![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#22 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar ging die topic natuurlijk niet over. Maar Descartes Jr is weer zover. Wanneer hij geen defig antwoord meer heeft, terug vallen op "Kijk nen keer wat het Vlaams Blok voorsteld". Dat is zijn antwoord. Zielepoot Descartes Jr. Hetgeen Vivant voorsteld is zeker geen goede oplossing. Wanneer de eindgebruiker voor alles opdraait, gaat zijn koopkracht naar beneden. Met als gevolg dat de economie ook stagneert. De ebige oplossing is de koopkracht vergroten, en dit door de ONNODIGE geldverslinden projecten te stoppen. De transfers naar het buitenland, onder het mom van ontwikkelingshulp, is daar reeds een voorbeeld van. En zeik niet over het is maar 4% van BNI. De verdoken tegemoetkomingen via geldtransferts zoals de politieke Oxvam, en co. Wanneer men dit stopt zou het mischien mogelijk zijn de belastingen te verminderen op arbeid, zodanig dat het product in zijn geheel goedkoper wordt, en vlugger een afnemer vind. Hetgeen Vivant voorsteld, is het OUDE systeem, alleen zal de patroon dan wat meer verdienen, en de arbeider blijft gewoon hetzelfde betalen! Dus het warm water terug uitgevonden door VIVANT! |
||
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik woon in Florida, de staat heeft geen inkomensbelasting (de federatie wel, dus je komt ergens op 30% taxatie uit). Ik heb toch het idee dat we hier kwa automatizatie een paar stappen verder staan dan de meeste Europese landen waar dan weer wel hoge income tax is. Dat gezegd zijnde is het uiteraard waar dat je gelijk hebt dat er een incentive voor welvaart vasthangt aan belasting op arbeid. Er zijn tevens nog wel een paar andere argumenten pro income tax. (gemakkelijker kwa herverdeling bvb.) Er is geen echt degelijk onderzoek naar de ideale balans tussen sales en income tax, wel een paar uitgewerkte opinies: http://www.mackinac.org/article.asp?ID=250 http://economics.about.com/cs/taxpolicy/a/fairtax.htm Over uw laatste opmerking (ook niet te hoog maken), is er dan weer wel een hele resem onderzoek rond de Laffer curve.
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
#26 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Indien er inderdaad geen serieus economisch wetenschappelijk werk is dat hun stellingen steunt, dan zijn die Vivant boys maar een beetje aan het broebelen.
![]() |
#27 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor mij niet gelaten wanneer U, een 150 Van die asielmisbruikers in uw huis wil opnemen , te vreten geeft, van medische zorgen voiorziet en goed onderhoud. Maar ik WIL daar zeker niet aan bijdragen. Egoïstisch of niet. Dat is MIJN goed recht. En ik zal proberen op democratische weg die doelstelling te verwezelijken.! Ik zal U nooit beletten om te zorgen voor zoveel asielmisbruikers als u zelf wil. Maar laat mij dan ook gerust met die zever dat ik mijn verworvenheden zie slinken! En Tomb, stuur die mannen wat geld van uit de VS. |
||
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
#32 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Moeilijk he, want je kan het, net zoals waarvoor jij vraagt, practisch onmogelijk empirisch bewijzen.
![]() |
#33 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Stel nu een arbeider die stempels zet, en men heeft de mogelijkheid om die te vervangen door een stempelmachine. Stel dat de NPV van de arbeider-behouden optie NPV1 = -X is, X is de geactualiseerde totale loonkost. Bij de tweede optie doet men een investering, met een NPV Y, rekening houdend met initiele investering, afschrijving, onderhoud, etc. De NPV2 = X - Y veronderstelt dat de vervanging geen extra loonkosten veroorzaakt (ontslagvergoeding, herscholing,...). Om het eenvoudig te houden stel dat de CoC (Cost of Capital) 0% is, dan zal de beslissing om te automatiseren genomen worden als X > Y. Correct ? Indien nu de loonkost daalt met 20% door het Vivant BTW idee, en dit heeft geen impact op het aantal stempels dat moeten worden gezet (zelfde afzet), dan zal die beslissing genomen worden als (0.8 x X) > Y. M.a.w. er zal minder snel overgegaan worden tot automatisatie. Dit heeft consequenties: - Minder automatisatie, i.e. minder productiviteit per arbeider - Meer stempelmensen aan het werk. - Minder vraag naar automatisatie (stempelmachines) => minder mensen aan het werk in de stempelmachine-business Dit kan men dan in een macro-economisch kader zetten, om de totale impact op de economie in te schatten.
![]() |
#34 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
Binnen dat macro economische kader waarover je hebt is het de vraag of de andere gevolgen niet meer bijdragen tot de welvaart dan dat de mindere automatisatie er afbreuk aan doet. Verder werd de grootteorde van de impact van die lagere belasting op arbeid op automatizatie in vraag gesteld.
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#37 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat ik immers raar vind is dat na jaren de Tijd en Trends/Cash te hebben gelezen, en ongeveer al het economisch nieuws te hebben gevolgd, is dat ik me niet kan herinneren ooit iemand te hebben horen spreken over de BTW voorstellen van Vivant als middel om de economie aan te zwengelen. Ligt het aan mij dat ik het gemist heb, zijn de Vivant ideeen zo innovatief dat ze nog niet zijn doorgedrongen, of is het gebakken lucht ?
![]() |
#38 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
![]() De samenwerking met de VLD en wat op het forum van Vivant wordt omschreven als 'de economische zwaargewichten binnen Vivant' hebben er inmiddels echter wel al voor gezorgd dat dat fameuze programma in uitvoerbare stappen gekapt wordt. Ik zou Vivant nog niet onmiddellijk afschrijven, er zitten merits in die maatregelen.