![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel doe eens een voorstel, ? Ik zal zien of uw systeem waterdicht is, of toch zo goed als... ik sta open voor suggesties hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Flick'ske
1° Rijksregister maakt een bestand van Unieke Nummers met 15cijfers en checkdigit 2° je zendt naar iedereen zijn kiesbrief met die geheime nummer (dus onder gesloten omslag). 3° Op de dag van de verkiezing SMS 0032 # Uniek geheim nummer # partijnr# voorkeursstemmen 4° De servers capteren die stemmen Server 1 Uniek Nummer + geldige stem (= geldig nummer) >> OK >> fout uniek nummer (checkdigit klopt niet) is SMS terug dat stemming fout was >> uniek nummer wordt verder getoetst op server 2 mogelijke antwoorden hier gebeurt controles >> 3 foute nummers na elkaar is 1€ per call betalen > een hacker demotiveren >> zelfde uniek nummer twee maal stemmen verschillende GSMnummers loggen naar bestand voor juridische discussies en SMS terug naar nr 1 , uw stem staat in beraad, wenst u klacht in te dienen Ja of Nee, naar nr2 uw stem is reeds uitgebracht door ander GSM, wenst U klacht in te dienen Ja of Nee Server 2 Uniek nummer afpunten in het rijksnummer bestand > die heeft gestemd dus OK Server 3 Capteert stem > toont realtime de resultaten die binnenkomen Server 4 Capteert voorkeursstemmen > toont realtime de resultaten Voila dat zou de grote krijtlijnen kunnen zijn En dan zoek jij de gaatjes en dan vul je weer de gaatjes dicht en ik ben nogal zeker dat het systeem waterdichter en perfecter en sneller moet werken dat al wat we nu doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O maar dat kan allemaal technisch verholpen worden hoor. Digipolis klaart dat klusje wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het idee van een paar apparte servers te gebruiken is zeker al nie slecht, maar ons uitgangsprobleem blijft, je blijft GSMnr -linken aan een unieknummer en een unieknummer aan een stem, dus kan je traceren wie die gangster is die voor het belang heeft durven stemmen... ![]() Het probleem is, dat je telkens het telefoonnummer of IMEI nummer moet gebruiken om de GSM te gaan linken aan uw uniek nummer, want je moet kunnen controleren of de GSM gebruikt is of niet, en of de persoon al gebeld heeft of niet. Of je zou het GSM nummer in een apparte database moeten gooien, het gebruikte nummer locken, (als hebbende gestemd en verder geen info bewaren) en het codenummer afstrepen als zijnde gebeld in een apparte database zonder de rest van de info te bewaren, zelf geen timestamp, want anders zou je nog altijd kunnen reconstrueren wie wanneer gebeld heeft, je zou zelf de records at random , recordnummers moeten geven, anders kan je zelf dan nog reconstrueren, of de database sorteren op telefoon en of codenummer, zodat een gegarandeerde mix ontstaat, waardoor reconstructie heel moeilijk wordt. Verder moet je als de sms gestuurd wordt, de sms onmiddelijk van het nummer afgehaald worden, door de provider of een onafhankelijke instelling die enkel nummer en data gegevens appart doorstuurt. Je zou dus iets krijgen als : SMS komt binnen, Nummer gaat naar server 1 , Data gaat naar Server 2 Data wordt uit elkaar gehaald, uw controlenummer vliegt in zijn database, en de rest van de text wordt naar een 3 de server gestuurd, die op zijn beurt weer opdeelt in Stem of Voorkeurstem op server 4 en 5. Server 1 moet ergens appart staan, 2 moet ergens appart staan in een gecontroleerde ruimte en 3, 4 en 5 mogen onder het toezicht staan van diegene die de stemmen tellen. De Data op Server 1 en 2 mag enkel geraadpleegd worden door experts samen met vertegenwoordigers van alle partijen samen, om te controleren of iedereen wel gestemd heeft. De geregistreerde nummers die niet gestemd hebben krijgen een dagvaardigske opgestuurd, ![]() Nummers die 2 of 3 maal proberen stemmen hebben ook, En daarna wordt die data vernietigd, zodat het electronisch spoor niet meer kan gereconstrueerd worden. Of zoiets toch, je moet de anonimiteit absoluut kunnen garanderen, ... en zelf in dit systeem is dit niet 100 % mogelijk want als ik ne Packetsniffer installeer tussen wat er gebeurd op Server 1 en 3 heb ik de data + het ID nummer... Het is gewoon geen goed idee om het zo te doen, uw GSM zou al gecodeerd SMS moeten versturen, maar voor zover ik weet gebeurt dat in plain text... (je zou trouwens al een smartphone moeten hebben om dat toch te kunnen doen... ) Het probleem is immers niet alleen de verwerking van de gegevens, maar ook het versturen van de data door het medium lucht... en koper of fibre optic. Ne hoog frequentiescanner, en we luisteren mee... een Sniffer op de kabel en we luisteren mee, of we vervalsen zelf de SMS ... Het klinkt absurd, maar het is mogelijk. Als ik tenslotte de volledige verkiezing wil saboteren, moet ik maar wat draadjes doorknippen in bepaalde centrales... Zelf tijdens het computerstemmen, waar ik een 10 tal jaar geleden in betrokken was, was dat een van de main issues, ... Hoe wordt de stem van de stembus naar het telbureau gestuurd ? Toch niet via modem ? ... Nee natuurlijk niet zoals de stembussen zelf, dus het zou veiliger moeten zijn, u hebt immers geen controle over wat ik kan doen met wat krokkedillebekskes en ne pc in een kabelkast van den belgacom... Hetzelfde geld voor als je gegevens electronish wil versturen, het is gewoon niet veilig genoeg, zeker niet om het draadloos te doen, dus, GSM vergeet het gewoon alleen al om die reden. Het is ook de reden waarom wij geen WiFi installeren en nen hoop andere foefkes hebben om zelf bekabelde connecties uit te sluiten op het netwerk... [IMG]file:///C:/TEMP/moz-screenshot.jpg[/IMG] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hello
