Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2007, 17:09   #21
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, niet na de dood, maar na het einde van de lonen,

http://www.hln.be/hln/nl/943/Ombudsm...sprijzen.dhtml[/list]En dan zit men maar te beweren dat de politieke crisis de oorzaak is.
Maar mensen zoals ik, grensbewoners, gaan niet enkel in Belgische winkels kopen.
En ja, ook in het buitenland is het leven enorm veel duurder geworden.
Je hoeft daarvoor niet eens naar het buitenland te gaan hoor, er zijn hier ook nog goedkope winkels.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 17:11   #22
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Weg met de boze ondernemers! Het zou me nog niet verbazen als die boze ondernemer een VB'er was.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 17:18   #23
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

de meeste vb ers zijn duveltjes die tegen de duveltjes zijn die oproepen om de vijver terug te pakken en de boze ondernemer die zijn deel komt eisen erin te smijten

vb ers zijn duveltjes die na vele jaren uitbuiting vergeten zijn dat ze ooit vrij konden vissen voor eigen zak

het is zoals met een wild paard dat getemd is en dat zijn temmer nadien nog zal beschermen als het na jaren gewend is geraakt hem te dienen en te dragen of zoals de hond die verdedigd wie hem slaat

of zoals een kanarievogel die niet uit zijn kooi durft als die jaren dicht is geweest

vb ers zijn duveltjes die vergeten zijn dat ze ooit vrij waren

niks meer of niks minder
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 december 2007 om 17:20.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 17:18   #24

Standaard

dubbel
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 december 2007 om 17:18.
Oud 13 december 2007, 17:18   #25

Standaard

tripple - schol

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 december 2007 om 17:19.
Oud 13 december 2007, 17:23   #26
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik wil echt niet onbescheiden doen maar "ik ben daarmee begonnen hier op het forum" mijn beste

mijn tweede naam hier is werkweigeraar

vraag maar aan al mijn fans zoals duveltje en chipie, savatage, sfax en vele vele anderen
Fan? Ik denk dat je er blij om bent dat ik niet je fan ben kobaf; daarvoor weet je goed genoeg dat je uitleg tekort schiet
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 17:25   #27

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Fan? Ik denk dat je er blij om bent dat ik niet je fan ben kobaf; daarvoor weet je goed genoeg dat je uitleg tekort schiet
toch blijf je met de getrouwheid eigen aan een echte persoonlijke fan steeds maar weer reageren beste sfax en je geeft hier meteen ook een demonstratie daarvan zie ik .

dat doet me plezier

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 december 2007 om 17:31.
Oud 13 december 2007, 17:26   #28
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de meeste vb ers zijn duveltjes die tegen de duveltjes zijn die oproepen om de vijver terug te pakken en de boze ondernemer die zijn deel komt eisen erin te smijten

vb ers zijn duveltjes die na vele jaren uitbuiting vergeten zijn dat ze ooit vrij konden vissen voor eigen zak

het is zoals met een wild paard dat getemd is en dat zijn temmer nadien nog zal beschermen als het na jaren gewend is geraakt hem te dienen en te dragen of zoals de hond die verdedigd wie hem slaat

of zoals een kanarievogel die niet uit zijn kooi durft als die jaren dicht is geweest

niks meer of niks minder
Maar die zichzelve fier uit de armoede hebben gewerkt,veel minder dan jij met al uw'verstand' hebben bereikt
Oud 13 december 2007, 17:29   #29

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar die zichzelve fier uit de armoede hebben gewerkt,veel minder dan jij met al uw'verstand' hebben bereikt
ook jij bent mij natuurlijk weer niet vergeten he dat weet ik wel. en ik jouw ook niet hoor - wat zou ik zonder mijn duveltje zijn - als het irl was zou ik je nu eens in je schattige rode wangetjes knijpen - wist je dat ?

deugniet

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 december 2007 om 17:30.
Oud 13 december 2007, 17:30   #30

Standaard

kapoentje toch
Oud 13 december 2007, 17:31   #31
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zal eens een verhaalke vertellen

er was eens een duveltje en dat ging alle dagen vissen - alle dagen ving het zijn viskes en hij had een leuk gemakkelijk leventje - terwijl hij aan het vissen was had hij immers nog tijd om wat te lezen en met zijn duvelinnetje te spelen. Nadat duveltje zijn viskes gevangen had ging hij met duvelinneke naar zijn hutje waar duvelinneke de viskes bakte - en zo leefden ze lang en gelukkig.

