Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2007, 03:54   #21
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

In Zwitserland is trouwens bezit, verkoop en productie toegelaten, zolang men niet kan aantonen dat deze met intentie tot gebruik als narcotisch middel zijn.

In Bern zijn er winkeltjes waar men cannabis kan kopen in stoffen zakjes, zogezegd om op je kast te leggen tegen de muggen. Productie van THC-rijke rassen is er toegelaten, zolang het maar om touw te maken is, of zaad te kweken enz..

Laatst gewijzigd door Paracelsus : 17 oktober 2007 om 03:54.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 04:10   #22
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Bij cannabis kent men geen juiste doseringen: wil je cannabis met alcohol vergelijken, vergelijkhet danmet de beruchte absynthe: bucht.
Absinth is trouwens terug legaal en op vele plaatsen, in België en de rest van de EU, terug verkrijgbaar. De lang verdachte schadelijke stof in absinth, thujone, is echter is zodanig kleine hoeveelheden aanwezig, én in veel grotere hoeveelheden aanwezig in doordeweekse salie, dat men tot de conclusie kwam dat absinthisme niets anders was dan alcoholisme. De drank is 60-70% alcohol en Van Gogh dronk daar naar 't schijnt anderhalve liter per dag van! Ook had het lobbywerk van de in die dagen noodlijdende Franse wijnindustrie veel invloed op het verbod.

Alsem werd uit de drank Absinth verwijderd en zo werden de anijsdranken als Pernod en Ricard verkregen. Men heeft ondertussen aangetoond dat er praktisch geen verschil in toxiciteit is tussen deze en Absinth.

Zoals de meeste gewassen kan ook cannabis, met de moderne biologische technieken die ons ter beschikking staan, gestandardiseerd worden. Dus zo zou men de potentie van de verkrijgbare cannabis vast kunnen leggen.

Laatst gewijzigd door Paracelsus : 17 oktober 2007 om 04:10.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 05:49   #23
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Dit is dus grote zever, zelfs appelsap is schadelijk als je deze in grote hoeveelheden gebruikt/misbruikt.
Ik drink nog steeds liever een pint of 'n leffe, want dat heb ik veel meer onder controle, een joint kan je slecht of goed bevallen, kan je verschillende effecten geven, en je weet nooit of je na die ene joint wel nog jezelf kan zijn.
Nu ja, ik ben er gelijk hoe radikaal tegen
Altijd wel grappig die rebelse seuten: voor strenge wetten zijn, tegen alles wat nieuw is. Maar toch dat tikkeltje wild: lang haar en een tatouage. Wss nog heavy metal fan ook...(maar ik kan me vergisen).
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 09:29   #24
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
veertig... nu duizel ik even!

Onzin dus...
Dikke onzin
Een meetresultaat is nooit onzin.

Citaat:
méér dan 50.000 personen in de bekende Zweedse studie
Is d�*t duidelijk, op méér dan 50.000 personen??:
Het is zeer duidelijk uit deze studie dat mensen die later schizofrenie ontwikkelen, meer kans hebben gehad om daarvoor reeds cannabis te hebben gerookt. Een causale relatie is echter onbewezen.
Oud 17 oktober 2007, 09:36   #25
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Dit is dus grote zever, zelfs appelsap is schadelijk als je deze in grote hoeveelheden gebruikt/misbruikt.
Ik drink nog steeds liever een pint of 'n leffe, want dat heb ik veel meer onder controle, een joint kan je slecht of goed bevallen, kan je verschillende effecten geven, en je weet nooit of je na die ene joint wel nog jezelf kan zijn.
Nu ja, ik ben er gelijk hoe radikaal tegen
geef eens een reden op?

ik vind het altijd grappig als mensen zeggen: ik ben tegen drugs...

meestal zijn dit mensen die geen problemen hebben met alcohol, koffie, chocolade, tabak... nochtans allemaal... drugs.

mijn indruk? de meeste mensen die tegen geestesverruimende drugs zijn zijn dit eerder omdat ze zelf schrik hebben om de controle over hun eigen geest/leven/gedrag te verliezen, niet kunnen begrijpen dat anderen het wel eens fijn vinden om "buiten zichzelf" te treden of zichzelf niet helemaal onder controle te hebben of de werkelijkheid anders waar te nemen...

niet verwonderlijk dat de weerstand tov drugs zich meestal in het conservatieve/rechtse kamp situeert...

Laatst gewijzigd door Khonnor : 17 oktober 2007 om 09:36.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 09:56   #26
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
16/10 Blowen heeft geen gevolgen voor hersenen jongeren

Blowen heeft geen gevolgen voor de hersenen van jongeren. Dat blijkt uit onderzoek dat neuropsychologe Gerry Jager heeft verricht naar de effecten van wietgebruik op de ontwikkeling van de hersenen van jongeren.

