![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vriendelijk verzoek om in eigen naam te spreken aub.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is je probleem daarmee?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verbod op religieuze tekens is er gekomen nadat men vond dat de staat in heden daagse tijden meer neutraliteit moet uitstralen. Velen vinden echter - imo niet geheel onterecht - dat dat verbod er is gekomen puur om de hoofddoek - een uiting van het islamitisch geloof, ofzo wordt het toch ervaren door de modale burger - te kunnen weren uit overheidsgebouwen.
Ik stond perfect achter dit argument. Ik vind het logisch dat in de hedendaagse tijd een striktere neutraliteit wordt toegepast bij de overheid. En daar bouwen deze moslima's - het zijn er welgeteld 7, degene die getroffen werden door het hoofddoekenverbod bij de Antwerpse stadsdienst - op verder. Zij vinden: als er neutraliteit op religieuze symbolen behoort te zijn, dan ook van alle andere symbolene, zoals paaseieren en kerstbomen, die - al dan niet rechtstreeks - in onze contreien toch nog steeds verbonden zijn met het Christelijke geloof. (En ja, ik weet dat kerstbomen oorspronkelijk heidens waren, maar dat is simpelweg niet relevant. Hoofddoeken waren dat ook.) Het enige wat deze moslima's doen is nen welgemeende - en vrij terechte - fuck you naar al die voorstander waren van het algemeen religieusteken verbod. Wat zij nu doen is een zekere lacune en een zekere inconsequentie aan de kaak stellen. Waar ik ze stiekem volledig gelijk in geef. De discussie is nu als volgt. Kunnen we een manier vinden om 'toch' maar te stellen dat de overheid zich moet bezig houden met paaseieren en kerstbomen? Wel. Voor mij is het heel simpel. Een overheid heeft zich daar niet mee bezig te houden. Deze moslima's stellen - terecht - aan de kaak dat dat niet kan. Maar het gaat me zelfs niet direct over het feit dát die kerstbomen er staan of dat die paaseieren er worden uitgedeeld als kenmerken van het Christelijk geloof. (Wat ze voor mij ook wel zijn en zeker ook een reden zijn om niet toe te laten.) Maar vooral omdat het simpelweg geldverspilling is. Een overheid heeft zich niet met zo'n futiliteiten bezig te houden. Klaar en duidelijk. Weg met paaseieren en kerstbomen.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het ideale zou zijn mochten al die freaks nu voor eens en altijd uitmaken wie de Enige Echte Ware God aanbidt zodat, nadat zij elkaar uit de weg hebben geruimd, de rest van de weldenkende wereldbevolking eindelijk eens tot de orde van de dag kan overgaan, ZONDER gelul en geraaskal over goden en obscure religieuze voorschriften.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 22 augustus 2007 om 10:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Ik begrijp het standpunt van die vrouwen volledig: als zij geen openbare godsdienstige tekens mogen gebruiken op openbare locaties, dan de christenen ook niet.
Dan zou eigenlijk het dragen van een halsketting met een kruisje aan ook verboden moeten worden. Persoonlijk ben ik echter voorstander van de afschaffing van het verbod op godsdienstige tekens in het openbaar.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 22 augustus 2007 om 10:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een groot verschil.
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Dan is het puur normaal dat aan de loketten kerstbomen verboden worden.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle anderen mogen gewoon met hun puntmutsen blijven rondlopen! Alleen mogen ze nu geen paaseieren meer eten of ergens een kerstboom zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Indien de kerstboom wordt tentoongesteld als promotie voor het katholicisme, dient men dit achterwege te laten. In het kader van een puur volksgebruik echter, zonder enige connatie met een bepaalde religie, heb ik er geen problemen mee.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 22 augustus 2007 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze zijn absoluut niet te vergelijken met de hoofddoek die de vlag van de radicaliserende en extremistische islam is geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wedden dat de meeste linkse zelfhaters nu de kerstboom en paaseieren gaan catalogeren als oer-katholieke symbolen? Weg met ons! Weg met onze cultuur ! Weg met onze tradities! Weg met onze geschiedenis ! Weg met onze folklore! Weg met onze normen en waarden! En als AdrianHealey een beetje consequent is, vult hij de volgende lacune in het rijtje en stelt hij een zekere inconsequentie aan de kaak door ook "Weg met AdrianHealey' te schreeuwen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 22 augustus 2007 om 11:41. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Ik snap niet waar dat ze het lef halen met hun "eisen". Wees toch al content dat ge hier moogt werken, man man toch. Ik zal ook eens men eisen stellen in eender welk land in't Midden Oosten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
![]() (btw, ik ben al fascist, commie, conservatief, linkiewinkie, etc genoemd; maw, het maakt dus niet uit hoe ze u noemen). Laatst gewijzigd door Ambiorix : 22 augustus 2007 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |