![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() Geloof het maar niet. Het CGKR is met deze zaak niet helemaal gelukkig, niet uit principe, doch omdat de klacht propagandistisch gezien wat te vroeg komt. Er is nog niet genoeg gestookt & propaganda gemaakt om een zogenaamd 'draagvlak' uit de grond te stampen ten voordele van een Kuifjes-verbod. Dat is hun enig probleem. Noteer het gebruik van de term "hyperpolitieke correctheid", wat impliceert dat gewone "politieke correctheid" voor hen de norm is (net zoals ze ook vinden dat de N-VA nog niet 'echt gevaarlijk' is, wat impliceert dat deze partij volgens de normen van ons Ministerie van Liefde wel potentieel gevaarlijk is).
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen worden natuurlijk wel beïnvloed door hetgeen ze te lezen krijgen. Ik denk dat die beïnvloeding het meest oncontroleerbaar is wanneer vooroordelen en stereotypen op een subtiele manier aangebracht worden, omdat je dan minder goed door hebt dat je beïnvloed wordt of kan worden. Een neushoorn dynamiteren, dat valt op. Dat het telkens de mama is die thuisblijft voor de kinderen, of de allochtoon die werkloos is, dat valt minder op. Ik heb een tijd geleden eens in mijn oude Tiny's zitten bladeren, die staan dus BOL van sekserolstereotypieën. Mochten mijn kinderen die lezen, ik zou daar toch een woordje uitleg bij geven. Ik denk dat het een goeie zaak is dat mensen de dingen kritisch bekijken en er kritiek op durven geven. Neushoorns dynamiteren, dat doe je niet. En het hoeft niet altijd de mama te zijn die thuis blijft en de allochtoon die werkloos is. Die kritiek mag gaan tot klacht neerleggen bij de rechtbank. Maar mijn mening is althans dat het mag leiden tot een verbod op eender wat. Een uitzondering daarop is misschien (misschien) oproepen tot geweld. Zie bijv. dat boek waarin opgeroepen wordt homo's van de daken te smijten. Mijn emotionele reactie is dan: verbieden die handel. Mijn rationele reactie weet ik nog steeds niet goed eigenlijk. Moet het verboden zijn aan te zetten en op te roepen tot geweld? Of is het enkel diegene die zich daardoor laat beïnvloeden en dat geweld ook uitvoert die strafbaar is? Persoonlijk heb ik trouwens niet de indruk dat politieke correctheid fobische vormen aanneemt bij het 'gewone volk'. Een groot aantal van mijn vrienden en kennissen zijn links tot extreem-links en ik hoor hen nog steeds lachen om racistische grapjes en ik zie hen geen hartaanvallen krijgen als er eens iets gezegd wordt dat 'niet zo proper' is. Politiek is er het er, maar ik hoor linksen evengoed zeggen van 'miljaar, dat centrum is weer eens bezig ze'. Ik denk dat dat véél minder goed gedragen wordt door de bevolking dan ons voorgespiegeld wordt. Ik heb in ieder geval nog niémand in mijn omgeving horen zeggen dat dit werk van Kuifje moet verboden of aangepast worden.
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Verkoop "racistische" Kuifje explosief gestegen
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...bron=hlnMatrix ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat de oudere Kuifje-strips racistisch zijn, is toch geen nieuws. Dat stond ook in mijn geschiedenisboek op de middelbare school. Het geeft nu eenmaal de houding van die tijd weer. In Nederland bestonden er destijds ook kinderboeken met titels als "Moortje Nikker in luilekkerland", die het hadden over "grote glimmende nikkers".
Het is natuurlijk wel belachelijk om daar nu een zaak van te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Waarom legt die Malvenu geen klacht neer tegen de MAI MAI,dansen in hun volledig blootje met plastieken botten aan de poten
![]() Want als uitstalraam van civiliteit is dat wel een topper ![]() Laatst gewijzigd door Gargamel : 7 augustus 2007 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() De Duitsers dienen dringend een klacht neer te leggen tegen Uderzo, tekenaar van Astérix!
Want hoe in het album Astérix et les Goths de Duitsers worden belachelijk gemaakt (inclusief verwijzingen naar de Twee Wereldoorlogen), dat kan niet anders zijn dan vreemdelingenhaat! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit zal wel weer racistisch zijn, maar het moet me toch van het hart.
Toen "Kuifje in Afrika" uitgebracht werd, konden de negerkes nog niet lezen en schrijven. Hebben we nu zo ons best gedaan om ze te leren lezen, en dan krijg je dit! Misschien hadden we het toch maar beter zo gelaten?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() En zeggen dat "Kuifje in Afrika" in Congo zelf beter verkoopt dan in menig westers land. Na de rel over het album in het VK stond dit zowel in de krant te lezen als het op het nieuws te horen was.
De reden: de Congolezen lachen zich een breuk met de vooroordelen die zowel over de zwarten als de blanken in de strip ophef maken. Nu, als stripliefhebber en als bezitter van de hele Kuifje-reeks kan ik wel zeggen dat het album een koloniale stijl hanteert. Zoals Moulinsart, dat de rechten op Hergés oeuvre bewaakt stelt: je moet het lezen in de geest van de tijd van toen. Opmerkelijk is bijvoorbeeld het album "Cokes in voorraad" waar zowel Kuifje als Kapitien Haddock zich tegen een handel in zwarte slaven scharen en het juist opnemen voor deze mensen. Nog duidelijker is het album "de Juwelen van Bianca Castafiore", waar zigeuners die op een vuilnisbelt moeten verblijven van de gemeente door een verontwaardigde Kapitein Haddock van het terrein worden gehaald en op zijn domein mogen verblijven. In het album worden de zigeuners verdacht van een diefstal, en klaagt de auteur duidelijk de stereotypen aan in een tijd dat er nog maar weinig wakker van lagen. Als Hergé een racist was, dan zou hij nooit dergelijke albums gemaakt hebben.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 7 augustus 2007 om 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Grappig
![]() ![]() ![]() Noorman |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() zo is dat, een jaar of 15-20 geleden was dit ondenkbaar. Op bepaalde vlakken, begint het hier steeds meer op de Sovjetunie te lijken.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zo te zien zit jij nog in het stadium dat je moet léren lezen....
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "begint"???
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik morgen een klacht indien dat ik Asterix een belediging vind voor alle Romeinen, zal mijn klacht dan ook onderzocht worden op ontvankelijkheid of zullen ze mij verwijzen naar de psychiatrie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk is dit een overpeinzing waard...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |