![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
100 maal heb ik hem al gezegd dat het blok TEGEN de kiesdrempel is. Maar 't is niet waar van de Clemems. 100 keer heb ik hem al gezegd dat de boergois het blok wilde laten verbieden met het gerecht. Maar 't is niet waar volgens ons Clemens en Giserke. De dotaie waarop hij bedoelt is bij wet vastgelegd. En omdat het blok spreekt van een koehandel, voor het bekomen van hun dotatie, zeggen die twee gasten, "het blok wil onze financiering afpakken! Neen ze willen het Blok hun financiering afpakken! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik wil hier wel even (trachten) iets zinnigs te posten. Ten eerste zou ik de stelling toch even willen nuanceren : dat het VB nooit een coalitiepartner zal vinden lijkt me weinig waarschijnlijk. Iemand zal over de brug komen, als het dit jaar niet is, dan wel in 2006. De huidige politieke situatie is niet meer haalbaar, een partij met 20 procent alle mogelijke kansen op medebesturen geven is onmogelijk. En deze partij zal blijven groeien, niemand kan zich verzoenen met deze ondemocratische houding van de andere partijen. Ik ben ervan overtuigd dat de echte kern van het Blok mensen zijn op de rand van de maatschappij, de domme massa die zich laat leiden door enkele doortrapte maar zeer intelligente mensen. Maar ik ben er ook van overtuigd dat die domme massa geen 20 procent van de Vlaamse bevolking is en dat dus veel mensen met een gevoel van 'op wie anders' stemmen op het Blok. Als die mensen terug de politiek iets positiever zullen benaderen zullen ze de leugen van het VB wel begrijpen.
![]() |
![]() |
#27 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waar zit SP(ast) om dit alles te bewijzen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat de eerste grote kans er zal zijn bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen.
Gezien de compleet verzuurde verhoudingen tussen vld antwerpen en vld brussel denk ik dat er een reële kans is dat (indien de verkiezingsuitslagen dat mogelijk maken) de vld antwerpen met het vb het antwerpse gemeentebestuur vormt. Daarvoor zie ik niet veel kansen voor het blok, maar er is onmiskenbaar een evolutie aan de gang in de houding van ten minste sommige andere partijen/partijleden. Wie had een paar jaar geleden durven voorspellen dat een # vooraanstaande cd&v'ers bvb vraagtekens zou plaatsen bij het cordon sanitaire... dus wie weet is binnen een paar jaar (en verdere verkiezingsoverwinningen voor het VB) het cordon sanitaire wel helemaal verdwenen. Als Agalev helemaal verdwijnt is dat ook weer een van de meest felle en meest in de pers opgevoerde voorstanders v/h cordon sanitaire dat verdwijnt. Aan vlaamse zijde schieten dan eigenlijk enkel nog de sp-a en huidige vld-top als felle voorstanders v/h cordon sanitaire over. Gezien ik denk dat op zijn minst een aanzienlijk gedeelte v/d vld mandatarissen helemaal niet zo'n voorstander is v/h cordon sanitaire zie ik de vld ook nog wel van koers wijzigen eens hun huidige top is afgevoerd. (wat vroeg of laat onvermijdelijk gebeurt en die dingen kunnen verassend snel gaan als de verkiezingen tegenvallen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
haha gasflessen besteld , wie denk je wel wie je bent om zoiets hypocriet te schrijven ![]() En dan nog zeggen dat de echte kern van de vlaams blok mensen op de rand van de maatschappij leven , sukel vergis je je niet van partij ipv het blok bedoel je dus zeker de blub of de spa ![]() GEEN STEMRECHT VOOR VREEMDELINGEN |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind dat altijd een bijzonder makkelijk argument dat veel traditionele politici gebruiken. Ze zouden beter eens nadenken of er misschien geen reden is dat een groot en groeiend gedeelte v/d bevolking hen niet meer vertrouwt en de hand in eigen boezem steken ipv naar het VB te kijken. Ligt de fout bij de bedrieger (de traditionele partijen) of bij de bedrogene (de kiezer die er zijn buik van vol heeft en naar het VB overstapt)? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Partijlid
|
![]() Juist, die vraag is zeer zeker terecht. Natuurlijk is het bedrogen voelen door de traditionele partijen een belangrijke factor voor de groei van het VB, evenzeer als de eerder aangehaalde reden.
En pipo, pibo of wat dan ook, schelden hoeft echt niet. En scheld me dan tenminste uit in een zin waar je leestekens in gebruikt. Sukkel.
![]() |
#33 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ach Pipo kruip in je bed en vertel je verhaaltjes daar maar aan je knuffelbeeer... Die zal er vast meer aan hebben dan heel het forum hier samen..Sukkel, of is het nu sukel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zijn reeds precedenten, bvb in Oostenrijk waar centrum rechts wel degelijk in boot is gegaan met extreem rechts en dit ondanks het feit dat een Haider extremer is dan een Dewinter. De dag dat VLD en/of CD&V aanvoelen dat ze gemakkelijker aan de macht kunnen komen of blijven door met het Blok in zee te gaan, vinden ze wel iets om dat allemaal uit te leggen aan de kiezer. De enige reden waarom een samenwerking met het Blok nog niet is gebeurd is dat de klassieke partijen er voorlopig noch steeds van overtuigd zijn dat ze meer te verliezen hebben dan te winnen bij dergelijke samenwerking. Het is echter een politieke berekening, geen principiële houding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Oei , 'k heb te maken met ne pseudo intelectueel ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() BELGIE BARST ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Partijlid
|
![]() Als de tegenstanders van morgen evenzeer zo van gisteren zijn als jij, idioot, dan kan ik gerust gaan slapen in mijn Belgische bedje, zonder mijn wekker te zetten. La Belgique ne disparait pas.
![]() |
#38 | |
Burger
|
![]() Citaat:
on topic: om Karel Dillen aan te halen: 'Het VB stapt alleen in een regering als ze zelf absolute meerderheid heeft of als een andere partij het VB programma overneemt (= ook VB wordt, zie het "kartel" dat spa wilde met Groen!).' we zijn dus nog safe voor enkele jaren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Gouverneur
|
![]() Langzaam maar zeker zal het V.B Meer en meer stemmen halen Romen is niet gemaakt in een dag .Judassen kunnen wij missen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Burger
|
![]() het VB een absolute meerderheid?
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |