Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2011, 13:08   #4321
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Nee, helemaal niet? je komt af met je eigen dogmatische visies, die stereotypisch zijn aan religieuze mensen.

Zoals die vuilbekkerij over mijn schermafbeelding en jouw vaag esoterisch gedoe over hoe alle gelovigen behalve jij dom zijn?
Wel als ik Jouw uitspraken zie, kan ik niet het tegendeel beweren.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 13:10   #4322
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Mensen die dom zijn zetten zichzelf in slavernij van religie, patronaat, overheid, sociaal economisch apparaat die ze exploiteren als bron van inkomsten. Herkenbaar ?
Oud 12 november 2011, 13:11   #4323
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Wel als ik Jouw uitspraken zie, kan ik niet het tegendeel beweren.
Nou, ik ben niet gelovig, dus je doet maar.

Ga nu maar fijn andere mensen beledigen en verlichten met jouw 'ik-haat-religie'-religie. Ik heb wel betere dingen te doen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 13:30   #4324
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nou, ik ben niet gelovig, dus je doet maar.

Ga nu maar fijn andere mensen beledigen en verlichten met jouw 'ik-haat-religie'-religie. Ik heb wel betere dingen te doen.
Er is altijd wel iemand die zich beledigd voelt als ik een uitspraak doe.
Dus ik lig er niet zo van wakker.

Ik haat religie niet, ik vind religie op zich gewoon pure manipulatie en de mensen die erin meedraaien, heel domme mensen die liever een illusie dienen dan het echte geloof in God.

En dat dit voor U beledigend is, is dat Uw zaak. Ik moet er niet mee leven met dat gevoel.
Oud 12 november 2011, 13:32   #4325
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor dat jullie dit kinderachtige gebekvecht per PB voortzetten.
Oud 12 november 2011, 13:35   #4326
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik ben gestopt met er op op te reageren, hoor. En jij bent ook vlug van oordeel...

Het is trouwens ook kinderachtig om als een betwetertje tussen beiden te komen.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 12 november 2011 om 13:36.
Oud 12 november 2011, 13:36   #4327
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Doch de opgesomde tirannen waren een god binnen hun maatschappij, een god met alle bijhorende gevolgen als daar zijn almacht enzo met alle mogelijke buitensporigheden ten gevolg.
Neren ze waren geen God. Hoogstens als een God maar geen God op zich.

Citaat:
Dolf en zijn katholicisme zijn een andere discussie
Inderdaad.

Citaat:
Maar er leid echt geen logisch denkend pad die u leid van niks geloven naar haat voor iemand die wel geloofd, dat vind u enkel terug in de religieboeken.
Toch wel hoor. Vaak stellen ongelovigen de gelovigen verantwoordelijk voor heel wat onheil.

Citaat:
en ik zeg dat elke monotheïstische godsdient haat predikt
U zegt dat inderdaad, maar u fundeert het niet. Er zijn ook religies die liefde prediken en geen haat.

[/quote]ten overstaan van andersdenkenden en dit zit vervat in wat een religie inhoudt: namelijk het geloven in...en hoe meer mensen andere dingen geloven hoe minder belang de religie inneemt (ook het verplicht van kinds af indoctrineren mag u hier situeren); houdt het geloven op, dan houdt de religie op. Ik kan erin komen dat dit niet aanvaardbaar is voor de aanhangers.
(u ziet ik zeg het niet gewoon, 't wordt ook nog eens onderbouwd )[/quote]

Dat klopt ook niet. Er zijn ook ongelovigen die liefde prediken.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 13:39   #4328
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog niet half zo kinderachtig als mij dingen doen zeggen in een quote, die ik nooit geschreven heb. Om er vervolgens op te reageren.

Dus: veeg maar eerst voor eigen deur voor je kritiek op anderen uit.

Paulus.
Oud 12 november 2011, 13:40   #4329
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zou jij eens je kinderachtige uitspraak achterwege willen laten, en braaf je zoetepap opeten ?
Oud 12 november 2011, 13:41   #4330
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Nog niet half zo kinderachtig als mij dingen doen zeggen in een quote, die ik nooit geschreven heb. Om er vervolgens op te reageren.

Dus: veeg maar eerst voor eigen deur voor je kritiek op anderen uit.

Paulus.
Om eerlijkt te zijn is het gebekvecht tussen jullie getweeën heel vergelijkbaar. En Alboreto toont zijn hypocrisie hier aan, door hier zelf in hele draad vol te krijgen met gebekvecht tegen een gelovige (jij, Paulus, dus), terwijl als ik dat een dikke pagina doe tegen iemand die veel vreemder is (vergelijken met jou), ik kinderachtig zou zijn.
Oud 12 november 2011, 13:49   #4331
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Om eerlijkt te zijn is het gebekvecht tussen jullie getweeën heel vergelijkbaar. En Alboreto toont zijn hypocrisie hier aan, door hier zelf in hele draad vol te krijgen met gebekvecht tegen een gelovige (jij, Paulus, dus), terwijl als ik dat een dikke pagina doe tegen iemand die veel vreemder is (vergelijken met jou), ik kinderachtig zou zijn.
Bekvechten begint al vooral door een oordeel te vellen over mensen zonder kennis van zaken. En daar ben je ook heel goed in. U houdt blijkbaar van het woord en de toepassing van hypocrisie.
Oud 12 november 2011, 13:49   #4332
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om eerlijk te zijn is het gebekvecht tussen jullie getweeën heel vergelijkbaar. En Alboreto toont zijn hypocrisie hier aan, door hier zelf in hele draad vol te krijgen met gebekvecht tegen een gelovige (jij, Paulus, dus), terwijl als ik dat een dikke pagina doe tegen iemand die veel vreemder is (vergelijken met jou), ik kinderachtig zou zijn.
Ik ben agnosticus.

En aanklagen dat iemand mij dingen doet zeggen in een quote die ik nooit gezegd heb en ook nooit zou zeggen, om er vervolgens op te reageren, vind ik heel terecht. Dat zijn oneerlijke en bedrieglijke praktijken. Heel wat anders dan bekvechten.

Paulus.
Oud 12 november 2011, 13:52   #4333
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben agnosticus.
Nou, daar zou men nog hele discussies over kunnen houden.

Citaat:
Heel wat anders dan bekvechten.
Jullie bekvechten toch in meerdere draadjes over het wel of niet racistisch zijn van Moslims?
Oud 12 november 2011, 13:58   #4334
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hou me vast aan de betekenis die wikipedia aan het woord geeft, om discussies daarover te vermijden.

Citaat:
Jullie bekvechten toch in meerdere draadjes over het wel of niet racistisch zijn van Moslims?
Ik toon gewoon aan dat volgens de definitie die Alboreto aan racisme geeft, de islam inderdaad racistisch is.

In plaats van daar op een volwassen manier op in te gaan, want hij is uiteraard niet akkoord, start hij persoonlijke aanvallen, tot het vervalsen van quotes toe.

Dat kan elke meelezer vaststellen.

Paulus.
Oud 12 november 2011, 13:59   #4335
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

quote: Nou ?!
Hollander zeker, vandaar.

Moslims zijn meestal racistisch ook. Want de meest radicalen zitten vaak in ons land omdat ze buiten gesjot zijn in hun eigen land of een ander EU land.

En als ze rondlopen met hun religieuze symbolen, vind ik ze inderdaad racistisch.

Versier maar eens een moslima. Zie maar wat er gebeurd met de beheersing en inmenging van de familie.

Echte moslims zijn ver zoek in België. Met de meeste, zogenaamde moslims, heb je meer last dan voordeel, omdat ze zich boven ons wanen, en hun religie als belangrijkste beschouwen en op ons neerkijken omdat we dezelfde religie niet aangaan. En gezien velen nog in de Koran WILLEN lezen, dat ze niet moslims mogen bedriegen. Is het begrijpelijk dat we veel, heel veel mizerie hebben met ze.

En dat er een hele hoop op de sociale zekerheid zitten, de criminaliteit, is geen leugen. Ga maar kijken naar de politiekantoren naar de foto's.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 12 november 2011 om 14:03.
Oud 12 november 2011, 15:06   #4336
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neren ze waren geen God. Hoogstens als een God maar geen God op zich.

Wat ze voor u waren is niet van belang. Binnen hun samenleving stonden die personen gelijk aan god.

