Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2007, 14:17   #21
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Brusselse politie gaat patrouilleren op Second Life

Het Brusselse parket heeft speurders van de Federal Computer Crime Unit gevraagd te gaan patrouilleren op Second Life. Dat schrijft De Morgen. In de virtuele wereld van het computerspelletje werd onlangs een personage 'verkracht'. Naar aanleiding van die virtuele verkrachting opende de Brusselse gerechtelijke politie een dossier. "Het is de bedoeling na te gaan of er strafbare feiten zijn gepleegd", klinkt het bij de federale politie. Ook het parket werd gealarmeerd. Op de zedensectie startte substituut Verlinden een informatieonderzoek naar de feiten.

Wtf?
dit is dan ook niet zomaar een computerspel e
het is second life
Oud 20 april 2007, 14:28   #22
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ola, nynorsk, kennis verspreiden is niet strafbaar hé, ook niet de kennis om een bom te fabriceren ... hij/zij die de bom ineenflanst én gebruikt, die zet een stap tever.

wapenverkoop en - productie is welliswaar sterk gereguleerd, maar het is niet verboden om daar je boterhammetjes mee te verdienen hé ...

als dat irl nog niet verboden of strafbaar is, waarom zou het dat dan moeten worden isl ?
Osama Bin Laden zat niét in een vliegtuig dat de WTC-torens is binnengevlogen, maar toch lijkt men te denken dat hij daarvoor zou moeten opdraaien.

Maar wat je zegt is best boeiend. Ik kan dus iemand stap voor stap instrueren hoe hij een bom in elkaar moet steken zonder beschuldigd te worden van medewerking aan een terroristische aanslag?
Oud 20 april 2007, 14:29   #23
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
verkrachting @ second life
In zijn hoogste vorm kan dat een schending van de license agreement zijn, waarvoor het bedrijf dat second life aan de man brengt u een proces zou kunnen aandoen.

Ik snap trouwens niet wat mensen zo leuk vinden aan dat "game" ge kunt er nog ni eens in dood gaan.
Er zijn dan ook maar heel weinig mensen die het leuk vinden, een stuk of 16.000 in Nederland geloof ik, dat is dus 1 op de duizend, met erachter aan de pers die zichzelf overschreeuwt over deze geweldige hype, politici die willen laten zien hoe modern ze zijn en gemeentes die er geld wegsmijten. En dat allemaal omdat een een aantal mensen de uitdrukking 'get a life' niet willen begrijpen.
Oud 20 april 2007, 14:48   #24
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik kan dus iemand stap voor stap instrueren hoe hij een bom in elkaar moet steken zonder beschuldigd te worden van medewerking aan een terroristische aanslag?
M.i. niet, want dat heet strafbare deelneming: de medewerking zonder dewelke het misdrijf niet zou kunnen gepleegd zijn...
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 15:11   #25
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
M.i. niet, want dat heet strafbare deelneming: de medewerking zonder dewelke het misdrijf niet zou kunnen gepleegd zijn...
ze hadden natuurlijk evengoed een ander kieken kunnen vinden om hen uit te leggen hoe ze een bom moesten maken.

Zou het trouwens minder strafbaar zijn als ik hetzelfde doe, maar dan op second life?
Oud 20 april 2007, 15:48   #26
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ze hadden natuurlijk evengoed een ander kieken kunnen vinden om hen uit te leggen hoe ze een bom moesten maken.
Dan is dat ander kieken even strafbaar.

Citaat:
Zou het trouwens minder strafbaar zijn als ik hetzelfde doe, maar dan op second life?
goeie vraag...
Ik zou argumenteren dat SL in wezen een spel blijft, waarbij uw acties moeten gekwalificeerd worden onder het spelelement. Je bent immers ook niet strafbaar wanneer je in een multiplayer-game je tegenstander neerschiet.

