Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2014, 10:22   #381
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Geen ene?

Je kan bijvoorbeeld de Knack van deze week lezen en zien hoe Zuhal Demir bijvoorbeeld daarover denkt en doet.

En daarna zal ik eens kijken of ik een tweede kan vinden.
Zuhal Demir (die ik persoonlijk ken) is evenveel moslim als ik katholiek ben! stop toch eens met appelen met peren te vergelijken aub.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 10:24   #382
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En uit de krant van vandaag.

Delacre is overgenomen door een Turkse maatschappij verbonden met 'groen' (lees: islamitisch) kapitaal.

Deze maatschappij is een grote wereldspeler maar wordt in eigen lenad met verve voorbijgestoken door een andere koekjesfabriek als grootste....omdat vele Turken dat groene kapitaal niet kunnen pruimen, dat wil zeggen, ze zijn bang van inmenging van religie in de politiek.

Gewoon de krant lezen kan dus blijkbaar al volstaan om de onzin van 'niet één' te weerleggen.

In eigen land en elders.
Turkije is het ENIGE seculiere land waar hoofdzakelijk moslims wonen. Blijkbaar kent U het verschil niet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 7 november 2014, 10:48   #383
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zuhal Demir (die ik persoonlijk ken) is evenveel moslim als ik katholiek ben! stop toch eens met appelen met peren te vergelijken aub.
Doet dan niet langer alsof alle 'moslims' extremisten zijn, dan zijn we het eens.

Of zeg gewoon dat er maar een paar procent 'moslims' zijn wanneer je alle cultuurmoslims uitsluit.
Oud 7 november 2014, 10:51   #384
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Turkije is het ENIGE seculiere land waar hoofdzakelijk moslims wonen. Blijkbaar kent U het verschil niet.
Ik onthoud het woord 'moslim' uit je preek.

En stel dus vast SAMEN MET U dat 70.000.000 moslims in een seculiere staat kunnen en vooral WILLEN leven ondanks de koran.

GEMATIGDE moslims dus.

Ik zie dus wél het verschil tussen moslim en koran.
Oud 7 november 2014, 11:09   #385
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Libanon, het Syrië van Assad, het Irak van Saddam, het Libië van Khadaffi. Ook al waren dat dictaturen, het waren wel seculiere staten.

En dan heb je nog Bosnië-Herzegovina, Turkmenistan, Tadjikistan, Azerbeidjan en Tsjaad, en misschien vergeet ik er nog Allemaal seculiere staten waar de meerderheid van de bevolking moslim is.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 11:10   #386
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Jee Bee, voor mij is een gematigde moslim iemand die principes zoals vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst en vrijheid van partnerkeuze kan aanvaarden.
Ik weet ook wel dat ze er zijn maar ik zou verdomd mijn hand niet in vuur durven steken om daar een getal op te plakken.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 12:10   #387
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik onthoud het woord 'moslim' uit je preek.

En stel dus vast SAMEN MET U dat 70.000.000 moslims in een seculiere staat kunnen en vooral WILLEN leven ondanks de koran.

GEMATIGDE moslims dus.

Ik zie dus wél het verschil tussen moslim en koran.
Yeah right. Het is vooral een staat waar de vrijheid van meningsuiting niet bestaat. En dat is evenzeer het geval met alle landen tussen Marokko en Indonesie. Van al die landen ken ik er maar één niet-seculier: Iran. En dat zuiver vanuit een oogpunt van de 'rechtsstaat'. En als je het niet vat, ga er dan 's een contract tekenen en laat het verzekeren. Je zal het snel snappen.
Het woord 'seculier' stelt in die gans landengordel, inclusief Turkije, geen kloten voor. Het is de typische arrogante wijze waarop westerlingen naar die landen kijken, met hun terminologie die daar totaal irrelevant is.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 12:48   #388
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet dan niet langer alsof alle 'moslims' extremisten zijn, dan zijn we het eens.

Of zeg gewoon dat er maar een paar procent 'moslims' zijn wanneer je alle cultuurmoslims uitsluit.
nog nooit gezien dat ik het over ISLAM heb en praktisch nooit over moslims als het over de ideologie gaat?

trouwens "moslims" is even onbepaald als "bomen". Als ik het over bomen heb bedoel ik daar ook niet mee: DE groenblijvende bomen. Nee, zonder voorzetsel heet dat onbepaald meervoud. zowel groenblijvende als niet groenblijvende bomen.

