![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() het is second life
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat je zegt is best boeiend. Ik kan dus iemand stap voor stap instrueren hoe hij een bom in elkaar moet steken zonder beschuldigd te worden van medewerking aan een terroristische aanslag?
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() M.i. niet, want dat heet strafbare deelneming: de medewerking zonder dewelke het misdrijf niet zou kunnen gepleegd zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou het trouwens minder strafbaar zijn als ik hetzelfde doe, maar dan op second life?
![]() |
![]() |
#26 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zou argumenteren dat SL in wezen een spel blijft, waarbij uw acties moeten gekwalificeerd worden onder het spelelement. Je bent immers ook niet strafbaar wanneer je in een multiplayer-game je tegenstander neerschiet. De zaken liggen mijns inziens wel anders wanneer je het spel als middel gebruikt om irl een misdrijf te plegen. Dat is waar L.Onkelinx waarschijnlijk naar toe wil. Vermijden dat pedofielen in een spel kinderen "lokken" om ze dan irl schade toe te brengen. Maar ik wil de eerste veroordeling ogv dat bewijsmateriaal nog zien... ![]() Het is overigens een spel dat, als ik mij niet vergis, gespeeld wordt op een niet-Belgische server. M.a.w.: in het buitenland dus, waar de Belgische wetten m.i. niet onverkort gelden. Maar ik ben geen IT-recht-expert... Ik snap dan ook niet goed waar de Belgische federale politie zich mee moeit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Als ik het niet deed had een ander het wel gedaan. Bijgevolg was mijn medewerking niet noodzakelijk voor het voltrekken van het misdrijf. Soit, ik heb een zeer blond vermoeden dat jij het beter weet dan ik. Citaat:
maar ik denk dat een actie �*n SL ook gericht kan zijn op het schaden van de persoon achter de avatar. Een speler in SL verkrachten kan beschouwd worden als een spelelement, maar ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarin de ene meer wil doen dan enkel een spelleke spelen. Als het SL-verkrachtingsslachtoffer in real life een echt verkrachtingsslachtoffer is, en de speler wenst de representerende avatar in SL te verkrachten om deze irl schade toe te brengen (zonder IRL te komen), dan naderen we misschien toch wel de grenzen van het toelaatbare (in ieder geval die van het wenselijke lijkt mij). Hetzelfde met stalking bijvoorbeeld: dit kan gezien worden als een spelelement ('probeer af te raken van de stalker' of zoiets) maar ik geloof écht dat stalken op SL mogelijk is zonder dat het aanzien kan worden als 'spelelement', en dat het ook kwalijke effecten kan hebben. Er is een wetgeving rond stalken, en die moet mijns inziens ook toepasbaar zijn op SL. SL is misschien een virtuele wereld, maar daarom nog geen onbestaande wereld. Er is geen algemene wetgeving rond pesten is dacht ik (wel pesten op het werk) maar mocht die er ooit zijn, dan zou die ook van toepassing moeten kunnen zijn op internettoepassingen, vind ik. Sowieso vind ik het onwenselijk, en niet om mee te lachen. Iemand die overal waar hij komt gepest wordt zal, net als iemand die overal waar hij komt verkracht wordt, daar echt wel schade van ondervinden, ook al is het een avatar die gepest of verkracht wordt. Citaat:
Ach, misschien willen ze gewoon hun tijd leuk benutten. Ik zou kandidaat geweest zijn voor die job ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() /me aait nyn aan haar dinges
voelt ge u nu geschonden ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk ken ik dat spel enkel van hier en daar wat te horen .
Zijn er dan geen spelregels of een duidelijke handleiding van wat mag en niet ??? Er zal toch een vorm van toezicht zijn zeker ? ![]()
![]() |
#30 |
|
![]() ge kunt niet doodgaan in da spelleke???
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Waarom tis een facking spel!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja , maar elk online spel is een fake wereld.
![]() En een spel als Warcraft heeft toch manieren om toezicht te houden . En daar spelen milioenen mensen voor elfje of trol (ook fake). Voor zover ik het heb begrepen probeert men een virtuele reele wereld te creeren . (euh ![]() Enfin , mischien het begin van "de matrix" ![]()
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bwah ja , een beetje programeerwerk. Maar dat zal de populariteit van dat spelletje neerhalen.
Enerzijds is het mischien wel goed dat mensen daar zaken kunnen doen die ze in't echte leven niet doen , anderzijds lopen er genoeg kwieten rond die het verschil tussen echt en spel niet kunnen onderscheiden. Heb er al stoten van gehoord... raar spel , xal het binnenkort mischien eens proberen se.
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daar betalen we een stukje belasting voor? Om een paar agenten gratis second life te laten spelen. Meer blauw op straat, en aub niet virtueel.
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze mogen mij virtueel in den bak steken, geen problemen mee.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Eigenlijk zou je er gewoon een sport van moeten maken, in second life zoveel mogelijk mensen verkrachten onder de neus van de politie...
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |