegde structuur hard nodig hebben, zijn zwak en ik vind niet dat ik moet onderdoen omdat er anderen in de samenlevingzo zwak zijn. |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Ik mocht echter niet onbeleefd zijn tegen anderen,zat rondrijden,tijdens het eten TV zien,alles beter weten en brutaal zijn tegen mijn ouders,afwezig zijn op school ,ik moest zelf werken (jobje na school en weekend)voor mijn verzekering van brommer en later moto ,geen geld niet rijden....normaal toch ? Of ik zwak ben weet ik niet ,ik geef leiding aan 283 medewerkers en ben sportief met zeilen op zee bezig ,niks voor mentale of lichamelijke zwakkelingen... Laatst gewijzigd door GeorgesL : 7 februari 2007 om 12:01. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
Ik had het niet over dat soort strengheid. Wat overigens heel duidelijk was, dacht ik... Wat gij aanhaalt heeft denk ik niks met streng te maken.
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jij niet meer zo te zien, zwakte? Dat krijg je met een simpel mesje é
Laatst gewijzigd door illwill : 7 februari 2007 om 12:15. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
Volgens UW regels ja. Waar ik mijn gat aan veeg.
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik maak geen regels, ze zijn er gewoon. Of jij er dan je gat aan veegt is jou probleem. Ik gebruik nog steeds papier.
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
Ze zijn er, ze zijn van u... Wat maakt het uit? Ik veeg er mijn gat aan.
Papier is zo vreselijk saai om mij gaat af te vegen. |
|
|
|
|
|
#35 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En toch gebruik jij papier. Hoe belachelijk is dat dan wel niet.
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
Wat mensen hier al zeggen: als je meer wapens legaliseerd of alle scholieren vechtsport leert dan hebben de mensen die in de criminaliteit belanden ook wapens of ook ervaring met vechtsport. Wat je bereikt is hooruit dat er meer doden vallen. In de politiestaat aanpak geloof ik echter ook niet. Ik moet wel vrijheid hebben zonder constant verdacht te zijn. Wat er dan overblijft is zorgen dat er zoveel mogelijk mensen gepakt worden met goede opsporingsmethoden en een sterk politiekorps. Niet iedereen laten gaan omdat het teveel papierwerk is, zorg dan dat het minder papierwerk wordt. Niet iedereen als verdacht behandelen, maar specifiek opsporen, de politie als vriend (of hooguit irritante buurman) van wie zich gedraagt, maar wel als bedreiging voor wie echt iets uithaalt. En dat dat voor de verandering eens niet door het uitdelen van meer parkeer-bonnen en kapotte fietsverlichting betaald mag worden.
|
|