De zaken liggen mijns inziens wel anders wanneer je het spel als middel gebruikt om irl een misdrijf te plegen. Dat is waar L.Onkelinx waarschijnlijk naar toe wil. Vermijden dat pedofielen in een spel kinderen "lokken" om ze dan irl schade toe te brengen.

Maar ik wil de eerste veroordeling ogv dat bewijsmateriaal nog zien...

Het is overigens een spel dat, als ik mij niet vergis, gespeeld wordt op een niet-Belgische server. M.a.w.: in het buitenland dus, waar de Belgische wetten m.i. niet onverkort gelden. Maar ik ben geen IT-recht-expert...

Ik snap dan ook niet goed waar de Belgische federale politie zich mee moeit.
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 16:16   #27
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
Dan is dat ander kieken even strafbaar.
ROFL. Da had ik door, ik doelde een beetje op "de medewerking zonder dewelke het misdrijf niet zou kunnen gepleegd zijn..."
Als ik het niet deed had een ander het wel gedaan. Bijgevolg was mijn medewerking niet noodzakelijk voor het voltrekken van het misdrijf. Soit, ik heb een zeer blond vermoeden dat jij het beter weet dan ik.

Citaat:
goeie vraag...
Ik zou argumenteren dat SL in wezen een spel blijft, waarbij uw acties moeten gekwalificeerd worden onder het spelelement. Je bent immers ook niet strafbaar wanneer je in een multiplayer-game je tegenstander neerschiet.

De zaken liggen mijns inziens wel anders wanneer je het spel als middel gebruikt om irl een misdrijf te plegen. Dat is waar L.Onkelinx waarschijnlijk naar toe wil. Vermijden dat pedofielen in een spel kinderen "lokken" om ze dan irl schade toe te brengen.
juist.
maar ik denk dat een actie �*n SL ook gericht kan zijn op het schaden van de persoon achter de avatar. Een speler in SL verkrachten kan beschouwd worden als een spelelement, maar ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarin de ene meer wil doen dan enkel een spelleke spelen. Als het SL-verkrachtingsslachtoffer in real life een echt verkrachtingsslachtoffer is, en de speler wenst de representerende avatar in SL te verkrachten om deze irl schade toe te brengen (zonder IRL te komen), dan naderen we misschien toch wel de grenzen van het toelaatbare (in ieder geval die van het wenselijke lijkt mij). Hetzelfde met stalking bijvoorbeeld: dit kan gezien worden als een spelelement ('probeer af te raken van de stalker' of zoiets) maar ik geloof écht dat stalken op SL mogelijk is zonder dat het aanzien kan worden als 'spelelement', en dat het ook kwalijke effecten kan hebben. Er is een wetgeving rond stalken, en die moet mijns inziens ook toepasbaar zijn op SL. SL is misschien een virtuele wereld, maar daarom nog geen onbestaande wereld. Er is geen algemene wetgeving rond pesten is dacht ik (wel pesten op het werk) maar mocht die er ooit zijn, dan zou die ook van toepassing moeten kunnen zijn op internettoepassingen, vind ik. Sowieso vind ik het onwenselijk, en niet om mee te lachen. Iemand die overal waar hij komt gepest wordt zal, net als iemand die overal waar hij komt verkracht wordt, daar echt wel schade van ondervinden, ook al is het een avatar die gepest of verkracht wordt.

Citaat:
Maar ik wil de eerste veroordeling ogv dat bewijsmateriaal nog zien...

Het is overigens een spel dat, als ik mij niet vergis, gespeeld wordt op een niet-Belgische server. M.a.w.: in het buitenland dus, waar de Belgische wetten m.i. niet onverkort gelden. Maar ik ben geen IT-recht-expert...

Ik snap dan ook niet goed waar de Belgische federale politie zich mee moeit.

