Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2007, 18:47   #21
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Mijn voorstel is beter.
Oud 24 juni 2007, 18:47   #22
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Iedereen kan zich domiciliëren waar men wil. Je kan zelfs een brievenbus plaatsen op een wei met koeien.
Klopt niet. Je moet wel degelijk wònen op het adres dat als domicilie opgeeft. Dat wordt door de politie gecontroleerd. Een wei met koeien? Ik dacht het niet.

Citaat:
Het is zelfs zo wanneer je op reis vertrekt, en keert terug en er breken krakers in uw huis, en ze zetten hun domicilie dat je ze zelfs niet kunt uitzetten. Je kan ze zelfs niet aanklagen voor inbraak.
Wat een platte onzin, man. Bent u als NVA-fan verplicht om de zaken lekker simpel en bedreigend voor te stellen of geraakt u mentaal gewoon niet verder?

Neen, als je op reis vertrekt kom je ECHT niet terug met een aantal krakers die in je living je wijnkelder liggen leeg te drinken... Wie wel dergelijke ervaringen heeft, reageer gerust.

Krakers gaan in LEEGSTAANDE panden wonen, niet in nette gezinswoningen. De enigen die echt last hebben van krakers zijn de eigenaars die zulke panden (jaren?) laten verkrotten om er nieuwe, winstgevende gebouwen op te plaatsen (appartementen, parkeergarages, kantoren, winkels). Die eigenaars vinden het natuurlijk niet leuk dat er mensen wonen in hun panden. Ocharme die eigenaars... Ze willen dan een deel van de stad inpalmen om mensen legaal te beroven en dan zijn er een paar krakers die niet meedoen in dat systeem en die die daar gewoon wonen om 's nachts droog te slapen... Het onrecht! De gruwel!
Oud 24 juni 2007, 18:51   #23
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Klopt niet. Je moet wel degelijk wònen op het adres dat als domicilie opgeeft. Dat wordt door de politie gecontroleerd. Een wei met koeien? Ik dacht het niet.

Wat een platte onzin, man. Bent u als NVA-fan verplicht om de zaken lekker simpel en bedreigend voor te stellen of geraakt u mentaal gewoon niet verder?

Neen, als je op reis vertrekt kom je ECHT niet terug met een aantal krakers die in je living je wijnkelder liggen leeg te drinken... Wie wel dergelijke ervaringen heeft, reageer gerust.

Krakers gaan in LEEGSTAANDE panden wonen, niet in nette gezinswoningen. De enigen die echt last hebben van krakers zijn de eigenaars die zulke panden (jaren?) laten verkrotten om er nieuwe, winstgevende gebouwen op te plaatsen (appartementen, parkeergarages, kantoren, winkels). Die eigenaars vinden het natuurlijk niet leuk dat er mensen wonen in hun panden. Ocharme die eigenaars... Ze willen dan een deel van de stad inpalmen om mensen legaal te beroven en dan zijn er een paar krakers die niet meedoen in dat systeem en die die daar gewoon wonen om 's nachts droog te slapen... Het onrecht! De gruwel!
Helemaal juist!

Toch moet ik opmerken dat ik wel een voorstander van krottaksen, die men aan eigenaars die hun huizen leegstaand laten verkrotten kan opleggen. Soms zou het zelfs niet slecht zijn, als de overheid deze huizen zou aanslaan, opknappen en aan democratische prijs zou verhuren, dan doen ze tenminste nog iets nuttig met ons belastingsgeld.
Oud 24 juni 2007, 18:57   #24
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
De wet aan je kant hebben is nog altijd niet het gelijk aan je kant hebben. Ik blijf er bij dat respect voor medemensen nog steeds belangrijker is dan het loutere eigenbelang dat krakers dienen.
Je staat idd achter het egowisme van deze tijd,ikke en de rest kan stikke,ik ken hier forummers die daar heel bedreven in zijn
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 19:00   #25
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel, op een domicilie ben je niet verplicht te verblijven. Af en toe eens langs komen is genoeg.
Als GIS expert ben ik veldoende vertrouwt met het inventariseren van percelen met domicilie adres en niet.

