![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Wij Vlamingen kunnen iet alles willen, we krijgen de OS al, volgens Somers toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog even geduld, jongen. Tot de gevolgen van het verlies van weeral zoveel duizenden banen voelbaar zijn. Maar je mag gerust zijn, voor gijzelingsacties en vernielzuchtige betogingen moet je inderdaad eerder in Wallonië zijn dan in Vlaanderen. Toch een hele geruststelling, is het niet?
![]() |
![]() |
#23 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik heb zo'n gevoel dat sommigen liever hebben dat de jobs naar Duitsland gaan dan ze in België blijven. En wanneer Elio DiRupo DHL met open armen ontvangt heeft hij groot gelijk, maar het is niet DiRupo die ervoor gezorgd heeft dat DHL uit Zaventem moet vertrekken, dat waren de buurtcommitées tegen lawaaihinder. Jintro
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als eventuele lawaaihinder van nachtvluchten i/d ogen v/d regering een belangrijk argument was geweest dan hadden ze dat dossier toen het acuut werd wel degelijk aangepakt. Ze hebben het gewoon laten verrotten. En nu dat er gesproken wordt over een verhuis naar Wallonië is dat ineens hét argument om de Vlaming ervan te proberen te overtuigen. Ik heb enige scepscis bij deze plotse bekommernis om de nachtvluchten en de daaruit voortvloeiende hinder... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Flaminganten zien de jobs nog liever naar Duitsland gaan dan naar Wallonië. Ofwel zijn ze niet bekommerd om de Vlamingen in de noordrand van Brussel. In beide gevallen => **** *** ******** ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Trouwens, hoorde ik op het nieuws de mensen van Bierset zélf niet protesteren tegen de komst van DHL? Je moet niet verwachten dat de verhuis van DHL zonder Waals protest zal gebeuren. Voor mij mag DHL naar Wallonië. Elke werkende Waal is een uitkering minder. Maar ik vrees dat de PS-maffia in Bierset vooral een nieuwe melkkoe zien...
![]() |
![]() |
#27 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Jintro en The Paulus Experience jullie spreken duidelijk dezelfde taal als Els Van Weert tijdens haar nieuwjaarsboodschap.
“Elio, spirit wil meewerken aan de uitbouw van een nieuwe luchthaven in Wallonië,” was haar boodschap naar Di Rupo.” The Paulus Experience schreef: "De Flaminganten zien de jobs nog liever naar Duitsland gaan dan naar Wallonië. Ofwel zijn ze niet bekommerd om de Vlamingen in de noordrand van Brussel. " ![]() ![]() ![]() Waar haalt ge die onzin vandaan? Nog even herhalen voor deze hardleerse jongens De Vlamingen zullen via de federale begroting financieel mogen opdraaien voor de uitbreidingswerken in Bierset en uiteindelijk zullen de Vlamingen nog steeds het NACHTLAWAAI krijgen, alleen zijn we de jobs kwijt en mogen we er nog voor betalen op de koop toe. En dat Di Rupo elke vorm van compensatie weigert aan Vlaanderen is ZEKER GEEN VOORBEELD VAN SOLIDARITEIT uitgaande van de Walen! Nogmaals een rare vorm van solidariteit is dat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Amaai zoveel en dan nog de hele tijd. Ligt dat daar dan niet van open? Typt dat wel gemakkelijk zo met een laptop op het WC ?
![]() |
![]() |
#32 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Bwha gewoon zever op iemands andere zever.
Men zou beter doen als in Hong-kong. Stamp gewoon een nieuwe luchthaven uit de grond in het water. (Contradinges in termblablabla....) Als de Nederlanders Flevoland uit de zee halen. Waarom zouden wij dan geen vliegveld kunnen plaatsen op een opgebaggerde zandbank?
