![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben tegen al het zinloos geweld, of het nu over politiek gaat, voetbal of andere dingen, geweld valt nooit goed te keuren, net zoals provocaties om geweld uit te lokken.
|
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Natuurlijk wel. Er is nog nooit een maatschappelijke, politieke, etc... verandering geweest zonder geweld.
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Nu ja, de redenen waarom mensen bij het nsv aansluiten zoals angst, onverdraagzaamheid, dogmatisch denken, om er maar een paar te noemen, liggen nu eenmaal niet goed bij elke zichzelf respecterende student. En laat nu net zelfstandig denken als een rooie vlag op een stier werken voor nsv'ers (=> hier volgt nu een veralgemening die enkel bij nsv'ers of andere onverdraagzame groepen gemaakt kan worden) , die zijn nu eenmaal niet opgevoed en willen continue geprovoceerd worden zo zij hun gewelddadige inborst vrijelijk kunnen uitspelen. in't kort triestig hoopje macho's dat moeders borst niet echt ontgroeid is. En dat wilt zich voor doen alsof het thuis hoort op campussen??? Ik denk het niet.
![]() |
#24 |
|
![]() Wat een prachtige antropologische, sociologische analyse van "dé NSV!'er"
![]()
#25 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wat het clubje van linkse en rechtse extremisten nooit schijnt te beseffen is dat hun zogezegd studentikoos uitvechten van meningsverschillen juust niks veranderd. Beroepshalve kom ik net in die gebieden waar men de maatschappij wil(de) veranderen via geweld. Ik help er de stront opkuisen die de extremisten achterlaten. Verminkte kinderen, verkrachte vrouwen en dooie venten. En noch in de Balkan, noch in Afrika, noch in het Midden-Oosten heb ik ooit enige wezenlijke verandering gezien op maatschappelijk of politiek vlak die enige meerwaarde bood voor het volk. Het enige wat ik zie is dat het de gewone mensen zijn die zwaar lijden, wiens huizen verwoest worden, wiens economie kapot gemaakt wordt, enzovoort ... Er is voor alle duidelijkheid geen enkel verschil tussen de wandaden van extreem linkse of rechtse regimes. Verminkingen (lichamelijk en geestelijk) zijn even smerig als ze door links of rechts of door de gevechten die tussen beide extremen veroorzaakt worden. En het scenario is altijd het zelfde. Men maakt een deel van de bevolking - meestal de meest kwetsbaren - zot genoeg om op de anderen te gaan inkloppen. Men ontmenselijkt de tegenstrever (aapjes van het VB!), men demoniseert de tegenstrever (extreem links over het VB), men zoekt een minderheid om die te overladen met alle zonden van Egypte (migrantenstandpunt) en men probeert de positieve en emanciperende krachten in een samenleving (verenigingsleven, vakbonden, cultuurbeleving, ...) kapot te maken omdat het net zij zijn die mensen kritisch leren omgaan met informatie. Niet te vergeten dat de eerste slachtoffers intellectuelen en kunstenaars zijn (voorbeelden te over: Pol Pot, Hitler, ... ). Blijf gerust op mekaars kop kloppen in de studentensteden. Maar besef dat klein links net klein is en extreem rechts tegen een plafond aanloopt omdat de meerderheid van de bevolking in ons land verstandig genoeg is om de effecten van al dat extremisme in te schatten.
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Ok, som mij 5 verwezenlijkingen op die tot een verandering hebben geleid op maatschappelijk of politiek vlak die zonder geweld zijn geïntroduceerd en die niet tot geweld hebben geleid.
#27 |
Partijlid
|
![]() Als ik al die macho-praat op dit forum lees vraag ik me steevast af hoeveel er hier zitten die ooit een kind in hun handen hebben zien sterven dat o.w.v. zijn afkomst met machetes werd bewerkt (Afrika).
Of een vrouw die letterlijk in tweeën gespleten is door extreem nationalisten (Balkan). Of een stapel mannenlijken heeft zien roken.
![]() |
#28 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Den boom in !
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Prachtig argument dat uw eigen bekrompenheid volledig bewijst.
#30 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Af en toe heeft een mens nood aan iemand die hem op zijn bekrompenheid wijst.
De gewone man, ALTIJD de gewone man ! Laatst gewijzigd door kunstenaar : 2 maart 2007 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Denk je dat jouw NSV'ers dan iets bereiken door wat LSP'ers bijeen te slagen, of omgekeerd?
#32 |
|
![]() Mijn uitspraak sloeg op het bericht van Pluche bovenaan deze pagina.
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() Ok, nu zie ik het. Maar alsnog stel ik je de vraag.
#34 |
|
![]() Dit alles doet mij een beetje denken aan die paar "jongeren" die op de vlucht waren voor de politie...en zich verstopten in een electriciteitscabine...allemaal de schuld van de politie uiteraard...die politie toch hé...de stouterikken...zo maar criminelen willen oppakken...tssss...weeral een vorm van geweld tegenover "jongeren"...gelukkig hebben andere "jongeren" daarop geen geweld gebruikt door bijvoorbeeld een paar tienduizend zuurbetaalde wagens in brand te steken...tjonge tjonge...wat een gezeik...
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#36 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Ik keur geweld niet goed, en als politiek mandataris neem ik er afstand van. Mijn verantwoordelijkheid als politicus is te groot om mijn ideeën met het minste geweld door te drukken.
NB: in mijn NSV-tijd zijn er nooit zomaar "raids" georganiseerd tegen de linksen. Maar als er zich confrontaties voordeden was het erop of eronder, zij of wij. We waren geen van allen doetjes, NSV of MLB, en ik denk dat dit nu nog zo is. En ik ga niet zeuren over "wie er toen telkens begonnen is". Je weet waar je aan begint als je je aansluit bij een radicale studentenorganisatie (of deze nu links of rechts is). De linkse selectiviteit en gespeelde verontwaardiging zijn in dit opzicht zeer flauw en worden louter "pour le besoin de la cause" geuit. |
![]() |
![]() |
#38 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
#39 |
|
![]() Dat geloof ik en dus kan ik het met u eens zijn Thomas B. van LSP i.v.m. uw terechte verontwaardiging.
Maar u ontwijkt de discussie over het geweld van de linkerzijde en haar -vaak- selectieve benadering. |
![]() |
![]() |
#40 | |
Burger
|
![]() Citaat:
het doet me plezier dat u politiek niet meer wilt bedrijven met uw vuisten maar niet alle VB leden zijn het daar blijkbaar mee eens als ik hoor dat er ook een VB gemeenteraadslid betrokken was bij de aanval.