Het is MIJN taal, en ik hoef voor jouw onkunde niet te gaan specifieren als ik in mijn taal de mogelijkheid heb om net niet te specifieren.

Trouwens: zoek ook ineens de betekenis van "preek" even op aub ipv je totaal belachelijk te maken.

Laatst gewijzigd door circe : 7 november 2014 om 12:49.
Oud 7 november 2014, 12:50   #389
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Yeah right. Het is vooral een staat waar de vrijheid van meningsuiting niet bestaat. En dat is evenzeer het geval met alle landen tussen Marokko en Indonesie. Van al die landen ken ik er maar één niet-seculier: Iran. En dat zuiver vanuit een oogpunt van de 'rechtsstaat'. En als je het niet vat, ga er dan 's een contract tekenen en laat het verzekeren. Je zal het snel snappen.
Het woord 'seculier' stelt in die gans landengordel, inclusief Turkije, geen kloten voor. Het is de typische arrogante wijze waarop westerlingen naar die landen kijken, met hun terminologie die daar totaal irrelevant is.
Het is niet omdat turkije seculier is dat het daarom een democratische staat zou zijn. Met seculier wordt bedoeld dat het niet de koran en ahadith zijn die de wet uitmaken, het is dus geen theocratische staat.

USSR was ook seculier, het stelt evenveel voor als het betekent: niet religieus, geen theocratie. Die terminologie is net in islamlanden zéér relevant.

Oud 7 november 2014, 12:56   #390
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Libanon, het Syrië van Assad, het Irak van Saddam, het Libië van Khadaffi. Ook al waren dat dictaturen, het waren wel seculiere staten.

En dan heb je nog Bosnië-Herzegovina, Turkmenistan, Tadjikistan, Azerbeidjan en Tsjaad, en misschien vergeet ik er nog Allemaal seculiere staten waar de meerderheid van de bevolking moslim is.
Ik weet enkel dat Atatürk speciaal het leger had aangesteld als controleur om de islam onder de knoet te houden. Europa heeft dat lekker afgeschaft dus nu kan Erdogan binnenkort de sharia invoeren.

Over die ander landen: laten we hopen dat ze seculier zijn. (o ja, even terzijde om een islamland onder de knoet te houden ben je wel verplicht om een dictatuur te installeren, anders komt het islamlijk uit de kast vallen en we weten ondertussen allemaal hoe verrijkend dat is voor de bevolking).

Oud 7 november 2014, 13:34   #391
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
trouwens "moslims" is even onbepaald als "bomen".
Proficiat.

En nu nog de juiste conclusie trekken: de gematigde moslim bestaat wel.

Blijven kankeren in een thread over 'de gematigde moslim bestaat niet' is dus overbodig.

Ik ben blij dat we het eens zijn.

Laatst gewijzigd door JeeBee : 7 november 2014 om 13:34.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 13:39   #392
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Proficiat.

En nu nog de juiste conclusie trekken: de gematigde moslim bestaat wel.

Blijven kankeren in een thread over 'de gematigde moslim bestaat niet' is dus overbodig.

Ik ben blij dat we het eens zijn.
nogmaals: ik heb nooit beweerd dat gematigde moslims niet bestaan. Ik beweer dat de gematigde islam niet bestaat.

Blijkbaar is dat voor sommige mensen toch wel iets te moeilijk om te begrijpen.

Oud 7 november 2014, 15:12   #393
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Tot ze effectief voor de keuze gesteld worden; wetten van allah/mohamed of onze wetten en de daarbij horende vrijheden, waarden & normen, gelijkheden etc..
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 15:49   #394
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
nogmaals: ik heb nooit beweerd dat gematigde moslims niet bestaan. Ik beweer dat de gematigde islam niet bestaat.

Blijkbaar is dat voor sommige mensen toch wel iets te moeilijk om te begrijpen.
Ik heb gisteren een oplijsting gemaakt van op zijn minst twijfelachtige posts van je terzake.

Je hebt ook nooit gezegd - of zelfs maar de indruk gewekt - dat gematigde moslims wel bestaan.

We blijven het dus steeds roerend eens: gematigde moslims bestaan.

En verder, wat de gematigde moslims beoefenen is een gematigde islam. Anders kan je ze geen moslim noemen en dat doe je wel.

