![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 Ze mogen niet mee doen en kunnen daarom geen verantwoordelijkheid opnemen. 2 Ze mogen niet naar de koning, omdat ze daar niet uitgenodigd worden. 3 Ze willen weldegelijk meeregeren, maar anderen willen dat niet. Hen verwijten dat zij geen verantwoordelijkheid nemen, niet naar de koning gaan en ze niet meeregeren is toch wel echt het toppunt. Je weet toch wat een cordon sanitair is? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() [FONT=Times New Roman][FONT='Times New Roman'][SIZE=3]-[/SIZE] [/FONT][SIZE=3]het 50-puntenplan, en nu gaat u zeggen dat ze dit hebben afgezworen, maar als je er hun naar vraagt zeggen ze dat ze dit totaal niet hebben afgezworen (zie reportage Peter Boeckx)[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][FONT='Times New Roman'][SIZE=3]-[/SIZE] [/FONT][SIZE=3]hun populisme (Van Daele: populaire, oppervlakkige, enigszins demagogische betoogtrant) waarvan vorig punt een voorbeeld is, namelijk tegen de een zeggen dat ze het niet hebben afgezworen en tegen de andere wel.[/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][FONT='Times New Roman'][SIZE=3]-[/SIZE] [/FONT][SIZE=3]Niet kordaat optreden tegen negacionisten: ze kunnen zelf wel zeggen dat ze geen negacionist zijn maar dit betekend ook dat je de lijn moet doortrekken naar de hele partij.[/SIZE][/FONT] Dit zijn voorbeelden van ethische kwesties waarom ik niet op het vlaams belang stem, en waarvan ik me kan voorstellen waarom andere partijen er niet mee willen samenwerken.
#25 |
Vreemdeling
|
![]() overzichtelijker:
-het 50-puntenplan, en nu gaat u zeggen dat ze dit hebben afgezworen, maar als je er hun naar vraagt zeggen ze dat ze dit totaal niet hebben afgezworen (zie reportage Peter Boeckx -hun populisme (Van Daele: populaire, oppervlakkige, enigszins demagogische betoogtrant) waarvan vorig punt een voorbeeld is, namelijk tegen de een zeggen dat ze het niet hebben afgezworen en tegen de andere wel -Niet kordaat optreden tegen negacionisten: ze kunnen zelf wel zeggen dat ze geen negacionist zijn maar dit betekend ook dat je de lijn moet doortrekken naar de hele partij. Dit zijn voorbeelden van ethische kwesties waarom ik niet op het vlaams belang stem, en waarvan ik me kan voorstellen waarom andere partijen er niet mee willen samenwerken.
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-Welk punt van hun 70-puntenprogramma (dat al jaren opgeborgen ligt) bedoel je precies? -Is populisme een ethische kwestie? Kun je een voorbeeld geven van een populitisme die enkel bij het Vlaams Belang voorkomt? -Ik dacht dat de rechter moest optreden tegen negationisten en dat het van wangedrag getuigt om het recht in eigen handen te nemen. Of denkt u daar anders over? Je hebt dus geen enkel punt. Niet alleen geen ethisch, maar geen enkel. Ik vrees dat jij zo iemand bent die zijn mening vormt aan de hand van wat anderen zeggen. je kunt immers niet funderen wat je zelf beweert. Typisch voor meelopers. Zoiets heet kuddegedrag, 't is maar dat je het weet. Je bent tegen het Vlaams Belang en je gaat er mee akkoord dat de VRT deze partij boycot, maar je weet niet echt waarom. Proficiat en tot de volgende keer Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
2)populisme komt idd nog in andere partijen voor (grootste voorbeeld jean-marie dedecker). Bij het Vlaams Belang is het nu eenmaal erger omdat ze mensen voorliegen door hun standpunten te verharde of te verzachten naar gelang het volk waartoe het spreekt. En het gaat hier om een verschil tussen: "makakken buiten" en "mensen laten integreren". 3)iedere andere partij (al hebben we daar ook nog een kwestie in de nv-a) zou een negacionist direkt zelf buitenzetten, en terecht! Ik vind dat je daarvoor NIET op de rechter moet wachten. U kunt het niet met mij akkoord zijn, maar dit zijn wel degelijk ethische kwesties waarom er van mijn part geen meerderheid mag worden gevormd met het VB.
