Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2004, 10:41   #21
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Nee die mogen gerust hun mening hebben en aan bod komen in de media maar gewoon niet in dezelfde mate als de "grote" partijen.
Een stelling die thuishoort in een dictatoriaal regime.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 10:46   #22
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Als dat zo is dan is elke democratie op deze wereld een dictatoriaal regime want overal gebeurt dat zo. Ik denk dat je eens serieus moet bekijken wat een democratie is en wat het niet is want je schijnt het niet te snappen.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 10:49   #23
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
de peiling heeft velen verrast, zeker het resultaat van de CD&V, ik blijf mij afvragen waar die peiling van vorige week is gebleven ?!

Volgens mij is er nieuwe gemaakt in de streek van West-Vlaanderen !
Jij gelooft dat nog steeds? Al de voorspellingen waren verkeerd maar toch zouden sommigen het op voorhand geweten hebben?
deze peiling is een totaal nieuwe ! is niet te vergelijken met de doorgesijpelde cijfers van vorige week !

DEMOCRATIE en de VRT
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 10:54   #24
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa

deze peiling is een totaal nieuwe ! is niet te vergelijken met de doorgesijpelde cijfers van vorige week !
Tuurlijk
Oud 6 februari 2004, 11:12   #25
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als dat zo is dan is elke democratie op deze wereld een dictatoriaal regime want overal gebeurt dat zo. Ik denk dat je eens serieus moet bekijken wat een democratie is en wat het niet is want je schijnt het niet te snappen.
Het gaat hier over vrije meningsuiting. Als u stelt dat sommige partijen geen recht hebben op evenveel zendtijd als andere partijen, bent u aan het censureren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 6 februari 2004, 11:15   #26
k9

Standaard

Citaat:

Het gaat hier over vrije meningsuiting. Als u stelt dat sommige partijen geen recht hebben op evenveel zendtijd als andere partijen, bent u aan het censureren.
Helemaal niet

Censuur is wanneer je andere zou verbieden in de media. Dat zeg ik helemaal niet ik zeg gewoon dat ze niet het RECHT hebben op evenveel mediatijd. Dat zij beperkte aandacht krijgen is maar normaal en dat zij met hun eigen geld affiches, kranten, tijdschriften ,TV of internet kunnen volzetten is ook normaal.

Ben jij wel als belg geboren? Je bent de nederlandse taal wel redelijk onmachtig, censuur en democratie zijn toch woorden die iedereen wel kent?
Oud 6 februari 2004, 11:15   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indertijd waren er de Uitzending door Derden, maar die heeft men afgevoerd. Dat is jammer.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 11:17   #28
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Indertijd waren er de Uitzending door Derden, maar die heeft men afgevoerd. Dat is jammer.
Probleem was dat er niemand ooit naar keek.
Oud 6 februari 2004, 11:23   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probleem was dat er niemand ooit naar keek.
Totaal fout. De uitzendingen van het Vlaams Blok hadden een recordaantal kijkers, waar Villa Politica nog steeds niet aan kan tippen...
Oud 6 februari 2004, 11:31   #30
k9

Standaard

Citaat:
Totaal fout. De uitzendingen van het Vlaams Blok hadden een recordaantal kijkers, waar Villa Politica nog steeds niet aan kan tippen...
Uitzending door derden haalde gemiddeld een 75 000 kijkers als ik mij goed herinner. Zeg jij nu dat er gemiddeld minder dan 75 000 kijkers naar villa politica kijken?
Oud 6 februari 2004, 11:34   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uitzending door derden haalde gemiddeld een 75 000 kijkers als ik mij goed herinner. Zeg jij nu dat er gemiddeld minder dan 75 000 kijkers naar villa politica kijken?
De uitzendingen van het Vlaams Blok haalden heel wat meer kijkers en stonden de laatste jaren aan de top.

De kijkcijfers van Villa Politica vallen trouwens heel erg tegen. Onlangs stonden de kijkcijfers van de verschillende politieke duidingsprogramma's in de krant (was het Het Nieuwsblad?) en die lagen beduidend lager dan de verwachtingen.
Oud 6 februari 2004, 11:36   #32
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Helemaal niet

Censuur is wanneer je andere zou verbieden in de media. Dat zeg ik helemaal niet ik zeg gewoon dat ze niet het RECHT hebben op evenveel mediatijd. Dat zij beperkte aandacht krijgen is maar normaal en dat zij met hun eigen geld affiches, kranten, tijdschriften ,TV of internet kunnen volzetten is ook normaal.

Ben jij wel als belg geboren? Je bent de nederlandse taal wel redelijk onmachtig, censuur en democratie zijn toch woorden die iedereen wel kent?
Ik herhaal uw uitspraak:

Citaat:
Nee die mogen gerust hun mening hebben en aan bod komen in de media maar gewoon niet in dezelfde mate als de "grote" partijen.
Ik zie hier toch duidelijk dat u stelt dat kleinere partijen wel een mening mogen hebben en aan bod mogen komen, maar niet in dezelfde mate als de "grote" partijen. M.a.w.: kleinere partijen mogen volgens u niet evenveel aan bod komen als grotere partijen.

Zoiets noem ik dictatoriaal.

U kan dus best even zelf Nederlands leren en uw eigen berichtjes nalezen voor u op de man gaat spelen.
Oud 6 februari 2004, 11:36   #33
k9

Standaard

Citaat:

De uitzendingen van het Vlaams Blok haalden heel wat meer kijkers en stonden de laatste jaren aan de top.
Aan de top van wat?

En het gaat over uitzendingen door derden tegen villa politica . De uitzendingen van het VB waren maar sporadisch niet al de tijd nogmaals gemiddeld 75 000 ik denk dat villa politica heel wat meer kijkers heeft dan dat.

Citaat:
De kijkcijfers van Villa Politica vallen trouwens heel erg tegen. Onlangs stonden de kijkcijfers van de verschillende politieke duidingsprogramma's in de krant (was het Het Nieuwsblad?) en die lagen beduidend lager dan de verwachtingen.
Maar waren ze hoger dan 75 000 dat was de vraag?
Oud 6 februari 2004, 11:41   #34
k9

Standaard

Citaat:

Ik zie hier toch duidelijk dat u stelt dat kleinere partijen wel een mening mogen hebben en aan bod mogen komen, maar niet in dezelfde mate als de "grote" partijen. M.a.w.: kleinere partijen mogen volgens u niet evenveel aan bod komen als grotere partijen.

Helemaal niet je kan gewoonweg niet 40 partijen evenveel aan bod laten komen. En dan tel ik nog niet de gemeenteraadsverkiezingen. Een partij die 100 stemmen krijgt zou jij dus evenveel tijd geven als een partij die 800 000 stemmen krijgt?

En op het nieuws zou je ook alles verdelen? Als de VLD iets doet moet je over de 39 anderen ook iets zeggen omdat je anders "dictatoriaal" bezig bent?

En het geld is ook belangrijk voor de media, ga je dus al die partijen evenveel geven? Je zou nogal eens partijen zien opkomen.

Citaat:
U kan dus best even zelf Nederlands leren en uw eigen berichtjes nalezen voor u op de man gaat spelen.
Weet je al wat censuur betekend?
Oud 6 februari 2004, 11:41   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar waren ze hoger dan 75 000 dat was de vraag?
Als ik mij niet vergis, haalden de Uitzending door Derden van het Vlaams Blok tot zelfs 120.000 kijkers of meer. Lange tijd geleden stonden de cijfers eens in het VB-tijdschrift. Om zekerheid te hebben zou ik dat oud nummer weer eens moeten opdiepen.
Oud 6 februari 2004, 11:46   #36
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

benieuwd naar de nieuwsuitzeding van 13 u en villa politica wie er nu allemaal aan het woord mag komen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 11:46   #37
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Helemaal niet je kan gewoonweg niet 40 partijen evenveel aan bod laten komen. En dan tel ik nog niet de gemeenteraadsverkiezingen. Een partij die 100 stemmen krijgt zou jij dus evenveel tijd geven als een partij die 800 000 stemmen krijgt?

