Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2004, 20:23   #21
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Wie zegt dat iedereen die volledige zelfstandigheid van Vlaanderen wil?
De homo-abnormalen zijn natuurlijk belanghebbend bij een geestelijk ontwricht klimaat. In een gezonde atmosfeer zou hun ontaarding immers niet kunnen botvieren. Want is het tenslotte niet daarom dat zoveel homo-abnormalen in de liberale rangen worden aangetroffen?

Man toch... Jij bent een karikatuur van jezelf
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 20:25   #22
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ick Feliesieteer Het Vlaemsch Block Hartelyck met deezen Heldhaftigen Ooverwinninck Teegen Het Franschkiljonsch-Belgischistisch Wegwyzer-Gespuisch!!!

Mooge Vlaendren Ooverwinnen!! Doodt Aen De Frankophoone Wegwyzersch!!!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 20:28   #23
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Citaat:

1 op 4 lijkt me een nogal optimistische schatting, maar soit, laten we for arguments sake even aannemen dat dat zo is. Dat betekent dat 3 op 4 er NIET voor te vinden zijn of dat het gewoonweg niet interesseert (wat volgens mij eerder het geval is). Bovendien heb ik ernstige bedenkingen bij de "Vlaamse" motieven van vele Zwart Blokstemmers. Ik denk eerder dat de mensen die daarop stemmen, dat eerder doen voor het migrantenstandpunt dan voor het "Vlaamse" standpunt...
Tiens, tiens, dat JIJ mij dat juist moet komen zeggen!!
Wie zei er mij namelijk in één van uw homo-topics dat wanneer iemand op een partij stemt dat ie er ook voor 100% achter staat??
Wie zei er mij dat wanneer ik op het Vlaams Blok stem dat ik ook akkoord was met héél hun programma ook dat van het homohuwelijk?? Wie??
Neen, mijn beste William, dat heb je verkeerd begrepen hoor... DAT heb ik zeker NOOIT beweerd... In die andere topic ging het erom dat ik NOOIT zou kunnen stemmen op een partij met een standpunt dat ZO lijnrecht tegenover het mijne staat, ook al ben ik het eens met al hun andere standpunten. Ik heb zeker nooit bewerd dat als iemand op een partij stemt, dat hij daar dan ook voor 100% achterstaat op alle vlakken.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 6 februari 2004, 20:38   #24
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Tiens, tiens, dat JIJ mij dat juist moet komen zeggen!!
Wie zei er mij namelijk in één van uw homo-topics dat wanneer iemand op een partij stemt dat ie er ook voor 100% achter staat??
Wie zei er mij dat wanneer ik op het Vlaams Blok stem dat ik ook akkoord was met héél hun programma ook dat van het homohuwelijk?? Wie??
Neen, mijn beste William, dat heb je verkeerd begrepen hoor... DAT heb ik zeker NOOIT beweerd... In die andere topic ging het erom dat ik NOOIT zou kunnen stemmen op een partij met een standpunt dat ZO lijnrecht tegenover het mijne staat, ook al ben ik het eens met al hun andere standpunten. Ik heb zeker nooit bewerd dat als iemand op een partij stemt, dat hij daar dan ook voor 100% achterstaat op alle vlakken.
Juist! Je staat VOLLEDIG achter het programma van het Vlaams Blok wanneer je op hen stemt, OOK de punten van hun programma waarover je er persoonlijk een andere visie op nahoudt (zelfs al is het maar een "onnozel" puntje zoals het homohuwelijk...).

==> ZIJN INTEGRAAL UW WOORDEN!!
En ik heb dat verkeerd begrepen

http://forum.politics.be/viewtopic.p...=asc&highlight
Oud 6 februari 2004, 20:48   #25
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Juist! Je staat VOLLEDIG achter het programma van het Vlaams Blok wanneer je op hen stemt, OOK de punten van hun programma waarover je er persoonlijk een andere visie op nahoudt (zelfs al is het maar een "onnozel" puntje zoals het homohuwelijk...).

==> ZIJN INTEGRAAL UW WOORDEN!!
En ik heb dat verkeerd begrepen

http://forum.politics.be/viewtopic.p...=asc&highlight
Je hebt gelijk! Ik heb me daar verkeerd uitgedrukt.

Citaat:
Oud 6 februari 2004, 20:50   #26
Xanthippe
Schepen

Xanthippe's schermafbeelding

Standaard

Ik ben eerlijk gezegd verbaasd over de denigrerende reacties op deze actie. Wat denken jullie nu eigenlijk, heren criticasters? Dat revolutie begint in paleizen en partijcenakels? Gedragen door de gevestigde orde? Met de goedkeuring van het establishment? Uitgekiend door spin-doctors?
Niets daarvan! Revolutie begint aan de basis, in de straten en wijken, met drieste acties, gedragen door een kleine groep overtuigden, vanuit de buik.

Voortrekkers van de revolutie, dat waren vrouwen met afgesneden haren in wijde tuinbroeken die hun bh's op straat verbrandden. Totaal onzinnige actie, heeft geen enkele structurele verandering bewerkstelligd, maar die vrouwen zijn uitgegroeid tot iconen van het feminisme.
Voortrekkers van de revolutie, dat waren de zwarten die weigerden hun plaats op de bus af te staan aan blanken.
Voortrekkers van de revolutie, dat zijn de vier Israëlische jongens die tegen gevangenisstraffen aankijken omdat ze weigeren dienst te nemen in het Israëlische leger.
Voortrekkers van de revolutie, dat zijn arbeiders die stakingspiketten opzetten en de bedrijfsleiding gijzelen.
Voortrekkers van de revolutie, dat zijn de holebi's die elk jaar de goegemeente schokken met hun kleurrijke optocht.
Voortrekkers van de revolutie, dat zijn de mensen die elk jaar over de afrastering van de legerbasis in Kleine Brogel klimmen.
Voortrekkers van revolutionaire actie in de Vlaamse Beweging, dat waren meer dan honderd jaar geleden, de collegejongens die nog liever zelf straf ondergingen, dan het doosje door te geven.

Mensen die nu straatnaamborden overspuiten en wegwijzers overplakken kunnen in jullie ogen misschien onzinnig bezig zijn, maar gesteld dat de loop van de geschiedenis zo uitdraait dat de faciliteiten verdwijnen en het adjectief in "Vlaamse Rand" niet enkel een geografische maar een volledige waarheid wordt, zijn het inderdaad deze mensen die in de geschiedenisboeken zullen vermeld worden als voortrekkers van deze (r)evolutie, en niet de politici in maatpak die zich bezighouden met Het Bestuur Van België, niet de leden van de talloze denktanks en debatclubs, en al helemaal niet de mensen die kritiek leveren van achter hun computer.

En voor de liefhebbers, volgend citaat:
"Terwijl half Rusland onder de voet was gelopen, de bewoners van Moskou naar de verafgelegen gouvernementen vluchtten en de ene lichting na de andere werd opgeroepen om het vaderland te verdedigen, moet het ons, mensen van een andere tijd, wel lijken, of alle Russen, van hoog tot laag, alleen maar zware offers brachten, het vaderland wilden redden of het land om zijn ondergang moesten bewenen. De memoires en verhalen uit die tijd spreken dan ook over niets dan zelfopoffering, vaderlandsliefde, wanhoop, ellende en heldendaden van de Russen. De werkelijkheid echter was wel enigszins anders. Het wil ons zo voorkomen, omdat wij alleen de algemene historische lijn van die tijd zien, maar niet tot de persoonlijke, menselijke belangen, waaraan de mensen onderworpen waren, doordringen. Maar al met al overwoekeren die persoonlijke belangen in werkelijkheid de algemene lijn in die mate, dat het grondpatroon van de ontwikkeling - die inderdaad nergens uit spreekt - niet aan bod komt. Het merendeel van de toenmalige mensen bekommerde zich volstrekt niet om de grote lijn, maar werd door de persoonlijke drijfveren van dagelijkse aard voortgestuwd. En juist die mensen waren de grote krachtbronnen van de ontwikkeling.
En zij, die probeerden het grote verband te zien en de ontwikkeling door zelfopoffering en heldenmoed te beïnvloeden, waren de meest overbodige leden der gemeenschap. Zij zagen de dingen alleen in hun verwrongen proporties, hun daden sneden geen hout - getuige de regimenten van Pierre en Mamonow, die Russische dorpen brandschatten, getuige ook het pluksel, dat de jongedames maakten en dat nooit de Russische troepen bereikte - enzovoorts. Zelfs zij, die van intellectuele gesprekken hielden en hun gevoelens graag onder woorden brachten, bleven, wanneer Ruslands lot ter sprake kwam, niet objectief, maar doorvlochten hun woorden ongewild met valsheid en onoprechtheid, of dwaalden in woedende beschuldigingen aan het adres van onschuldigen af - mensen, die part noch deel konden hebben aan iets, dat historisch noodzakelijk bepaald was.
(Oorlog en Vrede, Tolstoj)

