Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 17 september 2007, 09:57   #21
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Of de 'Vlamingen' niet zullen wijken zal nog moeten blijken.
Voor de rest ga ik akkoord met je analyse.
Kleine voorspelling? Mag het? De Vlamingen wijken en dan komt er een regering. Of, de Vlamingen wijken niet en dan zit het spel pas echt op de wagen. Mijn vrees: de Vlamingen zullen wijken, andermaal. Ik voorspelde hier een tijdje geleden al dat alle middelen zouden worden ingezet om de publieke opinie te bespelen, tot en met de karaktermoord op Leterme.
den ambetantsten is offline  
Oud 17 september 2007, 09:58   #22
Mampie
Burger

Standaard

Citaat:
Intussen 'waarschuwt' Olivier Maingain voor 'lange onderhandelingen' en 'twijfelt' Armand De Decker aan het premierschap van Leterme omdat deze de N-VA geen schop onder de kont geeft.

De Franstaligen proberen dus de Vlamingen te manipuleren door hen schuldgevoelens aan te praten.

Jongens toch!
Hoelang gaan onze 'leiders' dit nog allemaal slikken?
Heb het ook gelezen , de andere kant leeft echt wel op een andere planeet.
Als het niet over iets erenstig ging zou ik enkel kunnen lachen.
Vooral met dit zinnetje euh dacht dat de voorstellen van de N-VA juist over het beter functioneren van de staat gaan. Als je zo iets leest dan moet je toch wenen als vlaming , je komt enkel af met voorstellen waar er niemand slechter van wordt en dan krijg je zoiets. 1 woord stoppen die handel , bye bye Belgie

"Ook de N-VA moet het ontgelden. "Zolang die partij neen zegt op elk voorstel dat België efficiënter maakt, kun je onmogelijk vooruit geraken", aldus De Decker."
Mampie is offline  
Oud 17 september 2007, 10:01   #23
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Nu direct België splitsen zou trouwens ook niet realistisch zijn, hier zijn veel te veel dingetjes die nog geregeld moeten worden, al was het maar nummerplaten van wagens, statuut van staatsambtenaren, politiehervormingen, enz enz...
Maar het mag voor mijn part nu al op papier gesplitst zijn zodat ze tijd hebben voor te bereiden tot de volgende verkiezing
Oud 17 september 2007, 10:03   #24
Mampie
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Kleine voorspelling? Mag het? De Vlamingen wijken en dan komt er een regering. Of, de Vlamingen wijken niet en dan zit het spel pas echt op de wagen. Mijn vrees: de Vlamingen zullen wijken, andermaal. Ik voorspelde hier een tijdje geleden al dat alle middelen zouden worden ingezet om de publieke opinie te bespelen, tot en met de karaktermoord op Leterme.
Ja de vlamingen wijken er komen geen oplossing. En dan gaan ze het weer raar vinden dat de anti politiek hoogtij gaat vieren. Je kan het nu niet oplossen en dan volgende verkiezingen nog groter problemen en ondertussen gebeurd er niets meer , enkel halfslachtig bestuur.
Een regering is er om het leven beter te maken , niet om zijn eigen structuren en postjes te verzorgen.
Mampie is offline  
Oud 17 september 2007, 10:03   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Nu direct België splitsen zou trouwens ook niet realistisch zijn, hier zijn veel te veel dingetjes die nog geregeld moeten worden, al was het maar nummerplaten van wagens, statuut van staatsambtenaren, politiehervormingen, enz enz...
Maar het mag voor mijn part nu al op papier gesplitst zijn zodat ze tijd hebben voor te bereiden tot de volgende verkiezing
Allicht.
Er is echter nog niemand die de splitsing van Belgique zelfs maar heeft durven opperen. En d�*t moet in het Vlaams parlement gebeuren.
Oud 17 september 2007, 10:04   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Of via een referendum in Vlaanderen. Maar ook dat werd afgeschoten.
Oud 17 september 2007, 10:04   #27
Mampie
Burger

Standaard

Citaat:
Tuurlijk , al die dingen zijn niet direct geregeld , maar zou leuk zijn dat de volgende verkiezingen in 2009 de eerste verkiezingen zijn van een vrij vlaanderen.
Mampie is offline  
Oud 17 september 2007, 10:06   #28
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De wortels van het "Belgicisme" zitten veel te diep,vrees ik. Wat nu gebeurt, is enkel het indijken van een democratische grondstroom die nu eenmaal bestaat. Boeiend, heel boeiend.
Oud 17 september 2007, 10:07   #29
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mampie Bekijk bericht
Tuurlijk , al die dingen zijn niet direct geregeld , maar zou leuk zijn dat de volgende verkiezingen in 2009 de eerste verkiezingen zijn van een vrij vlaanderen.
Of misschien reeds volgend jaar, samen met de "kleine" verkiezingen, laten we dan meteen een verse start nemen
Zucht, misschien loop ik te dromen

