![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Wat Afrika betreft, het is daar grote miserie en dat zal de komende eeuw wel zo blijven. Wij hebben ook onze donkere perioden en slachtpartijen moeten doormaken, als we daar echt vrede en ernstige ontwikkeling willen op korte termijn , moeten we dat gaan herkoloniseren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het ook niet, langs de ene kant zou je zeggen laat ze zelf maar evolueren en uiteindelijk zal de situatie daar ook wel beteren, maar langs de andere kant is het ook schandalig dat we niets tegen deze wreedheden doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is een andere koek, jammer dat de discussie daarover niet over gaat circe !
![]() |
#26 |
|
![]() Of het daar staat of niet staat maakt daar weinig verschil aan, feit dat de paleizen in brussel en het fortijn daar opgebouwd werd door het bloed van die arme stakkers in congo ,. Maar ja ik ga nu niet de schuld geven aan alle belgen eh, ik ben ook maar ééntje tussen de andere belgen !
![]() |
#27 |
|
![]() Dat lijkt zo, eigenlijk hebben ze gewoon zijn "goede daden" verder gezet in één of andere misleidende vorm !
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 30 juli 2007 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Europeanen hebben terug wat orde gebracht, infrastructuur gebouwd, de bevolking opgeleid, de rijkdommen ontgind die onder de grond zaten. Met de komst van de Europeanen is er dan ook een bevolkingsexplosie gevolgd en de productiviteit en de relatieve welstand van de bevolking is enorm gestegen.
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U geeft er alweer-zoals vaak- een draai aan. Een onhistorische draai wel te verstaan. Laatst gewijzigd door system : 31 juli 2007 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vooruitgang na het vertrek van die stoute blanke mannekes is niet meer te stoppen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() De blanke kolonisatoren hebben ook goede dingen gedaan. Maar hospitalen, bijvoorbeeld, waren op de eerste plaats bestemd voor de blanke en later voor de zwarte (als je gedoopt was). Het gaat over het feit dat blanken (in casu Belgen) niets te zoeken hadden in het hartje van Afrika. En als je ze daar zijn beland, dan was het om winst te maken, om het land leeg te zuigen op kap van de inlanders, niet om de negertjes te helpen.
Laatst gewijzigd door system : 31 juli 2007 om 08:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Tenzij je elk van de feiten die ik geef kan weerleggen? Citaat:
Dit begint overigens sterk op stalking te lijken. Moet ik me nu vereerd voelen?
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Zo is het in ieder geval niet bedoeld. Maar goed, indien u zich zo vlug aangesproken voelt zal ik uw persoon in het vervolg niet meer noemen. Ik noem uw naam omdat het ook uw argumenten waren. Om u de vrede in uw geest te laten bewaren zal ik in het vervolg 'algemeen' antwoorden.
Laatst gewijzigd door system : 31 juli 2007 om 08:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Nu ben je seriues aan het overdrijven denk ik, degene die congo land leeg laten bloeden weten we al reeds, degene die miljoenen geroofd en afgevoerd had weten we al reeds, degene die de stammen opzetten tegen elkaar zette en hun rijkdommen had gesteeld (nu nog) weten we al reeds, totdat er geen ontwikkeling mogelijk was,. En ja, ik dacht dat u realistischer bent maar ik zie alleen dat u meer en meer idealistischer aan het worden bent !
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Vraagje : zijn dergelijke wreedheden tegen de burgerbevolking door een andere autochtone partij ooit vastgesteld voor het kolonialisme?
![]()
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Even off topic.
Citaat:
De NSB van de collaborerende Mussert heeft die nog gebruikt maar zoals u wellicht weet, tevergeefs. En SUID-AFRIKA is ook terziele gegaan. Het zal u misschien verbazen: maar het zijn wel nog de kleuren van de Vrije Universiteit Brussel (VUB). Laatst gewijzigd door system : 31 juli 2007 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
in de tijden van het kolonialisme hadden ze nog iets ( ziekenhuizen etc) en nu kunnen ze enkel elkaar uitmoorden en elkaar gruwelijk mishandelen en misbruiken, waarmee ik het kolonialisme niet wil vergoeilijken, ieder volk heeft recht op zelfbestuur. het afkappen van handen,etc. is een gruwelijk gegeven dat logischerwijze niet kan goedgekeurd worden, me dunkt eigenlijk zouden we de mensen ginder moeten opleiden om een land te leiden, want tenslotte hebben we ze laten stikken op een manier. we hebben hen uitgezogen. ik denk dat men ze op een manier zal moeten laten doen, ik vraagt me soms echt af of ze wel al in staat zijn om menselijk met elkaar om te gaan, tenslotte ging het er bij ons een paar 100 jaar geleden ook niet al te proper aan toe, wel niet op dei manier mr toch. dus het is een mes dat langs 2 kanten snijdt, langs de ene kant moet je helpen als morele plicht en aflossing van schuld van het verleden, langs de andere kant vraag je je soms af of we onze tijd niet verdoen, en ons geld. maar ieder positief resultaat leidt ertoe dat we verder doen ,en al bij al is dat het best, al kunnen we hen niet eeuwig blijven helpen, ooit moeten ze het zelf doen, want eigenlijk is al die hulp ook een soort kolonialisme, wij zeggen wat ze moeten doen,want zelf weten ze het niet, of niet genoeg. we spelen nu ook een soort baas, alleen nu een helpende en construtieve opobouwende ipv een profiterende en misbruikende. het zal echter een werk van lange adem zijn en blijven om afrika deftig op de rails te krijgen, te meer ook omdat wij hen door ons handelsysteem klein houden. maar goed alle beetjes helpen, hoe klein ook
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Koran 5:38 En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs. Een straf die barbaars is en middeleeuws. In die zin is de islam wel een paar eeuwen blijven stilstaan, zelfs al wordt in bepaalde landen deze hand vakkundig afgezet in een hospitaal of door een geneesheer of onder een of ander medisch toezicht. Laatst gewijzigd door system : 31 juli 2007 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |