Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2010, 18:25   #381
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Bobke,

Er is maar één reden waarom die zigeuners naar hier komen, en dat is omdat er hier meer voor ze te halen valt, zowel legaal als illegaal.

Al de rest van dat romantische 'vrij als een vogeltje' en 'vrij om te gaan en staan waar men maar wil' gezever van een aantal anderen, is complete flauwekul.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 18:36   #382
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Bobke,

Er is maar één reden waarom die joden naar hier komen, en dat is omdat er hier meer voor ze te halen valt, zowel legaal als illegaal.

Al de rest van dat romantische 'volk van God' en 'vrij om te gaan en staan waar men maar wil' gezever van een aantal anderen, is complete flauwekul.
ps dit is niet antisemitisch bedoeld maar wel om aan een bepaalde toon aan te tonen van vandaag die facisme in zich draagt. Sus je bent gewoon een gefrustreerde burger die een slachtoffer nodig heeft om z'n dag te knn vullen
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 18:42   #383
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Bobke,

Er is maar één reden waarom die zigeuners naar hier komen, en dat is omdat er hier meer voor ze te halen valt, zowel legaal als illegaal.

Al de rest van dat romantische 'vrij als een vogeltje' en 'vrij om te gaan en staan waar men maar wil' gezever van een aantal anderen, is complete flauwekul.
Zo is het.
Een familielid van mij heeft zijn vogelvrij leventje moeten aanpassen wegens onrealistisch.
Ik zie geen enkele reden waarom zigeuners uit andere delen van europa hier wel de kans moeten krijgen
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 18:44   #384
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
ps dit is niet antisemitisch bedoeld maar wel om aan een bepaalde toon aan te tonen van vandaag die facisme in zich draagt. Sus je bent gewoon een gefrustreerde burger die een slachtoffer nodig heeft om z'n dag te knn vullen
En nu uw argumenten.
Oud 19 september 2010, 18:51   #385
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Moslim!,

Sinds wanneer is het aangeven van economische oorzaken van iets, in casu de aanwezigheid van zigeuners hier, een "toon van vandaag, die facisme in zich draagt" ?

En ik vul mijn dagen doorgaans met werken en belasting betalen. Dit in tegenstelling tot velen afkomstig van elders, die denken hier gratis uit de ruif, die ik mede help vullen, te kunnen meeëten.
Oud 20 september 2010, 08:20   #386
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, dat is exact wat men aan de Franse regering verweet, en terecht. Maar let op, het hangt aan een dun koordje: vervang "zigeuner" (als ethnische groep) door "rondzwervend schorremorrie" (als aanwijzing van mensen met een specifiek gedrag), en er is geen probleem meer, en we zijn beland op de echte problematiek. De problematiek is niet de ethnische oorsprong van die mensen, maar de manier waarop ze zich gedragen. Het al dan niet toevallige feit dat er een sterke correlatie bestaat tussen een zekere ethnie en een zeker (vervelend) gedrag maakt dat men soms het (inderdaad racistische) amalgaam maakt, jammer genoeg. Maar dat wil niet zeggen dat we dat gedrag moeten dulden.

Altijd en overal, hetzelfde liedje.
Oud 20 september 2010, 08:46   #387
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Geen slecht idee.
Op voorwaarde dat ze daar ook willen voor betalen, net als alle andere Vlamingen.
Uiteraard. Voor wat hoort wat.

De betalingswijze kan altijd nog bepaald worden in functie van/op basis van de 'cultuur' waartoe de Vlamingen zich bekennen: nomadisch of sedentair.