Ter overweging.
Xanthippe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 06:33   #27
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthippe
Ik ben eerlijk gezegd verbaasd over de denigrerende reacties op deze actie. Wat denken jullie nu eigenlijk, heren criticasters? Dat revolutie begint in paleizen en partijcenakels? Gedragen door de gevestigde orde? Met de goedkeuring van het establishment? Uitgekiend door spin-doctors?
Niets daarvan! Revolutie begint aan de basis, in de straten en wijken, met drieste acties, gedragen door een kleine groep overtuigden, vanuit de buik.

Voortrekkers van de revolutie, dat waren vrouwen met afgesneden haren in wijde tuinbroeken die hun bh's op straat verbrandden. Totaal onzinnige actie, heeft geen enkele structurele verandering bewerkstelligd, maar die vrouwen zijn uitgegroeid tot iconen van het feminisme.
Voortrekkers van de revolutie, dat waren de zwarten die weigerden hun plaats op de bus af te staan aan blanken.
Voortrekkers van de revolutie, dat zijn de vier Israëlische jongens die tegen gevangenisstraffen aankijken omdat ze weigeren dienst te nemen in het Israëlische leger.
Voortrekkers van de revolutie, dat zijn arbeiders die stakingspiketten opzetten en de bedrijfsleiding gijzelen.
Voortrekkers van de revolutie, dat zijn de holebi's die elk jaar de goegemeente schokken met hun kleurrijke optocht.
Voortrekkers van de revolutie, dat zijn de mensen die elk jaar over de afrastering van de legerbasis in Kleine Brogel klimmen.
Voortrekkers van revolutionaire actie in de Vlaamse Beweging, dat waren meer dan honderd jaar geleden, de collegejongens die nog liever zelf straf ondergingen, dan het doosje door te geven.

Mensen die nu straatnaamborden overspuiten en wegwijzers overplakken kunnen in jullie ogen misschien onzinnig bezig zijn, maar gesteld dat de loop van de geschiedenis zo uitdraait dat de faciliteiten verdwijnen en het adjectief in "Vlaamse Rand" niet enkel een geografische maar een volledige waarheid wordt, zijn het inderdaad deze mensen die in de geschiedenisboeken zullen vermeld worden als voortrekkers van deze (r)evolutie, en niet de politici in maatpak die zich bezighouden met Het Bestuur Van België, niet de leden van de talloze denktanks en debatclubs, en al helemaal niet de mensen die kritiek leveren van achter hun computer.

"Terwijl half Rusland onder de voet was gelopen, de bewoners van Moskou naar de verafgelegen gouvernementen vluchtten en de ene lichting na de andere werd opgeroepen om het vaderland te verdedigen, moet het ons, mensen van een andere tijd, wel lijken, of alle Russen, van hoog tot laag, alleen maar zware offers brachten, het vaderland wilden redden of het land om zijn ondergang moesten bewenen. De memoires en verhalen uit die tijd spreken dan ook over niets dan zelfopoffering, vaderlandsliefde, wanhoop, ellende en heldendaden van de Russen. De werkelijkheid echter was wel enigszins anders. Het wil ons zo voorkomen, omdat wij alleen de algemene historische lijn van die tijd zien, maar niet tot de persoonlijke, menselijke belangen, waaraan de mensen onderworpen waren, doordringen. Maar al met al overwoekeren die persoonlijke belangen in werkelijkheid de algemene lijn in die mate, dat het grondpatroon van de ontwikkeling - die inderdaad nergens uit spreekt - niet aan bod komt. Het merendeel van de toenmalige mensen bekommerde zich volstrekt niet om de grote lijn, maar werd door de persoonlijke drijfveren van dagelijkse aard voortgestuwd. En juist die mensen waren de grote krachtbronnen van de ontwikkeling.
En zij, die probeerden het grote verband te zien en de ontwikkeling door zelfopoffering en heldenmoed te beïnvloeden, waren de meest overbodige leden der gemeenschap. Zij zagen de dingen alleen in hun verwrongen proporties, hun daden sneden geen hout - getuige de regimenten van Pierre en Mamonow, die Russische dorpen brandschatten, getuige ook het pluksel, dat de jongedames maakten en dat nooit de Russische troepen bereikte - enzovoorts. Zelfs zij, die van intellectuele gesprekken hielden en hun gevoelens graag onder woorden brachten, bleven, wanneer Ruslands lot ter sprake kwam, niet objectief, maar doorvlochten hun woorden ongewild met valsheid en onoprechtheid, of dwaalden in woedende beschuldigingen aan het adres van onschuldigen af - mensen, die part noch deel konden hebben aan iets, dat historisch noodzakelijk bepaald was.

