Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari "De man die niet uit het nieuws is weg te branden. De opgang van zijn partij, het Vlaams Blok stond ook garant voor zijn persoonlijke carrière. Als grote tegenstander van het stemrecht voor migranten is hij ook nu actueel present. Als Bruggeling zete

Bekijk resultaten enquête: Doet die het of doe die het niet ? (forum)
Yep 18 51,43%
Nope 11 31,43%
Who cares.. 6 17,14%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 17 februari 2004, 00:16   #21
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

hilarisch gewoon uw verweer. Het vlaams Blok verklaart zichzelf altijd als de redders van de edmocratie, maar ze hebben geen eigen forum. U weet goed genoeg dat een moderator persoonlijke aanvallen kan deleten, wat u zegt is dus onzin.
Als ik me niet vergis heeft die andere zelfbenoemde democratische partij, de VLD, ook geen forum. En bij de SP.A is het forum maar een goudlaagje om de onderliggende roest te bedekken. Kritische reacties worden er meestal prompt vernietigd.
allé, voor de 10000ste keer: wat heeft het feit dat de VLD geen forum heeft te maken met het feit dat het Blok geen forum heeft? het gaat hier over het BLok, de VLD is in deze ook hypocriet, maar het Blok-de zelfverklaarde democraten die klagen over te weinig aandacht-willen zelf geen forum openen?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 17 februari 2004, 09:17   #22
joppe
Burger

Standaard

Citaat:
[size=6]u bent een hypocriett[/size]. Enerzijds hekelt u (terecht) het feit dat het VB niet de normale behandeling krijgt van eht gros van de Vlaamse media. Anderzijds zegt u dat een eigen forum oprichten ook niet opportuun is?
Uw persoonlijke aanvallen komen mij de oren uit.
U bent het levende bewijs dat er met sommige tegenstanders geen beschaafd debat te voeren valt.
NOCHMAALS, zeg ik u dat het niet opportuun is vanwege de grote vijandigheid ten overstaan van het blok.
Er is nog een hele weg af te leggen op dat gebied. Zolang het "not done" is om uit de kast te komen als VB aanhanger zal die vijandigheid voortduren, en de media spelen hiering een zeer belangrijke rol.
Een tiental jaar geleden werden leerkrachten nog ontslagen als ze openlijk voor hun homosexualiteit uitkwamen. Daarentegen is he nu bijna een garantie om de populairste leerkracht te zijn, en persoonlijk vind ik dat ook geen probleem.
Van zodra de discriminatie en agressie tegenover VBers ophoudt ben ik de eerste om voor een partijgebonden forum te keizen.
Momenteel blijft de vijandigheid te groot.
In plaats van de acceptatie te vergroten zal de enorme toevloed van haatmail een averechts effect hebben op de "twijfelende" bezoeker.

PS: vermits u het schelden en het naast de kwestie doorbomen echt niet kunt laten is deze discussie wat mij betreft afgelopen, en beweer nu niet dat ik het debat niet aandurf wat u bent zelfs geen partij voor mij.
Oud 17 februari 2004, 10:47   #23
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joppe
Citaat:
[size=6]u bent een hypocriett[/size]. Enerzijds hekelt u (terecht) het feit dat het VB niet de normale behandeling krijgt van eht gros van de Vlaamse media. Anderzijds zegt u dat een eigen forum oprichten ook niet opportuun is?
U bent het levende bewijs dat er met sommige tegenstanders geen beschaafd debat te voeren valt.
NOCHMAALS, zeg ik u dat het niet opportuun is vanwege de grote vijandigheid ten overstaan van het blok.
Er is nog een hele weg af te leggen op dat gebied. Zolang het "not done" is om uit de kast te komen als VB aanhanger zal die vijandigheid voortduren, en de media spelen hiering een zeer belangrijke rol.
Een tiental jaar geleden werden leerkrachten nog ontslagen als ze openlijk voor hun homosexualiteit uitkwamen. Daarentegen is he nu bijna een garantie om de populairste leerkracht te zijn, en persoonlijk vind ik dat ook geen probleem.
Van zodra de discriminatie en agressie tegenover VBers ophoudt ben ik de eerste om voor een partijgebonden forum te keizen.
In plaats van de acceptatie te vergroten zal de enorme toevloed van haatmail een averechts effect hebben op de "twijfelende" bezoeker.