nog eenvoudiger Rijksregister maakt een bestand van Unieke Nummers met 15cijfers en checkdigit Je zet die nummers op een SIMkaart en je geeft elke Belg een gepersonaliseerd GRATIS SIMKAARTJE van 0.5euro. 2° Je stopt de SIM in uw GSM op 10juni en je SMS't uw stem... SMS 0032 # partijnr# voorkeursstemmen 3° De servers capteren die stemmen Server 1 Uniek telefoonnummer + geldige stem (= geldig nummer) >> OK geen fout mogelijk, de nummer is altijd juist. Server 2 Uniek nummer afpunten in het rijksnummer bestand > die heeft gestemd dus OK Server 3 Capteert stem > toont realtime de resultaten die binnenkomen Server 4 Capteert voorkeursstemmen |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We gaan ernog geraken, maar ik kan nog altijd uw verkeer onderscheppen, ![]() ![]() leer er maar mee leven ik heb een wreed slecht karakter jong, en zoals ik al zei ze betalen mij voor dit soort shit, ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik vind het nog een goei systeem, en so what dat iemand weet op wie ik stem? is dat nu zo'n ramp? schaam je je mss omdat je op vlaams belang stemt?
![]() en dat er een paar stemmen door iemand anders per ongeluk gestemd worden, gaat het nu ook weer ni maken e. Het is niet dat u stem zoo belanrijk is e ![]()
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en ja niemand heeft zakes met wat ik invul op mijn formulierke... wilt ge hier "communistische heilstaat toestanden " misschien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Flickse
dat kan toch niet dat die electronische betaling via GSM niet beveiligd is ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel je kunt toch betalingen doen via uw GSM ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sim kaartje copyeren hé Brother Paul, die kans is uitermate klein, maar een handige jongen lukt dat wel... ge moet alleen ne cardreader hebben en de juiste software, Roemeense hackers zijn daar heel straf in bvb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is dat we zelden van het "onmogelijke" willen uitgaan,
Uw sim kaart copyeren, kan, ge kunt dan gratis naar timboektoe bellen, of betalingen doen ... Uw internetbetaling, kan onderschept worden met ne sniffer iemand met de juiste software en een stevige computer kan proberen de code te kraken, etc... etc... het is soms wel heel moeilijk, maar het kan altijd , de moment dat je denkt, dat het veilig is, hebben ze u feitelijk al liggen, want er is altijd een weg, om erin, of erdoor te geraken, iemand met genoeg tijd en geld geraakt daar ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jamaar ge zult maar één keer kunnen stemmen, dus er is een traceerbare fraude.
en wie heeft er belang bij de fraude: de minister Dus een democratisch systeem zou dus niet door roemenen maar door moslimfundamentalisten kunnen gehakt worden, om een door de rode geknuffelde migrantenpartij aan een meerderheid te helpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus wat jij bedoelt is als er een koppeling is tussen een 'stemmer' en 'stemuitslag' dat je een bestand maakt die politiek kan misbruikt worden.
IK denk dat je dat bestand dan gewoon seconden na de verkiezingen moet deleten, tenzij de records die verdacht zijn. Ik denk dat je dat je nog nooit zo traceerbaar zult kunnen bewijzen wanneer er gefraudeerd wordt en wie zich achter die fraude schaart. Dus is het juist een garantie voor het democratische van de werking. Het is dezelfde discussie als schendt een camera de privacy, nee voor diegene die niets mispeutert... |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() uw SIS-kaart nr verbinden aan uw stemkeuze
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stemgeheim mag gerust afgeschaft worden, net zoals stemplicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Hehehe, dit komt mij zo bekend over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() garfield, lees eens de volledige thread, dat probleem hebben we opgeruimd
Het gaat eigenlijk nog over de security in het GSM verkeer algemeen, een moslimfundamentalistische partij die de GSM netwerk hakt, kan de volledige verkiezing digitaal verstoren. En een moslimstaat maken door massaal de verkiezingen Dan Stem-SIM kaartjes die gestolen worden , of afgepakt worden kunnen een valse stem geven. Je moet de politieke paranoia zien hier: OCMW voorzitters die hun demente patienten het kaartje rippen. Ziekenhuisoversten die hun comapatienten kaartje afhandig maken. OCWM accidenten die hun budgetbegeleide slaafjes overtuigen dat zij eens gaan stemmen voor een budgetje van 0.5euro, enzovoort DIe vervalsing bestaat nu ook, maar het is alleen niet traceerbaar. Dus de politiek eist dat het allemaal niet traceerbaar blijft. |
![]() |
![]() |