Ter overweging.
Wat ben ik nu onder de indruk!
De Wegwijzer Revolutie is inderdaad een grote sprong voorwaarts voor De Vlaamse Ontvoogdingsstrijd!
Voorwaar, we moeten nu direct een standbeeld oprichten voor de Helden van Wemmel!
NOT!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 08:13   #28
sebby
Burgemeester

Standaard

Er is wel enig verschil tussen heikneuterigheid en voortrekkers van een revolutie.

Nelson Mandela bvb. deed toch nét iets meer dan zich frustreren over een wegwijzer om daarna zichzelf te roemen op een forum.

We vernederen ons als Vlamingen door ons in zulke kleinigheden druk te maken. Betoog, ga op Ijzerbedervaart wat dan ook... dat zijn immers zaken die wilskracht en vastberadenheid en eendracht tonen.

Dit soort kleinzielige spelletjes met wegwijzers verlaagt ons, toont onze kleine kant, en de lichtgeraaktheid van sommigen. Waardige Vlamingen hoeven geen wegwijzerspelletjes te spelen om me voor de Vlaamse zaak op te komen, die doen dat in het parlement, in optochten, in gesprekken op niveau... niet door wegwijzers te bekladden, elk foldertje te bestuderen op zijn "Franstaligheidsgehalte", vreemdelingen/landgenoten te haten of andere zieligheden.Gefrustreerde acties van kleine kinderen, niet van grote mannen.

Maar goed, dat is slechts mijn mening..doch als je jezelf gaat roemen op een forum, moet je niet steeds applaus verwachten....

gegroet!
Oud 7 februari 2004, 09:06   #29
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
PERSMEDEDELING 6 FEBRUARI 2004

Vlaams Blok Jongeren arr. Brussel-Halle-Vilvoorde

Geslaagde VBJ-actie te Wemmel:
Stop Franstalige arrogantie!

Op 1 september 1963 werd de taalgrens en taalgebieden vastgelegd. Tegelijkertijd werden in een aantal gemeenten taalfaciliteiten ingevoerd. Een van de gemeenten met taalfaciliteiten is de gemeente Wemmel. De faciliteiten hadden in deze gemeente tot doel dat de Franstalige inwoners in deze Vlaamse gemeente zich zouden integreren.

Meer dan 40 jaar later blijkt dat deze faciliteiten helemaal niet gewerkt hebben, maar het tegenovergestelde effect hebben teweeg gebracht. De Vlaams Blok Jongeren hebben in Wemmel het zoveelste bewijs daarvoor vastgesteld.

De gemeente Wemmel heeft enige tijd terug een tweetalig bord geplaatst rechtover de toegangspoort van het Vlaamse gemeenschapscentrum "De Zandloper". Het bord verwijst naar het “gemeentehuis-maison communale”.

"De Zandloper" is een gemeenschapscentrum van vzw De Rand van de Vlaamse Gemeenschap. Die vzw spant zich in de Brusselse Vlaamse rand en de faciliteitengemeenten zoals Wemmel in voor het behoud en het versterken van het Nederlandstalig karakter van die Vlaamse gemeenten. En net rechtover deze toegangspoort plaats de gemeente een tweetalige wegwijzer. Toeval? Wij denken van niet!

