Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2007, 22:05   #21
ronaneke2070
Vreemdeling

Standaard

Ik hoop dat Morel niet weg gaat
ronaneke2070 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 23:24   #22
K. De Baerdemaeker
Vreemdeling

K. De Baerdemaeker's schermafbeelding

Standaard

VB dat Morel aan de deur zou zetten, is voor haar een uitnodiging om Verstrepen te volgen. Dan zou het VB toch maar best even twee keer nadenken voor het zoiets doet of ze gaan stevast een tweede verkiezingsnederlaag tegemoet.
K. De Baerdemaeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 23:28   #23
Storm
Partijlid

Standaard

Schopstoel lijkt me wel overdreven, maar even geleidelijk aan naar de achtergrond schuiven lijkt me geen slecht idee, als dat mogelijk is op een waardige manier.
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 23:47   #24
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Om eerlijk te zijn en dat kan dan misschien vreemd klinken uit de mond van een hard core Blokbuster. I don't give a fuck. Iedereen in zijn eigen kot. Ik krijg stilaan het schijt van the end is near berichtgeving over het VB die meer blijk geven van de wens van de auteurs dan van kennis van zaken. Men krijgt echt de indruk dat er in Vlaanderen maar 20 mensen zijn die aan politiek doen en dat er 100 mensen zijn die hun brood verdienen met daarover te schrijven.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 23:58   #25
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
ik zie ze Morel ook niet direct uit de partij gooien, het is veel waarschijnlijker dat vlott + nog wat rechts liberalen de partij gaan verlaten
Dat kan alleen maar positief zijn voor het VB, dan hebben ze toch de kanker van hun partij verwijderd.
Oud 17 juni 2007, 00:02   #26
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Dat kan alleen maar positief zijn voor het VB, dan hebben ze toch de kanker van hun partij verwijderd.
Ik neem aan dat je een beter zicht hebt op de interne keuken van het VB en de positie van Morel dan de doorsnee plakploeg van het VB.
Oud 17 juni 2007, 00:03   #27
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik neem aan dat je een beter zicht hebt op de interne keuken van het VB en de positie van Morel dan de doorsnee plakploeg van het VB.
Nee, ik heb gewoon de pest aan liberalen.
Oud 17 juni 2007, 00:05   #28
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om eerlijk te zijn en dat kan dan misschien vreemd klinken uit de mond van een hard core Blokbuster. I don't give a fuck. Iedereen in zijn eigen kot. Ik krijg stilaan het schijt van the end is near berichtgeving over het VB die meer blijk geven van de wens van de auteurs dan van kennis van zaken. Men krijgt echt de indruk dat er in Vlaanderen maar 20 mensen zijn die aan politiek doen en dat er 100 mensen zijn die hun brood verdienen met daarover te schrijven.
Oh, maar ik zit stilaan te wachten op de 'Dag Allemaal' die alle roddels eens gaat publiceren. En vooral: sta ik er bij of niet? Want eens mens moet toch al iets doen om in het roddelcircuit te raken....
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 00:06   #29
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 00:22   #30
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Oh, maar ik zit stilaan te wachten op de 'Dag Allemaal' die alle roddels eens gaat publiceren. En vooral: sta ik er bij of niet? Want eens mens moet toch al iets doen om in het roddelcircuit te raken....
Als u niet één van de twintig politici bent die België rijk is moet u zich geen zorgen maken. Ge zou al uw schoonmoeder omzeep moeten halen om de gazet te halen, en dan nog.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 17 juni 2007 om 00:23.
Oud 17 juni 2007, 00:31   #31
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Als Marie Jose Morel op de schopstoel zit... dan ligt Vandelenotte op het draairad en Verkotsstadt ergens vastgebonden aan een steen in de vlakke zon