Daar kan een breed maatschappelijk debat over worden gevoerd, waarna een democratische beslissing (BROV) kan worden genomen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 08:52   #388
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Niet zo realistisch, jouw post wel. Voor zover ik weet is er nergens een
toevloed van Joden.
Waarom niet eerlijk zijn en het over moslims hebben. 'Visa, visa' werd er in
Algerije gegild toen de toenmalige Franse president Chirac er een bezoek
kwam afleggen.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 09:51   #389
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is er een gebrek aan ruimte, vandaar de ruimtelijke ordening.
Waarom uitzonderingen voor hen en niet voor iedereen ?
U antwoordt trouwens niet echt op mijn vraag waarom ze niet blijven waar hun levenswijze minder strijdig is met de daar heersende wetten..
En waar is dat dan? Het land van melk en honing waar grote lappen bruikbare grond door iedereen gebruikt mogen worden in plaats van toe te behoren aan de hoogste bieder?
Oud 20 september 2010, 10:10   #390
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
En waar is dat dan? Het land van melk en honing waar grote lappen bruikbare grond door iedereen gebruikt mogen worden in plaats van toe te behoren aan de hoogste bieder?
Daar komt de aap uit de mouw.
Ge wilt dus dat anderen ervoor zorgen dat die grond bruikbaar en bewoonbaar is en terug herstelt wordt als ze terug vertrokken zijn.
De tijd dat ook wij van de jacht en visvangst konden leven ligt ver achter ons.
Iedereen moet zich aanpassen.
Oud 20 september 2010, 10:44   #391
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kazan hoofdstad van Tartarije of Tatarstan, er leven ook van ouds tataren in polen en oekraine als autochtone europese moslims. Tartaren zijn een turks volk.
Enkele bekende tartaren zijn: Dinara safina (tennister) en Charles Bronson (amerikaans acteur).
altijd leuk wat bij te leren.

Tatarstan is een deelrepubliek van Rusland aan de Volga in hartje Europees Rusland, het is een goed voorbeeld van vreedzaam samenleven van religies en volkeren, er wonen ongeveer evenveel Russen als Tataren, en beide talen hebben een gelijke status volgens de wet. (hoewel in de realiteit Russisch toch overheersend is). Tataren zijn afstammelingen van verschillende volkeren zoals Hunnen, Scythen, Slaven, Mongolen en Bulgaren die zich reeds in de 9 de eeuw tot de Islam bekeerden. Er zijn ook christelijke Tataren. De Islam werd er gedoogd door de tsaren (anders dan bvb. het katholicisme of het judaïsme) maar christenen kregen belastingsvoordeel, er vond veel vermenging plaats.
Er zijn geen religieuze problemen, en militante Islam is zo goed als onbestaande, past ook niet in de cultuur. Daarnaast is het een van de meest welvarende en goed bestuurde streken van Rusland, de president is nog steeds dezelfde als in de jaren 80 en 70 . Een ander voorbeeld van een beroemde Tataar is Rudolf Nureyev. In tegenstelling tot zigeuners hebben Tataren een hoge socio economische status in heel de Sovjet Unie en Oost Europa.

http://www.youtube.com/watch?v=Lgi2E...eature=related

Laatst gewijzigd door tomm : 20 september 2010 om 10:51.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 10:53   #392
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar komt de aap uit de mouw.
Ge wilt dus dat anderen ervoor zorgen dat die grond bruikbaar en bewoonbaar is en terug herstelt wordt als ze terug vertrokken zijn.
Nee, dat zeg ik nergens, ik vraag enkel waar dan dat land is dat zoveel beter geschikt is voor een nomadische levenswijze dan alle andere landen waardoor wij onszelf het recht kunnen toeeigenen om alle nomaden daarheen uit te zetten. Jij stelt dat er ergens een ideaal land voor hen bestaat, niet ik.
Citaat:
De tijd dat ook wij van de jacht en visvangst konden leven ligt ver achter ons.
Iedereen moet zich aanpassen.
En dat doen ze dan ook toch? Of zijn alle zigeuners al lang dood omdat ze op een onmogelijke manier probeerden te overleven? Er is echter een verschil tussen verwachten dat ze een manier verzinnen om genoeg geld te blijven verdienen en verwachten dat ze naar een magisch land achter de horizon vertrekken omdat jij ze hier niet wilt hebben.
Oud 20 september 2010, 10:58   #393
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Tomm

E.e.a.blijkt wel uit hun wielerploeg (Astana).
Oud 20 september 2010, 10:59   #394
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Siberië is schier oneindig groot en dun bevolkt. Me dunkt dat die zigeuners daar in alle peis en vree de nomade kunnen uithangen.
Totdat de lokale rendierhoeders erachter komen dat elke keer als er zigeuners zijn langsgeweest hun kudde rendieren kleiner is geworden natuurlijk.
Oud 20 september 2010, 11:01   #395
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Tomm