Het bestuur van "De Zandloper" vroeg al meermaals om wegwijzers met "De Zandloper" te plaatsen in de gemeente. Die vraag viel tot op heden in dovemansoren bij de tweetalige meerderheid. Toeval? Wij denken weerom van niet!

In tegenstelling tot het tweetalig bord “gemeentehuis-maison communale” kunnen eentalig Nederlandse wegwijzers naar een Vlaams gemeenschapscentrum in een Vlaamse gemeente voor de gemeente Wemmel dus niet.

Het bestuur van de Vlaams Blok Jongeren arr. Brussel-Halle-Vilvoorde vindt deze zoveelste duidelijke Franstalige provocatie onaanvaardbaar en heeft daarom beslist een ludieke prikactie hieromtrent te organiseren.

Deze voormiddag werd over het tweetalig bord “gemeentehuis-maison communale” een identiek bord gehangen met daarop “Vlaams gemeentehuis”. Tevens werden op verschillende plaatsen in de gemeente Wemmel wegwijzers richting het Vlaams gemeenschapscentrum “De Zandloper” geplaatst. In de buurt werd een pamflet verspreid om hiermee de reden van deze actie te verklaren. Op de voorkant van het pamflet staat de duidelijke boodschap “Wemmel Vlaams!”.

De Vlaams Blok Jongeren hebben met deze actie het zoveelste rondje “pest de Vlaming”, het zoveelste bewijs van de Franstalige arrogantie in deze Vlaamse gemeente, de zoveelste duidelijke Franstalige provocatie van het tweetalig bestuur, … willen aankaarten. Enkele inwoners reageerden reeds positief op het initiatief!

Jörgen Noens
Voorzitter VBJ Brussel-Halle-Vilvoorde
0479/33.82.34

Kijk deze avond maar naar Ring-TV en lees morgen Het Nieuwsblad! Beide hebben heel de VBJ-actie gevolgd.
ENKELE inwoners reageerden positief. Ja, het zal wel bij enkelen blijven.

Tweetaligheid mag dus ook al niet meer, volgens ons VB. Wat gaan die afzien in een eengemaakt Europa! En wat zijn de volgende acties van uw carnavalvereniging? Een grote Vlaemsche samba op de Grote Markt in Brussel?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 09:18   #30
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Raf,

Citaat:
Citaat:
Peace schreef:
Zijn een aantal mensen in Vlaanderen het wel waard dat het Vlaams Blok voor Vlaanderen strijd?

Gelukkig denkt een steeds grotere meerderheid er anders over en heeft het verstand om te begrijpen dat hoe klein de actie ook moge zijn, deze toch een grote uitwerking kan hebben op weg naar de volledige zelfstandigheid van Vlaanderen.
Enkel de verstandigen willen dit.
Oud 7 februari 2004, 09:26   #31
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Rudy van Nespen,

Citaat:
Wat mij betreft, moet het Vlaams Blok niet strijden voor Vlaanderen, hoor!
Ik ben blij Belg te zijn.
En als de Vlamingen het van dit soort 'acties' moet hebben... Arm Vlaanderen!
Het verschil is wel dat het Vlaams Blok succes na succes boekt en steeds meer mensen achter zich krijgt, terwijl uw partij ???????

U schrijft dat u blij bent Belg te zijn. Dit is waarschijnlijk een gevolg van een slecht inzicht in de voor- en nadelen dat dit voor u en ons allen heeft.

Belgi¨e is een kunstmatig gedrocht dat de naam land niet waard is. Sinds het ontstaan van Belgie worden wij Vlamingen reeds uitgezogen door het Waalse profitariaat. Wanneer u daar fier op bent, zegt dit genoeg over u en uw partij.
Oud 7 februari 2004, 09:43   #32
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Rudy van Nespen,

Citaat:
Het Vlaams Blok weet ook wel dat wanneer ze ooit de Vlaamse Onafhankelijkheid willen doordrukken ze de meerderheid van hun kiezers op slag verliezen.

Heel goed te vergelijken met wat het Migrantenstemrecht voor effecten zal hebben op de traditionele partijen.

Dus een beetje realiteitszin is wel op zijn plaats:

Men stemt niet op het Blok vanwege het Vlaams nationalisme maar eerder vanwege het migrantenstandpunt en het protest tegen het beleid van de 'anderen'.
Vanwaar zou u weten om welke reden de mensen op het Vlaams Blok stemt?

Het Vlaams Nationalisme betekend voor mij dat wij dat stukje aarde wat wij Vlaanderen noemen voor ons en onze kinderen kunnen behouden. Wij worden sinds het ontstaan van Belgie uitgezogen door het Waals profitariaat en nu worden wij gekoloniseerd door hordes vreemde volkeren.

Zonder het Vlaams Blok is dit stukje aarde niet meer van ons maar beslissen andere volkeren over ons en worden wij alsmaar verder uitgezogen door het Waalse profitariaat.

De tijd is rijp om het tij te keren. Steeds meer mensen beginnen in te zien dat de huidige regeringspartijen, Vlaanderen naar de afgrond aan het loodsen zijn. Zij werken er nog aan mee dat de Walen nog wat meer van ons kunnen profiteren en hebben elke controle verloren op het vreemdelingenbeleid en het vooral daaraan verbondene criminaliteit.

Wij hebben eindelijk eens mensen nodig in de regering die eens duidelijke standpunten durven in te nemen en een einde maken aan dit voor Vlaanderen desastreuze beleid.

Vlaanderen moet totaal onafhankelijk worden en totaal over zijn eigen wetten en financiele middelen kunnen beslissen.
Het vreemdelingenbeleid moet totaal herzien worden. Belgie zit meer dan vol en dus niet meer geschikt om nog vreemdelingen toe te laten. Onder de vreemdelingen die reeds hier zijn moet een selectie gehouden worden en diegenen die er blijk van geven, hier niet thuis te horen moeten zonder pardon uit ons land verwijdert worden.
Op deze manier maken wij het hier weer leefbaar voor iedereen zowel Belg als vreemdeling.

Vlaanderen kan hier een grote voorbeeldfunctie in hebben en ik ben ervan overtuigd dat de rest van de EU landen het Vlaamse beleid snel zullen volgen.
Oud 7 februari 2004, 09:49   #33
Rosse van Rostock
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
PERSMEDEDELING 6 FEBRUARI 2004

Vlaams Blok Jongeren arr. Brussel-Halle-Vilvoorde

Geslaagde VBJ-actie te Wemmel:
Stop Franstalige arrogantie!

Op 1 september 1963 werd de taalgrens en taalgebieden vastgelegd. Tegelijkertijd werden in een aantal gemeenten taalfaciliteiten ingevoerd. Een van de gemeenten met taalfaciliteiten is de gemeente Wemmel. De faciliteiten hadden in deze gemeente tot doel dat de Franstalige inwoners in deze Vlaamse gemeente zich zouden integreren.

Meer dan 40 jaar later blijkt dat deze faciliteiten helemaal niet gewerkt hebben, maar het tegenovergestelde effect hebben teweeg gebracht. De Vlaams Blok Jongeren hebben in Wemmel het zoveelste bewijs daarvoor vastgesteld.

De gemeente Wemmel heeft enige tijd terug een tweetalig bord geplaatst rechtover de toegangspoort van het Vlaamse gemeenschapscentrum "De Zandloper". Het bord verwijst naar het “gemeentehuis-maison communale”.

"De Zandloper" is een gemeenschapscentrum van vzw De Rand van de Vlaamse Gemeenschap. Die vzw spant zich in de Brusselse Vlaamse rand en de faciliteitengemeenten zoals Wemmel in voor het behoud en het versterken van het Nederlandstalig karakter van die Vlaamse gemeenten. En net rechtover deze toegangspoort plaats de gemeente een tweetalige wegwijzer. Toeval? Wij denken van niet!

Het bestuur van "De Zandloper" vroeg al meermaals om wegwijzers met "De Zandloper" te plaatsen in de gemeente. Die vraag viel tot op heden in dovemansoren bij de tweetalige meerderheid. Toeval? Wij denken weerom van niet!

In tegenstelling tot het tweetalig bord “gemeentehuis-maison communale” kunnen eentalig Nederlandse wegwijzers naar een Vlaams gemeenschapscentrum in een Vlaamse gemeente voor de gemeente Wemmel dus niet.