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() en ik vorm mijn mening inderdaad door wat anderen me zeggen, door wat ik zie, door wat ik lees. doet u dat niet misschien? Iedereen is beinvloed (of gemanipuleerd) door zijn omgeving. En ik houd er eventueel rekening mee dat jij het juist kan hebben en ik niet, daarom kom ik ook op een forum zoals deze om met u te discussieren. Gelooft u in een kleine kans dat ik gelijk zou hebben en u niet?
#29 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 juni 2007 om 22:26. |
||||
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij niet. 'Omdat anderen het zeggen' is geen goede reden om voor of tegen iets te zijn. Tenzij voor meelopers. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Indien we de eigenheid van ons volk willen beschermen, moeten we de integratie van de niet-Europese vreemdelingen resoluut afwijzen. Ethische kwestie. 2) "makakken buiten" hebben ze inderdaad nooit gezegd. Maar bovenstaand punt zegt evenveel. Nogmaals, als vanaf nu elk kopstuk van het VB tegen iedereen zegt dat ze het 70-punten plan hebben afgezworen, dan heb ik geen poot om op te staan. Maar dit doen ze niet. Om het goed te maken geef ik u een ander voorbeeld: een skinhead komt vragen of hij Filip Dewinter persoonlijk mag begelijden naar buiten. Dewinter schudt hem af met een smoes omdat dat niet bij het zachte imago van het VB past. Moest Filip Dewinter eerlijk zijn en niet populistisch dan zou hij zich laten begeleiden door die jongeheer. Hij zal terecht zijn hart vastgehouden hebben voor zijn kiezers. Dit zijn ethische kwesties 3)Pieter van Damme een jaar geleden, geschrapt van de lijst op de site van VB Brugge maar nog steeds lid (over manipulatie gesproken). Filip Dewinter die de hitlergroet brengt bij zijn eedaflegging (of hij daar nu negationist mee is of niet doet er nie toe) Ethische kwestie
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is niet de fout van het VB dat de andere partijen eerder onderhandelen met deze waalse VB versie dan met de versie van hun eigen volk en bijgevolg hun eigen volk voor de nde keer zullen verkopen voor de macht. Het establishment is er met medewerking van de meerderheid van de Vlamingen in geslaagd de vlaamse versie van het FDF racistisch te vinden terwijl het FDF zelf in de regering zit. Daarom is een stem voor het VB een teken van onverzettelijkheid van ons volk. Dat we voorlopig slechts met 26% zijn of met veel goed wil met 31% als je de NVA meetelt doet niks af aan het perfide van het vlaamse volksverraad van de machtspartijen. Bij dit laatste wil ik voorbehoud maken voor de tjeven in de hoop dat dezen voor één keer eens woord houden. Ik zou er maar niet te fel op tellen maar alla...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 14 juni 2007 om 00:10. |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) "makakken buiten" hebben ze inderdaad nooit gezegd. Maar bovenstaand punt zegt evenveel. Nogmaals, als vanaf nu elk kopstuk van het VB tegen iedereen zegt dat ze het 70-punten plan hebben afgezworen, dan heb ik geen poot om op te staan. Maar dit doen ze niet. Om het goed te maken geef ik u een ander voorbeeld: een skinhead komt vragen of hij Filip Dewinter persoonlijk mag begelijden naar buiten. Dewinter schudt hem af met een smoes omdat dat niet bij het zachte imago van het VB past. Moest Filip Dewinter eerlijk zijn en niet populistisch dan zou hij zich laten begeleiden door die jongeheer. Hij zal terecht zijn hart vastgehouden hebben voor zijn kiezers. Dit zijn ethische kwesties 3)Pieter van Damme een jaar geleden, geschrapt van de lijst op de site van VB Brugge maar