Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2007, 21:28   #21
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Oud 12 februari 2007, 21:40   #22
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

zucht...

Ik heb altijd de islam proberen verdedigen tegen de islamhaters...

maar gij doet mij inzien dat ik verkeerd ben geweest en dat ik mij eigenlijk ga moeten excuseren bij deze mensen omdat ik zo kortzichtig was.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 21:40   #23
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht

Opzouten..
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 21:43   #24
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Opzouten..

... en dit is nog vriendelijk, eigenlijk zullen we je moeten stenigen... zoals je lieve vrienden in die apenlanden.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 22:10   #25
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Ik zie het probleem ni.
Want:

1: ik beschouw mezelf niet als onderdeel van een groepje mensen die zich Vlamingen, christenen, Belgen, liberalen, of whatever noemen.

2: ik heb dan ook de pretentie niet om mijn 'eigen' cultuur, geloof, volk of whatever belangrijker te vinden dan de rest, aangezien dat het denken serieus beperkt, en op geen enkele manier een oplossing kan bieden voor maatschappelijke of culturele problemen.

3: alle schoolkinderen krijgen eten; dat is het belangrijkst. Een bijkomend voordeel is dat de kinderen van moslimouders eerder gaan geneigd zijn om mee te mogen op zulk een uitstap, waardoor ze zich niet gaan terugtrekken in hun eigen gemeenschap.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 22:15   #26
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Ik zie het probleem ni.
Want:

1: ik beschouw mezelf niet als onderdeel van een groepje mensen die zich Vlamingen, christenen, Belgen, liberalen, of whatever noemen.

2: ik heb dan ook de pretentie niet om mijn 'eigen' cultuur, geloof, volk of whatever belangrijker te vinden dan de rest, aangezien dat het denken serieus beperkt, en op geen enkele manier een oplossing kan bieden voor maatschappelijke of culturele problemen.

3: alle schoolkinderen krijgen eten; dat is het belangrijkst. Een bijkomend voordeel is dat de kinderen van moslimouders eerder gaan geneigd zijn om mee te mogen op zulk een uitstap, waardoor ze zich niet gaan terugtrekken in hun eigen gemeenschap.
Zonlicht. Waarom stel je niet ineens voor dat iedereen maar moslim wordt ?
Oud 12 februari 2007, 22:28   #27
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Ik zou niet graag een moslim willen zijn in Europa..

Keer op keer worden ze de kont gelikt door bepaalde autochtonen met een ik-wil-met-iedereen-vriendjes-zijn-mentaliteit.

Om een ontstoken anus van te krijgen.

Laatst gewijzigd door Levertraan : 12 februari 2007 om 22:29.
Levertraan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 22:28   #28
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Standaard

Iedereen moslim worden? Daar zie ik geen reden toe.

Voor het aanbieden van halalvoedsel op uitstappen zie ik wel een duidelijke reden: de bevordering van de integratie.

Wat ik wel vindt, is dat men de beide zou moeten aanbieden, en niet enkel halal. Maar daar hadden ze misschien te weinig geld voor.

Laatst gewijzigd door Zonlicht : 12 februari 2007 om 22:29.
Oud 12 februari 2007, 22:31   #29
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Waarom is Luxemburg niet bij dat Eurabia?
En waarom Polen wel? Serieus, welke immigrant ziet nu Polen als het ultieme einddoel??????????
Oud 12 februari 2007, 22:32   #30
smiley

Standaard

Citaat:

Voor het aanbieden van halalvoedsel op uitstappen zie ik wel een duidelijke reden: de bevordering van de integratie.

Wat ik wel vindt, is dat men de beide zou moeten aanbieden, en niet enkel halal. Maar daar hadden ze misschien te weinig geld voor.
Hoe ge ziet daar geen reden toe. Weet dat er geen moslim rondloopt die zich niet tot de oemmah groep rekent en die zijn geloof en islamitische cultuur belangrijker vind dan jij de jouwe. Vandaar ook de integratie en andere problemen die men met niet-moslimimmigranten niet kent. Als jullie zo verder doen dan zal iedereen uiteindelijk moslim zijn en zal Europa inderdaad Eurabia heten. Waar is jullie ruggegraat, waar is jullie verzet ?
Oud 12 februari 2007, 22:36   #31
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan Bekijk bericht
Ik zou niet graag een moslim willen zijn in Europa..