Citaat:

In Gent met de trambrugsite en brugse poort is dit dus wel gebeurt.

Citaat:
Krakers gaan in LEEGSTAANDE panden wonen, niet in nette gezinswoningen.
wabieft?
Op R4 Oostakker zijn huizen verkocht geweest aan het AGSOB om door te verkopen aan Volvo als bedrijventerrein. Dit was een volledige Rij villa''s. Binnen de maand waren die allemaal gekraakt.

Citaat:
De enigen die echt last hebben van krakers zijn de eigenaars die zulke panden (jaren?) laten verkrotten om er nieuwe, winstgevende gebouwen op te plaatsen (appartementen, parkeergarages, kantoren, winkels).
die worden onteigend. De meeste krotten staan op de lijst om te worden gesloopt en te verkopen als goedkope sociale bouwgrond, of om er een project op te zetten.

Citaat:
Die eigenaars vinden het natuurlijk niet leuk dat er mensen wonen in hun panden. Ocharme die eigenaars... Ze willen dan een deel van de stad inpalmen om mensen legaal te beroven en dan zijn er een paar krakers die niet meedoen in dat systeem en die die daar gewoon wonen om 's nachts droog te slapen... Het onrecht! De gruwel!
ocharme die krakers. Meestal aan het OCMW, te lui om te werken en huur te betalen....
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 19:01   #26
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet echt meer ... Enkel bij twijfelgevallen ...
Daar houden ze zich bij de politie niet meer mee bezig ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 19:03   #27
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Je staat idd achter het egowisme van deze tijd,ikke en de rest kan stikke,ik ken hier forummers die daar heel bedreven in zijn
Nee hoor, maar ik ga er vanuit dat je een ander met respect moet behandelen. Als iemand zijn huis jarenlang leegstaand laat verkrotten, kan je hem daarover aanspreken en desnoods aangeven, zodat het hem een flinke duit kan kosten.
Zomaar in dat pand kruipen, is trouwens levensgevaarlijk. Stel je voor dat het instort. Toen ik klein was, heb ik geweten dat er een kraker stierf, toen het krot instortte.
Oud 24 juni 2007, 19:05   #28
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Niet echt meer ... Enkel bij twijfelgevallen ...
Daar houden ze zich bij de politie niet meer mee bezig ...
Met Moslim terreur houden ze zich niet meer mee bezig,maar ik heb deze controle nog gekregen 3 jaar geleden .......

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 24 juni 2007 om 19:14.
Oud 24 juni 2007, 19:06   #29
Boadicea

Standaard

Citaat:
Tja, als je een rund bent, valt dat misschien niet zo hard op.
Oud 24 juni 2007, 19:07   #30
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Nee hoor, maar ik ga er vanuit dat je een ander met respect moet behandelen. Als iemand zijn huis jarenlang leegstaand laat verkrotten, kan je hem daarover aanspreken en desnoods aangeven, zodat het hem een flinke duit kan kosten.
Zomaar in dat pand kruipen, is trouwens levensgevaarlijk. Stel je voor dat het instort. Toen ik klein was, heb ik geweten dat er een kraker stierf, toen het krot instortte.
in de grote steden worden deze panden op de leegstandslijst gezet waarop zeer zware taksen worden gezet. Veel steden doen een soort "kaveljacht". Dit wil zeggen dat ze slechte panden zoeken om die te slopen en te verkopen als sociale woonkavels. In de toekomst zal het zo zijn dat je na 2 jaar leegstand op de leegstandslijst komt, en na 4 jaar wordt onteigend.
Oud 24 juni 2007, 19:09   #31
Boadicea

