Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2007, 06:56   #21
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Voorpost, je bedoelt die skinheads die weleens op rechtse betogingen voor de veiligheid zorgen, bijna militair gekleed zijn en niet vies zijn van de rechterarm de lucht in te werpen onder het slaken van kreten als 'sieg heil' ?

EDIT: of zeg je nu dat die kerels met armbandjes waarop 'voorpost' staat eigenlijk niets met voorpost te maken hebben?
Militair gekleed ? Parakledij ?

Rechterarm en Sieg Heil ???

Vermeulen verzorgt al jaren de organisatie rondom meeting van het Vlaams Belang.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 07:02   #22
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ga eens kijken naar www.voorpost.org klik op Vlaanderen en kijk eens, tel de skinheads...

de man met de witte megafoon is de man die ik bedoel Luc Vermeulen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 17 juli 2007 om 07:09.
Oud 17 juli 2007, 07:07   #23
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zaterdag 30 juni: Radicale Sporenherdenking

De Radicale Sporenherdenking is een van de jaarlijkse activiteiten van Voorpost. De allereerste had plaats in 1976, in het bovenzaaltje van het Vlaams Huis Scheldehof op de Oude Korenmarkt 28 in Antwerpen. Nu is dit pand een pizza zaak die uitgebaat wordt door vreemdelingen. Ondertussen, en dat reeds vele jaren, verhuisden we met de Sporenherdenking naar de Stadsfeestzaal Harmonie eveneens in Antwerpen.

Iets meer dan 300 nationalisten woonden de Sporenherdenking bij. We kregen een afwisselend programma met sprekers, voordrachten en samenzang. Na afloop mochten we heel wat felicitaties in ontvangst nemen. Ook Hector Van Oevelen van ’t Pallieterke was erg opgetogen over deze Sporenherdenking alhoewel hij één terechte kritiek had. ‘Goede Sporenherdenking, zei hij, maar zorg er eens voor dat ge volgende keer eens serieus bier tapt zoals, en dan kwamen zijn gekende voorkeuren, nen Duvel, of ne goede Augustijn of ne Leeuw van Vlaanderen in plaats van alleen dat flutbier’.

De goede en juiste boodschap werd gebracht door gastspreker Philip Claeys en Johan Vanslambrouck, voorzitter van Voorpost. Onze ‘ouden eik’ Bert van den Brande bracht op een schitterende wijze een gedicht en de bindteksten. De samenzang werd muziekaal ondersteund door Jan Janssens met Rob Verreycken als voorzanger. Herwig Praet kon de zaal muisstil krijgen met 2 solo’s (lied De Kempen en het Zuid-Afrikaans lied Die plaas aan die brug). Voor haar grenzeloze inzet als militante mocht Gusta Verhaeghe een mooie ruiker bloemen in ontvangst nemen waarmee de leiding van Voorpost in feite alle militanten wenste te bedanken.

Anekdote: ongeveer een half uur voor de aanvang van de Sporenherdenking ontving Luc Vermeulen een telefoontje van een onbekende. Men wou van hem vernemen of het waar was dat Voorpost tijdens het programma ‘zijn gat ging afvegen aan de Koran’. Men had in de loop van de dag op de Meir in Antwerpen immers pamfletten uitgedeeld waarin dat werd medegedeeld.

De aanwezige politie in burger wist niets van pamfletten maar wist te bevestigen dat deze wansmakelijke boodschap de voorbije dagen alleszins rond ging in Marokkaanse middens via sms. De politie had dan ook de nodige voorzorgen genomen. Omstreeks 20 uur konden we vaststellen dat in de omgeving van de zaal Harmonie meerdere ‘jongeren’ zich begonnen te verzamelen of voorbij de ingang van de zaal reden om dan van uit hun BMW het gebaar te maken dat ze ons allemaal gingen doodschieten.

De politie speelde, zei het discreet, kort op de bal en alles is uiteindelijk rustig gebleven.