Keer op keer worden ze de kont gelikt door bepaalde autochtonen met een ik-wil-met-iedereen-vriendjes-zijn-mentaliteit.

Om een ontstoken anus van te krijgen.
De groenen, de sossen en andere collaborateurs (zoals de partij van de konijnentand) azen gewoon op moslimstemmen om aan de macht te kunnen blijven. Om de moslims maar te vriend te kunnen houden plegen zij verraad aan hun eigen volk en culturele eigenheid. Samen met de islampromotors organizeren zij aldus de repressie tegen de islamkritikasters en bestempelen die als onverdraagzaam, racist en het speciaal daarvoor uitgevonden woord 'islamofoob'. Ook koenraad Elst heeft van die censuur (door de land/volksverraders) mogen proeven.

"Van meet af aan heb ik het probleem dat niet-moslims met moslims blijken te hebben, gedefinieerd als een ideologisch probleem : moslims zijn mensen met dezelfde mogelijkheden als wij, maar die tot vijandigheid jegens ons gekonditioneerd zijn door de ideologie die Mohammed in 610-632 n.Chr. vastgelegd heeft in de Koran. Er is hoogstens een plaatselijk, tijdelijk en aksidenteel verband met zaken als immigratie en verschil in huidskleur. In Arabië werd de islam niet gebracht door een immigrant die door zijn huidskleur opviel, maar door een stam- en landgenoot. Evengoed was het een onverdraagzame en destruktieve religie, die er het pluralisme vernietigde en een stalinistische uniformiteit oplegde aan wat een bij uitstek "multikulturele" samenleving geweest was.

De islam stelt daarom een probleem dat radikaal verschilt van de wrijvingen die al eens kunnen optreden bij de inplanting van uitheemse groepen mensen in een bestaande samenleving. Ik wil niet ontkennen dat "tolerantiedrempels" en "ontworteling" zich evenzeer kunnen voordoen bij andere groepen immigranten dan de moslims; maar ik ben ervan overtuigd (en zie de bewijzen dagelijks in de etnische milieus waarin ik verkeer) dat andere gemeenschappen zich wel degelijk willen en kunnen integreren, en dat in hun geval zelfs het behoud van een lichte dosis exotisch erfgoed geen enkele hindernis voor integratie vormt. Bij hen is integratie slechts een kwestie van tijd, bij zeer vele moslims stellen we met het voortschrijdend tijdsverloop integendeel een versterking van de "wij tegen hen"-ingesteldheid vast.

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.

Bij ons heeft de islam zulke macht nog niet, maar hij beschikt wel over een huurlingenvoorhoede die alvast de repressie tegen islamkritiek organizeert. Voorbeelden krijgt u in hoofdstuk 5, maar hier kan ik alvast vermelden dat ik er zelf ook wat ervaring mee heb. Voor mij als gediplomeerd sinoloog en indo-iranist en praktizerend multikulturalist was mijn broodje in dit multikul-tijdsklimaat eigenlijk gebakken; maar de dag dat ik het op mij nam om de bedreigde kulturele verscheidenheid in sommige delen van de wereld te verdedigen, niet tegen het wegdeemsterende eurocentrisme maar tegen de opmarsjerende islam, gooide ik mijn eigen ruiten in. Mijn publikaties over de islam zijn mij komen te staan op boycots, een lasterkampanje, en regelrechte broodroof."

