![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt er vanaf hoeveel die u maandelijks gaat betalen.
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Financiën doen vele relaties struikelen. Zoek het maar op.
![]() |
![]() |
#385 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie geen PA
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, maar ook het omgekeerd is vaak iets normaal.
Veel vrouwen vinden dat een man de hoofdkostwinner moet zijn. je moet eens kijken hoeveel vrouwen er een eigen huis op nahouden en hun vriend uitnodigen bij haar te komen wonen. De meeste vrouwen die een eigendom hebben, zien het niet zitten om hun vriend bij hen te laten komen wonen. Als beide huren, is het ook meesteal de vrouw die haar woning opzegt en bij hem gaat wonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wie een beetje respect heeft voor zijn partner en een beetje zelfrespect heeft, die gaat niet bij iemand wonen zonder billijke woonvergoeding en die pakt ook niemand binnen zonder billijke woonvergoeding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet hij bijbetalen om de mogen poepen of niet of is het laten vallen van die 300 euro "huur" voldoende? ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 3 mei 2018 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is opnieuw duidelijk hoe onderontwikkeld het gevoelsleven van rechts liberalen is. Zie onderschrift
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 3 mei 2018 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 3 mei 2018 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zij zijn was en plas overneemt? Dat ze met de beentjes open gaat? Dat hij na zijn werk thuiskomt en zijn eten klaar staat? Dit is dus een discussie die je in het oneindige kan laten lopen, maar uiteindelijk is het ieder koppel zelf dat onderling moet bepalen wat billijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een correcte woonvergoeding vragen aan een partner. Zijn daar regels rond? Meet je de grootte van de liefde?
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
was plas kook strijk gazon en alle andere huiselijke taken worden best ongeveer gelijk verdeeld (in tijd) me dunkt, zodat de vrije tijd ook in evenwicht is. als dat wat eerlijk verdeeld is, lijkt me daar ook niks tegenover te moeten staan. een billijke woonvergoeding is afhankelijk van de woonplaats en de woning me dunkt. maar dat is een kost die m.i. ook best door beiden gedragen wordt. uiteraard naar vermogen en inkomen, zoals ook gangbaar aangenomen wordt in het huwelijksrecht. is dat romantisch? nee, maar ik ben ervan overtuigd dat dit in een gezonde evenwichtige relatie ook gewoon natuurlijk komt, zonder dat daar spanningen van komen. Laatst gewijzigd door Anna List : 3 mei 2018 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar wij de situatie niet kennen, de gedachtengang van beide niet kennen, de mentaliteit van beide niet kennen, hun inkomsten niet kennen, de woning niet kennen, is het voor ons onmogelijk te verkondigen wat wel en niet correct is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tenzij je liever eentje binnenpakt die je wat in schuldgevoel kan duwen omdat ze naar eigen vermogen en inkomen toch niks inbrengt, en waar je daardoor dan een zeker tegoed van kan innen op alle mogelijke en onmogelijke manieren die jij goeddunkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga er van uit dat je de basis niet snapt, je zeker het geheim van een goede relatie niet gaat snappen. Een partner kiezen met je verstand, dat is iets voor miljardairs en royalty. Nu ja, ieder doet zijn ding hoor. Happy op Facebook, dat is het belangrijkste. Cfr de grote aantallen nieuw samengestelde gezinnen. Mijn vrouw en ik investeren in onze relatie, en dat is geen geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop toch dat na tientallen jaren emancipatie van de vrouw de lasten en lusten gelijk verdeeld worden over beide partners. Laatst gewijzigd door pajoske : 3 mei 2018 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik schreef uitsluitend over de relatie evenwichtig en non-zakelijk te houden (zoals ook wel omschreven in huwelijksrecht hoor Paul) ... "beide partners dragen bij naar vermogen en inkomen" ... als je gehuwd of wettelijk samenwonend bent, hebben jullie dat ook getekend. waarom heb jij toen geen bezwaar aangetekend? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 3 mei 2018 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |