![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat we willen is een wereld met gelijke kansen voor iedereen, een zo hoog mogelijk totale welvaart, en een vangnet voor degenen die uit de boot vallen. En zie in dit systeem niet het probleem van de aanwezigheid van superrijken, indien hun aanwezigheid er toe bijdraagt dat de totaal te verdelen welvaart stijgt. En als dat niet zo is, dan verdienen ze niet om superrijk te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. De bouw is, dankzij de techniek, beter geworden dan vroeger. 2. Iedere betonblok in de kelder moet gemetst worden, ze gaan maw door de handen van de bouwvakker. 3. Door de moderne technieken heeft een maneuver minder werk en moet ie ofwel heel veel mensen bedienen ofwel moet ie mee in de rij gaan staan. 4. Een bouwvakker moet tegenwoordig wel iets meer kennen dan alleen metselen. Bij voorkeur kan hij plannen lezen, profielen zetten, uitpassen, .... 5. Als er één plaats is waar zeker geen bak bier thuishoort is het wel de bouw. Dit wordt trouwens niet meer getolereerd door de veiligheidsdiensten en de ploegbazen. 6. Als een bouwvakker aan een muur begint te metsen, moet hij zich bukken, iets later kan hij comfortabel metsen, daarna moet ie omhoog reiken ..... 7. Door de strenger wordende normen en het verbeterd toezicht, moeten isolatie en dergelijke deskundig geplaats worden. Bij de dakwerkers. 1. Het oude dak heeft bijna overal afgedaan (gordingen, muurplaat, nok, kepers, tengel- en panlatten) (dikte is ongeveer 30 cm). 2. De meeste daken worden tegenwoordig gemaakt in zelfdragende spanten. Dit heeft als voordeel dat de isolatie gemakkelijker aan te brengen is en dat er minder plaats verloren gaat (dikte is ongeveer 20 cm) 3. Tenzij de dakwerker de spanten aankoopt, is het een hele kunst om deze spanten te maken. 4. Door de strengere arbeidsveiligheidsnormen, moet er een stelling of een ballustrade rond de bouw gemaakt worden. Tenzij de dakwerker deze huurt en laat plaatsen, moeten de dakwerkers deskundig genoeg zijn om deze te plaatsen. 5. Dakwerkers zitten meestal boven op een dak, het is zeker niet aan te raden om daarbij bier te drinken. Ramen en deuren 1. Ramen en deuren worden steeds zwaarder, dikkere materialen, dikker glas, dikkere profielen, ..... 2. Ramen en deuren moeten goed geplaats worden, een deur moet sluiten op de deurdrempel maar mag niet schuren over de vloer. Ramen ..... 3. Het afkitten van ramen en deuren moet deskundig gedaan worden, klommelaars haal je er zo uit. 4. Ramenplaatsers werken regelmatig in raamopeningen die hoog boven de grond zijn, hierbij bier drinken, ..... Elektricien 1. De tijd van een schakelaar en een stopcontact plaatsen en een lamp ophangen is voorbij. 2. Ook in de bouwwereld heeft de elektronica zijn intrede gedaan, denk maar aan domotica, brandalarm, rookmelders, inbraakbeveiliging, afstandbedieningen,.... 3. Een elektrien moet plannen kunnen lezen, buizen leggen, kabeltrekken, programmeren, zekeringskasten aansluiten, E plannen maken, ..... 4. Bier hoort hier niet thuis, enerzijds vanwege het elektrocutiegevaar en anderzijds vanwege het gevaar fouten te begaan. Bezetter 1. Deze job is voor het grootste gedeelte hetzelfde gebleven, de producten zijn beter, je kan in één laag werken, .... 2. Plakker of bezetter wordt je niet zomaar, je moet ervaring kunnen opdoen, je moet ..... 3. Bier hoort hier niet thuis. Enerzijds vanwege het gevaar en anderzijds vanwege het feit dat de muren recht moeten zijn. Vloer en tegelwerken 1. Het blijft nog altijd een kunst om vloer te leggen. 2. De laser en wat weet ik allemaal om de vloer waterpas en om de vloer haaks te leggen zijn natuurlijk fijne uitvindingen en goede hulpmiddelen. 3. Vloerlegger ben je niet van vandaag op morgen. 4. Bier hoort hier zeker niet thuis, niet vanwege het lichamelijk gevaar maar vanwege het gevaar dat de vloer er anders niet uitziet. Sanitair en CV 1. Sanitaire- en CV installaties zijn de laaste jaren ferm verandert, daar het er vroeger om ging comfortabel warm te zitten in huis komt daar tegenwoordig nog het één en ander bij kijken. 2. Een huis moet lekker warm worden, de installatie mag niet teveel energie verslinden, de verse lucht en de luchtvochtigheid moet juist zijn. 3. Een sanitaire installatie is net iets meer dan hier en daar een kraan plaatsen. Ook hier moet het één en ander deskundig geplaatst worden. Toiletten met ingebouwde spoelbak, douches met spaarkop, ..... 4. Bier heeft hier nog nooit thuisgehoord. Binnenafwerking 1. Dit is altijd al werk geweest voor geschoolde arbeiders. 2. Bier hoort hier niet thuis. Ik kan nog even doorgaan, met architekten, tuinaanleg, plaatsers van zonnepanelen of zonneboilers, klinkerleggers, ......
