Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

Discussietools
Oud 9 december 2004, 00:52   #381
BELGIAN WARRIOR
Banneling

BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik hoef geen moreel gezag en reageer liever op kwalijke uitlatingen waar ik me zelf aan stoor.

Dat er aan deze en gene kant van de taalgrens een totaal verschillende mentalteit en cultuur heerst is een feit en er is geen enkele reden om dat te ontkennen.
Ik ben het niet eens met uw laatste uitlating.
Overigens, ook al ware dat zo, dan nog is het geen reden om een hele bevolkingsgroep te stigmatiseren.
BELGIAN WARRIOR is offline  
Oud 9 december 2004, 00:53   #382
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog iets Belgian Warrior.

Ik heb jou nooit, ook nu weer niet, je Belgische mede-warrior horen afkeuren voor zijn fraaie scheldpartijen.

Is daar een goeie reden voor, misschien?

Geef je moralistische raad dus beter aan een ander weg!
Wat een zever. Wat heeft hij met mijn uitspraken te maken?
Oud 9 december 2004, 00:57   #383
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom vraag je dan of Pieter nog niet geband is Yanntje?
Ingelicht over de klacht van een UB-vriendje of vriendinnetje?
En dat wilt mij dan de les spellen over schelden...

En nee, ik word niet ingelicht. Ik zie enkel dat er GEKNIPT werd.

Citaat:
Hou nu maar op met dat wederzijdse gescheld want het komt mij de strot uit!
Vooral dat eeuwige gelink van alle flaminganten aan de Nazi's moet nu maar eens gedaan zijn. Ik weet dat Yann niks liever doet, maar ook dat het niet terecht is.
Dat is mijn mening. Als u dat niet kan verdragen dan is dat u zaak. Ik heb al duizenden argumenten aangehaald waarom ik dat beweer.

Citaat:
Als resultaat krijg je dan toch weer hetzelfde met de link van Leopold II aan Congo en Leoplod III OOK aan de nazi's. Het enige verschil is dat die Belgische oppergaaien allang dood zijn en die jonge flaminganten nooit iets met de oorlog vandoen hadden.

Akkoord?
Nee, want die jonge flaminganten zijn nog steeds van de partij als er nazi's vereerd worden, op de Kesterheide of in Steenstrate bv.
Oud 9 december 2004, 01:03   #384
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denk je hiervan, Yann?
Dat was als grap bedoeld, en heb dat ook duidelijk vermeld. Het ging toen trouwens over "lachen met fluppe", waar er platvloerse 'moppen' verteld werden over het feit dat Prins Filip homo zou zijn etc etc. Maar dat mag voor Knuppeltje natuurlijk wel. Pas als er grapjes over haar worden gemaakt, dan is ze erg aangedaan.

Bovendien zal ik u nooit persoonlijk beledigen, simpelweg omdat ik dat niet kan. Heeft u daar al eens bij stilgestaan? Ik ken u van haar noch pluim. Uw aanwezigheid op dit forum is mijn enigste weten van uw bestaan, dus hoe kan ik u eigenlijk beledigen?

Ik heb geen problemen met anonimiteit, maar als je het slachtoffer wilt uithangen, vind ik ook dat je u bekend moet maken. Ik weet graag met wie ik te doen heb. Zolang dat niet gebeurt laten u dreigementen tgo de mods mij totaal koud.
Oud 9 december 2004, 01:44   #385
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jouw prins zit hier niet op het forum Yann.
Hij is een publieke figuur en bij een deel van de bevolking niet geliefd.

Wat jij grappig noemt stemt niet overeen met je voortdurende gelink van alle flamingaten aan de nazi's.

Of was dit ook een grap?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Flamingantisme moet men onverwijld linken met het nazisme, al is dat misschien niet altijd terecht.
Als jij mij met mijn nicknaam noemt en me een Hitlersnorretje onder de neus plakt dan is toch duidelijk wat de bedoeling is, nietwaar?

Als jij toch vind dat je geen flaminganten kan beledigen, waarom vindt je dan dat ze er onverwijld mee moeten gelinkt worden, ook al is dat niet terecht?

Je doet maar wat je niet laten kunt, maar dan blijf jij ook gelinkt worden aan de koninklijke genocidepleger uit Laken. Tenslotte blijf jij die ook verheerlijken, hé?
En niet alleen met zijn nakomelingen alle eer te bewijzen maar ook door je bewierokingen op dit forum.

Ik heb daartegenover nog geen enkele van die jonge flaminganten Hitler horen bewieroken.
Op de manifestaties waar jij zo'n pik op hebt dat je er zelfs virtuele gewelddaden voor pleegt, daar is nooit een Hitler of zijn nazaten aanwezig en hij wordt er ook niet vereerd. Het zijn Vlaamse voormannen die daar, terecht of onterecht, al naargelang wie daar tegenaan kijkt, onder de aandacht worden gebracht.
Het is trouwens uitsluitend het rechtmatige streven van de flaminganten naar een vrije, Vlaamse staat die jou dwarszit.

Jij hebt ook geen eisen te stellen in verband met mijn anonimiteit.
Ik speel geen slachtoffer maar heb het volste recht om jou aan je oren te laten trekken als je je grappenboekje te buiten gaat.
Je bent dus bij deze verwittigd.
Telkens je mij nog persoonlijk met Hitler vergelijkt, zelfs voor de grap, gaat er klacht naar de moderatie. En dat geldt ook als je dat via mijn nick doet.
Oud 9 december 2004, 01:48   #386
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
Ik ben het niet eens met uw laatste uitlating.
Overigens, ook al ware dat zo, dan nog is het geen reden om een hele bevolkingsgroep te stigmatiseren.
Ik heb anders sterk de indruk dat het veeleer de Vlamingen zijn die vanuit de overkant op een ongenadige wijze gestigmatiseerd worden.
Vlaanderen is extreem rechts.
Vlaanderen is niet solidair.
Vlaanderen is egoistisch.
Oud 9 december 2004, 01:56   #387
BELGIAN WARRIOR
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb anders sterk de indruk dat het veeleer de Vlamingen zijn die vanuit de overkant op een ongenadige wijze gestigmatiseerd worden.
Vlaanderen is extreem rechts.
Vlaanderen is niet solidair.
Vlaanderen is egoistisch.
Tja, Vlaanderen is niet extreem-rechts, maar sommige Vlamingen wel. Net als sommigen egoistisch zullen zijn en sommigen onsolidair.
Oud 9 december 2004, 02:06   #388
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een tijdje geleden hoorde ik de nieuwe baas van de RTBF op zondagmorgen in Titaantjes, op radioI.
Hem werd de vraag gesteld hoe de Walen tegen Vlaanderen aankijken.
Probeer me dus maar niks wijs te maken, Warrior.
Oud 9 december 2004, 02:25   #389
BELGIAN WARRIOR
Banneling

Standaard

Citaat:
Een tijdje geleden hoorde ik de nieuwe baas van de RTBF op zondagmorgen in Titaantjes, op radioI.
Hem werd de vraag gesteld hoe de Walen tegen Vlaanderen aankijken.
Probeer me dus maar niks wijs te maken, Warrior.
Wel, allicht is de mening van die man even representatief als een n.va'er die spreekt over hoe "de" vlamingen naar wallonie zien (of bij uitbreiding een vrtchef die dat zegt).

Ge weet toch dat de media hyperflamingantisch en -wallingantisch zijn.
Oud 9 december 2004, 11:31   #390
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw prins zit hier niet op het forum Yann.
Hij is een publieke figuur en bij een deel van de bevolking niet geliefd.