Citaat:
Toch wel hoor. Vaak stellen ongelovigen de gelovigen verantwoordelijk voor heel wat onheil. .
Elke vorm van onverdraagzaamheid doorheen de wereld ligt aan de basis nu eenmaal in religie of wordt religie gebruikt ter verantwoording van het onverdraagzaam gedrag.
Mensen ter verantwoording roepen en hen verantwoordelijk stellen voor hun gedrag (los van hun eigen excuses als zijn ze gestuurd door hun fantasme wezen) mag gebeuren en staat niet gelijk aan onverdraagzaamheid, laat staan aan het verspreiden van haat. 'K zou zeggen mensen leren verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen uitspraken en hun eigen gedrag staat zowat tegenover onverdraagzaamheid.

Citaat:
U zegt dat inderdaad, maar u fundeert het niet. Er zijn ook religies die liefde prediken en geen haat..
U kunt niet enkel uw dessert eten, zonder de hoofdmaaltijd te passeren.
Elkaar helpen zit in ons allemaal, anders was onze soort uitgestorven.
Het gaat om de onverdroten onverdraagzaamheid die specifiek vanuit religies de wereld wordt ingestuurd louter en alleen omdat hun bestaansreden op geloven gebaseerd is en hoe minder er te geloven valt hoe kleiner hun bestaansreden; er wordt geen ander geloof getolereerd.

Citaat:
Dat klopt ook niet. Er zijn ook ongelovigen die liefde prediken.
Paulus.
dat klopt wel hoor.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 17:36   #4337
chinaskie
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, je toont gewoon je eigen hypocrisie aan. En ook je vuilgebektheid.
Jij zit nu niet echt in de positie om iemand hypocriet te noemen. iets met pot en ketel...
chinaskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 11:23   #4338
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is mogelijks dat u een import product bent gelet op het ontbreken aan een zinnig antwoord.
Oud 4 december 2011, 12:20   #4339
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Wat ze voor u waren is niet van belang. Binnen hun samenleving stonden die personen gelijk aan god.
Onzin. Waarom gingen ze dan nog naar de kerk?

Citaat:
Elke vorm van onverdraagzaamheid doorheen de wereld ligt aan de basis nu eenmaal in religie of wordt religie gebruikt ter verantwoording van het onverdraagzaam gedrag.
Klopt niet. De Amerikaanse secessieoorlog, of de volkerenmoorden van Stalin hadden niks met religie te maken maar met andere principes.

Citaat:
Mensen ter verantwoording roepen en hen verantwoordelijk stellen voor hun gedrag (los van hun eigen excuses als zijn ze gestuurd door hun fantasme wezen) mag gebeuren en staat niet gelijk aan onverdraagzaamheid, laat staan aan het verspreiden van haat. 'K zou zeggen mensen leren verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen uitspraken en hun eigen gedrag staat zowat tegenover onverdraagzaamheid.
Begin daar dan eens zelf mee, door niet alle onverdraagzaamheid aan religies toe te schrijven.

Citaat:
U kunt niet enkel uw dessert eten, zonder de hoofdmaaltijd te passeren.
Jawel hoor, zonder de minste problemen zelfs.

Citaat:
Elkaar helpen zit in ons allemaal, anders was onze soort uitgestorven.
Het gaat om de onverdroten onverdraagzaamheid die specifiek vanuit religies de wereld wordt ingestuurd louter en alleen omdat hun bestaansreden op geloven gebaseerd is en hoe minder er te geloven valt hoe kleiner hun bestaansreden; er wordt geen ander geloof getolereerd.
Dat klopt dus niet.

Binnen het boeddhisme bijvoorbeel zijn alle religies toegelaten.

Citaat:
dat klopt wel hoor.
Neen.

Paulus.
Oud 4 december 2011, 17:03   #4340
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En het leuke van heel de zaak is, dat het de Nederlandstalige Belgen zijn geweest die den hollander hebben buitengeklopt.
Ze zijn alleen vergeten om daarna de Franstaligen hun groot bakkes dicht te timmeren, zodat ze nu nog enkel zwegen en werkte, in plaats van te staan roepen over solidariteit en respect, terwijl ze zelf te lui zijn om te werken.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be