![]() |
![]() |
#383 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste politiecontroles hebben het nogmaals bewezen. Ze moesten automobilisten controleren op: Verkeersbelasting betaald Autokeuring in orde Verzekering betaald. Terwijl met een simpele druk op één knop, je via databanken al deze gegevens kan opvragen. Inplaats van te controleren kunnen ze deze mensen een bezoekje brengen met een takelwagen. Het groot voordeel hiervan zou zijn dat mensen het niet meer zouden riskeren om zonder verzekering, schouwingsbewijs of verkeersbelasting rond te toeren. Enkele voorbeelden zouden volstaan. Maar de wet op de privacy verbiedt dit. Begrijpe wie kan.
![]() |
![]() |
#384 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja en toch...zonder bier geen bouwvakkers. Van een pintje te drinken loop je niet ladderzat hé?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 augustus 2010 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bier stoort mij niet, het was één van de argumenten om de bouw in een mooi daglicht voor te stellen. Het is zelfs verboden om alcoholische dranken op een werf te hebben.
![]() |
![]() |
#386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed laat mensen die tientallen jaren ervaring hebben zelf een beetje beslissen wat noodzakelijk is en wat niet.
![]() |
![]() |
#387 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat is de noodzaak van bier op een werf ![]() Enkel alcoholisten houden het een volledige werkdag van 8 u niet uit zonder druppel, andere personen kunnen dat perfect en hebben daar ook geen behoeften aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hét handelsmerk van de vlaamsnationalisten..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het al zover gekomen dat mensen niet meer beseffen dat werkmensen ook dorst hebben? En dat er op een bouwwerf geen kantine, automaat, of koffie dame rondloopt is waarschijnlijk ook uit jullie gedachten.
![]() |
![]() |
#390 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Heb het wel over alcohol hè, niet over koffie, thee, frisdranken.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het verboden om een pintje te drinken tegenwoordig?
![]() |
![]() |
#392 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik moet kiezen tussen suikerwater, kouwe koffie, slappe thee of om't uur een pilsje, dan is dat pilsje toch de gezondste dorstlesser met smaak die er tussen staat.
Trouwens, je moet niet gaan heisen op een werf. Je moet er werken, niet zuipen. En ja, het bestaat nog steeds, het is alleen wat beter gecamofleerd, die bak pils in de frigo. In alle geval, uit ervaring kan ik dit schrijven. Citaat:
Citaat:
Het kozijn goed recht zetten (waterpas iemand), goed verankeren, en de deur goed monteren. De rubber strips onder de deur vangen de minieme verschillen wel op. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem dat een metselaar 3 pintjes drink en dan van een stelling valt, kan je je de krantenkoppen al voorstellen? "Stomdronken metselaar valt van stelling". of iets in die aard. Op geen enkel werk wordt alcohol getolereerd.
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem dat een metselaar 3 pintjes drink en dan van een stelling valt, kan je je de krantenkoppen al voorstellen? "Stomdronken metselaar valt van stelling". of iets in die aard. Op geen enkel werk wordt alcohol getolereerd.
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#396 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ze maken weer problemen over iets waar helemaal geen probleem was.
![]() |
![]() |
#397 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je reinste onzin. Op geen enkel werk hoort alcohol thuis.
![]() |
#398 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben barman...
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Politiekers komen binnen en ze zitten al aan de champagne. Seks tijdens de werkuren mag ook niet, vraag het eens aan diezelfde chauffeurs, de stille getuige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 |
Banneling
|
![]() · De wereld van arme, werklozen, arbeiders en middenstand wordt volledig uit elkaar genomen, geanalyseerd en elke vorm van privaat leven wordt geschonden.
· Laten we nu hetzelfde doen met de elite en jetsetwereld. · Neoliberalisme wil enkel de wereld van arme, middenstand en arbeiders ontrafelen, over elite en jetset wordt angstvallig gezwegen. · Door beide levensstijlen te openen en te analyseren kunnen we de weg naar een betere wereld organiseren en in praktijk brengen. |
![]() |
![]() |