En op het nieuws zou je ook alles verdelen? Als de VLD iets doet moet je over de 39 anderen ook iets zeggen omdat je anders "dictatoriaal" bezig bent?

En het geld is ook belangrijk voor de media, ga je dus al die partijen evenveel geven? Je zou nogal eens partijen zien opkomen.
Ik zeg helemaal niet dat men iets moet zeggen over de andere partijen omdat men iets over de VLD zegt. Het gaat hier over rechten mijn beste, en u wenst de rechten van kleine partijtjes in te perken. U bepaalt op voorhand dat kleine partijtjes maar wat vaker hun muil moeten houden. Dictatoriaal dus.

Citaat:
Weet je al wat "op de man spelen" betekent? Ik zal er nog eentje bijdoen: Weet je wat "zonder argumenten zitten" betekent?

P.S.: betekent is met een "t". Tot zover uw betweterigheid over onze taal.
Oud 6 februari 2004, 11:48   #38
k9

Standaard

Citaat:

Als ik mij niet vergis, haalden de Uitzending door Derden van het Vlaams Blok tot zelfs 120.000 kijkers of meer. Lange tijd geleden stonden de cijfers eens in het VB-tijdschrift. Om zekerheid te hebben zou ik dat oud nummer weer eens moeten opdiepen.
Dat is de vraag niet het gaat over het programma uitzending door derden tov villa politica .

Hoeveel het VB eenmalig haalde maakt niet veel uit het is obver het gemiddelde en ik denk echt wel dat villa politica meer dan 100 000 kijkers gemiddeld heeft . Zelfs dat is al heeel laag.
Oud 6 februari 2004, 11:52   #39
k9

Standaard

Citaat:

Ik zeg helemaal niet dat men iets moet zeggen over de andere partijen omdat men iets over de VLD zegt. Het gaat hier over rechten mijn beste, en u wenst de rechten van kleine partijtjes in te perken. U bepaalt op voorhand dat kleine partijtjes maar wat vaker hun muil moeten houden. Dictatoriaal dus.
Nogmaals dat zeg ik helemaal niet ze moeten helemaal hun muil niet houden.

Je antwoord trouwens op geen enkele vraag je blijft steeds hetzelfde herhalen.

Practisch is het ondoenbaar, financieel al zeker komt daar nog bij dat het zo is in elk westers land maar al dat negeer jij gewoon?

Citaat:

Weet je al wat "op de man spelen" betekent? Ik zal er nog eentje bijdoen: Weet je wat "zonder argumenten zitten" betekent?

P.S.: betekent is met een "t". Tot zover uw betweterigheid over onze taal.
Oud 6 februari 2004, 11:58   #40
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals dat zeg ik helemaal niet ze moeten helemaal hun muil niet houden.

Je antwoord trouwens op geen enkele vraag je blijft steeds hetzelfde herhalen.

Practisch is het ondoenbaar, financieel al zeker komt daar nog bij dat het zo is in elk westers land maar al dat negeer jij gewoon?
Nogmaals, ik citeer uzelve:

"Nee die mogen gerust hun mening hebben en aan bod komen in de media maar gewoon niet in dezelfde mate als de "grote" partijen."

*zucht*. Ik zla er maar een tekeningske bijmaken:

Hoeveel werkwoorden ziet u in uw zin? Ik zie er 3: "mogen" en "hebben" en "komen". Welk van deze 3 werkwoorden is van toepassing op het deel van uw zin "maar gewoon niet in dezelfde mate als de "grote" partijen", waarin zich geen werkwoord bevindt? Zijn we het erover eens dat dat "mogen" is? Volgens u MOGEN kleine partijtjes dus niet in dezelfde mate als de "grote" partijen aan bod komen. Kom dus niet lullen over financiële redenen. U pleit ervoor de mogelijkheid tot vrije meningsuiting van de kleinere partijtjes de facto en op voorhand in te perken. Dat is dictatoriaal, hoe u het ook draait of keert.

Duidelijk nu?

Citaat:
U valt in herhaling, en u blijft op de man spelen. De argumenten zijn dus duidelijk op. En betekent is nog steeds met een "t".
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be