![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar Johan, het is toch duidelijk. Een ander deel van het mobiliteitsprobleem is simpel opgelost door het gewoon onmogelijk te maken voor het "plebs" om eigen voertuig te bekostigen.
Micele vind een 40K auto zeer normaal.... Om maar een voorbeeld te geven. Nu nog even het "openbaar vervoer" privatiseren en Jan met de Pet moet uit financiële noodzaak onder zijn eigen kerktoren blijven. Nog een schepje erbovenop, en het kopen van producten uit het buitenland via het internet gaat ook onbetaalbaar worden. Al die bestelwagens die nu ingezet worden voor de stadritten "kilometerheffen" en presto, ook dat stukje gemak voor de gewone burger verdampt.
![]() |
#383 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
13.2 TWh*20 (jaar) aan 9 miljard euro is 34 euro/MWh productiekost. Vind je dat duur ???? Er is een reden waarom men nu in Duitsland veiligen doen voor off shore windenergie voor 52 euro/MWh ZONDER STEUN. Ze verdienen er nog steeds een mooie aan. De kost voor turbines is gigantisch gedaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
#387 | |
|
![]() Citaat:
Ze zijn er wel maar geraken niet op hun werk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al eens gekeken hoe het Blegische electriciteitsfactuurtje is opgemaakt?
De elektriciteitsprijs op zichzelf is maar een miniem deeltje van de kost. Maar ja, het moet niet veel duurder meer worden of eigen stroom wordt een optie.
![]() |
#389 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is al wat anders dan 40k he....de daling is ingezet hoor en geeft het nog een jaar of 2-3 en die wagens gaan onder de 20k duiken. De magische 9 maandlonengrens is dan voor velen gehaald (zie maddox zijn stelling). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooruit met de geit.
![]() |
![]() |
#391 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En niemand houdt u tegen panelen te leggen om uw auto op te laden. Ik zie iemand nog niet zo snel een knikker en raffinaderij zetten in zijn achtertuin... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als er mensen zijn die meer aan eigen vervoer willen uitgeven, daar kan, en wil ik niks aan veranderen.
![]() |
![]() |
#393 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu een Model 3 (40k). Dat is nu eenmaal een technologische constante: schaalvergroting, technologische vooruitgang en toenemende concurrentie zullen de prijzen verder doen dalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
|
![]() Citaat:
Gezien elektriciteitsmaatschappijen garant staan voor de afname aan vastgelegd tarief gaan ze hun verlies moeten verhalen om hun klanten. En dat zijn zij,jij en ik, arm of rijk, klein of groot, jong of oud. Om die reden is elektriciteit een luxe product aan het worden en de mensen gaan snappen dat de kleine dieselgenerator goedkoper de stroom levert die je nodig hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
|
![]() Citaat:
Verder is de batterij van het 40k Model3 veel kleiner dan die van de Model S. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik net laten uitrekenen: http://www.milieuvriendelijkevoertui...ool/index.html ![]()
![]() |
![]() |
#398 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigen stroom maken is ook niet goedkoop.
De generators.. .Je hebt al een volwassen model nodig is en dat is heel duur en bovendien vrij vlug versleten Het verbruik is ook niet gering trouwens.
![]() |
#399 | |
|
![]() Citaat:
Het is voldoende om eens naar de gegevens te kijken van de inschrijvingen van voertuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat via een kleine omweg via een generator er aardig wat stroom kan worden opgewekt. |
|
![]() |
![]() |