Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 11 november 2007, 23:25   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 11 november 2007, 23:34   #22
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
okee okee,
ik ga mezelf aangeven bij het sentrum, boetedoening zal mijn deel zijn.

De reden waarom gans het blok er niet bij kan, ligt o.a. in uitspraken zoals hier gemaakt wordt:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=97723&page=3

namelijk het woordgebruik in post 47, van jewSA dat wel iets verraadt.
En dan

Moeite om respect op de brengen voor de mening van andere Vlaams nationalisten.

Nochtans heb ik het kartel CD&V-NVA de laatste dagen verdedigd omdat deze mensen nuttig werk verrichten voor Vlaanderen in de formatie. Ik heb daar veel respect voor. Ondanks het feit dat zij een totaal andere mening hebben over bijvoorbeeld vreemdelingenbeleid of zeker wat NVA betreft ethische kwesties. In het belang van de Vlaamse natie dient er op bepaalde cruciale momenten samengewerkt te worden, over de ideologische verschillen en partijgrenzen heen, om tot een sterk Vlaams front te komen. Ik wil geen eenheidsworst van partijen, zeker niet. Enkel samenwerking in bepaalde belangrijke momenten op bepaalde thema's zoals het communautaire en dit in het belang van de natie.

Blijkbaar is dit wederzijds respect naar mijzelf, maar ook naar de partij Vlaams Belang toe, wat te moeilijk voor u.

Jammer.

Met nationaal solidaristische groet

Max

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 11 november 2007 om 23:35.
Max van Dietschland is offline  
Oud 12 november 2007, 21:27   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Maks,

Je moet jezelf niet in de plaats stellen van het blok.

Om het in alle duidelijkheid nog eens te stellen: een klein deel van de leiding van het blok, en een nog veel kleiner deel van de kiezers van het blok, getuigen van een houding waar ik geen respekt voor kan opbrengen.
Dit betekent niet dat ik die mensen hun politieke rechten wens te ontzeggen (zoals sommigen dit wel trachten te doen ...).
Het betekent voor mij maar één ding: wie met hen aktief samenwerkt, krijgt mijn stem niet meer.
Het water tussen die enkele ekstremisten en mij is nog veel dieper, dan het water diep is voor mij tussen Walen en Vlamingen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 12 november 2007, 21:37   #24
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maks,

Je moet jezelf niet in de plaats stellen van het blok.

Om het in alle duidelijkheid nog eens te stellen: een klein deel van de leiding van het blok, en een nog veel kleiner deel van de kiezers van het blok, getuigen van een houding waar ik geen respekt voor kan opbrengen.
Dit betekent niet dat ik die mensen hun politieke rechten wens te ontzeggen (zoals sommigen dit wel trachten te doen ...).
Het betekent voor mij maar één ding: wie met hen aktief samenwerkt, krijgt mijn stem niet meer.
Het water tussen die enkele ekstremisten en mij is nog veel dieper, dan het water diep is voor mij tussen Walen en Vlamingen.
daar sta ik nu eens volledig achter meneer de schoofzak, en dat meen ik uit de grond van mijn hart.
De Waal is offline  
Oud 12 november 2007, 21:48   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe verwonderlijk.
Oud 12 november 2007, 22:03   #26
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hoe verwonderlijk.
je mag er van denken wat je wil knuppel, wie kan er trouwens akkoord gaan met het vb. en wat er hier geschreven word door max,
De Waal is offline  
Oud 12 november 2007, 22:10   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
je mag er van denken wat je wil knuppel, wie kan er trouwens akkoord gaan met het vb. en wat er hier geschreven word door max,
Max heeft, net als de Schoofzak, Leterme door dik en dun verdedigd. Veel dikker dan ik.
Ik ga lang niet altijd akkoord met wat Max zegt, maar Max spreidt in alle geval veel meer loyaliteit tegenover een partij tentoon die niet de zijne is dan jullie 'democraten'.
Oud 12 november 2007, 22:25   #28
straatrue
Minister-President

Standaard

De Wever zijn specialiteit is blijkbaar dingen doen en pas achteraf nadenken.

Citaat:
De Morgen - 12/11/2007 - Bart De Wever

Pronk niet met andermans veren, Gerolf

Als jonge tiener ging ik graag naar de wekelijkse openbare verkoop op de Antwerpse Vrijdagmarkt. Met mijn zakgeld van 50 oude Belgische franken (u weet nog wel, dat gele briefje met Boudewijn en Fabiola erop), speelde ik er het spel om per 5 frank op te bieden tegen anderen voor loten die ingezet werden vanaf 20 frank of minder. Om daarna huiswaarts te keren met de meest onwaarschijnlijke rommel.

