Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2007, 01:03   #21
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

En dan komen ze dikwijls af met "Stalin was ook een atheïst!!!".
Geen pure; hij is zelf gedoopt en was bijna priester geworden. Uiteindelijk heeft hij ingezien dat godsdienst alleen maar miserie en kortzichtigheid meebrengt.
Maar het punt is: Pleegde Stalin zijn misdaden tegen de menselijkheid in naam van het atheïsme, of in naam van zichzelf? HA!

Godsdienstigen plegen hun misdaden altijd in naam van hun geloof, of keuren het goed via hun geloof.

Laatst gewijzigd door Zonlicht : 20 april 2007 om 01:03.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 21:30   #22
Donaldduck
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
En dan komen ze dikwijls af met "Stalin was ook een atheïst!!!".
Geen pure; hij is zelf gedoopt en was bijna priester geworden. Uiteindelijk heeft hij ingezien dat godsdienst alleen maar miserie en kortzichtigheid meebrengt.
Maar het punt is: Pleegde Stalin zijn misdaden tegen de menselijkheid in naam van het atheïsme, of in naam van zichzelf? HA!

Godsdienstigen plegen hun misdaden altijd in naam van hun geloof, of keuren het goed via hun geloof.
En stel dat Stalin het in naam van het atheïsme gedaan had , het is nog altijd veeeel minder dan de doden en leed in naam van een godsdienst en geloof in sprookjes . Gelovigen doden in naam van het geloof en wassen zo hun handen in onschuld , het was in naam van een God of een sprookje .
Wat ook zo mooi is dat gelovigen altijd zeggen dat de vriendjes die het vuile werk opknappen niet de echte gelovigen zijn ???? blijkbaar zijn de sprookjesboeken zwaar voor interpretatie vatbaar , hoe kan je dan zo'n sprookje volgen als jan en alleman er zijn eigen kijk op mag hebben .
Oud 21 april 2007, 19:59   #23
Henric (NL)
Vreemdeling

Henric (NL)'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donaldduck Bekijk bericht
???????? zijn atheïsten dan onmenselijk ????????
???????? atheïsten zijn dus slechter ?????????
???????? water bij de wijn doen is dus slecht ???

wanneer heb ik ze weer iemand zien onthoofden op tv , wanneer heb ik ze met een vliegtuig een gebouw zien binnenvliegen , zijn de KKK atheïsten , was het IRA dan zo goed , is Bush zo goed dan ?
Het geloof in gelijk welke god heeft meer doden en leed veroorzaakt dan de atheïsten .
soow, relax, ik had net een verhaal afgestoken over extremisten etc. zeg ik respect heb voor moslims die nogal eens het goede voorbeeld geven. ga je alles uit zn verband rukken....
ik zei niet atheisten zijn slechter, vaak kunnen veel mensen een voorbeeld nemen aan bijv gastvrijheid van moslims (en dus niet extremisten die in gebouwen vliegen)
water bij de wijn is meestal slecht alleen hangt er dus vanaf in welk geval, ik zei niet: water bij de wijn IS slecht. ik zei vrijzinnigen doen nogal eens water bij de wijn (zonder mening over goed of fout)
is bush zo goed? nee. ben ik zo goed? nee. ben jij zo goed dan???
atheisten zijn niet een echte groep gelovigen. je hebt moslims christenen etc. en rest groep atheisten (m.i.) atheisten plegen daden wel vanuit hun (on)geloof, maar niet in naam van hun geloof. christenen mogen niet in naam van het christendom doden. Jezus leert ons: heb uw naaste lief als uzelf, wie is mijn naaste? iedereen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be