E.e.a.blijkt wel uit hun wielerploeg (Astana).
Astana is Kazakhs hé. Ook Kasakhstan is trouwens een vrij goed voorbeeld van religies en culturen die in harmonie leven.
Oud 20 september 2010, 11:02   #396
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Omdat onze IMMIGRANTEN duidelijk geen zin hebben tot INPASSEN. Neen, ze werken liever tegen en eten liever van twee walletjes.
Dat komt omdat het Belgische systeem dit toelaat.
Oud 20 september 2010, 11:03   #397
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Dan ga je veel werk hebben.
Is dat niet wat iedere godsdienst wil, anderen bekeren, het geloof, het ware geloof uitdragen.
Mijn God is de enige echte. De uwe kan dus niet anders zijn dan een valse.
Er zijn veel landen en streken waar moslims en christenen al eeuwen vreedzaam samenleven, heb er net een paar opgenoemd.
Oud 20 september 2010, 11:14   #398
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal helaas de meeste EU-burgers wel worst wezen, maar eigenlijk is de EU groot genoeg om voldoende lappen grond uitsluitend voor zigeuners te bestemmen, hen daar dan een speciale belasting voor te laten betalen, speciale internationale voorzieningen (b.v. onderwijs) voor nomaden te creëren, en in ruil voor wat meer burgerzin een soort legale compensatie te bieden voor het feit dat deze mensen geen eigen staat hebben (voorrechten voor nomaden).

Als ik het goed heb, zijn het nogal groepsmensen die leiders volgen. In de oudheid kon je met zulke groepen verdragen sluiten. Die mogelijkheid moet nu te organiseren zijn, b.v. via officiële verkiezingen binnen hun groep, waarvan de "volksvertegenwoordiging" en "regering" bevoegd zouden worden voor de naleving van de wetten van de lidstaten waar zigeuners verblijven. Zouden zij geen aparte EU-lidstaat kunnen vormen, waarvan de wetgeving is toegesneden op die van alle staten waar zij verblijven?

Aangezien ik vijf minuten geleden zelf nog niet rijp was voor dit idee, verwacht ik niet echt dat iemand anders het ook al is.

En zie hierin maar geen tegenstrijdigheid met mijn kritiek op de antidemocratie in het EU-apparaat.
Oud 20 september 2010, 11:21   #399
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat zeg ik nergens, ik vraag enkel waar dan dat land is dat zoveel beter geschikt is voor een nomadische levenswijze dan alle andere landen waardoor wij onszelf het recht kunnen toeeigenen om alle nomaden daarheen uit te zetten. Jij stelt dat er ergens een ideaal land voor hen bestaat, niet ik.
Het land waar ze vandaan komen lijkt mij toch minder dichtbevolkt en dus beter geschikt voor een nomadische levenswijze.
En voor zover ik hier begrepen heb is het niet de bedoeling alle nomaden daarheen uit te zetten, alleen die nomaden die naar hier komen.
Citaat:
En dat doen ze dan ook toch? Of zijn alle zigeuners al lang dood omdat ze op een onmogelijke manier probeerden te overleven? Er is echter een verschil tussen verwachten dat ze een manier verzinnen om genoeg geld te blijven verdienen en verwachten dat ze naar een magisch land achter de horizon vertrekken omdat jij ze hier niet wilt hebben.
Veel zigeuners die ik ken hebben zich aangepast aan onze levenswijze omdat het niet anders kan.
Die wonen nu in huizen of op een camping.
Ik zie geen enkele reden om zigeuners die zich niet willen aanpassen in hun land van herkomst hier op te vangen en meer rechten te geven dan onze inwoners.
Oud 20 september 2010, 11:32   #400
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Het zal helaas de meeste EU-burgers wel worst wezen, maar eigenlijk is de EU groot genoeg om voldoende lappen grond uitsluitend voor zigeuners te bestemmen, hen daar dan een speciale belasting voor te laten betalen, speciale internationale voorzieningen (b.v. onderwijs) voor nomaden te creëren, en in ruil voor wat meer burgerzin een soort legale compensatie te bieden voor het feit dat deze mensen geen eigen staat hebben (voorrechten voor nomaden).
De Roma zijn onze mensen. Dat wil zeggen dat zij inwoners van de EU zijn. Wij moeten met hen samenleven. Daar moeten we oplossingen voor vinden, niet dat ze ergens in een woestijn worden gedumpt zoals de Bosjesmannen of de Aboriginals.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be