PS: vermits u het schelden en het naast de kwestie doorbomen echt niet kunt laten is deze discussie wat mij betreft afgelopen, en beweer nu niet dat ik het debat niet aandurf wat u bent zelfs geen partij voor mij.
lolz, ben jij soms als propagandamachine van FDW ingehuurd ofzo? jij zit hier nooit op dit forum, alleen nu FDW zich moet verdedigen wel?

mijn punt: je kan het alvast proberen, indien zou blijken dat het niet werkt kan je het project afblazen. Dit is iets dat je zelf in de hand hebt, zeggen dat het niet opportuun is omwille van externe factoren is zever in pakeskes
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 17 februari 2004, 17:24   #24
Filip Dewinter
Vreemdeling

Standaard

Het recht op vrije meningsuiting is in dit land helaas al te zeer afgezwakt; er is een Centrum dat honderden miljoenen belastinggeld krijgt om politiek niet-correcte meningen voor de rechtbank te slepen. Een Vlaams Blok-forum zou dan ook door tegenstanders meteen misbruikt worden, waarna het Centrum het VB kan vervolgen wegens 'het toelaten van politiek niet-correcte uitingen via internet'.

Daarom dus geen VB-forum, maar zoals u merkt zijn we des te actiever in publieke fora.

Filip Dewinter
Filip Dewinter is offline  
Oud 17 februari 2004, 17:26   #25
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

mag ik vragen wat u verstaat onder de term "niet politiek correcte uitingen"?

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 17 februari 2004, 19:56   #26
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip Dewinter
Het recht op vrije meningsuiting is in dit land helaas al te zeer afgezwakt; er is een Centrum dat honderden miljoenen belastinggeld krijgt om politiek niet-correcte meningen voor de rechtbank te slepen. Een Vlaams Blok-forum zou dan ook door tegenstanders meteen misbruikt worden, waarna het Centrum het VB kan vervolgen wegens 'het toelaten van politiek niet-correcte uitingen via internet'.

Daarom dus geen VB-forum, maar zoals u merkt zijn we des te actiever in publieke fora.

Filip Dewinter
Hierbij verwijst U onder meer naar de veroordeling van Wim Elbers na een klacht van het CGKR, voor feiten via het internet gepleegd. Bij deze wil ik graag Uw geheugen opfrissen waar die zaak toen omdraaide, en misschien kan U aanstrepen waar U op dit ogenblik zelf bezwaren tegen zou hebben en waar niet?

Om even de (katholiek-conservatief-rechtse) Gazet van Antwerpen van 28/6/00 te citeren (als ik De Morgen vernoem is het weer linkse multicul):
  • "Elbers nam deel aan 'nieuwsgroepen' op het internet. Hij feliciteerde de Brusselse politie omdat die een Marokkaanse overvaller had doodgeschoten. Hij gewaagde van een Anti-Makaken-Brigade, associeerde Marokkanen met drugsdealers en "schurftige krullenkoppen", noemde Sémira Adamu "een detail uit de Belgische geschiedenis" en Johan Leman (voorzitter van het CGKR http://www.antiracisme.be theP.) een christenhond. Elbers schreef ook een open brief aan wijlen koning Hassan II van Marokko. Daarin had hij de vorst opgeroepen om troepen te sturen om sommige van zijn onderdanen die zich bij de Brusselse rellen "als varkens hadden gedragen" onder controle te houden."

Wim Elbers 'amuseerde' zich ook met woord- en begrips verwarringen.
Zo hield hij er een tijdje een website op na die hij "Semira-B" noemde, naar Sémira Adamu, de uitgeprocedeerde asielzoekster die bij haar uitwijzing op het vliegtuig door enkele rijkswachters *onvrijwillig* verstikt werd. De woordspeling naar "Zyklon-B" (gifgas waarmee de joden vergast werden) is zo'n luguber 'grapje' van hem.

Of bv de uitdrukking "Endlösung van de Fins-Zweedse kwestie" De 'Endlösung' verwijst dan weer naar de eindbeslissing door de nazikopstukken om de joden definitief uit te roeien tijdens WOII.

