![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En gelukkig dat je bent dat je zo'n enorm ei kwijtkon, zeker?
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ik ook zal komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij leven en welzijn zal ik er ook deze keer bijzijn.
Zo leuk als die keer met de belgicisten erbij zal het echter nooit meer worden, vrees ik. ![]()
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het deed toch niet teveel pijn, hoop ik? ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen je nog bubbel was noemde je die circusclowns nochtans helden.
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En kijk eens wie zelf aan een gelijkaardig circusact meewerkte?
Ons aller Patriozotje! http://forum.politics.be/showthread.php?t=19528
![]() |
#30 |
Burgemeester
|
![]() Ik zou er wel heen willen gaan, maar die week ben ik op vakantie in de buurt van Gent, dus ik kan niet komen.
Kan iemand mij trouwens vertellen wat het grote verschil is tussen de IJzerwake en de IJzerbedevaart? Ben bij nog geen van beide geweest... |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie opende deze draad over de Belgische heldendaad tijdens het 'circus'?
OOK ons Patriotje! http://forum.politics.be/showthread.php?t=39025 Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een Vlaamsgezinde en Vlaams-nationalistische manifestatie, ontstaan als Vlaams-radicale afscheuring van de IJzerbedevaart. Onder Lionel Vandenberghe als voorzitter van het IJzerbedevaartcomité groeide het ongenoegen bij de radicale vleugel van de Vlaamse beweging. De oorspronkelijke boodschap van Nooit meer oorlog, Zelfbestuur en Godsvrede werd veranderd in Vrede, Vrijheid en Verdraagzaamheid, wat kwaad bloed zette bij heel wat Vlaams-nationalisten. Zij vonden dat de Vlaams-nationale thema's teveel op de achtergrond bleven. Er ontstonden uiteindelijk werkgroepen die de radicalisering van de IJzerbedevaart tot doel hadden. Dit om de IJzerbedevaart bij te sturen, maar veel grip kregen deze groeperingen niet op het comité. De relaties verslechterden nog met het voornemen een cultureel festival "Ten Vrede" in 2003 te houden op de dodenweide van Diksmuide onder de IJzertoren, wat gezien werd als regelrechte grafschennis. Stemmen gingen op om een alternatieve bedevaart op gang te brengen. Toen Lionel Vandenberghe politiek kleur bekende, en zich aansloot bij Spirit werd beslist om een alternatieve bedevaart te houden op in augustus 2003 bij het monument van de gebroeders Van Reamdonck. De organisatie kwam in handen van IJzerwake vzw, een vereniging die aanleunt bij het Vlaams Belang. Een Antwerps N-VA-gemeenteraadslid trad echter ook toe tot het IJzerwake-bestuur. Vooral sinds de editie van 2005 groeit de steun van de brede Vlaamse Beweging voor de IJzerwake. Intussen bloedt de IJzerbedevaart verder dood. Vorig jaar hield de voormalige ondervoorzitter van de VU een redevoering op de IJzerwake over wat hij als godsvrede ziet. In 2007 zal de IJzerwake doorgaan onder het motto "Vlaanderen : laat de rand niet los !"
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U zal altijd meer mensen op pop-of rockfestivals vinden dan op de Ijzerbedevaart of Ijzerwake. De grote meerderheid van de Vlaamse bevolking heeft helemaal geen interesse in uw brol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de Ijzerwake heb je Staf Declercq en Irma Laplasse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=39288
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(die was je nog vergeten te vermelden van het 'heldentrio', portretten op de IJzerwake van een paar jaar terug) ![]() Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 4 augustus 2007 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De palm werd vervangen door de knuppel. Het Nooit meer Oorlog moest de plaats ruimen voor het gekende opstapje naar oorlog: vreemdelingenhaat, onverdraagzaamheid, etnisch racisme, homohaat en discriminatie. Geef mij maar 'een palmke' ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De ijzerwake is ontstaan doordat uiterst rechtsen de sereniteit van de ijzerbedevaart kwamen verstoren. Aan de vooravond vonden de aanhangers van de ijzerwake het ook nodig om steeds weer slaags te geraken met andere Vlamingen die hun overdreven rechtse mening niet deelden, en nog altijd niet delen.
En zo heeft het VB bijvoorbeeld ook aan bekendheid gewonnen, al zijn dit zaken die nu al door velen vergeten zijn. Het is erg dat dit dus nog steeds bestaat en dat andere die voor een zelfstandig Vlaanderen pleiten met zulkse mensen kunnen worden vergeleken. Mijn familie die geen enkele ijzerbedevaart of zangfeest mist draait zelfs zijn rug voor deze aangelegenheden. Er is ook nog zoiets als respect en fatsoen onder elkaar. Interessant om lezen http://www.ijzertoren.org/indexnew.p...&newsdetail=20 Politici die dit niet (willen) inzien scharen zich op die manier aan de zijde van extreem-rechts. En voor extremisme is aan de IJzertoren geen plaats.
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... Laatst gewijzigd door hurycane : 4 augustus 2007 om 23:20. |
![]() |
![]() |