Tot er op zekere dag een boze ondernemer kwam en wanneer duveltje smorgens wilde gaan vissen zoals altijd toonde die boze ondernemer duveltje een papier waarop stond dat vanaf nu de visvijver van hem was en dat niemand nog mocht vissen zonder zijn toestemming.

dus ging duveltje terug naar zijn duvelinneke en vertelde haar de rare tijding. Nu zaten ze daar en ze wisten niet welke viskes duvelinneke s avonds moest bakken. Dus ging duveltje nu terug naar de ondernemer en vroeg hem toestemming om te vissen. Maar die kreeg hij natuurlijk niet zomaar. Om te mogen vissen moest duveltje 80 percent van alle vis die hij vangde aan de boze ondernemer geven.

Dus ging duveltje vissen en gaf tachtig percent van zijn vis aan de boze ondernemer voor hij terug naar zijn duvelinneke ging. Die maakte de 20 percent die nog overbleef klaar maar toen ze gegeten hadden knorde hun maag nog steeds omdat dit veel te weinig was.

De volgende dag legde duveltje dit probleem voor aan de boze ondernemer voor hij begon te vissen. Maar die moest er niet van weten en verminderde de 20 percent zelfs nog naar 15 percent. Je zal gewoon meer vis moeten vangen als je meer moet overhouden duveltje zei hij.

Nu had duveltje dus geen tijd meer om een boekje te lezen tijdens het visssen of om met zijn duvelinneke te vrijen. Hij moest nu met zes vislijnen tegelijk vissen om dan nog amper de helft over te houden van wat hij daarvoor altijd op zijn dooie gemakje had.

De boze ondernemer die hem in de gaten had dacht bij zichzelf haha die doet alles wat ik hem zeg nu - want zonder mijn vijver kan hij niet vissen en dus niet leven. Dus eigenlijk betaal ik hem nog te veel. En de boze ondernemer had nog duveltjes die hem ook allemaal betaalden om te mogen vissen. Dus als dit duveltje niet akkoord ging kon hij hem zo vervangen.

En dus verlaagde hij de volgende dag het deel van duveltje tot 5 percent. en duvetje moest nu dus harder werken dan ooit om nog een klein schraal visje voor hem en zijn duvelinneke mee naar huis te kunnen nemen

ok dat was het verhaal

nu de vraag

moet duveltje en zijn duvelinneke de boze ondernemer nu dankbaar zijn voor dat ene schrale visje dat ze s avonds kunnen eten ?
Neen, ze kunnen het beter afbollen bij die ondernemer. Maar zolang ze daarvoor zelf willen blijven werken, moeten ze niet klagen.

Laatst gewijzigd door Savatage : 13 december 2007 om 17:33.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 17:33   #32
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ook jij bent mij natuurlijk weer niet vergeten he dat weet ik wel. en ik jouw ook niet hoor - wat zou ik zonder mijn duveltje zijn - als het irl was zou ik je nu eens in je schattige rode wangetjes knijpen - wist je dat ?

deugniet
Breng liever het goed verhaal eens naar de armen toe hé,allez tis bijna kerst,doe je ding hé
Kobaf als kerstman,tzou eens wat zijn hé
Oud 13 december 2007, 17:34   #33

Standaard

PS HAMC je ziet dat het echt is he wat ik daarnet beweerde

hoe zou ik anders aan al die fans komen hier ?

er is niks waarmee je harder kan vloeken in deze kapitalistische hoogmis die door werkezels wordt draaiende gehouden dan zeggen dat je niet wil werken

als je dus zo verder gaat zal je ook zo n fanclub hebben binnenkort

en ze huldigen je niet met bloemen maar met stront

als je t nog steeds ziet zitten om verder aan je fanclub te bouwen dan heet ik je welkom bij de jetset HAMC - maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb
Oud 13 december 2007, 17:36   #34

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Neen, ze kunnen het beter afbollen bij die ondernemer. Maar zolang ze daarvoor zelf willen blijven werken, moeten ze niet klagen.
wel ja voor deze keer kunnen we het eens zijn
Oud 13 december 2007, 17:50   #35
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik hoop voor de armen uit Vaanderen dat deze even veel geluk volgend jaar mogen hebben dan het duveltje heeft mogen mee maken dit jaar als ex arme
Geloof in je eigen kunnen is de boodschap,willen vooruitgaan,iedere arme zou dit eigenlijk moeten kunnen,alles hangt af van geloof
De beste wensen dan maar voor deze amen hé,neem een voorbeeld aan debbie die terug gaat werken

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 13 december 2007 om 17:51.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 18:30   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Veel gezaag, maar vorige maand was er (als mijn herinnering goed is) alweer een rekord voor inschrijving van nieuwe auto's.
En al die huizen die zo duur verkocht worden, daar is zeer vermoedelijk telkens iemand die die dure prijs kan betalen of ontlenen-en-afbetalen, en het er voor over heeft.
Het aantal werklozen mindert, ge zoudt toch denken dat die dan minder tijd hebben om te zagen ..???

Djiezes mensen toch.
Zelfs de gouverneur van de nationale bank, begint te zagen
En om leningen voor huizen te kunnen afbetalen, moet men dan al wel over twee inkomens beschikken, en dan nog moet de looptijd uitgespreid worden over 40 jaar...
Toch allemaal niet zo rooskleurig, rekening houdend dat Belgie het land is met de hoogste belastingen, de laagste pensioenen, en helemaal niet gewapend is tegen de vergrijzing.

Laatst gewijzigd door Bob : 13 december 2007 om 18:33.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 18:51   #37
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
toch blijf je met de getrouwheid eigen aan een echte persoonlijke fan steeds maar weer reageren beste sfax en je geeft hier meteen ook een demonstratie daarvan zie ik .

dat doet me plezier
Moest ik een fan zijn kobafje, dan ging ik dieper in op je gezever; aangezien je daar tocg geen weerwoord voor hebt, begin ik daar zelfs niet meer aan . Off-topic gaan in zo'n onderwerpen beter; als je daar een voorbeeldje van wou, dan ben je op je wenken bediend
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 22:03   #38
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

niks meer of niks minder
Jij gaat het op je eentje echt niet verbeteren voor anderen. Neem het anderen dan niet kwalijk dat ze op hun manier hun situatie verbeteren. Je zou er zelf ook eens een voorbeeld aan kunnen nemen.
Wij leven in het hier en nu, niet meer in 'ooit toen we allemaal vrij waren' tijdperk. Droom gerust verder van dat tijdperk. En laat de mensen voor zichzelf uitmaken hoe ze best vooruit geraken in hun leven.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 22:37   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zelfs de gouverneur van de nationale bank, begint te zagen
En om leningen voor huizen te kunnen afbetalen, moet men dan al wel over twee inkomens beschikken, en dan nog moet de looptijd uitgespreid worden over 40 jaar...
Toch allemaal niet zo rooskleurig, rekening houdend dat Belgie het land is met de hoogste belastingen, de laagste pensioenen, en helemaal niet gewapend is tegen de vergrijzing.
Eerst over dat verhaaltje van dat kripto-kommunistje: nog nooit zo'n van de pot gerukt verhaaltje gehoord. Presies of een (fatsoenlijke) ondernemer geen meerwaarde, geen risiko, geen inzet ... enz. geeft, en al evenmin iets van de interaktie tussen kapitaalverschaffer en werkaanbieder ... bla bla ...

De goeverneur van de nbb is een franstalige politieker ... moet er nog zand zijn?
Leningen over 40 jaar bestaan. Maar ik denk dat aktueel de meeste leningen over 25 jaar gaan, waar vroeger ze gingen over 20 jaar. Misschien heeft dat meer te maken dat jonge koppels tegenwoordig liefst koken in een keuken van minstens 10.000 € en nog zo'n paar van die leuke dingens.
Blijft ook dat in Vlaanderen een zeer groot persentage een eigen woning heeft. Vindt ge het beter in het buitenland?????

Zagen jongens, zagen ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 23:44   #40
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, niet na de dood, maar na het einde van de lonen,

http://www.hln.be/hln/nl/943/Ombudsm...sprijzen.dhtml[/list]En dan zit men maar te beweren dat de politieke crisis de oorzaak is.
Maar mensen zoals ik, grensbewoners, gaan niet enkel in Belgische winkels kopen.
En ja, ook in het buitenland is het leven enorm veel duurder geworden.
In buurland Frankrijk is het net hetzelfde: enorme prijssteigingen voor basis producten. Eén der aangehaalde redens: nu men biodiesel begint te gebruiken, dus brandstof maakt met voedsel, word het voedsel duurder.
Als maïs bvb duurder is, zullen de kippen en de veestapels die met maïs gevoederd worden ook duurder worden, en de melk ook, evenals alle daaruit voortkomende produkten, kaas, boter, yaourt enz enz.
Verder : de eetgewoonten in de Aziatische wereld veranderen, die mensen waren oorspronkelijk rijsteters, nu beginnen ze ook brood te eten, en hamburgers, dus de broodprijs stijgt hier, door schaarste aan graan.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be