Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2011, 12:55   #4001
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Wat zou je liever hebben, naar je eigen gevoel? Dit ongeacht je geloofsovertuiging, zet die even aan de kant. Gewoon wat je liever zou hebben. Dat er leven is na de dood, of dat er niets is?
Oud 23 februari 2011, 15:17   #4002
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
analyse analyse analyse, ik ben met jou nick gaan lopen
Een blond moment wellicht, maar ik begrijp dit niet.

Citaat:
enkel de gevolgen ... zou mindfulness niks voor jou zijn ?
Nadat jij dat boeiend artikeltje over bepaalde handelingen hebt gelezen was het nu mijn beurt om wat bij te leren.

Ik heb dit eens gelezen, en zie niet meteen waarom dat iets voor mij zou zijn.
Citaat:
...wordt door therapeuten gebruikt ter bestrijding van piekeren, depressie of burn-out ...
...wordt mindfulness als vaardigheid aangeleerd bij de behandeling van met name chronische en recidiverende depressies, maar ook bij fobieën en chronische pijn
Piekeren doe ik natuurlijk wel af en toe (wie niet?), maar de rest is gelukkig niet van toepassing.

Er staat ook:
Citaat:
Door mindfulness te beoefenen wordt het mogelijk de werkelijkheid te aanvaarden en bewust aandacht te geven aan jezelf en alles om je heen. Leven in het moment. Door het bewustworden en loslaten van automatismen en oordelen, is het mogelijk innerlijke kalmte en rust te bereiken.
Dat laatste zal voor iedereen misschien wel af en toe handig zijn.
Oud 23 februari 2011, 15:29   #4003
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Wat zou je liever hebben, naar je eigen gevoel? Dit ongeacht je geloofsovertuiging, zet die even aan de kant. Gewoon wat je liever zou hebben. Dat er leven is na de dood, of dat er niets is?
Het probleem is dat ik me bij beide niks kan voorstellen.

Wat is leven n�* de dood? Heb "ik" dan nog mijn huidig bewustzijn? In wiens aanwezigheid vertoef ik? Waar hou ik me "daar" mee bezig? Zal ik "daar" al mijn voorouders leren kennen? Welke leeftijd zal ik "daar" hebben? Is er n�* dat leven n�* de dood nog een ander leven?
Of word ik een spook dat hier op aarde de mensen om onduidelijke redenen de stuipen op het lijf jaagt?
Als mijn "ziel" reïncarneert, heeft hij nog weet van de Firestone die op politics.be zat? Zo ja, hoe komt het dat ik niks weet over mijn vorige incarnaties?

Ook omgekeerd kan ik me weinig voorstellen bij de meer rationeel klinkende visie dat de dood ook het einde is.

Al bij al zou ik het leuk vinden dat er n�* het leven op aarde iets anders komt.
Het is niet dat ik daar wel of niet in geloof, alléén kan ik me (zoals gezegd) daar absoluut niks bij voorstellen.

Laatst gewijzigd door Firestone : 23 februari 2011 om 15:30.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 10:03   #4004
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Een blond moment wellicht, maar ik begrijp dit niet.

Nadat jij dat boeiend artikeltje over bepaalde handelingen hebt gelezen was het nu mijn beurt om wat bij te leren.

Ik heb dit eens gelezen, en zie niet meteen waarom dat iets voor mij zou zijn.
Piekeren doe ik natuurlijk wel af en toe (wie niet?), maar de rest is gelukkig niet van toepassing.

Er staat ook:
Dat laatste zal voor iedereen misschien wel af en toe handig zijn.
ik bewonder je analytisch denken. bij elke reply van je heb je de ander tot op de draadjes uit elkaar getrokken

uit die definitie van mindfulness pik je nu wel t negatiefste dat er te vinden is, vrees ik, ik had er nog nooit van gehoord !
wel : "Door mindfulness te beoefenen wordt het mogelijk de werkelijkheid te aanvaarden en bewust aandacht te geven aan jezelf en alles om je heen.[bron?] Leven in het moment. Door het bewustworden en loslaten van automatismen en oordelen, is het mogelijk innerlijke kalmte en rust te bereiken. " maw leven in het hier en nu, genieten van wat er is, bewust van het nu en zeker vermijden dat je in het nu zit te piekeren of zorgen maakt over iets wat niet in het nu zit ...
imho een heel positieve benadering dus ...
een beetje als tegenwicht voor alles (kapot)analyseren en ook alle downsides steeds in overweging te nemen ... maar idd een depressie en erger had ik zeker niet voor ogen

bewust genieten van het nu en wat je hebt is uiteraard voor iedereen interessant en noodzakelijk om je gelukspeil op te drijven...