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 02:52   #32
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Het was te peizen dat na de verkiezingen de mondjes weer gingen opengaan.
Eerlijk gezegd hé beste mensen ik ben dat kotsbeu. Als ik zo doe tegen mijn baas is dat C4 dus voor mij is het heel simpel. Wie interne keuken bij de pers bespreekt of het VB beschadigt moet er uit. Van Hecke moet wat consequenter handelen ook, als je ziet wat die Verstrepen allemaal mogen zeggen heeft tjonge jonge. Wat Morel betreft hoop ik niet dat zij een verborgen agenda heeft, het lijkt wel of deze dame een putsch wenst te doen binnen het Belang. Morel is iemand die volgens mij over lijken gaat om haar doel te bereiken, desnoods zelfs met de voorzitter in bed kruipen.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 04:24   #33
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Marie-Rose Morel zit op schopstoel Vlaams Belang

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Advalvas
Marie-Rose Morel zit op schopstoel Vlaams Belang

VERKIEZINGEN Ontreddering bij partijtop is groot

-- (tijd) - Na de weinig overtuigende verkiezingsuitslag zit Marie-Rose Morel bij het Vlaams Belang op de schopstoel. Zij wordt met alle zonden van Israël overladen: het is haar schuld dat Jean-Marie Dedecker een concurrent en geen medestander is geworden. De messen worden gewet. Morel dreigt een levenswerk van 25 jaar te vernietigen, is te horen in kringen van het Vlaams Belang

Het Vlaams Belang zit in de problemen. De partij is een Kamerzetel en 190.000 kiezers kwijt. En er is concurrentie ter rechterzijde. Er is Jean-Marie Dedecker, die nu ook centen heeft. En er is het kartel CD&V/N-VA. Als de partij het bij de verkiezingen in 2009 niet beter doet, stevent ze in het Vlaams Parlement af op een verlies van zeven zetels, zo blijkt uit extrapolaties.

Bij Gerolf Annemans leidt dat vooruitzicht tot ontreddering, is te horen in nationalistische kringen. Een levenswerk van 25 jaar staat op het spel. In zijn ogen is er één schuldige: Marie-Rose Morel. Zij heeft alle relaties met de N-VA opgeblazen. Zij heeft partijvoorzitter Frank Vanhecke het hoofd op hol gebracht. En zij heeft de doodssteek toegebracht aan Forza Flandria.

Iemand die het kan weten, formuleert het als volgt: 'Morel is binnengekomen als de Eva Braun van Filip Dewinter, maar is de Lady McBeth van Frank Vanhecke geworden.' Zoals geweten, kreeg Lady McBeth haar man zover een koningsmoord uit te voeren, waarna zij de troon kon bestijgen. Het stuk van Shakespeare eindigt in een bloedbad en de ondergang van de protagonisten.

Voor de medestanders van Annemans is het duidelijk: Morel moet eruit. Het is niet onschuldig als Annemans nu roept dat hij altijd al gewaarschuwd heeft voor Jean-Marie Dedecker. Dat is een rechtstreekse aanval op Marie-Rose Morel en Frank Vanhecke. Die vonden dat Dedecker buiten moest worden gehouden. Beter beginselvast en langzaam groeien, dan voor de vlucht vooruit kiezen, vonden Vanhecke en Morel.

Het resultaat is dat Dedecker nu een te duchten concurrent geworden is. Filip Dewinter zei het treffend op de verkiezingsnacht. Het Vlaams Belang had het zelf dan misschien niet zo goed gedaan, maar rechts Vlaanderen had wel gewonnen. Hoezo? Rechts Vlaanderen wint en het Vlaams Belang niet? Het wordt Morel en Vanhecke aangerekend dat zij Dedecker voor een gesloten deur hebben laten staan, toen hij zonder centen stond aan te kloppen.

Toch is het maar de vraag of Annemans en Dewinter wel sterk genoeg staan om Morel aan de kant te schuiven. Dat de partij in het kanton Antwerpen 2 procentpunten heeft verloren, heeft hun positie niet versterkt. En Frank Vanhecke, de medestander van Morel, heeft als stille vennoot steeds meer aan gewicht gewonnen.

