Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2007, 14:27   #21
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Het beeld van een kat die door een chinees eerst in kokend water gedompeld wordt en dan levend gestript op een stapel word gesmeten waar het nog half levend ligt te rillen is voor altijd in m'n geheugen gergrift ...
Dat is vreemd want diezelfde beelden heb ik ook nog steeds in m'n geheugen... Dat was in Panorama als ik me niet vergis en al vele jaren geleden.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 14:43   #22
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ziekelijk is het.Maar moet je eens zien wat men in China doet met pelsdieren,levend villen.Daar gaat de stijve hark natuurlijk niets over zeggen.Of de honden die levend aan een haak,aas zijn voor de haaien in overzeese Franse kolonies.
Stijve hark ??? Bedoel je soms Monseigneur Philippe van Saksen-Coburg, kroonprins van Belgie, de gevreesde "Taaie" ?
Oud 19 juni 2007, 14:49   #23
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Moest ik geen familie of dergelijke hebben zou ik mijn leven geven voor bescherming van de dieren tegen dergelijke praktijken. Kzou me een mooi sluipschutter poffertje aanschaffen en de eerste die jaagd op dieren...dada.

Ik zou op slag hetzelfste doen met die mensen...
Bah, ik haat (en dan bedoel ik echt HAAT) zulke dierenmishandelaars...
Ik kots van zo'n mensen (allee jah, as ge da nog mensen wilt noemen).
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 15:12   #24
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door manta
Het beeld van een kat die door een chinees eerst in kokend water gedompeld wordt en dan levend gestript op een stapel word gesmeten waar het nog half levend ligt te rillen is voor altijd in m'n geheugen gergrift ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Dat is vreemd want diezelfde beelden heb ik ook nog steeds in m'n geheugen... Dat was in Panorama als ik me niet vergis en al vele jaren geleden.
Ik heb die beelden nog op een betamaxband, volgens mij rond 1988 uitgezonden.
Oud 19 juni 2007, 15:49   #25
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik heb die beelden nog op een betamaxband, volgens mij rond 1988 uitgezonden.

...
Ow ...
Wat voel ik me ineens oud worden ...
Maar dat kan wel rond die tijd geweest zijn ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 16:16   #26
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik zou op slag hetzelfste doen met die mensen...
Bah, ik haat (en dan bedoel ik echt HAAT) zulke dierenmishandelaars...
Ik kots van zo'n mensen (allee jah, as ge da nog mensen wilt noemen).
Je kan en mag mishandeling van een dier niet gelijkstellen met mishandeling van een mens.
Uw emoties spelen u zwaar parten.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 16:40   #27
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je kan en mag mishandeling van een dier niet gelijkstellen met mishandeling van een mens.
Ik weet niet...
Als je willens nillens een levend wezen pijn doet, dan schort er duidelijk iets aan je ingesteldheid als mens.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 21:05   #28
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Sindsdien heb ik ook een andere kijk op chinees eten ...
Pluche en Minneke ook ...
die video heb ik ook gezien.Die vent doet niets anders, alle dagen, heel de dag lang, beesten levend villen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 21:40   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
die video heb ik ook gezien.Die vent doet niets anders, alle dagen, heel de dag lang, beesten levend villen...
Ik heb die en gelijkaardige videos ook gezien en dan heb ik spijt dat ik agnost. Op zo'n moment zou ik willen dat ik echt kon geloven dat er een hel is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 22:00   #30
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwa, de mens is uiteindelijk ook maar een dier.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 23:25   #31
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je als mens zoiets doet met een dier...doe je het ook zonder probleem met een mens.
Emoties ?
Als je de mensen leert kennen, ga je de dieren graag zien. (bekend gezegde)
Oud 19 juni 2007, 23:25   #32
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Dat van die verkrachtingen lijkt me toch wel sterk...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 23:28   #33
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik heb die en gelijkaardige videos ook gezien en dan heb ik spijt dat ik agnost. Op zo'n moment zou ik willen dat ik echt kon geloven dat er een hel is.
Die is er zeker, maar niet uit één of ander boekje of geloof.
Onderga zo'n dingen, en je weet meteen wat een hel is. En dat geldt zowel voor mens als dier.
Oud 20 juni 2007, 10:15   #34
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Walgelijk gewoon
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 10:30   #35
parcifal
Banneling

Standaard

Ter vergelijking :

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw..._Irak_kinderen

Citaat:
Verwaarloosde wezen ontdekt in Bagdad

di 19/06/07 - Amerikaanse soldaten hebben in de Iraakse hoofdstad tientallen uitgemergelde jongens in een weeshuis aangetroffen.

