Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2007, 10:19   #21
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Twee jaar.
Vreselijk.

Ik leef met de nabestaanden mee.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 10:20   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Mag ik er nu van uitgaan dat het specifiek inzetten van allachtone BUURTVADERS dus een daad van racisme is, vermits ze de "kalme en rustige" aanmaningen van een autochtone vaderfiguur als "uitlokking" beschouwen? Of hoe zit het nu?
Nee
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 10:23   #23
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Uw juridische qualificatie van het misdrijf is correct.
Ah ja? Wat is de juridische kwalificatie dan wel?

Citaat:
Het valt wel op dat u de versie van de beklaagde overneemt en voor bewezen houdt. Doet u dat ten voordele van elke beklaagde?
De rechtbank heeft die overgenomen. Ik ga er dan ook van uit dat zij daar alle redenen toe hadden.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 10:24   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Die zes jongeren waren de bus niet aan het afbreken, noch de chauffeur in mekaar aan het slaan, noch andere mensen aan het molesteren. Ze waren gewoon luidruchtig. En dat is nog altijd geen reden om iemand bij de keel te grijpen. Dat bij de keel grijpen was dus inderdaad uitlokking. Er is ook geen sprake van moord, maar wel van slagen en verwondingen met de dood tot gevolg. Eén trap om precies te zijn blijkt nu. De straf is dus zeker niet mild.

Wel als ik ooit een amokmakende "jongere" bijstuur en hij doet wat lastig, zal ik er van de eerste keer voor zorgen dat m niet meer rechtstaat, dat is de moraal van het verhaal , ...

geef ze de kans om te reageren en ze slaan u dood en gij zijt ne uitlokker en ne racist, ...

die "jongeren" hebben het verdomme zelf uitgelokt, ! en de straf is wel degelijk mild zo iemand hoort minstens 10 jaar effectief te zitten,....

we zullen eens zien hoeveel van Temsche gaat krijgen, ... en pas op verdient, ... maar die gaat er zo makkelijk nie vanaf komen, ... en in weze zijn het allebei moordenaars....

Want als ge iemand op dergelijke manier op het hoofd trapt weet ge dat ge die persoon kunt doden, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 10:25   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En stop met je idiote vergelijkingen. In de zaak waarnaar je verwijst werd het slachtoffer niet gewoon "bewusteloos geslagen" zoals je maar al te goed weet, maar wel neergestoken. En er was sprake van voorbedachtheid. Als jij het verschil niet begrijpt, dan raad ik je een cursus basisrecht aan.
just!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cgkr
Vandaag (mei 2007) heeft het Hof van Beroep van Brussel een uitspraak in hoger beroep gedaan in de zaak waarbij een groep skinheads uit Tienen een jongen van Slowaakse origine bewusteloos geslagen had.
Waarschijnlijk moet De Witte ook die cursus gaan volgen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 10:25   #26
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Vind je?

Komaan zeg, dit is een straf om beschaamd over te zijn!!!!
Ik zie niet in waarom. Er was geen sprake van voorbedachtheid. Noch van een opzet om te doden. En er is sprake van uitlokking. Dan lijken mij 2 jaar cel helemaal niet weinig.
Oud 28 juni 2007, 10:26   #27
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Straks krijg je nog meer om de een of andere pipo te verwijten. Van een scheefgetrokken situatie gesproken. De dader in dit geval was waarschijnlijk een native Belg...

Een 52-jarige inwoner uit Sint-Niklaas is veroordeeld tot twee maanden cel en een boete van 1.100 Euro omdat hij burgemeester Freddy Willockx beledigd had. De man had een tijdlang een affiche voor het raam van zijn woning hangen waarop hij Willockx met Hitler vergeleek. De burgemeester liet het daar niet bij en diende een klacht in. De man zei de affiche te hebben opgehangen omdat hij boos was op Willockx, die geweigerd zou hebben met hem te praten.
Oud 28 juni 2007, 10:29   #28
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom. Er was geen sprake van voorbedachtheid. Noch van een opzet om te doden. En er is sprake van uitlokking. Dan lijken mij 2 jaar cel helemaal niet weinig.
Er is inderdaad sprake van uitlokking, maar niet door Demoor! Grijp jij zonder reden iemand bij de kraag/keel?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 10:30   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lawaai maken is geen misdrijf itt de bus afbreken, de chauffeur in mekaar slaan of andere passagiers molesteren. In die gevallen zou de rechtbank dus ongetwijfeld anders hebben geoordeeld. Het niet tonen van respect rechtvaardigt het gebruik van geweld niet. Niemand vraagt om respect te tonen voor mensen die hen op de zenuwen werken. Maar iemand bij de keel grijpen gaat wel een beetje verder dan "geen respect tonen".
In zo`n omstandigheden zou ik nog wel wa harder tekeer gaan dan gewoon bij de keel grijpen,...