Laatst gewijzigd door bentje : 17 september 2007 om 10:07.
bentje is offline  
Oud 17 september 2007, 10:08   #30
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja de vlamingen wijken er komen geen oplossing. En dan gaan ze het weer raar vinden dat de anti politiek hoogtij gaat vieren. Je kan het nu niet oplossen en dan volgende verkiezingen nog groter problemen en ondertussen gebeurd er niets meer , enkel halfslachtig bestuur.
Een regering is er om het leven beter te maken , niet om zijn eigen structuren en postjes te verzorgen.
U gelooft nog steeds in de politiek en politici in het algemeen als altruistische instellingen? Let me remind you: ignorance is bliss!
Oud 17 september 2007, 10:10   #31
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Of via een referendum in Vlaanderen. Maar ook dat werd afgeschoten.
Kijk, ongeacht de uitkomst is dat een "middel" waar alle democraten schrik voor hebben want heel moeilijk te manipuleren. Zie maar met welke knikkende knietjes Caroline dit weekend in Gent stond... Gelukkig dat het partijestablishment alle hens aan denk had geroepen! Maar voor het overige is wel alles democratisch verlopen hoor, echt wel.
Oud 17 september 2007, 10:11   #32
Gargamel
Banneling

Standaard

Moet geen probleem zijn.Gisteren kon je een debat volgen tussen Vlaamse en Waalse politiekers,bijgestaan door een "wetenschapper".

Moest je de kop van Onkelinckx eens zien,toen JMDD zei dat ze al tientallen jaren zoveel miljarden krijgen,dat de afgang van Wallonië te wijten is aan het PS en beleid.

Onkedinges verklaarde niet min of meer dat sinds 2000 Wallonië het beter stelt dan Brussel en Vlaanderen.Meer industrie enz...

Dus,das zeer goed nieuws,die hebben de Vlaamse poen niet meer nodig,laat ze maar stikken in eigen rood vet.
Gargamel is offline  
Oud 17 september 2007, 10:11   #33
Mampie
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
U gelooft nog steeds in de politiek en politici in het algemeen als altruistische instellingen? Let me remind you: ignorance is bliss!
Wees gerust na de periode van verhofstadt ben ik dat idee al lang kwijt hoor.
Zoals die op zijn buik gegaan is voor het franstalig deel van het land , gewoon om zijn postje van premier te kunnen behouden?
En dan verschiet men er van dat zijn partij achteruitgaat.
Mampie is offline  
Oud 17 september 2007, 10:15   #34
Gargamel
Banneling

Standaard

Je kon er zelfs een rechtstreeks sms-je lezen.Er was te lezen dat Wallonië zich beter naar het Groot Hertogdom Luxemburg zou richten.Voila,alle prob's opgelost,dan kunnen ze ginder aan de vetpotten zitten,en zijn we opeens van het Lakens Circus af

Laatst gewijzigd door Gargamel : 17 september 2007 om 10:16.
Gargamel is offline  
Oud 17 september 2007, 10:20   #35
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals die op zijn buik gegaan is voor het franstalig deel van het land , gewoon om zijn postje van premier te kunnen behouden?
Goh, die partij kampt gewoon met een veel te hoog testosterongehalte, da's alles. Al die haantjes de voorste die zich veel te slim vinden voor de wereld kunnen niet aan zichzelf voorbij.
Oud 17 september 2007, 10:23   #36
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Je kon er zelfs een rechtstreeks sms-je lezen.Er was te lezen dat Wallonië zich beter naar het Groot Hertogdom Luxemburg zou richten.Voila,alle prob's opgelost,dan kunnen ze ginder aan de vetpotten zitten,en zijn we opeens van het Lakens Circus af
Kleine anekdote... Ik zat ooit op de trappen van Montmartre op de avond van de dood van Coluche. Een aantal Franse jongeren zat daar gezellig te keuvelen en ik ving het volgende op: "La France sera triste sans Coluche."
Naar analogie zou ik durven zeggen: "La Belgique sera triste sans Philippe..."

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 17 september 2007 om 10:23.
Oud 17 september 2007, 10:25   #37
bk232214
Gouverneur

Standaard als

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
Aan de heren staatshervormers :

"ER IS MAAR EEN JUISTE OPLOSSING"

men moet geen groot staatsman zijn om dit in te zien, maar wel om het openlijk toe te geven................

mijne heren BELGIE is DOOD, LEVE VLAANDEREN !
Als belgie splitst dan is dat voor veel politiekers een streep door hun rekening v.b. dan valt de adelijke titel voor Herman De Croo weg waar hij zoveel moeite voor doet
bk232214 is offline  
Oud 17 september 2007, 10:28   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen wonder dus dat de Franstaligen Verhofstadt een uitstekende BELGISCHE premier vonden.

Om als een goede Belg gepercipieerd te worden in het Zuiden des lands moet een Belg uit het Noorden de Franstaligen hun zin geven en zijn eigen wensen op bergen.
Niks nieuws onder de belzieke zon dus.
Oud 17 september 2007, 10:32   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Als belgie splitst dan is dat voor veel politiekers een streep door hun rekening v.b. dan valt de adelijke titel voor Herman De Croo weg waar hij zoveel moeite voor doet
Het klopt dat het Lakense bordeel op die manier niet alleen de politiek, maar ook de 'Vlaamse' elite omkocht en omkoopt.
Het is echter ook een streep door de rekening van heel wat postjesjagers.
Oud 17 september 2007, 10:43   #40
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Intussen 'waarschuwt' Olivier Maingain voor 'lange onderhandelingen'
Dit is grappig : na 100 dagen waarschuwt iemand voor lange onderhandelingen .
Kaal is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be