Koenraad Elst

http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 12 februari 2007 om 22:52.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 22:36   #32
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet-moslimkinderen moeten halal eten omdat moslimkinderen halal willen eten. Dat is toch niet mijn idee van integratie.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 12 februari 2007 om 22:37.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 22:45   #33
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Standaard

Het antwoord is niet verzet en een "wij tegen hen - mentaliteit", maar een aanvaarding van het feit dat zij ANDERS zijn; niet minder, en ook niet 'wezenlijk' anders.
Door dat te beseffen kan er een beleid worden ontwikkeld dat hen deftig doet worden onderwezen en opgevoed, zodat alle moslims kunnen functioneren binnen de maatschappij.
Oud 12 februari 2007, 22:47   #34
smiley

Standaard

Citaat:
Het antwoord is niet verzet en een "wij tegen hen - mentaliteit", maar een aanvaarding van het feit dat zij ANDERS zijn; niet minder, en ook niet 'wezenlijk' anders.
Door dat te beseffen kan er een beleid worden ontwikkeld dat hen deftig doet worden onderwezen en opgevoed, zodat alle moslims kunnen functioneren binnen de maatschappij.
U beseft toch dat u de rode loper uitrolt voor de islam en dat niet 'zij' doch 'wij' ons aan het integreren zijn (in de islam/islamizeren) ? Dit is de omgekeerde wereld ! Men moet ophouden met verdraagzaam te zijn voor de islamitische onverdraagzaamheid !

Moslims die niet kunnen functioneren in onze maatschappij moeten maar vertrekken !!!

Laatst gewijzigd door smiley : 12 februari 2007 om 22:54.
Oud 12 februari 2007, 22:54   #35
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet... Voor de gewone kinderen maakt het geen verschil - zolang de prijs maar dezelfde is - en de moslim-ouders kunnen hun kinderen met een gerust gemoed meegeven met school.

Trouwens, het feit dat er geen varkensvlees gegeten wordt kan zeker niet ongezond zijn. Waar is het probleem?
Oud 12 februari 2007, 22:55   #36
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet... Voor de gewone kinderen maakt het geen verschil - zolang de prijs maar dezelfde is - en de moslim-ouders kunnen hun kinderen met een gerust gemoed meegeven met school.

Trouwens, het feit dat er geen varkensvlees gegeten wordt kan zeker niet ongezond zijn. Waar is het probleem?
Nog iemand die geen probleem ziet. Wakker worden mensen !!!
Oud 12 februari 2007, 22:56   #37
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
U beseft toch dat u de rode loper uitrolt voor de islam en dat niet 'zij' doch 'wij' ons aan het integreren zijn (in de islam/islamizeren) ? Dit is de omgekeerde wereld ! Men moet ophouden met verdraagzaam te zijn voor de islamitische onverdraagzaamheid !

Moslims die niet kunnen functioneren in onze maatschappij moeten maar vertrekken !!!
Leg mij eens uit wat het probleem is met halal-vlees te eten, en dus om u zogezegd "aan te passen"... Het enige verschil zal zijn dat uw tomattekes in tomatensaus voor 100% rundgehakt zullen bevatten. Voor de rest zal er aan uw Vlaamsse karbonaden en uwen biefstuk nix wijzigen...

De enigen die er wat last van zullen hebben zijn diegenen die voor de catering van de school zorgen en naar een andere slager zullen moeten gaan.

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 12 februari 2007 om 22:57.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 23:00   #38
bratvdb
Vreemdeling

bratvdb's schermafbeelding

Standaard

Beste Jonas, jammer dat u hier geen graten in ziet. Maar misschien is een van de volgende stappen wel het verbieden van vrij discussieren op dit forum... Waar eindigt dit?
bratvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 23:00   #39
smiley

Standaard

Citaat:
Leg mij eens uit wat het probleem is met halal-vlees te eten, en dus om u zogezegd "aan te passen"... Het enige verschil zal zijn dat uw tomattekes in tomatensaus voor 100% rundgehakt zullen bevatten. Voor de rest zal er aan uw Vlaamsse karbonaden en uwen biefstuk nix wijzigen...

De enigen die er wat last van zullen hebben zijn diegenen die voor de catering van de school zorgen en naar een andere slager zullen moeten gaan.
Waarom is het aan de autochtoon om zich aan te passen en niet aan de islamitische allochtoon ? Wie moet er zich 'integreren' ? De nieuwkomer toch ?

Als het hen hier niet aan staat kunnen ze altijd nog naar een islamitisch paradijs vertrekken !!!

Islam voor ongelovigen

[http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 12 februari 2007 om 23:04.
Oud 12 februari 2007, 23:22   #40
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee, het enige verschil is dat de wet op het slachten vijftig jaar wordt teruggedraaid.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be