Sommige kinderen lagen vastgeklonken aan een bed en waren besmeurd met hun eigen uitwerpselen.

(VRT)

De soldaten hebben naar eigen zeggen ook een hele voorraad voedsel en nieuwe kleren aangetroffen in het weeshuis, dat onder controle van de Iraakse overheid stond. Volgens de Amerikanen waren die goederen wellicht bestemd voor de zwarte markt.

Twee veiligheidsagenten die het weeshuis bewaakten, zijn aangehouden op bevel van de Iraakse premier Al Maliki. De huisbewaarder van het weeshuis en twee vrouwelijke bedienden waren met de noorderzon verdwenen.

Alle kinderen zijn inmiddels overgebracht naar een ander weeshuis.

Laatst gewijzigd door parcifal : 20 juni 2007 om 10:30.
Oud 20 juni 2007, 10:51   #36
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je als mens zoiets doet met een dier...doe je het ook zonder probleem met een mens.
Dat denk ik niet...

Verder vind ik het gratis martelen van dieren ook degoutant...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 11:04   #37
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meneer voelt zich duidelijk superieur en verheven boven het niet-menselijke leven. Voelt u zich eveneens superieur boven bepaalde rassen of klassen in de samenleving? Voelt u zich superieur verheven boven diegenen die niet gestudeerd hebben?

Dat de humanist zich superieur verheven voelt boven het dierlijke leven, is pure ironie. De humanist is namelijk het product van eeuwen van degeneratie en cultureel verval.

Gezien het meestal diezelfde humanisten zijn die het eerste beginnen roepen wanneer iemand rassensuperioriteit predikt, gaat dit meestal gepaard met heel way hypocrisie. Het zou mij betwijfelen dat u anders bent.

Citaat:
Mijn vader zei altijd : "wie niet om dieren kan geven, kan evenmin om mensen geven". Die wijze woorden zullen mij altijd bijblijven.

Citaat:
Als je de mensen leert kennen, ga je de dieren graag zien.
Inderdaad. De mens is het meest verwerpelijke wezen op deze planeet, dat als een virus de aarde beetje bij beetje verwoest. Ik zie dan ook maar twee oplossingen voor de mensheid : eugenetische verbetering of uitroeiing.

Gezien de doorgedreven degeneratie tijdens de 20ste eeuw, vrees ik dat enkel de laatste optie overblijft. Het ziet er zelfs naar uit dat hier niet eens moeite voor moet gedaan worden. Zoals de mens zich vandaag ontwikkelt, is de uitroeiing namelijk het logische gevolg.

En de dieren : die zullen er wel bij varen om eindelijk van het juk der mensdom af te zijn. De eerlijkheid en spontaniteit van dieren zijn inderdaad een verademing met de laagheid en valsheid van vele mensen. Enkel bij kleine kinderen vind je soms nog die eerlijkheid en spontaniteit, hoewel de opvoeding van tegenwoordig ook dat meer tot een zelfzaamheid maakt.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 11:17   #38
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Meneer voelt zich duidelijk superieur en verheven boven het niet-menselijke leven.
Ik ook... Ik eet dan ook elke dag vlees zonder enige scrupule zou ik er moeten hebben volgens u?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 11:36   #39
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Meneer voelt zich duidelijk superieur en verheven boven het niet-menselijke leven. Voelt u zich eveneens superieur boven bepaalde rassen of klassen in de samenleving? Voelt u zich superieur verheven boven diegenen die niet gestudeerd hebben?

Dat de humanist zich superieur verheven voelt boven het dierlijke leven, is pure ironie. De humanist is namelijk het product van eeuwen van degeneratie en cultureel verval.

Gezien het meestal diezelfde humanisten zijn die het eerste beginnen roepen wanneer iemand rassensuperioriteit predikt, gaat dit meestal gepaard met heel way hypocrisie. Het zou mij betwijfelen dat u anders bent.
Prachtige post waarmee je je credibiliteit in zijn geheel compleet torpedeert.

