![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begin alvast voor t ebereiden waarom daar over dit en een paar jaar meer armoede is. Ik zou zeggen; de liberale propaganda van de vs.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat men links kiest, betekent niet dat het land er ecologisch beter van wordt. Dat heeft net zoals bij een rechts regime te maken met welke maatschappelijke keuzes een overheid maakt. Men moet wel heel wereldvreemd zijn dat men wat milieu betreft niet inziet, dat er wel maatregelen genomen moeten worden (daar is ook rechts het mee eens, verschillen over de uitvoer blijven uiteraard...); de instrumenten waar overheden voor kiezen die verschilt per regime (links of rechts). Persoonlijk ben ik geen voorstander van politieke uitersten (persoonlijk ben ik een rechts-progressieve centrist), dat men nu voor links kiest is hun goed recht, zolang ze maar niet Castro achterna gaan en de democratie om zeep helpen (dit geldt net zo goed voor een rechts regime). Het moet namelijk mogelijk blijven dat links en rechts en dus andersdenkenden elkaar democratisch aflossen.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 30 oktober 2007 om 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Het woord 'burgerlijk' kon natuurlijk niet ontbreken.)
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is op/in Cuba dus de mogelijkheid tot inspraak, maar het recht om een andere mening te hebben over het regime en hier met verschillende eigen politieke partijen er uiting aan te kunnen geven, dat ontbreekt. En daar heb ik grote (principiele) moeite mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik blaas dan ook geen zaken op. Zover ik weet. Ik wil enkel een beetje mijn eigen ding doen. Maar goed. We weten allebei dat zowel in Cuba als in de voormalig USSR de vrije markt de dingen deed draaien. En niet de planeconomie.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() omdat een exponentiele groei oncontroleerbaar is. Het crasht wanneer het de limieten heeft bereikt, wanneer grondstofvoorraden opgeraken, of wanneer het "flexibel" economisch systeem (toyotisme) vervangen wordt door een volgende kondratiev cyclus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
http://users.skynet.be/teauma/menu_f..._verstaen.html Het toyotisme opheffen is niet alleen een links strijddoel, het is een algemene humanistische noodzaak. Toyotisme is per definitie onmenselijk. Laatst gewijzigd door Praetorian : 30 oktober 2007 om 16:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beter kan toch niet? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Ge kunt dat democratisch noemen natuurlijk. Deze cubanen zijn ongetwijfeld op reis terug naar eigen land omdat het daar zo democratisch aan toe gaat: ![]()
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Dat was het enige dat ze nog nodig hadden in Columbia: Een goeie ouwe linkse dictator die tegen de VS hun been gaat pissen zodat ze zonder inmenging van DEA en CIA vrij coca kunnen verbouwen.
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Als we kijken naar Afghanistan, dan is het juist de CIA die de Afghaanse drugseconomie actief stimuleert. Lijkt mij toch een moeilijke piste die jij wil bewandelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb hier ooit op het linkse forum een paar hectaren ter beschikking gesteld van de communisten zodat ze hun droomwereld konden komen starten. We zijn ondertussen vijf jaar verder en dat stuk grond ligt nog altijd braak, waarschijnlijk een teken ![]()
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() De rol die de CIA in Afghanistan speelt is een andere als die die ze in Colombia spelen.
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan u ook op het paaseiland afzetten zonder enig hebben of houden en dan groothartig vermelden dat het u vrij staat om een paar duizend kilometer te zwemmen.
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij geeft mij een waardeloos stuk grond en verwacht dat ik daar een goeddraaide commune uit de grond stamp om het toyotisme te vermijden, maar op eigen kracht 100 km verder geraken is onmogelijk? Komaan, dergelijke argumenten kunnen toch iets beter. Laatst gewijzigd door Praetorian : 30 oktober 2007 om 17:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Dat is ook mijn punt, zij zullen alles in werk stellen om hun door te drijven, al moeten ze de halve aardbol platbranden. Democratie van het vrije westen enzo.
|
![]() |
![]() |