Het bestuur van de Vlaams Blok Jongeren arr. Brussel-Halle-Vilvoorde vindt deze zoveelste duidelijke Franstalige provocatie onaanvaardbaar en heeft daarom beslist een ludieke prikactie hieromtrent te organiseren.

Deze voormiddag werd over het tweetalig bord “gemeentehuis-maison communale” een identiek bord gehangen met daarop “Vlaams gemeentehuis”. Tevens werden op verschillende plaatsen in de gemeente Wemmel wegwijzers richting het Vlaams gemeenschapscentrum “De Zandloper” geplaatst. In de buurt werd een pamflet verspreid om hiermee de reden van deze actie te verklaren. Op de voorkant van het pamflet staat de duidelijke boodschap “Wemmel Vlaams!”.

De Vlaams Blok Jongeren hebben met deze actie het zoveelste rondje “pest de Vlaming”, het zoveelste bewijs van de Franstalige arrogantie in deze Vlaamse gemeente, de zoveelste duidelijke Franstalige provocatie van het tweetalig bestuur, … willen aankaarten. Enkele inwoners reageerden reeds positief op het initiatief!

Jörgen Noens
Voorzitter VBJ Brussel-Halle-Vilvoorde
0479/33.82.34

Kijk deze avond maar naar Ring-TV en lees morgen Het Nieuwsblad! Beide hebben heel de VBJ-actie gevolgd.
Amai, ik ben onder de indruk
Oud 7 februari 2004, 09:52   #34
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Raf,

Citaat:

Enkel de verstandigen willen dit.
Jongens, jongens, wat een pretentie ! Maar als uw groepje Ubermenschen geen democratische meerderheid haalt om het Belgisch gepeupel te vertrappelen, dan kan u nog zeer lang wachten op uw onafhankelijkheid.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 09:53   #35
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Piano heeft weer eens een nick zenne. Het Vlaams Blok uitlachen, tot daar aan toe, maar ze zó ridiculiseren...
Neen, dit is echt er over.
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2004, 10:03   #36
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Raf,

Citaat:
1 op 4 lijkt me een nogal optimistische schatting, maar soit, laten we for arguments sake even aannemen dat dat zo is. Dat betekent dat 3 op 4 er NIET voor te vinden zijn of dat het gewoonweg niet interesseert (wat volgens mij eerder het geval is). Bovendien heb ik ernstige bedenkingen bij de "Vlaamse" motieven van vele Zwart Blokstemmers. Ik denk eerder dat de mensen die daarop stemmen, dat eerder doen voor het migrantenstandpunt dan voor het "Vlaamse" standpunt...
Ik denk dat juist daar jullie grootste denkfout zit.

3 op 4 betekend niet dat die mensen geen onafhankelijk Vlaanderen willen of niet een ander vreemdelingenbeleid willen maar enkel dat deze mensen om persoonlijke redenen op een andere partij stemmen.

Men heeft al sinds het ontstaan van het VB gesproken dat ze nu wel hun plafond bereikt zouden hebben, maar steeds breken ze door dit plafond uit. De mensen beginnen in steeds grotere getale in te zien dat het Vlaams Blok de enigste partij is die een antwoord kan bieden op één of meerdere zaken die voor hen belangrijk zijn.

Veel mensen begrijpen het blijkbaar niet goed dat ze in feite één tot anderhalve maand gaan werken om de geldstroom naar walloni¨¨e in stand te kunnen houden. Heel veel mensen begrijpen ook nog niet goed dat het huidige vreemdelingenbeleid nog heel wat meer kost. Wij werken hier in Vlaanderen straks nog enkel voor anderen.

Het wordt hoog tijd dat wij eens voor onze eigen welvaart gaan werken. Dan zullen die anderen pas begrijpen wat Vlaanderen al die tijd aan hun welvaart bijgedragen heeft.

Ik ben er van overtuigd dat het Vlaams Blok nog een enorm groeipotentieel heeft.
Het VB is immers een brede volkspartij die er voor iedereen is. Indien het cordon zou doorbroken worden en het VB krijgt de kans te bewijzen wat ze waard zijn, dan zal bij de volgende verkiezingen gegarandeert een deel van dit slapend potentieel het kamp van het Blok kiezen.
Oud 7 februari 2004, 10:14   #37
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

TomB,

Citaat:
Citaat:
Peace schreef:
Zijn een aantal mensen in Vlaanderen het wel waard dat het Vlaams Blok voor Vlaanderen strijd?