nog steeds lid (over manipulatie gesproken). Filip Dewinter die de hitlergroet brengt bij zijn eedaflegging (of hij daar nu negationist mee is of niet doet er nie toe) Ethische kwestie[/quote] |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) "makakken buiten" hebben ze inderdaad nooit gezegd. Maar bovenstaand punt zegt evenveel. Nogmaals, als vanaf nu elk kopstuk van het VB tegen iedereen zegt dat ze het 70-punten plan hebben afgezworen, dan heb ik geen poot om op te staan. Maar dit doen ze niet. Om het goed te maken geef ik u een ander voorbeeld: een skinhead komt vragen of hij Filip Dewinter persoonlijk mag begelijden naar buiten. Dewinter schudt hem af met een smoes omdat dat niet bij het zachte imago van het VB past. Moest Filip Dewinter eerlijk zijn en niet populistisch dan zou hij zich laten begeleiden door die jongeheer. Hij zal terecht zijn hart vastgehouden hebben voor zijn kiezers. Dit zijn ethische kwesties 3)Pieter van Damme een jaar geleden, geschrapt van de lijst op de site van VB Brugge maar nog steeds lid (over manipulatie gesproken). Filip Dewinter die de hitlergroet brengt bij zijn eedaflegging (of hij daar nu negationist mee is of niet doet er nie toe) Ethische kwestie[/quote] |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#37 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar willen ze echt wel regeren, of zeggen ze dat alleen maar om zich in hun schuldbeklag te kunnen wentelen? Toen Leterme met Dewinter en co ging praten na de vorige Vlaamse verkiezingen, stelde hij vast dat Vlaams Belang (die in de aanloop naar de verkiezingen te kennen had gegeven mee te willen regeren) niet eens had nagedacht over haar eisen voor een regeerakkoord. Met andere woorden: ze zijn daar op het Madouplein zo hard bezig te willen regeren, dat ze vergeten zijn dat je daarvoor ook moet weten welke aspecten van je programma belangrijk genoeg zijn om op te nemen in een regeerakkoord en welke niet. "We mogen niet meedoen meneer." Tja, wat wil je als je eerst alle andere partijen uitmaakt voor het vuil van 't straat, en dit zowat het gehele jaar door? Dat je kritiek levert op andere partijen is normaal natuurlijk. Maar als je zelf na de verkiezingen het niet kan nalaten om te kappen op andere partijen ('waarom hebben jullie dat regeerakkoord niet uitgevoerd?' omtrent de splitsing BHV), verwacht je dan dat je uitgenodigd wordt? Elke andere partij besefte de eerste dagen na de verkiezingen dat men beter geen ruzietjes tussen partijen onderling kon uitlokken in de pers. Het was immers niet duidelijk welke partijen een regering zouden gaan vormen. Net zoals Leterme onmiddellijk erg verzoenend was ('ik weet in welke positie de paars partijen nu zitten, en ik heb er begrip voor'), was Dewever bijzonder weinig strijdvaardig. Dewever weigerde bepaalde punten als ononderhandelbaar te bestempelen, en stelde dus geen eisen voor de regeringsonderhandelingen (of maakte ze althans niet bekend). Als het op tact aankomt dan stelt het VB niet erg veel voor. Het voortdurend hebben over 'colloboratie met het regime' (debat met Dewever) of het voortdurende provocatieve racisme (Zonder Jihad straat) zullen het VB geen stap dichter tot de machtsdeelname brengen. En dat weten ze zelf ook. Citaat:
Andy Laatst gewijzigd door Andy : 14 juni 2007 om 06:53. |
||||
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf Yvan De (V)adder kon het niet laten met die Martine Tang... ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een pijnlijke trend en Martine Tanghe werd niet bepaald vrolijk van die boodschap. “Rechts wint, links verliest, wordt gezegd. Maar klopt dat ook, Yvan?”