Wat wel waar is: de islam kan aanleiding geven tot zeer intolerante en gewelddadige interpretaties en niemand heeft de authoriteit om die interpretaties als incorrect te bestempelen.

Zo liggen de zaken.

Helaas voor ons.

Helaas ook voor de 95% van de gematigden onder de moslims.

En deze thread is dus een regelrechte aanfluiting van de werkelijkheid. Kwetsend, incorrect, afwijzend tegenover grote mensengroepen.

Misschien kan je dat ook eens zeggen.
Oud 8 november 2014, 09:06   #395
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Inderdaad! Dat men zo achter onze westerse leiders aanloopt terwijl ze ze de vedoemmenis in blazen snap ik niet.
Ocharme die fundamentalisten die Saddam des tijds onderdrukte....
En dan wijst die koei nog de islam aan
En dan repeat: Nog maar te zwijgen over de wapens die de NATO aan terroristen leverde om gematigde af te knallen (Libië).
En bekijk vooral de mensen die achter het Assad regime staan in Syrië eens en bekijk die er tegen strijden....
Over hypocrisie gesproken zeg!

Laatst gewijzigd door Peche : 8 november 2014 om 09:27.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 09:31   #396
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb gisteren een oplijsting gemaakt van op zijn minst twijfelachtige posts van je terzake.

Je hebt ook nooit gezegd - of zelfs maar de indruk gewekt - dat gematigde moslims wel bestaan.

We blijven het dus steeds roerend eens: gematigde moslims bestaan.

En verder, wat de gematigde moslims beoefenen is een gematigde islam. Anders kan je ze geen moslim noemen en dat doe je wel.

Wat wel waar is: de islam kan aanleiding geven tot zeer intolerante en gewelddadige interpretaties en niemand heeft de authoriteit om die interpretaties als incorrect te bestempelen.

Zo liggen de zaken.

Helaas voor ons.

Helaas ook voor de 95% van de gematigden onder de moslims.

En deze thread is dus een regelrechte aanfluiting van de werkelijkheid. Kwetsend, incorrect, afwijzend tegenover grote mensengroepen.

Misschien kan je dat ook eens zeggen.
U verstaat het echt niet. Een gematigde islam bestaat NIET. Of zijn er soms verschillende korans in de omloop, met gradaties met betrekking tot het fanatisme? Een gematigde moslim bestaat wel, maar die kan van de ene dag op de andere in een tijdbom veranderen. Dus totaal niet te vertrouwen.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 8 november 2014 om 09:37.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 09:35   #397
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het etiket verbergt een andere lading. Turkije is geen seculier land zoals onze West-Europese landen. Er is geen scheiding zoals wij die kennen, maar er is wel een dominantie van de overheid op de verschillende religieuze gemeenschappen. De Diyanet houdt strikte toezicht. Zo publiceert de overheid wekelijks de preek die in de moskeeën moet worden voorgelezen. De Turkse overheid controleert de opleiding van de imams. De Turkse overheid mengt zich ook in het interne leven van andere religieuze gemeenschappen. Zo werd de theologische school van de orthodoxe Kerk zonder opgave van reden gesloten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 10:12   #398
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
U verstaat het echt niet. Een gematigde islam bestaat NIET. Of zijn er soms verschillende korans in de omloop, met gradaties met betrekking tot het fanatisme? Een gematigde moslim bestaat wel, maar die kan van de ene dag op de andere in een tijdbom veranderen. Dus totaal niet te vertrouwen.
Zuhal Demir zou dus ook best geschaduwd worden door veiligheidsdiensten?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 10:42   #399
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe katholiek bent u?
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2014, 11:54   #400
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
hoe katholiek bent u?
ik ben gedoopt en heb alle stadia doorlopen, eerste en plechtige communie tot (niet)maagdelijk wit huwelijk. Mijn beide kinderen hebben na hun doopsel nog een eerste en plechtige communie gehad en zijn toen - net als ikzelf - beginnen nadenken.

nu ben ik overtuigd atheist, maar ik sta - net zoals Zuhal - natuurlijk nog steeds te boek als "katholiek" want ik doe de moeite niet om me te laten ontdopen.
Idem voor mijn kinderen.

Laatst gewijzigd door circe : 8 november 2014 om 11:56.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be