![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is echter niet alleen of Leterme zijn vis op het droge kan halen maar naar welke vis hij nu eigenlijk hengelt en welke hij uiteindelijk aan de haak zal kunnen slaan, een snoek of een sardientje. Met Franstalige 'partners' die, -net het tegenovergestelde willen als de Vlamingen, -Leterme na gisteren liever honderd messen in de rug zouden steken dan tien, -hem niet willen, maar ook niet kunnen helpen aan de 2/3de meerderheid die nodig is om iets te kunnen vangen moet er toch een lichtje gaan branden? In het Belgique van vroeger hebben de Vlamingen altijd het onderspit gedolven tegen de Franstaligen. Dat dit zal verbeteren in het Belgique van vandaag zie ik niet zitten. Ook niet na de toevalstreffer van gisteren. Integendeel. Het gaat van kwaad naar erger. D�*t zou Leterme moeten 'zien' en er zijn conclusies uit trekken. Niet alleen met het woord maar ook met de daad. Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 november 2007 om 10:06. |
||
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stoppen met Belgie natuurlijk. Dat is de enige conclusie.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke k�*n hij trekken als hij zelf al toegeeft dat er geen toekomstmuziek meer zit in Belgique?
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leterme zou met andere woorden beter zijn energie steken in de Vlaamse staatswording inplaats van in een zoveelste Belgische staatsmisvorming.
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het volgende kan dienen om de prosedure tot aan de werkelijke splitsing van bhv niet te lang te laten rekken:
onmiddellijk meedelen aan de franstaligen dat een Vlaamse voorwaarde tot deelname aan een regering was: bhv moet gesplitst zijn. Zolang de prosedure van het belangenkonflikt loopt, is er geen splitsing, en komt er dus geen regering. De enige oplossing is van het belangenkoflikt niet te laten aanslepen, vb. door verschillende regeringen achter mekaar ... Just is just. Ondertussen mag het parlementaire werk verder gaan: er moet nog een wetteke komen dat het gerechtelijk arrondissement splitst !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Die zijn volledig en voorgoed van tafel. Doelende dat het uiteindelijk die wetsvoorstellen die goedgekeurd zullen worden die in de commissie gestemd zijn he.
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 8 november 2007 om 19:41. |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik hoop echt dat je gelijk zult krijgen maar persoonlijk geloof ik daar dus geen blaas van. Het is toch duidelijk dat de Franstaligen dat nooit gaan pikken. Kijk maar eens welke toegevingen Leterme heeft gedaan in zijn voorstellen en zelfs die konden ze niet verteren. Neen, ik geloof nooit dat die voorstellen ooit het einde halen van de parlementaire behandeling. Wat nu is gebeurd, is louter een rad dat voor de Vlaamse ogen werd gedraaid. Het publiek werd effe gesusd, de gemoederen wat bedaard zodat men door kan gaan met business as usual.
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Okee dat zat in dat pakket met maatregelen die veel te ver gingen, en die mogelijks niet ernstig bedoeld waren ...
maar ik bedoel nu en onmiddellijk: den eerste den beste volksvertegenwoordiger kan een wetsvoorstel indienen om dat gerechtelijk stuk te splitsen. hetzelfde met den nmbs ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#33 |
Vreemdeling
|
![]() Elke regering heeft zich met het communautaire beziggehouden. Een staatshervorming kan je niet met gewone meerderheid erdoor krijgen.
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- het Franse Gemeenschapsparlement - het Waals Gewest - de Brusselse Cocof (gemeenschapscommissie) - het Brussels parlement. Telkens 120 dagen vertraging, dus een totale periode van liefst 480 dagen of 16 maanden. Daarna komt de "alarmbelprocedure" in werking, die waarschijnlijk de regering doet vallen. Deze avond de burgemeester van Wezembeek-Oppem op het journaal gezien? Deze fascistische FDF'er verklaarde gewoon de oorlog aan de Vlamingen, op een zeer agressieve toon. We kunnen er van leren. Namelijk dat de grondwet voor sommige Franstaligen niet meer bestaat. Op den duur zullen we wel eenzijdig moeten splitsen, of de tweederangsburgers blijven die we nu zijn. Ik zie echt geen andere oplossing. Om het met een variante op een gekend thema te zeggen "La Flandre sera indépendante ou ne sera pas". |
|
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar iets later geef je zelf al het antwoord: |
||
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan dus nog altijd erger dan het al is. Om de Vlamingen in recordtempo verder te radicaliseren is het echter ideaal.