Ik voel en weet mij absoluut verheven boven alle leven dat niet menselijk is en ik koester een totaal wantrouwen voor mensen die dergelijk besef niet hebben.

Leven -elk leven-, moet gerespecteerd worden maar verre van alle leven is gelijkwaardig.
Oud 20 juni 2007, 12:24   #40
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik ook... Ik eet dan ook elke dag vlees zonder enige scrupule zou ik er moeten hebben volgens u?
Uiteraard. Dat u niet het minste ongemak hebt bij het dagelijks verorberen van vlees, toont aan hoe weinig belang u hecht aan het (niet-menselijke) leven, wat ik persoonlijk erg verachtelijk vindt.

Citaat:
Ik voel en weet mij absoluut verheven boven alle leven dat niet menselijk is en ik koester een totaal wantrouwen voor mensen die dergelijk besef niet hebben.

Leven -elk leven-, moet gerespecteerd worden maar verre van alle leven is gelijkwaardig.
Hoe zou u reageren wanneer ik hetvolgende zei :

Citaat:
Ik voel en weet mij absoluut verheven boven alle mensen die niet deel uitmaken van het Arische ras en ik koester een totaal wantrouwen voor mensen die dergelijk besef niet hebben.

Ik hoop dat u beseft dat deze uitspraak in aard niet verschilt van uw uitspraak. Het enige verschil is dat uw uitspraak over verschillende soorten gaat en dat mijn uitspraak over verschillende rassen gaat.

Elke individu is uniek, elk ras is uniek en elke soort is uniek. Omwille van die uniciteit is dus principieel elk individu verschillend, elk ras verschillend en elke soort verschillend. Dat impliceert dan weer dat het ene individu meer gaven heeft dan het andere, dat het ene ras meer gaven heeft dan het andere en dat de ene soort meer gaven heeft dan de andere.

Kort gezegd : elke levend en ademend organisme is verschillend en ongelijk tav elk ander levens en ademend organisme. Betekent dit echter dat het ene leven meer waard is dan het andere?

Uw logica doortrekkend, zou dit betekenen dat het leven van een (gemiddelde) Europeaan of een Aziaat meer waard is dan dat van een (gemiddelde) Zuid-Amerikaan of een Afrikaan, omdat Europeanen en Aziaten (gemiddeld) meer begiftigd zijn met verstandelijke capaciteiten dan een Zuid-Amerikaan of een Afrikaan.

Uw logica doortrekkend, betekent dit eveneens dat het leven van een gezonde sterke mens meer waar is dan het leven van een mentaal of fysiek gehandicapte.

Humanisten als uzelf weigeren echter de logische consequentie van hun eigen ideeën door te trekken, omwille van een principieel en irrationeel antropocentrisme dat de mens onterecht in het midden van de "schepping" plaatst en dat alle andere diersoorten tot haar dienaars degradeert, waarbij enig onderscheid tussen "God's kinderen" dan weer "onmenselijk" wordt genoemd. Door het aanhangen van dit verwerpelijke antropocentrisme toont u aan niet veel beter te zijn dan de dogmatische Christenen. Het zijn trouwens Christenen en Joden die het antropocentrisme in het Westen tot gemeengoed hebben gemaakt.

Hoe dan ook : elke leven is verschillend maar verdient hetzelfde respect. Van nature is het wel zo dat een individu meer medeleven zal tonen met een ander individu dat om genetische of culturele redenen dicht bij hemzelf dan met iemand waar hij verder vanaf staat. Daarom zal een Vlaming zich van nature meer verwant voelen met een Vlaming van met een Fransman, meer met een West-Europeaan dan met een Afrikaan, meer met een mens dan met een hond, meer met een hond dan met een vis en meer met een vis van met een vlieg.

Dit betekent echter niet dat het ene leven minderwaardig is dan het andere. Dit betekent niet dat het meer gerechtvaardigd is om het ene individu te folteren of doden dan dat het gerechtvaardigd is om het andere te folteren of doden. Dit betekent enkel dat wij van nature sneller geneigd zijn om ons lot te verbinden met het ene individu dan met het andere.

Hoe dan ook : graag had ik uw mening geweten over intellectuelen vs. arbeiders en Vlamingen vs. Marokkanen alsook hoe u dit in verband brengt met uw houding tov niet-menselijk leven en het betoog dat ik niet net gegeven heb.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 20 juni 2007 om 12:30.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be