![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat ze zegt klopt ten dele. Het probleem heeft echter ook (en meer) met cultuur te maken. Marokkaanse jongeren zijn opgegroeid in twee verschillende culturele leefwerelden (het gezin en de ruimere samenleving). Dat maakt dat ze een eenduidig cultureel referentiekader mankeren, wat dan weer nefast is voor de identiteitsvorming, vooral in de in die zin sowieso belangrijke puberteit. Gevolg: ofwel gaan ze op zoek naar een identiteit die ondubbelzinnig (en dus dogmatisch) is, of ze zoeken hun heil in een overzichtelijke cultuur (een kleine cultuur dus, bijv. die van een 'gang'), of ze glijden totaal weg in een nihilistisch, normeloos denken (zie: "zinloos geweld"). Ik denk dat je in meerdere richtingen moet werken: ouders beter voorbereiden op hun opvoedingstaak - die in een andere samenleving ook een andere inhoud moet hebben dan wat ze zelf hebben meegekregen in hun thuisland - maar tegelijkertijd ook een eigen cultuurbeleving toestaan (vb. op religieus vlak). Ik ben ervan overtuigd dat Marokkaanse jongeren die vertrouwd zijn met de islam veel weerbaarder zijn tegen een extremistische variant daarvan en als veel sterkere persoonlijkheden in de samenleving staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet teveel sociologische verklaringen geven. Dat is linkse praat.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Ook het contact tussen ouders en leraars moet verder bevorderd worden, desnoods m.b.v. tolken (her en der gebeurt dat trouwens al op vrijwilligersbasis). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Opvoeding is niet bij alle arabieren/islamieten gelijk, de Noordafrikaanse is niet te vergelijken met de Syrische bijvoorbeeld. Jammergenoeg is het net de Noordafrikaanse, waar de meeste jongens hun 'goesting' mogen doen, waarmee wij opgescheept zitten. Laatst gewijzigd door Laya : 15 juli 2007 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga er dus ene pikken!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Dat Van Gogh in Nederland vermoord werd door een goed geïntegreerde moslim - een evolué - toont alleen aan dat wat men doorgaans als integratie definieert geen doorslaggevende variabele is om terrorisme te verklaren. Het moet gezegd dat een ander integratieconcept meer verklarend zou kunnen zijn: niet de mate waarin men 'onze' cultuur overneemt dan wel de mate waarin men erin slaagt een stabiele, maar pragmatische identiteit op te bouwen en zich een rol te verwerven binnen onze samenleving. Voorts komt je uitspraak overeen met zoiets als "alle mensen zijn potentiële moordenaars". Een waarheid, vermoed ik, maar de vraag is natuurlijk onder welke omstandigheden die potentie in daden wordt omgezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die van Madrid weet ik in feite niet. Waren d�*t dan de niet-integreerbare idioten of zo?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
2) Het gaat alleszins om figuren die zich uitgesloten voelen van de samenleving, er vervreemd van raken, en daarom des te makkelijker tegen die samenleving in stelling kunnen worden gebracht. Mensen die om allerlei redenen het gevoel hebben uitgesloten te zijn kunnen daar uiteraard weer op heel verschillende manieren mee omgaan: berusting, zelfmoord, zoeken naar alternatieve bronnen van zingeving, wraakzucht, drank, criminaliteit, etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon, Circe haar mama en mijn papa hadden allebei een fulltime job, haar papa heeft zelfs serieuze carrière gemaakt, en ze hadden twee kindjes en gingen elk jaar voor drie weken op verlof.
Ik ben een nieuwe belg, mijn moeder houdt zich bezig met laad- en losoefeningen en tussendoor rolt ze couscous bolletjes. Mijn vader heeft job en mijn zeven broers en zussen krijgen allemaal ook kindergeld. circe heeft een BMW gekregen van hare pa, en nu wil ik er ook ene gaan pikken. D�*t is wat het artikel zegt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 juli 2007 om 20:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat ik dan moet beweren is "ik integreer als een Hilton"???? ![]() Als d�*t geen openbaring is!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 juli 2007 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Opnieuw een valse lezing van wat ik geschreven heb. Er staat: "k�*n (kan) iemand [voor zichzelf] een legitimatie vinden", niet "is iemand [maatschappelijk] gelegitimeerd".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat de morele codes in de Koran(waar dus ook alle zogezegd gematigde moslimpjes in MOETEN geloven)alleen gelden voor en onder andere moslims. Stelen en verkrachten van een niet-moslim is dus geen zonde voor hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Net wat ik zeg. Het integreren van moslims in een moderne democratische samenleving is onmogelijk. Ze nemen gewoon de uiterlijke vormen ervan aan om des te harder te kunnen toeslaan als het moment gekomen is. Mohammed Atta dronk zelfs publiekelijkelijk alcohol(een abominatie voor de ware islamiet!) om zijn zelfmoordvlieglesjes zonder argwaan te wekken te kunnen nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |