Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2007, 17:15   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Da wordt verstuurd onder gesloten omslag hé, en er staat toch telkens weer actuele info in, en in veel gevallen zelf, dingen die ge ergens anders niet te zien krijgt...

Trouwens ge kunt er nog eens mee lachen ook, Solidarnosc ik raad u aan daar ook een abonnement op te pakken,
Ik heb in de jaren dat ik in Gent studeerde quasi wekelijks 't Pallieterke gelezen in de bib. Ik ben bekend met het "produkt". Ik vind het nog niet eens zo slecht. Enfin nu ik De Morgen niet meer lees is de fun van 't Pallieterke er ook grotendeels af. Eigenlijk zouden we ook een soort links Pallieterke moeten hebben. Lekker links verzuurd in plaats van dat yopie-yopie gedoe in De Morgen en Humo.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 17:20   #22
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat er beter naar de postbode moet worden geluisterd is een gegeven, het probleem van de werkdruk en van die geo-routes sleept al veel te lang aan.

Maar in het algemeen zijn er een aantal zaken die zeer dringend moeten worden ingevoerd:

1) Volledige privatisering van De Post.

2) Het stakingsrecht hervormen en sterk beperken.

3) De vakbonden volledig ontmantelen.
1) De privatisering van de Post is net de belangrijkste oorzaak van de problemen

2) Lost het probleem niet op maar dekt het toe waardoor de problemen zich verschuiven of uitgesteld worden. Dat is vandaag ook een van de redenen waarom het conflict zo lang aansleept in Gent.

3) De vakbonden in De Post zijn reeds grotendeels ontmandeld door ze te integreren in het managment. Dat is ook één van de redenen waarom er zoveel spontane acties zijn. De vakbonden lopen quasi altijd achter de feiten aan en leveren veelal geen concrete ondersteuning van de acties waardoor het vertrouwen tussen veel postpersoneel en vakbonden ook zoek is. Ze vertrouwen dus nog de vakbonden nog het managment waardoor problemen complexer worden en langer aanslepen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 06:54   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik heb in de jaren dat ik in Gent studeerde quasi wekelijks 't Pallieterke gelezen in de bib. Ik ben bekend met het "produkt". Ik vind het nog niet eens zo slecht. Enfin nu ik De Morgen niet meer lees is de fun van 't Pallieterke er ook grotendeels af. Eigenlijk zouden we ook een soort links Pallieterke moeten hebben. Lekker links verzuurd in plaats van dat yopie-yopie gedoe in De Morgen en Humo.

Vwoilla zie, ik heb mij trouwens altijd al afgevraagd waar zo'n initieatief bleef, ...

Want echte humor of kolder moet ge nie in den Humo of De Morgen gaan zoeken. (Alhoewel de reclamekes van den Humo nog altijd wel geinig zijn... )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 07:03   #24
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er beter naar de postbode moet worden geluisterd is een gegeven, het probleem van de werkdruk en van die geo-routes sleept al veel te lang aan.

Maar in het algemeen zijn er een aantal zaken die zeer dringend moeten worden ingevoerd:

2) Het stakingsrecht hervormen en sterk beperken.

3) De vakbonden volledig ontmantelen.

----------------
1) Sterkere verhoging van de prijzen. (Natuurlijk mag dit als de dienst zelf ook verbetert.)

2) Hoe?

3) Hoe zou jij dan de belangen van de werknemer verdedigen?

Meer uitleg a.u.b.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 07:30   #25
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Kleinlinks is veel te veel geïnfiltreerd in de vakbonden (zelfs bij het ACV)... De vakbondsleiders hebben hun leden niet meer onder controle...
Niet moeilijk, omdat dit links gespuis ze alle vijf niet heeft en enkel de ontwrichting van de economie op 't oog heeft...

Geef de bonden rechtspersoonlijkheid... Dat verdienen ze toch?...

En de vakbondsafgevaardigden... geef die een fatsoenlijke opleiding, zodat die weten met wat ze bezig zijn...

Laatst gewijzigd door Chipie : 23 mei 2007 om 07:32.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 10:08   #26
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Zou het beroep van postbode zoveel veranderd zijn, of zouden de postbodes zelf zoveel veranderd zijn?

Vroeger reed een postbode met een fiets rond of te voet en deed er een hele dag over voor een niet exuberant loon, maar ze kregen her en der een fooi en ze werden overal graag gezien.

Nu rijden ze met een brommer of hier zelfs met een auto , moeten geen zware pakjes meer meenemen en moeten het binnen een bepaalde tijd afwerken ( langer betekent niet meer betaald)

Ik denk dat een postbode wel andere uren werkt dan een kantoorjob, maar wie in de privé vroeger begint , mag ook vroeger stoppen.
Kan iemand mij eens juist uitleggen wat die postbodes tegen die georoute hebben: moeten ze dan langer werken dan 38 uren per week als er zich onvoorziene omstandigheden voordoen?

Of zijn ze dan gewoon later thuis?
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 10:59   #27
abi
Banneling

Standaard

http://pol-de-postman.skynetblogs.be/

http://postmanx.wordpress.com/
abi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 17:19   #28
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) De privatisering van de Post is net de belangrijkste oorzaak van de problemen
Neen, de problemen zijn er omwille van dat staatsgedoe. Een normale privé-firma die de klant wilt tevreden stellen en goede mensen in dienst houden pakt het veel pragmatischer aan. Dat verschil is in alle sectoren en overal ter wereld telkens opnieuw bewezen.

Citaat:
2) Lost het probleem niet op maar dekt het toe waardoor de problemen zich verschuiven of uitgesteld worden. Dat is vandaag ook een van de redenen waarom het conflict zo lang aansleept in Gent.
Neen. Er zijn andere mogelijkheden om zijn ontevredenheid te laten blijken. De misbruik van het stakingsrecht, vooral vanwege de vakbonden, heeft gemaakt dat ze vandaag volledig uit den boze is. Daarom trouwens het grote ongenoegen van de bevolking bij de laatste stakingen, zowel in Zaventem als nu met de Post.

Citaat:
3) De vakbonden in De Post zijn reeds grotendeels ontmandeld door ze te integreren in het managment. Dat is ook één van de redenen waarom er zoveel spontane acties zijn. De vakbonden lopen quasi altijd achter de feiten aan en leveren veelal geen concrete ondersteuning van de acties waardoor het vertrouwen tussen veel postpersoneel en vakbonden ook zoek is. Ze vertrouwen dus nog de vakbonden nog het managment waardoor problemen complexer worden en langer aanslepen.
Dat is larie. De vakbonden moeten in dit land gewoon ontmanteld worden. Ze zijn gewoon de oorzaak van veel economisch leed, en bij uitbreiding van grote faillissementen. Ze hebben hun nut gehad toen de arbeiders werden uitgebuit, maar ze zijn reeds decennia lang niets dan een zware knobbel aan ons been.
Oud 23 mei 2007, 17:25   #29
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
----------------
1) Sterkere verhoging van de prijzen.
Niet noodzakelijk. In tegendeel, meer keuze tussen goedkopere diensten en duurdere comfort-diensten.

Citaat:
2) Hoe?
Geen volledige stakingen waardoor een heel luchthaven of Postdienst gewoon plat ligt. Ik zou zeer zeker gaan om een verplichte minimumdienst, en indien nodig zou ik zelf durven maatregelen nemen tegen personeel dat zoiets tegenhoudt, zoals bijvoorbeeld ze te vervangen door externe firma's.

Citaat:
3) Hoe zou jij dan de belangen van de werknemer verdedigen?
De wet moet daarvoor zorgen.
De vakbonden hebben hun nut 100 jaar geleden gehad, maar zijn vandaag overbodig en brengen meer slecht dan goed aan de economie en aan de werkenemers. Ze zijn mede-verantwoordeijke voor faillissementen en delocalisaties allerhande, twee zaken die niet echt in het belang van de werknemer zijn. Toch?
Oud 23 mei 2007, 17:29   #30
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, de problemen zijn er omwille van dat staatsgedoe. Een normale privé-firma die de klant wilt tevreden stellen en goede mensen in dienst houden pakt het veel pragmatischer aan. Dat verschil is in alle sectoren en overal ter wereld telkens opnieuw bewezen.
Met "goede mensen" bedoel je waarschijnlijk mensen die zich blindelings onderwerpen aan de willetjes en grilletjes vd bazen ??? (De "VS-stijl, dus)
Citaat:
Neen. Er zijn andere mogelijkheden om zijn ontevredenheid te laten blijken. De misbruik van het stakingsrecht, vooral vanwege de vakbonden, heeft gemaakt dat ze vandaag volledig uit den boze is. Daarom trouwens het grote ongenoegen van de bevolking bij de laatste stakingen, zowel in Zaventem als nu met de Post.
Da's het egoïsme van de mensen. Daar krijg ik nu eens noch warm, noch koud van, van dat zogenaamd "ongenoegen"
Citaat:
De vakbonden moeten in dit land gewoon ontmanteld worden. Ze zijn gewoon de oorzaak van veel economisch leed, en bij uitbreiding van grote faillissementen. Ze hebben hun nut gehad toen de arbeiders werden uitgebuit, maar ze zijn reeds decennia lang niets dan een zware knobbel aan ons been.
Probeer ons maar te ontmantelen. Dan ben je nog niet jarig.