Waarop Yvan De Vadder: “Inderdaad Martine. Ik vrees dat dit de trend is”. ‘Ik vrees het’. Yvan liet in zijn gekwetste hart kijken en was – voor een keer – ontwapenend eerlijk… Het was een leuk televisiemoment.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
#40 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien is het niet het Vlaams Belang dat de koning niet wil spreken, maar de koning niet met het Vlaams Belang. De partij heeft al meermaals te kennen gegeven dat zij het ronduit beledigend vinden, als grootste partij van Vlaanderen, door de koning genegeerd te worden. Citaat:
Ze wil alleen niet onderhandelen over hun partijprogramma, maar dat wil geen enkele partij hoor. Het Vlaams Belang is heus wel wijs genoeg om te beseffen, dat zij onmgelijk al hun programmapunten in één keer kunnen uitvoeren. Dat kan geen enkele partij. Er moeten altijd compromissen worden gesloten over welke punten wel in het regeerakkoord kunnen en welke niet. Dat is altijd zo en bij om het even welke partij. Daarom wordt er bij het vormen van een regering altijd eerst gezocht naar gemeenschappelijke programmapunten. Het is een idiotie deze volkomen normale manier van werken, als een verwijt voor te stellen aan het adres van het Vlaams Belang. Je kunt net zo goed een leeraar verwijten dat hij les geeft, bij manier van spreken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien is een binnen een democratie niet zo dat wie de beleefdste is die mag meeregeren, maar wie de meeste stemmen heeft gehaald. Dat is dan elementaire beleefdheid naar de kiezer toe. Citaat:
Alleen als zij dat niet zouden doen, zou een verwijt op zijn plaats zijn. Citaat:
Dat het Vlaams Belang beweert voor en na de verkiezingen, dat de CD&V/NVA de kiezers bedriegt in haar beloftes over de staatshervorming en de splitsing van BHV, is haar goed recht. Ik vind persoonlijk het bedrog op zich veel zwaarder wegen dan het aanklagen ervan. Vergeet trouwens niet dat CD&V/NVA in de aftredende regering ook stond te roepen dat Verhofstadt, plooide voor Wallonië. De beloofde staatsherverming is er onder paars niet gekomen. Het waren zij die zeiden dat de splitsing maar vijf minuutjes werk was remember? Maar laten we sereen blijven. De ware reden waarom CD&V/NVA zo bescheiden doet is dat zij niet in hun kaarten willen laten kijken, gezien de reële kans dat Leterme aangesteld wordt als formateur en premier van de volgende regering. Een zekere objectiviteit is daarbij meer dan gewenst. Dat weet iedereen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Denk jij dat het Vlaams Belang de vreemdelingen uit hun huizen zullen laten sleuren, door de politie en voor het oog van de camera? Natuurlijk niet. Dat zou wellicht wereldnieuws zijn. Denk jij dat Het Vlaams belang vliegtuigen van het leger zal gebruiken om vreemdelingen massaal terug te brengen naar het land van herkomst? Ik zeg je dat ze geen toestemming krijgen om te landen aldaar. En dan zeg ik nog niks over veilgheid, gevangenissen enz... Ik denk dat het Vlaams Belang wel water bij de wijn zal moeten doen. En als ze dat niet doet, als ze werkelijk haar programma uitvoert als een regeringspartij, dan zal de kiezer hen daarvoor belonen of afstraffen. Zo zit een democratie in elkaar. De kiezer heeft altijd gelijk. Maar wat nu gebeurd...boycotten via de media, gerechterlijke procedures, cordon sanitaire, demonisering enz... Dat getuigt meer van dictatoriale trekjes van het beleid, dan wel van echte democratie. Het feit dat de media, de grootste partij van Vlaanderen boycot, zijn praktijken die me aan regimes doet denken, die allesbehalve democratisch zijn. En neem me niet kwalijk, maar ik hou daar niet zo van. Paulus |
||||||||||||
![]() |