Gelukkig denkt een steeds grotere meerderheid er anders over en heeft het verstand om te begrijpen dat hoe klein de actie ook moge zijn, deze toch een grote uitwerking kan hebben op weg naar de volledige zelfstandigheid van Vlaanderen.
Correctie, het Vlaams Blok is een uit de kluiten gewassen minderheid. Zo'n beetje zoals de vreemdelingen in ons land.
Wanneer wij echter zo blijven groeien zouden wij wel eens een uit de kluiten gewassen meerderheid kunnen gaan vormen. Dit zal ook echt nodig zijn om de uit de kluit gewassen vreemdelingenhorde in juiste banen te leiden.
Ik begrijp jouw scepsis ten overstaan van het VB niet.

Vindt jij het goed dat een belangrijk deel van het geld waarvoor jij moet werken wordt besteed om de welvaart in walloni¨¨e op een peil te houden dat ze niet verdienen?
Vindt jij het goed dat een belangrijk deel van jouw geld wordt besteed om steeds meer vreemdelingen (arbeidskrachten) ons land binnen te laten. Die vreemdelingen (arbeidskrachten) verhogen nagenoeg evenredig de werklosheid waar ook jij alweer voor kunt gaan dokken.

Men heeft het hier totaal laten ontsporen. Geef daarom het Vlaams Blok de kans om het terug in juiste banen te leiden.
Wij zullen er met ons allemaal beter van worden.
Oud 7 februari 2004, 11:08   #38
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Raf,

Citaat:
Zou er wel iemand zijn die volledig overeenkomt met alle standpunten van zijn partij? Waarschijnlijk niet.
Het is echter ook vooral aan de kiezers van een partij, om een partij bij te sturen. Over het algemeen lukt dit goed behalve bij het Stalinistisch geinspireerde SP-a.

Jij zit nu in een bijzondere situiatie door homosexueel te zijn.
Wanneer het huidige vreemdelingenbeleid onverandert wordt voortgezet zal er een tijd komen dat vreemdelingen waaronder vooral moslims grote invloed kunnen uitoefenen in ons politiek gebeuren.
Je mag er dan van overtuigd zijn dat je leuke tijd als homo voorbij is. Je zult dan nog minder rechten hebben als een hond op straathond.

Het Vlaams Blok mag dan misschien wel enigzins niet al jullie wensen tegemoet willen komen zoals adoptie door holibis maar anderzijds zijn zij de beste garantie dat jullie huidige rechten gevrijwaard worden.
Ik vind het een beetje kortzichtig van jou en andere aardgenoten van je te veronderstellen dat het VB homofoob zou zijn. Het VB als partij is dit naar mijn inzicht zeker niet. In elke partij zul je voldoende mensen vinden waar je het etiket homofoob op zou kunnen plakken.
De standpunten van het VB m.b.t. homosexualiteit lijken mij eerder te getuigen van een grote mate van realiteitszin.
Zoals je zelf hebt kunnen vaststellen zijn er zelfs heel overtuigde VB leden zoals William die het onomwonden voor jullie opnemen.

Zo zie je dat ook jij in een situatie verkeerd waar je een afweging moet maken tussen hetgene dat de verschillende partijen jou in je specifieke situatie te bieden hebben.
Oud 7 februari 2004, 11:13   #39
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Xanthippe,

Citaat:

Ter overweging.
Daar komt het inderdaad op neer, volledig correct. De revolutie begint op de straat.

PS. Het verbranden van die BH's heeft wel gevolgen gehad. Die vrouwen hebben nu allemaal hang tieten.
Oud 7 februari 2004, 11:15   #40
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Rudy van Nespen,

Citaat:
Wat ben ik nu onder de indruk!
De Wegwijzer Revolutie is inderdaad een grote sprong voorwaarts voor De Vlaamse Ontvoogdingsstrijd!
Voorwaar, we moeten nu direct een standbeeld oprichten voor de Helden van Wemmel!
NOT!
Wat presteerd het Liberaal Appel eigenlijk waar wij onder de indruk van zouden moeten zijn?

Kritiek leveren op anderen is blijkbaar tot op heden hun enige heldendaad.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be