Laatst gewijzigd door Pietje : 23 mei 2007 om 17:29.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 17:34   #31
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Met "goede mensen" bedoel je waarschijnlijk mensen die zich blindelings onderwerpen aan de willetjes en grilletjes vd bazen ??? (De "VS-stijl, dus)
Goede mensen zijn mensen die werken voor hun pree. Als ze beter willen, dan moeten ze maar elders gaan zoeken.

Citaat:
Da's het egoïsme van de mensen. Daar krijg ik nu eens noch warm, noch koud van, van dat zogenaamd "ongenoegen"
Neen. Dat is gewoon een gijzeling van massa's mensen die gewoon betalen om iets. Met welk recht kan je zomaar al die mensen verplichten om mee te doen? Je verplicht trouwens niet alleen de bevolking om voor jouw vakbondstandpunten te gaan lamliggen, je verplicht ook eigen werknemers die in feite willen gaan werken om ook te staken, door piketten te plaatsen. Wie is hier egoïstisch?
Het zijn net de vakbonden die egoïstisch doen, ze nemen alleen maar beslissingen die ten goede komen aan hun eigen macht. De rest kan hen allemaal gestolen worden. En dat is een van de grootste problemen in dit land.

Citaat:
Probeer ons maar te ontmantelen. Dan ben je nog niet jarig.
Het is Thatcher gelukt in het V.K.

Ik weet al dat je op haar en haar politiek gaat beginnen kloppen, en op wat allemaal slecht loopt in het V.K.

Maar punt blijft dat het Thacher gelukt is om de vakbonden klein te krijgen, er is dus geen reden waarom dat hier niet mogelijk is.

Laatst gewijzigd door Antoon : 23 mei 2007 om 17:36.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 17:43   #32
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goede mensen zijn mensen die werken voor hun pree. Als ze beter willen, dan moeten ze maar elders gaan zoeken.
Totale onderwerping aan het patronaat, dus.

Citaat:
Neen. Dat is gewoon een gijzeling van massa's mensen die gewoon betalen om iets. Met welk recht kan je zomaar al die mensen verplichten om mee te doen? Je verplicht trouwens niet alleen de bevolking om voor jouw vakbondstandpunten te gaan lamliggen, je verplicht ook eigen werknemers die in feite willen gaan werken om ook te staken, door piketten te plaatsen. Wie is hier egoïstisch?
Het zijn net de vakbonden die egoïstisch doen, ze nemen alleen maar beslissingen die ten goede komen aan hun eigen macht. De rest kan hen allemaal gestolen worden. En dat is een van de grootste problemen in dit land.
Als het zover komt dat ik moet staken denk ik idd enkel aan mezelf. Die zogenaamde "gegijzelden" waar jij zo lyrisch kan over doen, doen dat ook.
"Zij" hebben betaald voor iets ??? Wel ik wil fatsoenlijk betaald worden (ook voor iets).
Citaat:
Het is Thatcher gelukt in het V.K.
.
Try us.

Laatst gewijzigd door Pietje : 23 mei 2007 om 17:43.
Oud 23 mei 2007, 17:51   #33
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Totale onderwerping aan het patronaat, dus.
Het patronaat, bedoel je zijn baas die hem aanneemt en betaald om een job te doen? Wel ja, op dat moment moet hij die job dan gaan doen.

Is hij op een zeker moment niet meer tevreden? Dan kan hij iets anders gaan zoeken.

Citaat:
Als het zover komt dat ik moet staken denk ik idd enkel aan mezelf. Die zogenaamde "gegijzelden" waar jij zo lyrisch kan over doen, doen dat ook.
"Zij" hebben betaald voor iets ??? Wel ik wil fatsoenlijk betaald worden (ook voor iets).
Zelfde antwoord als hierboven. Als je ergens gaat solliciteren om te werken om een loon, dan hoor je te doen wat gevraagd wordt. Niet tevree? Ga op een ander. Maar een land platleggen? Een firma om zeep helpen? Delocalisatie in de hand werken? Dat doen de vakbonden goed, vandaar dat ze moeten verdwijnen, of tenminste enorm aan macht inboeten. En het stakingsrecht mag van mijn volledig worden afgeschaft, maar een goed alternatief is ook een stakingrecht met beperkingen, zoals in een vorig bericht uitgelegd.