nog zo ééntje :

(over zagen,klagen en zeuren en negatief zijn)
stel jezelf 2 vragen :
1 kan ik er iets aan doen ? J --> stop met klagen en doe er iets aan
2 kan ik er niets aan doen ? ? --> stop met zagen en be happy, je kan er toch niks aan doen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 14:42   #4005
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik bewonder je analytisch denken. bij elke reply van je heb je de ander tot op de draadjes uit elkaar getrokken

uit die definitie van mindfulness pik je nu wel t negatiefste dat er te vinden is, vrees ik, ik had er nog nooit van gehoord !
wel : "Door mindfulness te beoefenen wordt het mogelijk de werkelijkheid te aanvaarden en bewust aandacht te geven aan jezelf en alles om je heen.[bron?] Leven in het moment. Door het bewustworden en loslaten van automatismen en oordelen, is het mogelijk innerlijke kalmte en rust te bereiken. " maw leven in het hier en nu, genieten van wat er is, bewust van het nu en zeker vermijden dat je in het nu zit te piekeren of zorgen maakt over iets wat niet in het nu zit ...
imho een heel positieve benadering dus ...
een beetje als tegenwicht voor alles (kapot)analyseren en ook alle downsides steeds in overweging te nemen ... maar idd een depressie en erger had ik zeker niet voor ogen

bewust genieten van het nu en wat je hebt is uiteraard voor iedereen interessant en noodzakelijk om je gelukspeil op te drijven...
Het beeld dat ik alles (kapot)analyseer is toch wel fel overdreven.
Om te parafraseren wat ik recent in een antwoord aan largo_w schreef: ik analyseer graag wat zich tot analyse leent.
Misschien doe ik dat meer dan het gemiddelde van de bevolking, maar een rol in een rl versie van "The Big Bang Theory" is echt niets voor mij.

Citaat:
nog zo ééntje :

(over zagen,klagen en zeuren en negatief zijn)
stel jezelf 2 vragen :
1 kan ik er iets aan doen ? J --> stop met klagen en doe er iets aan
2 kan ik er niets aan doen ? ? --> stop met zagen en be happy, je kan er toch niks aan doen
Ja, daar ben ik het deels mee eens.
Nu, eerlijk gezegd, als ik bijvoorbeeld ons aller forum overloop, zie ik toch wel veel forumleden, van zowat elke denkbare strekking, waarbij ik op zaagcursus zou kunnen gaan.
Anderzijds, alles opkroppen is ook niet goed. Dus soms wat zagen mag volgens mij wel.

Laatst gewijzigd door Firestone : 24 februari 2011 om 14:44.
Oud 25 februari 2011, 10:04   #4006
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het beeld dat ik alles (kapot)analyseer is toch wel fel overdreven.
Om te parafraseren wat ik recent in een antwoord aan largo_w schreef: ik analyseer graag wat zich tot analyse leent.
Misschien doe ik dat meer dan het gemiddelde van de bevolking, maar een rol in een rl versie van "The Big Bang Theory" is echt niets voor mij.

Ja, daar ben ik het deels mee eens.
Nu, eerlijk gezegd, als ik bijvoorbeeld ons aller forum overloop, zie ik toch wel veel forumleden, van zowat elke denkbare strekking, waarbij ik op zaagcursus zou kunnen gaan.
Anderzijds, alles opkroppen is ook niet goed. Dus soms wat zagen mag volgens mij wel.
ik heb niet bedoeld dat je alles kapotanalyseert hoor, maar wel dat je vooral anayseert ... mss moet je soms eens meer op je emotie vliegen :o
en zeker ook niet dat jij klaagt en zaagt

in elk geval, ge doet dat ni slecht ze !

groetjes
Oud 25 februari 2011, 12:33   #4007
Anna List
Banneling

Standaard

plannen voor t weekend ?
Oud 25 februari 2011, 15:01   #4008
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
plannen voor t weekend ?
Een rustig weekend met het gezinnetje doorbrengen.

En thuis van alles beginnen voorbereiden voor volgende maand, wanneer ik voor een kleine twee weken weg ben.
Oud 25 februari 2011, 15:04   #4009
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Een rustig weekend met het gezinnetje doorbrengen.

En thuis van alles beginnen voorbereiden voor volgende maand, wanneer ik voor een kleine twee weken weg ben.
geniet er van !

t hier en nu hé
Oud 25 februari 2011, 15:33   #4010
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
geniet er van !
Bedankt!