Standaard

Citaat:
in de grote steden worden deze panden op de leegstandslijst gezet waarop zeer zware taksen worden gezet. Veel steden doen een soort "kaveljacht". Dit wil zeggen dat ze slechte panden zoeken om die te slopen en te verkopen als sociale woonkavels. In de toekomst zal het zo zijn dat je na 2 jaar leegstand op de leegstandslijst komt, en na 4 jaar wordt onteigend.
Vind ik een positieve evolutie. Momenteel bouwt men sociale woningen, waar vroeger half ingestortte krotten stonden. Er gingen geregeld mensen door de vloer en gelukkig heeft men ze onbewoonbaar verkaard.
Oud 24 juni 2007, 19:12   #32
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met Moslim terreur houden ze zch niet meer mee bezig,maar ik heb deze controle nog gekregen 3 jaar geleden .......
Ik heb het vorig jaar na mijn verhuis zelf moeten gaan vragen bij de wijkagent ...
Ik dacht ook dat de controle van de politie nog nodig was om volledig in orde te zijn ...
Niet dus ... Enkel verdachte woningen ... En uiteraard verdachte individuen ....
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 24 juni 2007, 19:16   #33
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het vorig jaar na mijn verhuis zelf moeten gaan vragen bij de wijkagent ...
Ik dacht ook dat de controle van de politie nog nodig was om volledig in orde te zijn ...
Niet dus ... Enkel verdachte woningen ... En uiteraard verdachte individuen ....
Ga maar eens alleen wonen zoals ik zé !!!!!! Snap je ......
Oud 24 juni 2007, 19:21   #34
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga maar eens alleen wonen zoals ik zé !!!!!! Snap je ......
alleen bij mensen waar er iets te rapen valt vallen ze lastig met controles. anderen laten ze gewoon gerust.

Laatst gewijzigd door giserke : 24 juni 2007 om 19:21.
Oud 24 juni 2007, 19:22   #35
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
alleen bij mensen waar er iets te rapen valt vallen ze lastig met controles. anderen laten ze gewoon gerust.
Merci hé ..

Laatst gewijzigd door manta : 24 juni 2007 om 19:22.
Oud 24 juni 2007, 19:22   #36
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bestaat er dan een anti kraak wet .....
Oud 24 juni 2007, 19:24   #37
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Merci hé ..
ik kan daar toch niks aan doen? zo is het gewoon.
Als ik morgen gepakt wordt voor openbare dronkenschap zullen ze wel zorgen dat ik de boete van de eerste tot de laatste cent betaal.
Gasten waarvan ze weten dat er toch niks te rapen valt laten ze gewoon een nachtje brommen om hun roes uit te slapen, en van een geldboete komt er niks meer van in huis. Zij mogen bij wijze van spreken alles.
Oud 24 juni 2007, 19:26   #38
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Bestaat er dan een anti kraak wet .....
neen, dit is het probleem. Het is een samenraapsel van wetten die los van elkaar gemaakt zijn met andezre doeleinden, en lang geleden gemaakt zijn in andere tijden die ervoor zorgen dat eigenaars naagenoeg machteloos staan tov krakers.
Oud 24 juni 2007, 19:28   #39
Boadicea

Standaard

Citaat:
ik kan daar toch niks aan doen? zo is het gewoon.
Als ik morgen gepakt wordt voor openbare dronkenschap zullen ze wel zorgen dat ik de boete van de eerste tot de laatste cent betaal.
Gasten waarvan ze weten dat er toch niks te rapen valt laten ze gewoon een nachtje brommen om hun roes uit te slapen, en van een geldboete komt er niks meer van in huis. Zij mogen bij wijze van spreken alles.
Klopt als een bus en een bepaald soort mensen maakt daar dankbaar misbruik van. Ze parasiteren op onze maatschappij en onze wetten.
Oud 24 juni 2007, 19:29   #40
Boadicea

Standaard

Je kan natuurlijk denken als de kraker: nood breekt wet en hem laten verdwijnen in een lijkzak. Dan ben je er zeker vanaf. Zorg alleen dat ze je niet pakken.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be