De etterbuil is er, maar het ziet ernaar uit dat de gelederen uiteindelijk weer zullen worden gesloten. Het Vlaams Belang hoopt dat Dedecker er tegen 2009 niet slaagt te consolideren en dat de Vlaamse geloofwaardigheid van het kartel CD&V/N-VA eraan gaat.
bron: de tijd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Tja,en Uw aanzet tot discussie is
Dit hier?
http://forum.politics.be/showthread....67#post2733967
Citaat:

De partij is een Kamerzetel en 190.000 kiezers kwijt.

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 juni 2007 om 04:28.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 04:28   #34
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Beter waren het als je zo door link,kom je rechtstreeks op Uw post terecht
Tot Uw dienst
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=87
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 07:11   #35
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Opgelet beste vriend : in de geschiedenis die gaat geschreven worden is er zeker plaats voor een eigen NVA, dat zich willens nillens zal moeten losmaken van de CD&V wil het tenminste echt de Vlaamse zaak dienen!
N-VA zal ook niet tot in der eeuwigheid samen met CD&V een kartel vormen. We zullen samen een eind "dezelfde" weg volgen en dan ieder onze eigen weg gaan.
Oud 17 juni 2007, 07:13   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K. De Baerdemaeker Bekijk bericht
VB dat Morel aan de deur zou zetten, is voor haar een uitnodiging om Verstrepen te volgen. Dan zou het VB toch maar best even twee keer nadenken voor het zoiets doet of ze gaan stevast een tweede verkiezingsnederlaag tegemoet.
Nederlaag??? Als eens het totaal aantal stemmen van het Vlaams Belang van 2003 met dat van 2007 vergeleken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 07:17   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het wordt Morel en Vanhecke aangerekend dat zij Dedecker voor een gesloten deur hebben laten staan, toen hij zonder centen stond aan te kloppen.
Bij mijn weten heeft LdD nooit aan de deur geklopt van het Vlaams Belang. Van meet af aan heeft hij immers duidelijk gemaakt dat hij niet in zee wenste te gaan met het Vlaams Belang en er ook nooit tot zou toetreden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 10:44   #38
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
En tegenover 2004 is de partij 5 % kwijt: andere verkiezingen, maar wel over hetzelfde grondgebied en met dezelfde spelers, alleen heeft LDD zich daar in een segment van het spectrum kunnen gooien.
Het VB heeft ook de Paarse Trucjesdoos gevonden. Maar ja alles voor de perceptie, dat is begrijpelijk.
Over Morel: als ze buitenvliegt, naar waar zou ze dan heen gaan...LDD?
Wacht eh...ze begon bij de VLD, dan N-VA, in tussentijd had ze ook voor de pas opgerichten CD&V kunnen kiezen, dan Vlaams Belang... .
Ik hoop ze nooit nog bij N-VA terug te zien, want in die theorie dat ze een zendelinge is van De Wever om het VB te destabiliseren, geloof ik niet.
Ik denk dat je je vergist! Anke kwam uit de VLD
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 10:44   #39
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als u niet één van de twintig politici bent die België rijk is moet u zich geen zorgen maken. Ge zou al uw schoonmoeder omzeep moeten halen om de gazet te halen, en dan nog.
Bon, dan maar eens gaan zoeken naar een schoonmoeder.... toch geen op overschot op zolder?
Oud 17 juni 2007, 10:48   #40
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten heeft LdD nooit aan de deur geklopt van het Vlaams Belang. Van meet af aan heeft hij immers duidelijk gemaakt dat hij niet in zee wenste te gaan met het Vlaams Belang en er ook nooit tot zou toetreden.
Bwa, bij die uitzending van één bleek dat er wel degelijk gesproken is, maar dat er binnen beide partijen sterke weerstanden waren tegen samenwerking.

Nu, van mij hoefde en hoeft er geen samenwerking te komen. Ik denk niet dat we enerzijds over normen en waarden en het herstel van respect binnen de samenleving kunnen koppelen aan het libertaire gedachtengoed van LDD.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be