Citaat:
t hier en nu hé
Voila, en zelfs met wat gezaag erbij!
Oud 1 maart 2011, 12:53   #4011
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

hoeveel vaten ga je geven eens je de 50.000 posts gepasseerd bent?
En waar moeten we daarvoor zijn?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 14:12   #4012
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
hoeveel vaten ga je geven eens je de 50.000 posts gepasseerd bent?
Of dat gevierd moet worden is nog maar de vraag.
Zo ja, dan verwijs ik graag door naar mijn goeie vriend Dronkoers, die met plezier voor de praktische details zal instaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
En waar moeten we daarvoor zijn?
Hier wellicht.
(misschien komt nubian dan even terug om de honneurs waar te nemen)
Oud 2 maart 2011, 10:59   #4013
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Kunnen we meer uitleg krijgen bij dit: http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=23718
?

Nog een paar largo_w vragen:
-heb je de nieuwe largo winch al gekocht/gelezen/vanbuiten geblokt/...?
-Zo ja wat vond je ervan?
-Hoe groen is Firestone? Als ze geld teveel heeft zal ze dit rapper investeren in groene projecten of maakt het voor U eigenlijk niet uit zolang ze maar opbrengen?
-Hoe ver ben je bereid te gaan in je "groen zijn"; ben je bereid je levensstijl volledig te veranderen of zal je het altijd maar houden bij zaken zoals minder vlees eten en misschien het water wat minder laten vloeien?
-Be je voorstander van een groene taks? Hoe zou jij die regelen? Wie zou moeten betalen? (laat ons ervan uitgaan dat je het Globaal zou kunnen innen en heruitgeven)
Je kent de claim van China; wij groeien nu en hebben dus nu nood aan veel (vervuilende) producten en diensten die jullie vroeger hadden en hebben gebruikt; de vervuiler betaalt... ok maar jullie hebben nooit betaalt en toch het meest vervuild.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 12:35   #4014
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Kunnen we meer uitleg krijgen bij dit: http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=23718
?
Let Me Tell You Bout The Birds And The Bees

Oud 2 maart 2011, 12:40   #4015
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 2 maart 2011, 12:49   #4016
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok ik weet niet of ik het helemaal snap (op risico van helemaal af te gaan):
Bravo!!!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 13:24   #4017
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bravo!!!!
dan zijn we met 2 die afgaan
Oud 2 maart 2011, 14:48   #4018
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bravo!!!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dan zijn we met 2 die afgaan
En zo kunnen we nog een tijdje rond de pot draaien.

Het is voor de zomer.

Bedankt dus.
Oud 2 maart 2011, 15:00   #4019
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zo kunnen we nog een tijdje rond de pot draaien.

Het is voor de zomer.

Bedankt dus.
proficiat!
Oud 2 maart 2011, 15:12   #4020
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
-heb je de nieuwe largo winch al gekocht/gelezen/vanbuiten geblokt/...?
Neen.
Citaat:
-Zo ja wat vond je ervan?
NA.
Citaat:
-Hoe groen is Firestone? Als ze geld teveel heeft zal ze dit rapper investeren in groene projecten of maakt het voor U eigenlijk niet uit zolang ze maar opbrengen?
Bij mijn investeringen kijk ik niet echt naar het "groene", meer naar het "duurzame", ttz bedrijven die een toekomst lijken te hebben. Voor een deel zal dat wel overlappen, denk ik.
Citaat:
-Hoe ver ben je bereid te gaan in je "groen zijn"; ben je bereid je levensstijl volledig te veranderen of zal je het altijd maar houden bij zaken zoals minder vlees eten en misschien het water wat minder laten vloeien?
Onze levensstijl is naar Belgische normen niet bepaald extravagant, dus veel ben ik niet bereid daar van af te doen.
Citaat:
-Be je voorstander van een groene taks? Hoe zou jij die regelen? Wie zou moeten betalen? (laat ons ervan uitgaan dat je het Globaal zou kunnen innen en heruitgeven)
Ja.
Een eerste gemakkelijke maatregel zou kunnen zijn hoge accijnzen op benzine/diesel op EU-niveau vast te leggen.
Citaat:
Je kent de claim van China; wij groeien nu en hebben dus nu nood aan veel (vervuilende) producten en diensten die jullie vroeger hadden en hebben gebruikt; de vervuiler betaalt... ok maar jullie hebben nooit betaalt en toch het meest vervuild.
Klinkt toch een beetje als BS, hoor.
Het is niet zo dat China aan haar groei in een vacuum is begonnen. Ze profiteren mee van 200 jaar industriële revolutie in het Westen.
Bovendien zie ik niet in welk fundamenteel voordeel China er aan heeft om fouten uit het verleden te herhalen.
Het lijkt me een soort nepargument om in onderhandelingen te gebruiken.

Laatst gewijzigd door Firestone : 2 maart 2011 om 15:14.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be