Laatst gewijzigd door ancapa : 17 juli 2007 om 07:11.
Oud 17 juli 2007, 09:31   #24
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Zaterdag 30 juni: Radicale Sporenherdenking

De Radicale Sporenherdenking is een van de jaarlijkse activiteiten van Voorpost. De allereerste had plaats in 1976, in het bovenzaaltje van het Vlaams Huis Scheldehof op de Oude Korenmarkt 28 in Antwerpen. Nu is dit pand een pizza zaak die uitgebaat wordt door vreemdelingen. Ondertussen, en dat reeds vele jaren, verhuisden we met de Sporenherdenking naar de Stadsfeestzaal Harmonie eveneens in Antwerpen.

Iets meer dan 300 nationalisten woonden de Sporenherdenking bij. We kregen een afwisselend programma met sprekers, voordrachten en samenzang. Na afloop mochten we heel wat felicitaties in ontvangst nemen. Ook Hector Van Oevelen van ’t Pallieterke was erg opgetogen over deze Sporenherdenking alhoewel hij één terechte kritiek had. ‘Goede Sporenherdenking, zei hij, maar zorg er eens voor dat ge volgende keer eens serieus bier tapt zoals, en dan kwamen zijn gekende voorkeuren, nen Duvel, of ne goede Augustijn of ne Leeuw van Vlaanderen in plaats van alleen dat flutbier’.

De goede en juiste boodschap werd gebracht door gastspreker Philip Claeys en Johan Vanslambrouck, voorzitter van Voorpost. Onze ‘ouden eik’ Bert van den Brande bracht op een schitterende wijze een gedicht en de bindteksten. De samenzang werd muziekaal ondersteund door Jan Janssens met Rob Verreycken als voorzanger. Herwig Praet kon de zaal muisstil krijgen met 2 solo’s (lied De Kempen en het Zuid-Afrikaans lied Die plaas aan die brug). Voor haar grenzeloze inzet als militante mocht Gusta Verhaeghe een mooie ruiker bloemen in ontvangst nemen waarmee de leiding van Voorpost in feite alle militanten wenste te bedanken.

Anekdote: ongeveer een half uur voor de aanvang van de Sporenherdenking ontving Luc Vermeulen een telefoontje van een onbekende. Men wou van hem vernemen of het waar was dat Voorpost tijdens het programma ‘zijn gat ging afvegen aan de Koran’. Men had in de loop van de dag op de Meir in Antwerpen immers pamfletten uitgedeeld waarin dat werd medegedeeld.

De aanwezige politie in burger wist niets van pamfletten maar wist te bevestigen dat deze wansmakelijke boodschap de voorbije dagen alleszins rond ging in Marokkaanse middens via sms. De politie had dan ook de nodige voorzorgen genomen. Omstreeks 20 uur konden we vaststellen dat in de omgeving van de zaal Harmonie meerdere ‘jongeren’ zich begonnen te verzamelen of voorbij de ingang van de zaal reden om dan van uit hun BMW het gebaar te maken dat ze ons allemaal gingen doodschieten.

De politie speelde, zei het discreet, kort op de bal en alles is uiteindelijk rustig gebleven.
Het scheldehof, dat zijn namen die ik mij herinner van vroeger, werd uitgebaat door Lisa. De laatste maal dat ik haar heb gezien was op de begrafenis van W. Tjolijn.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 09:37   #25
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voorpost (zeg maar het vroegere "Were Di") is een uitgesproken extreemrechtse "satteliet-organisatie" (zeg maar knokploeg) vh VB.
Waren verantwoordelijk voor de herdenking van Staf De Clercq, Irma Laplasse en Cyriel Verschaeve (drie hoofdrolspelers uit het obscure oorlogsverleden vh VNV) op de ijzerwake , een paar jaar terug.
Houden verder nog herdenkingen tav A.Borms (eveneens een oorlogsmisdadiger, na de oorlog ter dood veroordeeld en geëxecuteerd) en houden nog steeds zeer nauwe contacten met de Zuid Afrikaanse Blanke boeren (jarenlang verantwoordelijk voor het verwerpelijk Apartheidsregime aldaar).

Laatst gewijzigd door Pietje : 17 juli 2007 om 09:39.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 10:27   #26
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Voorpost (zeg maar het vroegere "Were Di") is een uitgesproken extreemrechtse "satteliet-organisatie" (zeg maar knokploeg) vh VB.
Waren verantwoordelijk voor de herdenking van Staf De Clercq, Irma Laplasse en Cyriel Verschaeve (drie hoofdrolspelers uit het obscure oorlogsverleden vh VNV) op de ijzerwake , een paar jaar terug.
Houden verder nog herdenkingen tav A.Borms (eveneens een oorlogsmisdadiger, na de oorlog ter dood veroordeeld en geëxecuteerd) en houden nog steeds zeer nauwe contacten met de Zuid Afrikaanse Blanke boeren (jarenlang verantwoordelijk voor het verwerpelijk Apartheidsregime aldaar).
zotteke, ben al enkele keren op die Bormsherdenking geweest, die man wordt geëerd voor zijn vastberadenheid en zijn offer voor Vlaanderen (hij zat na de eerste WOII al tien jaar in de gevangenis en weigerde 'vergiffenis' te vragen aan de Belgische staat, hij had het aanbod gekregen meteen vrij te komen

hij had natuurlijk in 1917 Vlaanderen onafhankelijk verklaard ... d�*t was zijn zonde ...

in '45 greep de Belgische staat dan zijn kans om deze terecht staatsgevaarlijke man te executeren ... op dat moment liep de 'oude man' op krukken ...

een schande ! die Willem Ellschot tot één van zijn mooiste gedichten inspireerde ...

in elk geval ... rechts extremisme is op die herdenking niet te vinden ... dat is een korte wandeling van de kerk naar het graf van Borms, met enkele korte toespraken ... vooral veel families, oude en jonge mensen die ingetogen maar vastberaden blijven streven naar een eigen vaderland ...

niks mis mee dus.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 12:07   #27
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zotteke, ben al enkele keren op die Bormsherdenking geweest, die man wordt geëerd voor zijn vastberadenheid en zijn offer voor Vlaanderen (hij zat na de eerste WOII al tien jaar in de gevangenis en weigerde 'vergiffenis' te vragen aan de Belgische staat, hij had het aanbod gekregen meteen vrij te komen

hij had natuurlijk in 1917 Vlaanderen onafhankelijk verklaard ... d�*t was zijn zonde ...

in '45 greep de Belgische staat dan zijn kans om deze terecht staatsgevaarlijke man te executeren ... op dat moment liep de 'oude man' op krukken ...

een schande ! die Willem Ellschot tot één van zijn mooiste gedichten inspireerde ...

in elk geval ... rechts extremisme is op die herdenking niet te vinden ... dat is een korte wandeling van de kerk naar het graf van Borms, met enkele korte toespraken ... vooral veel families, oude en jonge mensen die ingetogen maar vastberaden blijven streven naar een eigen vaderland ...

niks mis mee dus.
Ik vrees dat het met mensen als Pietje boter aan de galg is.

Verschaeve
Oud 17 juli 2007, 13:35   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik vrees dat het met mensen als Pietje boter aan de galg is.
ja dat weet ik wel, maar ik wilde zijn hatelijk schrijven niet laten staan zonder rechtzetting, veeleer voor de andere lezers dan voor Pietje bedoeld dus ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 14:22   #29
Eichmann
Banneling

Standaard

Wat een oeverloos gezaag en gemekker weer. Zolang er mensen bekrompen visies bekleden zoals onze goede NVA'er die deze draad startte gaat het met de Vlaamse strijd nergens meer heen. De eeuwige zwakte van de Vlaamse Beweging is altijd al zijn verdeeldheid geweest en zal jammer genoeg altijd zijn zwakte blijven vrees ik.
In plaats dat men eindelijk voor eens voor altijd begint samen te werken voor dat ene gemeenschappelijke doel nl. Vlaanderen zijn rechtmatige status van volksstaat geven en dan pas eens begint te zagen en kwelen over futiliteiten zal dat gemeenschappelijke doel een eeuwige utopie blijven. Dit is trouwens niet louter een Vlaams fenomeen, onze noorderburen kunnen er ook wat van. Daar heb je de NVU, NA, NC en weet ik veel wat voor politieke partijen en stromingen die mekaars bloed wel kunnen drinken en niet nalaten mekaar publiekelijk zwart te maken. Het enigste land waar men eindelijk "het licht" beginnen zien is, is niet toevallig Duitsland waar elke vorm of zelfs maar uiting van rechts-extremisme bij wet verboden is en het in plaats van extreem-rechts de kop in te drukken of te versplinteren, het de activisten enkel maar dichter bij mekaar gebracht heeft en ze, over alle verschillen en twisten, toch samen werken.
Ik moet altijd lachen met al de hypocrieten in de Vlaamse Beweging die, als het hen uitkomt beginnen te schermen met hun Ijzertoren rhetoriek (Nooit meer oorlog, Zelfbestuur en Godsvrede) terwijl ze in de praktijk van die 1ste en de laatste weinig kaas gegeten hebben en er eigenlijk alles aan doen om gans de boel versplintert te laten. Verdeel en heers, waar hebben we dat nog gehoord...
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 14:39   #30
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
A.Borms een oorlogsmisdadiger? Dat (s)linkse geschiedenisvervalsers en leugenaars zijn is alombekend bij mensen die zich niet laten misleiden door de rode pest. Misschien een goede raad voor deze laatste niet al te ver gaan in het overdrijven en het verspreiden van leugens, of van heel jullie 'oorlogsverhalen' zou misschien niets meer kunnen overeind blijven en wat dan.

Zuid Afrika, tijdens de apartheid die door de (s)linkse hier zo werd veroordeeld een land in rijkdom en weelde. Zuid Afrika nu, zoals de (s)linkse hier het graag hadden en hebben gekregen, een land met één van de grootste armoede, criminaliteit en wat er nog zo welvarend mag zijn in een (s)links brein.

Moet er misschien nog iets worden gezegd door de moordaanslagen van het hier door de (s)linkse zo geliefd anc en hun halsbandmoorden op blanken zowel als op zwarte wanneer deze laatse niet mee het vuistje omhoog hielden.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 21:30   #31
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
A.Borms een oorlogsmisdadiger?
Zo lijkt het er alleszins op, ja.
Borms slaagde erin om tijdens twee opeenvolgende oorlogen met de Duitse bezetter te collaboreren.Al vanaf de zomer van 1915 heult Borms met de Duitsers. Na het einde van WOI wordt hij op 6 september 1919 ter dood veroordeeld door het Brusselse Hof van Assisen. Al na enkele maanden wordt op 23 januari 1920 zijn doodvonnis omgezet in levenslange dwangarbeid. Op 17 januari 1929 komt hij vervroegd vrij.
Tijdens WOII kiest hij wederom de zijde vd Duitsers.
Half oktober 1945 wordt Borms door de Krijgsraad ter dood veroordeeld en gefusilleerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH
Zuid Afrika, tijdens de apartheid die door de (s)linkse hier zo werd veroordeeld .........blablabla
De Apartheidspolitiek van het toenmalige Zuid-Afrika werd door heel de wereld veroordeeld en uitgespuwd. De hele wereld is dus links ?