Wim Elbers hield er wel een erg apart soort macabere humor op na.
Toen hij zijn website Semira-B opdoekte formuleerde hij dat zo: "SEMIRA-B werd afgevoerd".
Maar soms wond hij er echt geen doekjes om zoals bv:
-"20.000 frank voor sympathieke asielzoekers, dieven en bandieten"
-"'Racist' ? Daar ben ik trots op !"
-"Op het einde van de ramadan mogen de Belgen een enveloppe afhalen in de moskee. Waarschijnlijk zit daarin de portefeuille (met enkel nog de papieren) die Ali en zijn vriendjes Youssef , Kemal & Mehmet recentelijk van deze Belgen gejat heeft."
-"'neo-belgen', 'nep-asylanten' & 'pseudo-gastarbeiders'"
-"enige culturele / wetenschappelijke / filosofische bijdrage van zwart Afrika aan onze Westerse beschaving is mij vooralsnog onbekend
(tamtamgeroffel daargelaten)"
-" Volksvreemde (criminele)elementen in ons land"
- vreemdelingen noemde hij ook steevast: "makaken, tapijtenmarchanten, kamelendrijvers, tchoek-tchoeken, bashi-boezoeken, bamboela's en rijstkakkers"
- Of postings zoals deze bv van 16/12/98: "Inderdaad, ondergetekende was ooit in een vorig leven zelf "vertrouwenspersoon-brievenbesteller" in Brussel 3 (PYL daar kijk je van op hé!) Het stoorde mij toen ook al geweldig (als vlaamse jood) dat ik 's zaterdags 'KERK & LEVEN' moest ronddragen. Maar ik deed het (met tegenzin). Geen haar op mijn hoofd zou eraan gedacht hebben deze post NIET te bedelen. Dat was mijn taak. Daarvoor werd ik betaald. En ik voerde deze taak naar best behoren uit. Nu is het de omgekeerde wereld: melkchokolatte krollekoppen, volksvreemde makaken, boegnoels, tchoek-tchoeken , Zweedse tapijtenmarchanten en Finse kamelendrijvers, vreemd gespuis, vallen in ONS EIGEN LAND onderbetaalde brievenbestellers aan die gewoon hun werk doen, gewoon omdat die BETAALDE pamfletten van het VLAAMS BLOK bedelen. Censuur zei U ?"
- "Een levende mens (van welke kleur ook) of een levende makaak, baviaan enz (schrappen wat niet past) kost alleszins minder dan een dode mens (wit, groen, zwart, geel) of een dode makaak, baviaan enz. naar zijn/haar biotoop terug te zenden"
- "Dag negrofiele vriend"
Oud 18 februari 2004, 14:59   #27
joppe
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

lolz, ben jij soms als propagandamachine van FDW ingehuurd ofzo? jij zit hier nooit op dit forum, alleen nu FDW zich moet verdedigen wel?

mijn punt: je kan het alvast proberen, indien zou blijken dat het niet werkt kan je het project afblazen. Dit is iets dat je zelf in de hand hebt, zeggen dat het niet opportuun is omwille van externe factoren is zever in pakeskes
1) Ik heb geen enkele relatie tot FDW, ik ben geen lid van het VB en ik heb hem (spijtig genoeg) nog nooit ontmoet. Ik ben wel overtuigd VB kiezer en heb ook al heel veel stemmen weten te ronselen.
2) Dat u mijn stelling zever in pakskes vindt dat is uw goed recht. Daarom is het nog niet onjuist wat ik zeg.
3) Dit forum is vrij voor iedereen die zich aan de regels kan houden. Ik heb evenveel recht om hiet te posten als u. U bent zelf een propagandamachine voor de CD&V dus hoeft u een ander niets te verwijten
4) Als mijn "plotse" aanwezigheid sommigen (waaronder u blijkbaar) stoort, dan kan ik daar alleen maar blij mee zijn, een goede reden zelfs om ook in de toekomst hier te blijven posten.
Oud 18 februari 2004, 15:06   #28
joppe
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
even een copy paste van een tekst waarvan ik vind dat die een redelijk goede omschijving van het begrip geeft.

De politieke correctheid van “links” heeft zijn wortels in het collectieve trauma van de Holocaust. Met een oproep om nooit te vergeten (wat op zich een goede zaak is) werden rechtse en racistische geluiden effectief uit het politieke debat gehouden. Rechtse populisten worden in het voetspoor van Goebbels gebrandmerkt als gevaarlijk, (en de kiezer als een hulpeloos slachtoffer) terwijl dit eigenlijk zou moeten gelden voor een politiek en economisch systeem dat hun een voedingsbodem geeft. Deze voedingsbodem is echter nooit een onderwerp van discussie geweest, aangezien dat niet politiek correct was. Nog steeds doen linkse groepen het thema identiteit en moraliteit af als een rechts thema. Daar heb je het niet over.
Oud 18 februari 2004, 15:09   #29
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het toppunt van hoogmoed! Hij MOET zich verdedigen. Waarom?
Waarom heeft niet iedereen dezelfde rechten en mag niet iedereen een eigen mening hebben? Waarom kan daar niet op een normale manier over gediscussieerd worden?

Links is altijd en overal in hetzelfde bedje ziek. Wat zij zeggen is evangelie, ben je het er niet mee eens, dan ben je een nazi...voila einde debat!!!

Voor zover ik weet leven we nog niet in een communistische staat, hé!
Vicky is offline  
Oud 18 februari 2004, 15:13   #30
joppe
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Voor zover ik weet leven we nog niet in een communistische staat, hé!
Veel scheelt het wel niet meer.
Alleen hebben wij 2 castros en cuba maar 1
Oud 18 februari 2004, 16:18   #31
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
even een copy paste van een tekst waarvan ik vind dat die een redelijk goede omschijving van het begrip geeft.

De politieke correctheid van “links” heeft zijn wortels in het collectieve trauma van de Holocaust.
Waarbij je wel een oordeel wilt vellen over de vragenstellers, maar geen antwoord geeft op de vraag aan het begin van deze draad. Of ben je boos op ons omdat wij kritische vragen stellen?
Oud 18 februari 2004, 23:49   #32
joppe
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

De politieke correctheid van “links” heeft zijn wortels in het collectieve trauma van de Holocaust.
Waarbij je wel een oordeel wilt vellen over de vragenstellers, maar geen antwoord geeft op de vraag aan het begin van deze draad. Of ben je boos op ons omdat wij kritische vragen stellen?
Steeds worden de zelfde vragen opnieuw en opnieuw gesteld niet met de bedoeling om een antwoord te krijgen, want dat antwoord is gekend (namelijk neen wij hebben geen nazi sympathieen) maar gewoon met de bedoeling om verdachtmakingen te creeeren, dus met de hoop dat niet de antwoorden maar de vragen zullen blijven hangen in de hoofden van het grote publiek.
Op den duur wekt dit wel een zekere vorm van wrevel op.
Oud 19 februari 2004, 00:26   #33
McDaddy
Partijlid

McDaddy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Dit is echter geen enkel excuus om in discussies direct de personen aan te vallen die de verdediging van het blok op zich willen nemen.
Je zou de vraag beter anders formuleren: is het wel een goede zaak voor het Vlaams Blok zich te laten verdedigen door mensen die eerder hun eigen varianten op het VB-programma verdedigen dan het echte programma?

Want daar zit soms grote verschillen op. Ook heb ik de indruk dat vele VB-sympathisanten helemaal niet op de hoogte zijn van de officiële standpunten van hun partij.

Citaat:
Hoe dan ook, deze dualiteit tegenstander-vijand maakt dat het steeds uitdraait op zeer fanatieke aanvallen tegen het blok een iedereen die zich ermee durft assoscieren.
Het is dan ook niet te verwonderen dat het blok zelf geen forum wenst te hebben waar het elimineren van haatpost een dagtaak voor meerdere personen zou inhouden.

Vandaar dat ik dit wel een unieke kans vind om te zien hoe het er op een VB forum aan toe zou kunnen gaan als iedereen er zich een beetje beschaafd zou gedragen.
Het klopt niet dat er geen VB-forums bestaan. Het forum van de Vlaams Blok Jongeren heeft het toch enkele jaren volgehouden en werd om dezelfde redenen zoals ik hierboven al aanhaalde, weerom gesloten: te plat(vloers), soms ronduit racistisch en ook neo-nazi's maakten gretig gebruik van de faciliteiten van dergelijk forum. Het VB heeft zelf besloten er een einde aan te maken, liever dan efficient modereren want dat zou eveneens het einde van het forum zou betekent hebben.

Eén VB-forum dat ik alvast voor je heb opgedoken is dit:
VBJ Land Van Rhode http://www.vbjlandvanrhode.org/forum/index.php maar er zullen er nog wel meer zijn.

Wat wel gebeurd is dat andere forums VB-lookalike zijn. Bij 'slechte' moderatie of 'partijdige' moderatie, beginnen ze na verloop van tijd allemaal wel op rechts-conservatieve babbelboxen te lijken (discuteren is doorgaans niet hun sterkste kwaliteit).

Als 'onverdraagzaamheid' wordt 'verdragen' is het einde nooit ver weg.
Per chance moet gij geen politieke partij verdedigen. Ams lid zou u dat nog lukken, maar als mandataris faalt ge zeker weten.
McDaddy is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be