Ik weet ook dit : in mijn zaak wil ik enkel mensen die meewerken met dynamiek en ambitie om het werk rond te krijgen, geen lastposten die er zitten om zo weinig mogelijkk te doen en met sabottage zaken af te dwingen waar ze in feite niets op te zeggen hebben. Die mogen vrij naar een andere job zoeken.

Citaat:
Try us.
Ik ga niets proberen. Maar ik hoop voor het toekomst van dit land, of tenminste van Vlaanderen, dat de vakbonden ooit een kopje kleiner wordengemaakt.
Oud 23 mei 2007, 17:55   #34
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik moet nu weg en ben pas morgen terug. Dank je voor deze discussie.
Oud 23 mei 2007, 17:55   #35
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het patronaat, bedoel je zijn baas die hem aanneemt en betaald om een job te doen? Wel ja, op dat moment moet hij die job dan gaan doen.

Is hij op een zeker moment niet meer tevreden? Dan kan hij iets anders gaan zoeken.

Zelfde antwoord als hierboven. Als je ergens gaat solliciteren om te werken om een loon, dan hoor je te doen wat gevraagd wordt. Niet tevree? Ga op een ander. Maar een land platleggen? Een firma om zeep helpen? Delocalisatie in de hand werken? Dat doen de vakbonden goed, vandaar dat ze moeten verdwijnen, of tenminste enorm aan macht inboeten. En het stakingsrecht mag van mijn volledig worden afgeschaft, maar een goed alternatief is ook een stakingrecht met beperkingen, zoals in een vorig bericht uitgelegd.

Ik weet ook dit : in mijn zaak wil ik enkel mensen die meewerken met dynamiek en ambitie om het werk rond te krijgen, geen lastposten die er zitten om zo weinig mogelijkk te doen en met sabottage zaken af te dwingen waar ze in feite niets op te zeggen hebben. Die mogen vrij naar een andere job zoeken.

Ik ga niets proberen. Maar ik hoop voor het toekomst van dit land, of tenminste van Vlaanderen, dat de vakbonden ooit een kopje kleiner wordengemaakt.
Dat soort reactionaire praat kan je in de VS gaan verkondigen. Hier wensen we dat een baas zijn verplichtingen nakomt en CAO's respecteert.
Spijtig eigenlijk dat je mijn baas niet bent, want iemand met jouw ingesteldheid zou ik met de glimlach in de vernieling "staken".
Oud 23 mei 2007, 18:32   #37
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bruno Tuybens, staatssecretaris voor overheidsbedrijven ... Van zo iemand verwacht ik een snelle aanpak van de crisis, laat staan dat hij dit had moeten voorzien na maanden aanslepende klachten van de postbodes.
Het is inderdaad onbegrijpelijk dat Bruno Tuybens niet tussenbeide komt maar heel deze staking louter op zijn nek schuiven is niet echt terecht. De problemen van hoge werkdruk en personeelstekort bij de Post bestaan al jáááren. Al jaren houdt men het personeel koest met loze beloften over extra personeel of een betere dienstregeling, etcetera, etcetera ... en al jaren verandert er gewoonweg niks. Ga bijvoorbeeld 10 jaar terug in de tijd en qua personeelstekort is de situatie nog exact hetzelfde.

Als er iemand onbekwaam is, is het in mijn ogen dan ook de personeelsdirecteur van de Post. Bruno Tuybens maakte een fout door niet van de eerste dag tussenbeide te komen maar hij moet nu op korte tijd de problemen oplossen die door de directie van de post gedurende jaren straal zijn genegeerd. Een weinig dankbare taak.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 18:35   #38
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is anders opvallend dat het vooral het ACV is die de staking trekt en het ACOD wat op de achtergrond blijft. Altans dat is de indruk die ik wat heb.

De problemen in Gent en tal van andere plaatsen sleepten al jaren aan maar desondanks blijft de ene na de andere nieuwe hervorming elkaar in snel tempo opvolgen zonder dat de vorige hervorming is verteerd. Als we dat combineren met de bonussen van het managment en de toename van de werkdruk als gevolg van de nieuwe hervorming en kiesdrukwerk dan was het gewoon wachten tot de bom barste.
Dat is goed samengevat waar het probleem om draait.
Oud 23 mei 2007, 18:40   #39
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:

Kan niet. Er is niet één privébedrijf dat ooit de brievenpost zal w�*llen overnemen, gewoon omdat de brievenpost op zich niet winstgevend is. De privébedrijven willen alleen de winstgevende stukken van de Post.
Oud 23 mei 2007, 18:55   #40
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Maar punt blijft dat het Thacher gelukt is om de vakbonden klein te krijgen
Dat was in een andere historische periode...
Try it - En je zal eens zien hier radicaal-links terug op de kaart zal gezet worden...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be