Op een zekere dag deed ik op die manier domweg het hoogste bod op een kartonnen doos vol sporttrofeeën. Na mijn enige bod van 20 frank bleef het jammer genoeg muisstil op het plein. Voor ik het goed en wel besefte, inde de veilingmeester mijn halve zondag (want er kwamen nog 30 procent veilingkosten bij) en was ik de meewarige eigenaar van schreeuwlelijke bekers en voelbaar goedkope medailles ter ere van allerlei ongeleverde prestaties. Thuis stalde ik er een aantal van uit in mijn kamer in de hoop om bezoekende vriendjes te kunnen overtuigen van een onvermoed en talentrijk sportleven. Het werd geen succes. De beker voor clubvisser van het jaar 1982 werd door sommigen nog met gerede twijfel gemonsterd. Maar de gouden medailles voor atletiek waren, gezien het zich toen al bescheiden manifesterend obesitasprobleem, al te doorzichtig. Alras waren mijn trofeeën enkel nog een bron van grote hilariteit.
Toch waren mijn 27 franken niet geheel verloren. Ik had er een kostbare levensles mee verworven: pronk niet met andermans veren.

Graag wil ik die wijsheid nu gratis met anderen delen. Met Gerolf Annemans bijvoorbeeld. Vorige woensdag vond er in de commissie Binnenlandse Zaken van de Kamer een historische stemming plaats over de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde. Voor het eerst gebruikten de Vlamingen in zo'n dossier hun numeriek overwicht in een democratische stemming. Over wat er precies allemaal aan die stemming is voorafgegaan, moet het volledige verhaal nog verteld worden. Maar één ding is zeker, het Vlaams Belang speelde er niet de minste rol in. Zowat de enige zichtbare bijdrage van de partij tot dit dossier tijdens de formatie was het uitstorten van 200 kilo suiker op straat. Dit na de ietwat ongelukkige en vooral bijzonder beklijvende beeldspraak van ondergetekende over een lepel suiker die in het kader van een te verkiezen onderhandelde oplossing kon worden voorzien om de Franstaligen te paaien. Vanaf de zijlijn spelers op het veld bekogelen, is nu eenmaal de specialiteit van het VB.

De partij voerde deze actie uitgerekend op de Werelddag tegen de armoede, maar dat was allicht een ongelukkig toeval. Ook de vraag of de actie iets te maken had met het islamitische suikerfeest dat die week plaatsvond, werd door de militanten die achterbleven om de boel weer op te ruimen, slechts matig gewaardeerd. Dezelfde heren zagen we helaas niet terug met excuses of dankbetuigingen na de bewuste stemming.

Wel zaten ze op Terzake. Na een interventie van Dewinter, die er zoals steeds op wees tot welke schandelijke nederlaag de Vlaamse partijen het ei zo na hadden laten komen, volgde een interview met een stralende Annemans. De stemming gold zowat als de bekroning van al zijn inspanningen. Eindelijk was Vlaanderen hem gevolgd in voorstellen die hij naar eigen zeggen als eerste - daarin onmiddellijk tegengesproken door collega Jean-Marie Dedecker - op tafel had gelegd. Annemans stelde gelukkig te zijn als Vlaams-nationalist. Dat geluk gun ik hem oprecht.

Maar net zomin als ik ooit een gouden medaille voor 400 meter hardlopen aan mijn muur had mogen hangen, moet Annemans zichzelf niet proberen wijs te maken dat zijn twintig jaar aanwezigheid in de Kamer eindelijk tot een tastbaar resultaat heeft geleid. Tot iets waarop tijdens het welverdiend parlementair pensioen op kan worden teruggeblikt met het idee dat het toch de moeite waard was om aan politiek te doen. Iets wat de ondraaglijke gedachte moet temperen dat je partij voorbij haar hoogtepunt ging zonder ooit in het spel te komen, dat je carrière die was van een maagd die jarenlang uit de Kamasutra voorlas om anderen erop te wijzen hoe het moest maar zelf nooit enige appetijt kon opwekken.