Wat jij grappig noemt stemt niet overeen met je voortdurende gelink van alle flamingaten aan de nazi's.
Ik zal jezelf eens quoten:

Citaat:
Gebrek aan gevoel voor humor is erger, hoor!

Ik ken zelfs Jodenmoppen, Dutrouxmoppen, Nederlandermoppen.

Wil je ze horen of kan je daar ook niet mee lachen?
Dat ging dan over deze "grap":

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snoodaard
Een tiental jaar geleden liet filipa van sexen-homoburg een tatoo op zijn lul zetten.Toen hij de tatoo-artiest zei dat hij een traktor wilde laten zetten vroeg deze verbaast of een ferari of porshe niet beter bij zijn standing zou passen,de prinses antwoorde dat het toch maar was om door de stront te rijden.
Ik vond deze grap nochtans veel platvloerser dan mijn mopje over die Hitlersnor. Jij kan blijkbaar ook alleen maar lachen zolang het niet tegen u eigen winkel is. Dat zegt natuurlijk veel over u verzuurdheid.

Ikzelf kan al eens goed lachen met een goeie mop over ons Koningshuis. Dat moet kunnen. Maar als het te vulgair wordt, dan ben ik niet mee. En vergeet niet dat een belediging tav ons Koningshuis, een belediging voor mij is. Dat u liever een president ziet aan het hoofd van een Vlaamse staat, is mijn probleem niet, maar het uwe.

Citaat:
Of was dit ook een grap?
Dat maakt u zelf maar uit.

Citaat:
Als jij mij met mijn nicknaam noemt en me een Hitlersnorretje onder de neus plakt dan is toch duidelijk wat de bedoeling is, nietwaar?
Ja, de bedoeling is: lachen! Daar ging het in die draad trouwens over.

Citaat:
Als jij toch vind dat je geen flaminganten kan beledigen, waarom vindt je dan dat ze er onverwijld mee moeten gelinkt worden, ook al is dat niet terecht?
Het is niet mijn bedoeling om mensen te beledigen. Zelfs niet als ze flamingant zijn. Ikzelf zal NOOIT beledigd zijn door een anonieme schelder op dit forum.

Citaat:
Je doet maar wat je niet laten kunt, maar dan blijf jij ook gelinkt worden aan de koninklijke genocidepleger uit Laken. Tenslotte blijf jij die ook verheerlijken, hé?
En niet alleen met zijn nakomelingen alle eer te bewijzen maar ook door je bewierokingen op dit forum.
En dat is nu net het stokpaardje van vele flaminganten. Heb ik u daar ooit weten in tussenkomen? Nee, je doet gewoon mee, of laat het zijn beloop gaan.

Citaat:
Ik heb daartegenover nog geen enkele van die jonge flaminganten Hitler horen bewieroken.
Het nazisme is meer dan Hitler alleen.

Citaat:
Op de manifestaties waar jij zo'n pik op hebt dat je er zelfs virtuele gewelddaden voor pleegt, daar is nooit een Hitler of zijn nazaten aanwezig en hij wordt er ook niet vereerd. Het zijn Vlaamse voormannen die daar, terecht of onterecht, al naargelang wie daar tegenaan kijkt, onder de aandacht worden gebracht.
Het nazisme is meer dan Hitler alleen. Het beslaat de hele nazi-groep, met inbegrip van de collaborateurs.

Als u dat Vlaamse voormannen noemt, dan is het erg gesteld met Vlaanderen. De Vlaamse symbolen zijn dan ook dermate besmeurd, dat het geen naam meer heeft.

Citaat:
Het is trouwens uitsluitend het rechtmatige streven van de flaminganten naar een vrije, Vlaamse staat die jou dwarszit.
Het zit mij niet dwars, ik vind het grappig om de frustratie van de flaminganten verder aan te wakkeren.

Citaat:
Jij hebt ook geen eisen te stellen in verband met mijn anonimiteit.
Ik speel geen slachtoffer maar heb het volste recht om jou aan je oren te laten trekken als je je grappenboekje te buiten gaat.
Je bent dus bij deze verwittigd.
Jij hebt de mod al ingelicht, over iets waarin ik geen schuld tref. Maar zoals ik dat eerder al zei: het laat me echt koud. Of ik hier nu gebanned wordt of niet, ik zal de flaminganten altijd bestrijden.

Ik ben niet van het verklikkerstype, maar ik zou nu evengoed een klacht over u kunnen indienen:

- BUB, francofone belangengroep
- UB
- Bubbeltjes
- Vlamingenhaters
- Belzebubs

Remember Knuppeltje??? Consequentie kan een deugd zijn, ook voor jouw!

Citaat:
Telkens je mij nog persoonlijk met Hitler vergelijkt, zelfs voor de grap, gaat er klacht naar de moderatie. En dat geldt ook als je dat via mijn nick doet.
Zoals eerder gezegd, dat laat me koud. Het is erger om weten dat een mens al niet meer zijn vrije mening kan uiten. Het VB mag alle moslims voor terroristen verslijten, alle homoseksuelen voor perversen, alle Belgischgezinden voor Vlamingenhaters enzv enzv. Maar iemand die zijn land tegen de flaminganten probeert te verdedigen, en daarbij terecht een link legt met het nazisme, die wordt de mond gesnoerd. Wat gaan we een leuke toekomst tegemoet moest vlaanderen onafhankelijk worden!
Oud 9 december 2004, 11:39   #391
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

belzebubs
Oud 9 december 2004, 11:41   #392
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
belzebubs
Nog nooit gehoord? Knuppel heeft nochthans een rijke collectie aan scheldwoorden tgo de B.U.B..

Laatst gewijzigd door Yann : 9 december 2004 om 11:41.
Yann is offline  
Oud 9 december 2004, 12:07   #393
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Ik ben een belgicist pur sang, maar ik wil er wel op duiden dat ik nooit of te nimmer een flamingant zal zien als vroegere collaborateurs en/of als sowieso extreem-rechts. Dus Yann, het is niet omdat enkele flaminganten uiterst conservatieve opinies hebben dat je ze over dezelfde kam moet scheren. Ik vind in een debat met redelijke mensen 'wederzijds respect' heel belangrijk.
Oud 9 december 2004, 12:18   #394
prutske
Burgemeester

prutske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee geen zin. En BTW het is niet mijn bedoeling om individuën "aan te pakken" voor het gewoon verkondigen van hun mening. Ik wil dat het flamingantisme in kaart wordt gebracht, niet meer, niet minder.
Ik heb vroeger op dit forum eens gelezen over de klikjes mentaliteit van het vl.blok,dat werd de grond in geboord.Wat moeten ik dan van U denken dat is even erg hé.
Oud 9 december 2004, 12:22   #395
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN
Ik ben een belgicist pur sang, maar ik wil er wel op duiden dat ik nooit of te nimmer een flamingant zal zien als vroegere collaborateurs en/of als sowieso extreem-rechts. Dus Yann, het is niet omdat enkele flaminganten uiterst conservatieve opinies hebben dat je ze over dezelfde kam moet scheren. Ik vind in een debat met redelijke mensen 'wederzijds respect' heel belangrijk.
En u denkt dat u respect van hen zal krijgen? Vergeet dat maar! Zij verslijten ons, Belgicisten voor Vlamingenhaters, franskiljons, nestbevuilers, volksverraders...

Ik link trouwens het flamingantisme niet met het nazisme, dat doen zij:

- Ijzerwake: verering van collaborateurs waaronder Irma Laplasse
- Kesterheide: huldiging aan Vlaanderens' grootste collaborateur, Staf De Clercq, door Knuppel een 'belangrijke Vlaamse voorman' genoemd.
- Verering en eerherstel van de Oostfronters...

en ga zo maar door.

Laatst gewijzigd door Yann : 9 december 2004 om 12:23.
Yann is offline  
Oud 9 december 2004, 12:29   #396
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
En u denkt dat u respect van hen zal krijgen? Vergeet dat maar! Zij verslijten ons, Belgicisten voor Vlamingenhaters, franskiljons, nestbevuilers, volksverraders...

- Kesterheide: huldiging aan Vlaanderens' grootste collaborateur, Staf De Clercq, door Knuppel een 'belangrijke Vlaamse voorman' genoemd.

en ga zo maar door.
Ik weet het Yann, ik ben ook al enkele malen verwijten naar mijn hoofd geslingerd gekregen, maar niet van alle flaminganten. Ik denk dat het gewoon goed is om gewoon uw kalmte te kunnen bewaren, al heb ik het er eerlijk soms ook wel moeilijk mee . Natuurlijk kan ik me wel niet inhouden als ze puur op de man beginnen te spelen.
Oud 9 december 2004, 12:29   #397
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
belzebubs

Laatst gewijzigd door Pieter de Coninck : 9 december 2004 om 12:29.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 9 december 2004, 13:15   #398
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
Wel, allicht is de mening van die man even representatief als een n.va'er die spreekt over hoe "de" vlamingen naar wallonie zien (of bij uitbreiding een vrtchef die dat zegt).

Ge weet toch dat de media hyperflamingantisch en -wallingantisch zijn.
Neen, de Vlaamse media zijn dat zeker niet! Dat dit zo lijkt is omdat ze een trend weergeven die op de realiteit berust, maar waarvan steeds duidelijker wordt dat Franstalig België er altijd net het tegenovergestelde over denkt.

Als vandaag, nogmaals, in de media de verschillen worden belicht tussen de gemeenschappen, dan heeft dat enkel met de realiteit te maken en niet met Flamingantisme.
Of moeten de media liegen om toch maar niet als flamingantisch bestempeld te worden en iets anders beweren dan dat 7 op 10 dokters in Vlaanderen de splitsing van de gezondheidszorg willen maar 8 op 10 dokters in Wallonië ertegen zijn?
Moeten ze het Oeso-rapport verzwijgen omdat ook daar het verschil tussen de gemeenscahppen tot uiting komt?

De nieuwe topman van de BRTF heeft als opdracht de RTBF te moderniseren en die man neemt zijn taak ernstig. Hij woonde en werkte het overgrote deel van zijn leven in Vlaanderen maar bleef zich Waal voelen.
Waarom zou die man niet op de hoogte zijn, of zelfs liegen, als hem de vraag gesteld wordt wat zijn ervaringen zijn omtrent de denkwijze van de gemeenschappen over elkaar?
Het was dus vanuit zijn eigen, brede ervaring dat deze man op de gestelde vragen antwoordde.
Alle gangbare clichés werden bevestigd.

Verder hoef je maar de overige media aan deze en gene zijde van de taalgrens onder de loup te nemen om dezelfde cliché bevestigd te zien.
Oud 9 december 2004, 13:15   #399
Boppa47
Burger

Boppa47's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en ga zo maar door.
Even vermelden dat de mensen die naar het oostfront gegaan zijn, aangemoedigd zijn door de kerk en zijn pastoors, gaan vechten tegen het communisme, en dat men na de oorlog de grondwet heeft moeten aanpassen om hen te kunnen straffen, geen mooi beeld van onze politici en de kerk.
Boppa47 is offline  
Oud 9 december 2004, 13:19   #400
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boppa47
Even vermelden dat de mensen die naar het oostfront gegaan zijn, aangemoedigd zijn door de kerk en zijn pastoors, gaan vechten tegen het communisme, en dat men na de oorlog de grondwet heeft moeten aanpassen om hen te kunnen straffen, geen mooi beeld van onze politici en de kerk.
Politiekers vinden dat een gewoonterecht als ze denken hun tegenstander te kunnen treffen.
Pieter de Coninck is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be