Bij het Universitair Medisch Centrum in Utrecht onderzocht zij veertig pubers, van wie de helft geregeld cannabis gebruikt en de andere helft niet. Jager deed onder andere geheugen- en concentratietesten en bekeek in een MRI-scan de hersenen.

De blowende jongeren deden de testen net zo goed als de anderen, zei ze dinsdag in het tv-programma EénVandaag. "Er gebeuren geen andere dingen bij blowende jongeren, van wie de hersenen nog in ontwikkeling zijn, dan bij volwassenen".

Voor jongeren met een combinatie van problemen is het gebruik van cannabis af te raden, aldus Jager. Maar voor de grote groep jongeren die af en toe een jointje roken, ziet zij geen gevaar. "Over tien jaar zijn zij brave burgers met een baan en zijn zij gestopt met blowen".

------

gewoon als tegenwicht voor de nonsens die bepaalde forummers soms over deze plant durven neerpennen.

Als ge volwassen omgaat met die dingen, net zoals met alcohol trouwens, en daar mee stopt als het niet meer past in uw levensstijl, is dat allemaal een zaak voor in de woonkamer. Geen zaken waar politiek over moet gaan dus.
Tegen deze test staan 10 andere tests die het tegendeel bewijzen.
We kunnen de expers in K13 van het UZ gent eens vragen....

Laatst gewijzigd door giserke : 17 oktober 2007 om 10:06.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 10:10   #27
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:

Blowen heeft geen gevolgen voor de hersenen van jongeren. Dat blijkt uit onderzoek dat neuropsychologe Gerry Jager heeft verricht naar de effecten van wietgebruik op de ontwikkeling van de hersenen van jongeren.

Bij het Universitair Medisch Centrum in Utrecht onderzocht zij veertig pubers, van wie de helft geregeld cannabis gebruikt en de andere helft niet. Jager deed onder andere geheugen- en concentratietesten en bekeek in een MRI-scan de hersenen.

De blowende jongeren deden de testen net zo goed als de anderen, zei ze dinsdag in het tv-programma EénVandaag. "Er gebeuren geen andere dingen bij blowende jongeren, van wie de hersenen nog in ontwikkeling zijn, dan bij volwassenen".

Voor jongeren met een combinatie van problemen is het gebruik van cannabis af te raden, aldus Jager. Maar voor de grote groep jongeren die af en toe een jointje roken, ziet zij geen gevaar. "Over tien jaar zijn zij brave burgers met een baan en zijn zij gestopt met blowen".

------

gewoon als tegenwicht voor de nonsens die bepaalde forummers soms over deze plant durven neerpennen.

Als ge volwassen omgaat met die dingen, net zoals met alcohol trouwens, en daar mee stopt als het niet meer past in uw levensstijl, is dat allemaal een zaak voor in de woonkamer. Geen zaken waar politiek over moet gaan dus.
Ik heb nog nooit iemand agressief weten worden van het roken van één of 100 joints, die vallen gewoon in slaap en zullen ook niet sterven, hoewel sommigen op dat moment wel denken dat het zover is. Stilaan kunt ge er wel financieel van in de miserie geraken, het is duurder dan heroïne.

Van alcohol echter heb ik alle meerdere keren zelf mensen agressief zien worden en dingen doen waar ze later veel spijt van hadden. Je kunt je ook dood drinken.

Ik vind de studie wel wat kleinschalig en geloof ook niet dat men nog twintig jongeren heeft gevonden in Utrecht die niet blowden.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 17 oktober 2007 om 10:16.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 10:12   #28
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Altijd wel grappig die rebelse seuten: voor strenge wetten zijn, tegen alles wat nieuw is. Maar toch dat tikkeltje wild: lang haar en een tatouage. Wss nog heavy metal fan ook...(maar ik kan me vergisen).
Nope, geen heavy metal fan, en ik ben niet tegen iets wat nieuw is, ik ben tegen hetgeen onze jeugd verziekt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
geef eens een reden op?

ik vind het altijd grappig als mensen zeggen: ik ben tegen drugs...

meestal zijn dit mensen die geen problemen hebben met alcohol, koffie, chocolade, tabak... nochtans allemaal... drugs.

mijn indruk? de meeste mensen die tegen geestesverruimende drugs zijn zijn dit eerder omdat ze zelf schrik hebben om de controle over hun eigen geest/leven/gedrag te verliezen, niet kunnen begrijpen dat anderen het wel eens fijn vinden om "buiten zichzelf" te treden of zichzelf niet helemaal onder controle te hebben of de werkelijkheid anders waar te nemen...

niet verwonderlijk dat de weerstand tov drugs zich meestal in het conservatieve/rechtse kamp situeert...
Alcohol, koffie, chocolade en tabak heb je veel meer onder controle, dus ja, ik wil de controle niet verliezen.
Ik kan wel begrijpen dat er sommigen zijn die daar van genieten, maar ik vind het niet nodig.
Als ik bij iemand op bezoek ga en we drinken daar samen gezellig een Leffe zit ik niet versuft, heb ik geen razende honger, ben ik helder van geest, plakt m'n bek niet dicht en kan ik zonder enige moeite een voertuig besturen.
Los van het feit dat samen een joint roken helemaal niet dezelfde gezelligheid teweeg brengt, zal ik ook geen pint drinken om in een roes te geraken zoals hier voordien ook reeds verteld werd

Laatst gewijzigd door bentje : 17 oktober 2007 om 10:12.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 11:16   #29
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
veertig... nu duizel ik even!

Onzin dus...
Dikke onzin
Aangezien je zegt dat het dikke onzin is, kun je dit vast ook argumenteren.
In termen van power / effect size, natuurlijk.
En je kent de power / effect size in deze studie, want anders zou je niet tot het besluit kunnen komen dat het dikke onzin is. Dus: graag even een toelichting.
Oud 17 oktober 2007, 11:35   #30
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:

------

Tja, het onderzoek van een onnozel ventje wordt waardevoller geacht dan de harde realiteit van de statistieken die aantonen dat het grondig mist loopt met sommige blowers.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 11:38   #31
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Tja, het onderzoek van een onnozel ventje wordt waardevoller geacht dan de harde realiteit van de statistieken die aantonen dat het grondig mist loopt met sommige blowers.
so? het loopt ook grondig mis met sommige drinkers. Of gewoon met sommige geheelonthouders!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 11:39   #32
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat goed dat die jeugd van heden terug werkt met de blouwer in de hand.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 11:39   #33
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
so? het loopt ook grondig mis met sommige drinkers. Of gewoon met sommige geheelonthouders!
[geertje]"Ja maa toch..."[/geertje]
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 11:40   #34
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat het met sommige drinkers misloopt, moeten er bijkomen waarmee het misloopt met joints roken?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 11:42   #35
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Hennep onschadelijk? Welke onzin zullen we nog moeten lezen?!
Oud 17 oktober 2007, 11:42   #36
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Wat heeft die blouwer te maken met deze redetwist?
Oud 17 oktober 2007, 11:43   #37
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Omdat het met sommige drinkers misloopt, moeten er bijkomen waarmee het misloopt met joints roken?
pfff, ik ben tegen pretparken want sommige mensen worden misselijk op die attracties. Het gebeurt soms zelfs dat zo'n achtbaanvoertuig blokkeert, of dat er iemand uitvalt!! Dus: afschaffen die handel! Pretparken zijn SLECHT!
Oud 17 oktober 2007, 11:45   #38
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
En het loopt fout met sommige hardrijders !

Als probleemblowers enkel en alleen zijzelf het probleem hebben is er geen probleem. Maar, ... na verloop van tijd hebben de verslaafden hun familie en gezin mee de miserie ingesleurd en nadien worden ze een last voor de maatschappij. DAT moet vermeden worden.

Er is nog een andere oplossing : de probleemblowers worden gewoon gedumpt in een put en het probleem is ook opgelost. Voor mijn part mag blowen dan wel toegelaten worden want het 'afval'probleem is dan opgelost.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 11:46   #39
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
En het loopt fout met sommige hardrijders !

Als probleemblowers enkel en alleen zijzelf het probleem hebben is er geen probleem. Maar, ... na verloop van tijd hebben de verslaafden hun familie en gezin mee de miserie ingesleurd en nadien worden ze een last voor de maatschappij. DAT moet vermeden worden.
ge verwart dat serieus met heroïneverslaafden denk ik

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 17 oktober 2007 om 11:46.
Oud 17 oktober 2007, 11:50   #40
Beauris
Partijlid

Beauris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pfff, ik ben tegen pretparken want sommige mensen worden misselijk op die attracties. Het gebeurt soms zelfs dat zo'n achtbaanvoertuig blokkeert, of dat er iemand uitvalt!! Dus: afschaffen die handel! Pretparken zijn SLECHT!
Je moet het zo ver niet eens gaan zoeken. Hoeveel mensen komen er jaarlijks niet om bij auto-ongevallen? Auto's zijn duidelijk een gevaar voor de volksgezondheid. Ze brengen niet alleen het leven van de bestuurder in gevaar, maar ook dat van iedereen die zich toevallig in de omgeving bevindt. Afschaffen dus, die moordmachines! Auto's zijn BAH!
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be