Mijmerend over de wijsheid van Theodore Roosevelt: "It is not the critic who counts; not the man who points out how the strong man stumbles, or where the doer of deeds could have done them better. The credit belongs to the man who is actually in the arena, whose face is marred by dust and sweat and blood; who strives valiantly; who errs, who comes short again and again, because there is no effort without error and shortcoming; but who does actually strive to do the deeds; who knows great enthusiasms, the great devotions; who spends himself in a worthy cause; who at the best knows in the end the triumph of high achievement, and who at the worst, if he fails, at least fails while daring greatly, so that his place shall never be with those cold and timid souls who neither know victory nor defeat."

Laatst gewijzigd door straatrue : 12 november 2007 om 22:26.
straatrue is offline  
Oud 12 november 2007, 22:30   #29
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Als het VB niet had bestaan, had er nog aan zo een stemming niet eens gedacht geweest.

Ere wie ere toekomt : het VB kan zich terrecht tooien met die pluim!

.
Eddy B is offline  
Oud 12 november 2007, 22:37   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je zit in de verkeerde draad met je artikel, straatreu. Hij heet 'Reynders versus Dewever' en niet 'Dewever versus Annemans'.

Ik begrijp echter maar al te goed dat je klaarkwam toen je het bekende liedje hoorde klinken in De Morgen en dat je het zaad dringend ergens kwijt wilde.
Oud 12 november 2007, 22:38   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Als het VB niet had bestaan, had er nog aan zo een stemming niet eens gedacht geweest.

Ere wie ere toekomt : het VB kan zich terrecht tooien met die pluim!
Doe geen moeite Eddy. Als er iemand die pluim verdient dan zijn het de Franstaligen.

Straatrue viseert hier trouwens niet alleen het VB maar ook Dewever.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 november 2007 om 22:41.
Knuppel is offline  
Oud 12 november 2007, 22:46   #32
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Doe geen moeite Eddy. Als er iemand die pluim verdient dan zijn het de Franstaligen.

Straatrue viseert hier trouwens niet alleen het VB maar ook Dewever.
Inderdaad enkel De Wever: eerst iets doen en dan verrast opkijken dat zijn actie verkeerd uitdraait.

Zijn inlijven JMDD waar CD&v tot zijn verbazing niet kon mee lachen.

Zijn kritiek op de burgemeester van Antwerpen na zijn excuses tegenover de Joden en dan verrast zijn dat ze gekwetst waren.

Blijkbaar reeds van in zijn jeugd, handelen zonder nadenken.

Hopelijk begaat hij op die op manier nog wat flaters
straatrue is offline  
Oud 12 november 2007, 22:50   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dewever heeft flaters gemaakt.
Leterme heeft flaters gemaakt.
De Franstaligen maken echter onophoudelijk flaters, maar daar ben jij stekeblind voor.
Oud 12 november 2007, 22:51   #34
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dewever heeft flaters gemaakt.
Leterme heeft flaters gemaakt.
De Franstaligen maken echter onophoudelijk flaters, maar daar ben jij stekeblind voor.
Reynders heeft nog geen flaters gemaakt op zijn weg naar premierschap in de lente van 2008.
straatrue is offline  
Oud 12 november 2007, 23:03   #35
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga lang niet altijd akkoord met wat Max zegt, maar Max spreidt in alle geval veel meer loyaliteit tegenover een partij tentoon die niet de zijne is dan jullie 'democraten'.

U niet opjagen Knuppel, !!!!
De Waal is offline  
Oud 12 november 2007, 23:07   #36
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Let op wat je zegt schoofzak, den boom in is racistisch.
alleen bananenbomen, he, de andere zo niet.
Garry is offline  
Oud 12 november 2007, 23:14   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht

U niet opjagen Knuppel, !!!!
Knuppel heeft gelijk, en Max vit er zeer dikwijls pal boverop met zijn visie's.
Garry is offline  
Oud 14 november 2007, 14:10   #38
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Inderdaad enkel De Wever: eerst iets doen en dan verrast opkijken dat zijn actie verkeerd uitdraait.

Zijn inlijven JMDD waar CD&v tot zijn verbazing niet kon mee lachen.

Zijn kritiek op de burgemeester van Antwerpen na zijn excuses tegenover de Joden en dan verrast zijn dat ze gekwetst waren.

Blijkbaar reeds van in zijn jeugd, handelen zonder nadenken.

Hopelijk begaat hij op die op manier nog wat flaters
Intussen zit de regeringsvorming mooi vast door BDW.
Philips Inc. is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be