![]() |
#34 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
En toch blijf ik mij afvragen of er iemand het erg had gevonden indiende jobs naar Oostende of Deurne waren verhuisd. werkgelegenheid... een kleine selectie uit de topic: DHL naar Wallonië (ja dat gebeurt er als iedereen zeven topics over hetzelfde onderwerp start) Citaat:
Citaat:
En het nachtlawaaiargument... Ik herinner mij dat één van Luc Coene zijn redenen om Zaventem op te doeken, het feit was dat ze aan de verkeerde kant van Brussel lag, en gezien de gemiddelde windrichting in België zou de de lawaaihinder het grootst zijn in Brussel. Even doortrekken naar Bierset: Vlaanderen --> Noorden, Wallonië --> Zuiden, dus grootste geluidshinder voor Wallonië. (Weet er trouwens iemand waar ik de inhoud van dit artikel kan vinden ??) En de meerkost.... De luchthavens van Oostende en Deurne zullen ook wel aanpassingswerken nodig gehad hebben, mocht DHL naar daar zijn gegaan, ook geld uit de federale pot. Het beste was natuurlijk dat DHL in Zaventem kon blijven, maar dat is gezien de huidige situatie onmogelijk geworden vrees ik. Nogmaals, het feit dat Wallonië DHL heeft binnengehaald (wat mij betreft heeft België DHL binnengehouden, maar dat is volgens de meesten hier precies van niet veel belang) hebben de Vlamingen in de Rand vooral aan Daedalus en co te danken. Jintro
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De federale regering stelt dus voor om DHL te doen verhuizen. DHL moet dus in een paar jaar meer dan 3.000 mensen ontslaan, en kiest dan misschien voor Bierset. (kans van één op drie of minder) Als het Bierset wordt, dan wil de federale overheid investeren: ongeveer 500 miljoen euro, voor de aanleg van een 2e startbaan. Voor dat geld kan je echter ook de huizen van Vlaams-Brabanders en Brusselaars isoleren. Je koopt flink wat geluidisiolatie voor 500 miljoen euro. Maar dat heeft de federale regering er niet voor over. Om het met de woorden van het ACV te zeggen: "absolute waanzin" (Lode Verschingel, luchthavencomité) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() JP schreef:
“Het zijn de jobs die tellen, ongeacht of die nu Waals of Vlaams zijn. DHL moet uitbreiden in Belgie! Dat komt ons allemaal ten goede.” ![]() ![]() ![]() Even herhalen Als het in Bierset zal zijn, dan komt het alleen de Walen ten goede. En van compensaties voor Vlaanderen willen de Walen categoriek niets weten, was hun antwoord op Bart Somers. Dus zeker geen jobs voor Vlamingen in Bierset. Er werken reeds 400 mensen in Bierset en daar is geen enkele Vlaming bij. En dat zal in de toekomst zeker niet veranderen. Di Rupo wil geen solidariteit naar de Vlamingen toe, dat belooft voor de toekomst wanneer Vlaanderen zal leeg gemolken zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik op dit forum 't een en 't ander lees krijg ik algauw 't 'vliegend schijt'. Dus moet ik wel op 't WC lezen ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volvo in Gent zoekt trouwens nog steeds volk voor zijn autofabriek.
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Als de Vlamingen klagen en rechtszaken aanspannen en de politici voor hun kar proberen te spannen om er toch nog maar een paar strengere normen door te krijgen, moeten ze niet verschieten dat de bedrijven verhuizen naar plaatsen waar een job nog met dank wordt onthaald en waar wel gerust wat overlast bij mag.
Zo simpel werkt de economie ook. Men trekt naar waar het leefbaar is. En het moet al ver gekomen zijn als men de Waalse vakbonden leefbaarder acht dan het Vlaamse geklaag rond Zaventem.
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Compensaties eisen van bedrijven die door Vlaams geweeklaag vluchten, vind ik nogal straf. Het is net als iemand buitenpesten en eisen dat die betaalt voor zijn eigen vertrek!
![]() |