![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is een frans spreekwoord: les bons comptes font les bons amis.
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Beter is we zouden ze nu hetzelfde kunnen laten doen als zij ons. Geen werk? Leer dan Nederlans en kom onze smerige jobkes doen. We zouden ook kunnen beslissen alle vreemdelingen in Charleroi te deponeren. Of alle flitspalen naar Wallonie over te brengen. We kunnen ze zelfs verbieden Nederlans te leren en heel de administratie Vlaams maken. Genoeg gekke ideeen wa ge me een 51% meerderheid kunt doen |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Inderdaad. Er dient pariteit in de regering te zijn. Doch niks werhoudt er de Vlaamse partijen van om een regering te vormen als ze 7 franstalige technocraten vinden die ze wil vervoegen. Dan is aan de pariteitsvereiste ook voldaan.
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() We zouden eens moeten uitzoeken of die franstaligen alleen maar franstalig moeten zijn, of dat ze in Brussel/Wallonië gedomicilieerd moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Ministerraad telt ten hoogste vijftien leden. De Eerste Minister eventueel uitgezonderd, telt de Ministerraad evenveel Nederlandstalige als Franstalige ministers. |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus als de CD&V 7 Franstalige Vlamingen bijeenvindt die minister willen worden, is het OK?
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Volgens de letter van de grondwet wel. De situatie heeft zich echter nog nooit voorgedaan... zodat er geen enkle maatstaf is om dit te toetsten. Ik denk dat in dat geval de Kamer van Volksvertegenwoordigers de ultieme arbiter is daar zij het vertrouwen in de regering dienen te geven.
|
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aantrekkelijke denkpiste... |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je suis candidat...... LOL...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 'k ken zelfs ook een paar woordekes Engels, Duits, Spaans en Catelaans ..... Buitenlandse zaken zegt mij wel iets....
Cornuto Flamano, piano in Milano... Hopla nog Italiaans ook.... LOL...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() een utopie dus ![]() |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Nochthans dezelfde partijen die graag het Vlaams regeringsakkoord zouden uitgevoerd zien...
#36 |
Minister
|
![]() 't Vlaams Belang zit niet in de Vlaamse Regering hé
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Correctie, de Vlaamse partijen hebben samen 88 zetels van de 150. Dus zelfs als je het Belang er zou uitlaten, hebben ze samen nog 71 zetels, d.i. slechts 5 zetels te kort om een meerderheid te halen.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 30 augustus 2007 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() En denk je dat die een kans op een totaal vlaaamse regering zouden afschieten? Ook DAT zou politieke zelfmoord zijn!!
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() En die vijf ontbrekende zetels moeten zeker ergens in Franstalig België te vinden zijn.
Een Vlaamse noodregering ter redding van België! |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() |
![]() |