Laatst gewijzigd door Pietje : 17 juli 2007 om 21:39.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 21:36   #32
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

zijn jullie al in kaapstad geweest ?
een voorbeeld waarbij verschillende bevolkingsgroepen samenleven en werken.
niet het ideale paradijs maar dat bestaat nergens en nooit niet
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 21:48   #33
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Elke keer ik op TV een bijeenkomst van Blood & honour op tv zie en daar is ne vlaamse leeuw dan kan redelijk boos worden. Want dit wordt door sommige mensen gebruikt om aan te tonen dat vlaams-nationalisten hetzelfde is aan nazi's. Hierdoor raak echt ontmoedigd. Sommige media probeert hiermee de de vlaamse beweging kapot te maken. Wat het ergste is dat vlamingen die voor den duits hebben gevochten hiermee op dezelfde hoop worden gegooid. Terwijl dit voor het overgrote deel eens niet klopt. Ik vind dit gewoon zielig. Als ik zeg dat Blood & honour een kankergezwel is voor de vlaamse beweging, dan denk ik dat veel vlamingen het met mij eens zullen zijn.
Ik reageer enkel afgaande op uw avatar, ik ga er van uit dat u een NVAer bent. Wel mijn beste ik zie ook maar minder en minder verschil tussen nazi's en NVAers. En ik moet eerlijk zijn jullie hebben me ook bij mijn kloten gehad. Ik dacht dat het NVA de partij was voor de vlaming die zo graag vlaming op zijn identiteitskaart zou zien prijken. Maar sinds de overwinning van CD&V denkt uw voorzitter Bart Dewever dat iedereen op zijn maatschappelijke visie ligt te wachten en ik kan hem geen ongelijk geven, want ik heb er op gewacht en wat blijkt ... Het NVA is gewoon niet beter dan het VB of niet minder. Nu hoor je plots uit dewever zijn mond dezelfde hang naar dictatoriale macht en het verschonen van de nazi ideologie. Vlaamse suprematie en het ophemelen van nazi collaborateurs zoals Hendrik Elias was tot nu toe het domein van het VB. Maar als ik zo lees wat Ceasar Dewever allemaal uit zijn klak slaagt uit grote frustraties vanwege zijn onhippe studententijd dan moet ik vaststellen dat vlaanderen intellectueel zeer arm is en hoogstwaarschijnlijk zal blijven tot belgie wordt opgesplitst in groot antwerpen, klein vlaanderen, brussel en wallonie.
Oud 17 juli 2007, 21:59   #34
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Idd zo zie ik dat ook.
Zet dan maar zo snel mogelijk dewever aan de kant want hij doet er geen bal aan omdat beeld te veranderen. Sinds de overwinning van CD&V beginnen we eindelijk een beeld te krijgen waar die NVAers voor staan en alstemblieft den eerste NVAer die nog uithaalt naar nen vlaams belanger is ne grote idioot. Jullie voorzitter verkondigt niets anders dan het VB. Ik vind het zelfs straf dat dewever nu uitspraken kan doen die het VB zelfs niet mag maken zonder de hele pers over zicht te krijgen. Ik haat elke vlaams belanger maar eerlijk is eerlijk : elke nvaer die uithaalt naar het VB en de uitwassen van die bende is nen hypocriet of weet niet waar hun voorzitter voor staat. Ik beschouw dewever zelfs als nog een gevaarlijker figuur dan vanhecke en co. Het soort uitspraken dat ik wekelijks in zijn columns moet lezen zijn van dezelfde aard als waar de vlaamse beweging voor bekend staat. Het goedpraten van collaborateurs en het opzetten van mensen tegen elkaar. Maar ik hoop dat dewever zo blijft voortdoen en het gewoon onmogelijk maakt voor leterme om met dit soort facisten nog verder te gaan. Nu snap ik het lachje van dewinter na zijn laatste verkiezingsnederlaag: Dewever zal de job wel voor hun doen.
Oud 17 juli 2007, 22:07   #35
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bazilfunk
Ik vind het zelfs straf dat dewever nu uitspraken kan doen die het VB zelfs niet mag maken zonder de hele pers over zicht te krijgen.
Dat is omdat de pers goed genoeg weet dat de operatie "vernietig de NVA" al bezig is, een welbekende CVP traditie.

Verschaeve
Oud 17 juli 2007, 23:02   #36
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Voorpost, je bedoelt die skinheads die weleens op rechtse betogingen voor de veiligheid zorgen, bijna militair gekleed zijn en niet vies zijn van de rechterarm de lucht in te werpen onder het slaken van kreten als 'sieg heil' ?

EDIT: of zeg je nu dat die kerels met armbandjes waarop 'voorpost' staat eigenlijk niets met voorpost te maken hebben?
Dat er regelmatig skins, neo nazi's, gasten van B&H......... rondlopen in de buurt van Voorpost ga ik zeker niet ontkennen. Sommigen worden er zelfs lid van. Meestal houden ze het na één of twee activiteiten al voor bekeken. Wat Voorpost doet is niet echt hun ding. Te gediciplineerd voor die gasten.

En wat die mannen met hun armbandjes betreft bent u al helemaal niet goed ingelicht. Wat u op de speelplaats hoort strookt niet altijd met de werkelijkheid.
Oud 18 juli 2007, 00:24   #37
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Dat er regelmatig skins, neo nazi's, gasten van B&H......... rondlopen in de buurt van Voorpost ga ik zeker niet ontkennen. Sommigen worden er zelfs lid van. Meestal houden ze het na één of twee activiteiten al voor bekeken. Wat Voorpost doet is niet echt hun ding. Te gediciplineerd voor die gasten.

En wat die mannen met hun armbandjes betreft bent u al helemaal niet goed ingelicht. Wat u op de speelplaats hoort strookt niet altijd met de werkelijkheid.
Die clichés ook altijd, he. Björn Roose is de woordvoerder van Voorpost en ik ben het op sommige zaken niet met hem eens. Vast staat wel dat die man allesbehalve een hersenloze skinhead is. Zeg maar dat hij meer weg heeft van een langharige trekhond . Van beiden heb ik nog maar verweg foto's gezien, maar ik vind dat Driewerf (onze commie-activist hier) en Björn Roose qua uiterlijk ongeveer op elkaar lijken. Beiden langharige trekhonden met een pony-tail. En zo kan je elk clichétje wel ontkrachten. Wie weet zullen Björn en Driewerf tezamen nog eens een pint drinken op het vergaan van de glorie van Rome terwijl Driewerf hoopt op een kalifaat en Björn liever het heidense weer ziet verschijnen.

We moeten met zijn allen leven van clichés nietwaar. Zo speelt la belgique ons tegen elkaar uit. La Belgique heeft een micro-klimaat waarbinnen klassen en rassen en taalgroepen tegen elkaar uitgespeeld worden. De eerste die door die zaken prikt en zegt waar het op staat komt achter een cordon sanitaire. De tweede die erover begint krijgt een kiesdrempel. De derde moet nog komen maar moet misschien wat docu's over Fortuyn of Van Gogh gaan bekijken. En in dat circus draaien we rond met de media die ons voeden wat we als onze convenient truth willen. We willen gevoed worden met feelgood berichten.

No more water but fire next time.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 00:31   #38
Bazilfunk
Minister

Standaard

La belgique speelt niemand tegen elkaar uit. La belgique staat net voor de verbondenheid van alle belgen. Willen belgen belgie splitsen? helemaal niet. Vlamingen die in belgie willen wonen en willen samenleven met walen en of wie dan ook moeten zeker niet uitgewezen worden naar antartica!
Oud 18 juli 2007, 07:14   #39
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

niks mis mee dus.
bedankt Anna List om pietje eens op zijn plaats te zetten en de juiste context weer te geven.
Oud 18 juli 2007, 07:16   #40
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
La belgique speelt niemand tegen elkaar uit. La belgique staat net voor de verbondenheid van alle belgen. Willen belgen belgie splitsen? helemaal niet. Vlamingen die in belgie willen wonen en willen samenleven met walen en of wie dan ook moeten zeker niet uitgewezen worden naar antartica!
tuurlijk willen de profiteurs de zaak bij elkaar houden !

ge maakt toch ook geen ambras met uw maat die altijd trakteert op café ?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be