Ach, misschien willen ze gewoon hun tijd leuk benutten. Ik zou kandidaat geweest zijn voor die job . Misschien kunnen ze een virtueel federaal politiekantoor oprichten in second life en virtuele verkrachters opsporen en opsluiten. Ter oefening van het werk IRL.
Oud 20 april 2007, 19:58   #28
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

/me aait nyn aan haar dinges

voelt ge u nu geschonden ?
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 20:08   #29
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk ken ik dat spel enkel van hier en daar wat te horen .
Zijn er dan geen spelregels of een duidelijke handleiding van wat mag en niet ???
Er zal toch een vorm van toezicht zijn zeker ?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 20:17   #30
Ambiorix

Standaard

ge kunt niet doodgaan in da spelleke???
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 21:34   #31
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Er zal toch een vorm van toezicht zijn zeker ?
Waarom tis een facking spel!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 21:51   #32
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Waarom tis een facking spel!
Tja , maar elk online spel is een fake wereld.
En een spel als Warcraft heeft toch manieren om toezicht te houden . En daar spelen milioenen mensen voor elfje of trol (ook fake).
Voor zover ik het heb begrepen probeert men een virtuele reele wereld te creeren . (euh )
Enfin , mischien het begin van "de matrix"
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 20 april 2007, 21:54   #33
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Tja , maar elk online spel is een fake wereld.
En een spel als Warcraft heeft toch manieren om toezicht te houden . En daar spelen milioenen mensen voor elfje of trol (ook fake).
Voor zover ik het heb begrepen probeert men een virtuele reele wereld te creeren . (euh )
Enfin , mischien het begin van "de matrix"
Er moeten gewoon beperkingen in de mogelijkheden van het spel zitten, dan moet er niemand patrouilleren...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 22:05   #34
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

bwah ja , een beetje programeerwerk. Maar dat zal de populariteit van dat spelletje neerhalen.
Enerzijds is het mischien wel goed dat mensen daar zaken kunnen doen die ze in't echte leven niet doen , anderzijds lopen er genoeg kwieten rond die het verschil tussen echt en spel niet kunnen onderscheiden.
Heb er al stoten van gehoord... raar spel , xal het binnenkort mischien eens proberen se.
Oud 20 april 2007, 23:07   #35
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Brusselse politie gaat patrouilleren op Second Life

Het Brusselse parket heeft speurders van de Federal Computer Crime Unit gevraagd te gaan patrouilleren op Second Life. Dat schrijft De Morgen. In de virtuele wereld van het computerspelletje werd onlangs een personage 'verkracht'. Naar aanleiding van die virtuele verkrachting opende de Brusselse gerechtelijke politie een dossier. "Het is de bedoeling na te gaan of er strafbare feiten zijn gepleegd", klinkt het bij de federale politie. Ook het parket werd gealarmeerd. Op de zedensectie startte substituut Verlinden een informatieonderzoek naar de feiten.

Wtf?
Men heeft nieuwe hoogten bereikt.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 02:10   #36
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
/me aait nyn aan haar dinges

voelt ge u nu geschonden ?
Nee, maar als ge zo blijft doorgaan, ontstaat na enige tijd wel een verhoogde kans dat ik iets anders ga beginnen voelen
Oud 21 april 2007, 04:16   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En daar betalen we een stukje belasting voor? Om een paar agenten gratis second life te laten spelen. Meer blauw op straat, en aub niet virtueel.
Oud 21 april 2007, 09:39   #38
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Virtueel wel.
Ze mogen mij virtueel in den bak steken, geen problemen mee.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 10:45   #39
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk zou je er gewoon een sport van moeten maken, in second life zoveel mogelijk mensen verkrachten onder de neus van de politie...
Oud 21 april 2007, 12:58   #40
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
verkrachting @ second life
In zijn hoogste vorm kan dat een schending van de license agreement zijn, waarvoor het bedrijf dat second life aan de man brengt u een proces zou kunnen aandoen.

Ik snap trouwens niet wat mensen zo leuk vinden aan dat "game" ge kunt er nog ni eens in dood gaan.
Kan je ook voor twee jaar in de gevangenis vliegen als de politie je pakt

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be