Als ge door 6 van die shit for brains getreiterd wordt is dat wel het minste wat ge doet als ge er genoeg van hebt, gewoon zijn keel wat toenijpen, zolang dat niet te hard is gaade daar nie van dood, (als ze blauw worden of met hun voeten beginnen trappen moete wel stoppen, )

Demoor had ze beter van de eerste keer knock out tegen de grond geklopt.
Oud 28 juni 2007, 10:30   #30
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Straks krijg je nog meer om de een of andere pipo te verwijten. Van een scheefgetrokken situatie gesproken. De dader in dit geval was waarschijnlijk een native Belg...

Een 52-jarige inwoner uit Sint-Niklaas is veroordeeld tot twee maanden cel en een boete van 1.100 Euro omdat hij burgemeester Freddy Willockx beledigd had. De man had een tijdlang een affiche voor het raam van zijn woning hangen waarop hij Willockx met Hitler vergeleek. De burgemeester liet het daar niet bij en diende een klacht in. De man zei de affiche te hebben opgehangen omdat hij boos was op Willockx, die geweigerd zou hebben met hem te praten.
U zit in het verkeerde topic. Dit gaat niet over laster en eerroof maar over het verschil tussen poging tot moord met voorbedachte rade en opzettelijke slagen en verwondingen zonder voorbedachte rade met de dood tot gevolg na uitlokking.
Oud 28 juni 2007, 10:30   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

*knip*

Niet persoonlijk worden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 28 juni 2007, 10:31   #32
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Sorry hoor, maar ik ben dat "goedpraten" zo beu als koude pap.

Als je tegenwoordig op de bus/tram zit, hoor je niets anders meer dan muziek die loeihard staat omdat de ventjes een nieuwe gsm hebben gekregen waarmee ze muziek kunnen afspelen. Dat moet dan heel de bus/tram horen.

Je moet het reglement eens lezen dat in de bus hangt, daarin staat dat lawaai e.d. overlast zijn en dus niet zijn toegestaan. Maar ja, zeg als chauffeur of passagier maar eens iets tegen die kereltjes... Direct ben je een racist en kan je de politie gaan bellen omdat ze je een paar haltes later staan op te wachten met hun vriendjes.
Jij vindt het dus normaal dat je iemand die lawaai maakt bij de keel grijpt? Leuke samenleving waar we dan naar evolueren! Dat iets niet toegelaten is op de bus, betekent niet dat het een misdrijf is. Zo mag je ook niet eten en drinken op de bus, maar daarom is dat nog geen misdrijf. Dat is gewoon een reglement. Ik vind GSM's trouwens ook enorm storend, maar daarom vraag ik nog niet om het te verbieden op de bus, noch zal ik de eigenaars ervan bij de keel grijpen. Tolerantie is ver zoek deze dagen. Dat jongeren in groep wel eens luidruchtig durven zijn, is echt geen nieuw gegeven.
Oud 28 juni 2007, 10:31   #33
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
In zo`n omstandigheden zou ik nog wel wa harder tekeer gaan dan gewoon bij de keel grijpen,...

Als ge door 6 van die shit for brains getreiterd wordt is dat wel het minste wat ge doet als ge er genoeg van hebt, gewoon zijn keel wat toenijpen, zolang dat niet te hard is gaade daar nie van dood, (als ze blauw worden of met hun voeten beginnen trappen moete wel stoppen, )

Demoor had ze beter van de eerste keer knock out tegen de grond geklopt.
Geweld is altijd de oplossing, laat dat duidelijk zijn
Oud 28 juni 2007, 10:31   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Waarom moet trouwens de NMBS schadevergoeding krijgen? Kan dat niet allemaal naar de weduwe gaan?

Oud 28 juni 2007, 10:34   #35
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U zit in het verkeerde topic. Dit gaat niet over laster en eerroof maar over het verschil tussen poging tot moord met voorbedachte rade en opzettelijke slagen en verwondingen zonder voorbedachte rade met de dood tot gevolg na uitlokking.
'k Wou de strafmaat vergelijken en tot de conclusie komen dat er toch op zijn minst met twee maten en gewichten recht wordt gesproken. Sorry als het niet voldoende duidelijk was.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 10:35   #36
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik er nu van uitgaan dat het specifiek inzetten van allachtone BUURTVADERS dus een daad van racisme is, vermits ze de "kalme en rustige" aanmaningen van een autochtone vaderfiguur als "uitlokking" beschouwen? Of hoe zit het nu?
Ik denk niet dat de buurtvaders mensen bij de keel grijpen en dat wordt gezien als uitlokking. Niet het aanmanen tot kalmte. En dat weet je maar al te goed. Verder heeft de rechtbank Demoor er helemaal niet gesproken over een daad van racisme. En ook dat weert je maar al te goed.
Oud 28 juni 2007, 10:36   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja ze hebben uw vriendjes geprovoceerd nietwaar die racistische vlamingen, zoals ze altijd doen he,...

kijken ze wat scheef, eten ze varkensvlees of drinken ze bier provoceren ze nietwaar , ik heb ze zelf al geprovoceerd door nekeer te lachen, ...

Marokaans hangcrapuul doet dan ook nooit iets verkeerd , ze waren daar altijd toevalig, en hebben nooit iets gedaan, ... ze zijn zo goed als heilig, ... zie je dat aureooltje dan niet branden boven hun baseball klaksken, ... ?

als ik zo iets lees wordt ik fucking pissed, ! onrechtvaardigheid en gekrom in zijn puurste vorm.... het slachtoffer was een uitlokker en racist omdat hij vroeg of ze niet wat stiller konden zijn...

Hoe gaan we ons voelen Edina als ge verkracht wordt en de verkrachter niet veroordeeld wordt omdat uwe rok te kort was volgens de rechter ?
Oud 28 juni 2007, 10:36   #38
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk moet De Witte ook die cursus gaan volgen!
Ik zie niet in waarom, want hij begrijpt het verschil itt jij perfect.
Oud 28 juni 2007, 10:37   #39
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
'k Wou de strafmaat vergelijken en tot de conclusie komen dat er toch op zijn minst met twee maten en gewichten recht wordt gesproken. Sorry als het niet voldoende duidelijk was.

Strafmaten vergelijken van 2 misdrijven die totaal niet te vergelijken zijn is nogal nutteloos.
Oud 28 juni 2007, 10:38   #40
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Jij vindt het dus normaal dat je iemand die lawaai maakt bij de keel grijpt? Leuke samenleving waar we dan naar evolueren! Dat iets niet toegelaten is op de bus, betekent niet dat het een misdrijf is. Zo mag je ook niet eten en drinken op de bus, maar daarom is dat nog geen misdrijf. Dat is gewoon een reglement. Ik vind GSM's trouwens ook enorm storend, maar daarom vraag ik nog niet om het te verbieden op de bus, noch zal ik de eigenaars ervan bij de keel grijpen. Tolerantie is ver zoek deze dagen. Dat jongeren in groep wel eens luidruchtig durven zijn, is echt geen nieuw gegeven.
Edina, ik erger me dood aan jouw blind goedpraten, echt. Probeer de zaken eens objectief te zien alstublieft.

Demoor heeft tot drie keer toe gevraagd aan die kerels om het kalmer aan te doen. Dat hebben ze gewoon genegeerd en ze zijn nog meer lawaai gaan maken en begonnen Demoor te viseren. Demoor legde "moegeterd" z'n hand op de leuning. Ik weet niet wat jij onder "moegetergd" verstaat maar een beetje lawaai kan een mens zover niet drijven. Die hand werd dan ook nog eens weggeslagen door Redouan. Niemand grijpt zonder reden iemand anders bij de kraag/keel.

De aanleiding is er gekomen door die zes amokmakers, niet door Demoor. Hadden die zes zich kalm gedragen op de bus, had dit nooit plaatsgevonden.

Ik weet niet of jij ooit al eens met zes amokmakers op de bus/tram hebt gezeten, maar ik kan je vertellen dat het geen pretje is. En tot hiertoe werd ik, i.t.t. Demoor, nog niet eens persoonlijk geviseerd.

Laatst gewijzigd door Kim : 28 juni 2007 om 10:40.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be