![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4001 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat zou je liever hebben, naar je eigen gevoel? Dit ongeacht je geloofsovertuiging, zet die even aan de kant. Gewoon wat je liever zou hebben. Dat er leven is na de dood, of dat er niets is?
![]() |
![]() |
#4002 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb dit eens gelezen, en zie niet meteen waarom dat iets voor mij zou zijn. Citaat:
Er staat ook: Citaat:
![]() |
![]() |
#4003 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is leven n�* de dood? Heb "ik" dan nog mijn huidig bewustzijn? In wiens aanwezigheid vertoef ik? Waar hou ik me "daar" mee bezig? Zal ik "daar" al mijn voorouders leren kennen? Welke leeftijd zal ik "daar" hebben? Is er n�* dat leven n�* de dood nog een ander leven? Of word ik een spook dat hier op aarde de mensen om onduidelijke redenen de stuipen op het lijf jaagt? Als mijn "ziel" reïncarneert, heeft hij nog weet van de Firestone die op politics.be zat? Zo ja, hoe komt het dat ik niks weet over mijn vorige incarnaties? Ook omgekeerd kan ik me weinig voorstellen bij de meer rationeel klinkende visie dat de dood ook het einde is. Al bij al zou ik het leuk vinden dat er n�* het leven op aarde iets anders komt. Het is niet dat ik daar wel of niet in geloof, alléén kan ik me (zoals gezegd) daar absoluut niks bij voorstellen.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 23 februari 2011 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4004 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() uit die definitie van mindfulness pik je nu wel t negatiefste dat er te vinden is, vrees ik, ik had er nog nooit van gehoord ! wel : "Door mindfulness te beoefenen wordt het mogelijk de werkelijkheid te aanvaarden en bewust aandacht te geven aan jezelf en alles om je heen.[bron?] Leven in het moment. Door het bewustworden en loslaten van automatismen en oordelen, is het mogelijk innerlijke kalmte en rust te bereiken. " maw leven in het hier en nu, genieten van wat er is, bewust van het nu en zeker vermijden dat je in het nu zit te piekeren of zorgen maakt over iets wat niet in het nu zit ... imho een heel positieve benadering dus ... een beetje als tegenwicht voor alles (kapot)analyseren en ook alle downsides steeds in overweging te nemen ![]() ![]() bewust genieten van het nu en wat je hebt is uiteraard voor iedereen interessant en noodzakelijk om je gelukspeil op te drijven... nog zo ééntje : (over zagen,klagen en zeuren en negatief zijn) stel jezelf 2 vragen : 1 kan ik er iets aan doen ? J --> stop met klagen en doe er iets aan 2 kan ik er niets aan doen ? ? --> stop met zagen en be happy, je kan er toch niks aan doen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4005 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om te parafraseren wat ik recent in een antwoord aan largo_w schreef: ik analyseer graag wat zich tot analyse leent. Misschien doe ik dat meer dan het gemiddelde van de bevolking, maar een rol in een rl versie van "The Big Bang Theory" is echt niets voor mij. Citaat:
Nu, eerlijk gezegd, als ik bijvoorbeeld ons aller forum overloop, zie ik toch wel veel forumleden, van zowat elke denkbare strekking, waarbij ik op zaagcursus zou kunnen gaan. Anderzijds, alles opkroppen is ook niet goed. Dus soms wat zagen mag volgens mij wel.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 24 februari 2011 om 14:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4006 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en zeker ook niet dat jij klaagt en zaagt ![]() in elk geval, ge doet dat ni slecht ze ! groetjes ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4007 |
Banneling
|
![]() plannen voor t weekend ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4008 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een rustig weekend met het gezinnetje doorbrengen.
En thuis van alles beginnen voorbereiden voor volgende maand, wanneer ik voor een kleine twee weken weg ben. ![]()
![]() |
#4009 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4010 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt!
Voila, en zelfs met wat gezaag erbij! ![]()
![]() |
#4011 |
|
![]() hoeveel vaten ga je geven eens je de 50.000 posts gepasseerd bent?
En waar moeten we daarvoor zijn?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4012 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zo ja, dan verwijs ik graag door naar mijn goeie vriend Dronkoers, die met plezier voor de praktische details zal instaan. Hier wellicht. (misschien komt nubian dan even terug om de honneurs waar te nemen)
![]() |
![]() |
#4013 | |
|
![]() Kunnen we meer uitleg krijgen bij dit: http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=23718
? Nog een paar largo_w vragen: -heb je de nieuwe largo winch al gekocht/gelezen/vanbuiten geblokt/...? -Zo ja wat vond je ervan? -Hoe groen is Firestone? Als ze geld teveel heeft zal ze dit rapper investeren in groene projecten of maakt het voor U eigenlijk niet uit zolang ze maar opbrengen? -Hoe ver ben je bereid te gaan in je "groen zijn"; ben je bereid je levensstijl volledig te veranderen of zal je het altijd maar houden bij zaken zoals minder vlees eten en misschien het water wat minder laten vloeien? -Be je voorstander van een groene taks? Hoe zou jij die regelen? Wie zou moeten betalen? (laat ons ervan uitgaan dat je het Globaal zou kunnen innen en heruitgeven) Je kent de claim van China; wij groeien nu en hebben dus nu nood aan veel (vervuilende) producten en diensten die jullie vroeger hadden en hebben gebruikt; de vervuiler betaalt... ok maar jullie hebben nooit betaalt en toch het meest vervuild.
![]() |
![]() |
![]() |
#4014 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4015 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4016 | ||
|
![]() Citaat:
Bravo!!!! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4017 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4018 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is voor de zomer. Bedankt dus. ![]()
![]() |
![]() |
#4019 |
Minister-President
|
![]() proficiat!
![]() |
#4020 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
NA. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een eerste gemakkelijke maatregel zou kunnen zijn hoge accijnzen op benzine/diesel op EU-niveau vast te leggen. Citaat:
Het is niet zo dat China aan haar groei in een vacuum is begonnen. Ze profiteren mee van 200 jaar industriële revolutie in het Westen. Bovendien zie ik niet in welk fundamenteel voordeel China er aan heeft om fouten uit het verleden te herhalen. Het lijkt me een soort nepargument om in onderhandelingen te gebruiken.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 2 maart 2011 om 15:14. |
|||||
![]() |
![]() |