Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2011, 11:18   #4341
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Onzin. Waarom gingen ze dan nog naar de kerk?

Klopt niet. De Amerikaanse secessieoorlog, of de volkerenmoorden van Stalin hadden niks met religie te maken maar met andere principes.
doctrine is doctrine, of het nu in naam van jahwe is of in naam van het stalinisme of in naam van de heilige grote leider daar zit echt weinig verschil in.

Citaat:
Begin daar dan eens zelf mee, door niet alle onverdraagzaamheid aan religies toe te schrijven.
het moment religie verdraagzaam kan zijn zullen we er ook eens aan denken; zolang religies liever condooms bevecht dan aids, liever homo's in de kast stopt dan kindverkrachters, enzoverder (en het gaat echt veel verder ) zie ik eerder een noodzaak tot het niet aanvaarden van die onverdraagzaamheid.

Citaat:
Jawel hoor, zonder de minste problemen zelfs.
U heeft dus toe dat religie des mensen is en dat de mens dat zelf ineen heeft gestoken en dat elk mens eruit kiest wat voor hij/zij aanvaardbaar is. En dat het volledig verhaal niemand tot dienst staat.

Citaat:

Dat klopt dus niet.

Binnen het boeddhisme bijvoorbeel zijn alle religies toegelaten.
binnen het boedhisme zijn wel kamikaze piloten opgeleid, die gasten waren pas zen.

[/quote]
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 11:41   #4342
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
doctrine is doctrine, of het nu in naam van jahwe is of in naam van het stalinisme of in naam van de heilige grote leider daar zit echt weinig verschil in.
Dat is juist. Maar u zei religie en nu zegt u docterine. Dat laatste beslaat een veel groter gebied.

Citaat:
Het moment religie verdraagzaam kan zijn zullen we er ook eens aan denken; zolang religies liever condooms bevecht dan aids, liever homo's in de kast stopt dan kindverkrachters, enzoverder (en het gaat echt veel verder ) zie ik eerder een noodzaak tot het niet aanvaarden van die onverdraagzaamheid.
Elke mens heeft wel iets dat hij niet kan verdragen. Dat gegeven enkel toeschrijven aan religieuzen is erg kortzichtig. Uzelf bijvoorbeeld lijkt mij iemand die geen onrecht kan verdragen. En dat moet ook niet natuurlijk. Soms zijn dingen die men niet kan verdragen volkomen te rechtvaardigen.

Citaat:
U heeft dus toe dat religie des mensen is en dat de mens dat zelf ineen heeft gestoken en dat elk mens eruit kiest wat voor hij/zij aanvaardbaar is. En dat het volledig verhaal niemand tot dienst staat.
Natuurlijk. Dat is één van de punten waarin de mens zich onderscheidt van alle andere levende wezens. De eigenschap om alles verklaard te willen zien. De één zoekt het in de wetenschap, de ander in religie, weer een ander gaat filosoferen enz... Dieren, planten en andere organismen houden zich daarmee niet bezig. De mens is voorzeker een spiritueel wezen.

Ik durf er heel wat op verwedden dat als men nu nog één of andere indianenstam zou ontdekken die nog niet met de rest van de mensheid in contact kwam, zij zeker ook een soort van priester zullen hebben.

Citaat:
binnen het boedhisme zijn wel kamikaze piloten opgeleid, die gasten waren pas zen.
Dat is juist. Neemt niet weg dat zij alle religies verdragen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 13:14   #4343
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Even tussendoor ter informatie.

Volgende dingen mogen niet meer gezegd worden:

Citaat:
Tijdens het congres, dat doorging op 10 oktober 2009, deed de man onder meer volgende uitspraken:
“ … meisjes worden door vreemdelingenbendes verkracht en geschoffeerd” en
“… onze arbeiders, jong en oud worden geminacht en vernederd. Door vreemde elites worden ze in het gezicht gespuwd. Wie krijgt de jobs, kameraden? Wie krijgt het geld? Wie krijgt er sociale woningen? Wie krijgt sociale hulp? Wie wordt er in dit land royaal bedeeld en behandeld? De immigrant, de illegaal…”

De rechtbank stelde vast dat de uitspraken een inbreuk vormen op de Antiracismewet, en meerbepaald aanzetten tot haat of geweld tegen een groep of gemeenschap of leden ervan wegens een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst of de nationale of etnische afstamming. De man werd veroordeeld tot een geldboete, 5 jaar ontzetting uit openbare functies en een gevangenisstraf van 3 maanden met uitstel
http://www.diversiteit.be/index.php?...il&artikel=630

Ofwel begrijp ik het niet goed, maar meningen en vaststellingen mogen dus niet meer geuit worden, vermits dat hetzelfde is als oproepen tot geweld?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 17:43   #4344
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Even tussendoor ter informatie.

Volgende dingen mogen niet meer gezegd worden:

Ofwel begrijp ik het niet goed, maar meningen en vaststellingen mogen dus niet meer geuit worden, vermits dat hetzelfde is als oproepen tot geweld?
Dat is een probleem voor mensen die van feiten, halve waarheden en hele leugens maken.

Meer uitleg
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...r-racisme.html

Laatst gewijzigd door artisjok : 6 december 2011 om 17:44.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 17:52   #4345
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Het verkrachten van uitsluitend 'witte' meiden wordt niet beschouwd als racisme maar watextreem-rechtse prietpraat daar steekt het Centrum voor extra kansen en éénzijdig racisme wel tijd en geld in...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 17:55   #4346
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is een probleem voor mensen die van feiten, halve waarheden en hele leugens maken.

Meer uitleg
Ik hoef uw linksgekleurde prietpraat niet te lezen. Ik baseer me op wat de rechtbank zegt.
En die zegt dus dat het aanhalen van feiten (vb. in Oslo worden 80% van de verkrachtingen gepleegd door vreemdelingen/moslims) dus oproepen tot haat is.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 6 december 2011 om 17:56.
Oud 6 december 2011, 18:00   #4347
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoef uw linksgekleurde prietpraat niet te lezen. Ik baseer me op wat de rechtbank zegt.
En die zegt dus dat het aanhalen van feiten (vb. in Oslo worden 80% van de verkrachtingen gepleegd door vreemdelingen/moslims) dus oproepen tot haat is.
Maar 'zoek ze op, achtervolg ze en doodt ze' mag dan weer wel?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 18:09   #4348
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Maar 'zoek ze op, achtervolg ze en doodt ze' mag dan weer wel?
Je haalt me de woorden uit de mond!

Citaat:
veroordeeld tot drie maanden cel met drie jaar uitstel, een geldboete van 550 euro en andere kosten, verlies van zijn burgerrechten voor vijf jaar, en één euro morele schadevergoeding voor het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding dat zich burgerlijke partij had gesteld. Aanleiding voor de uitspraak is de toespraak van Eddy Hermy tijdens een zogenaamd jeugdcongres van het N-SA op 10 oktober 2009 in Oostkamp, gefilmd door het VRT-magazine Koppen.
Ik veronderstel niet dat hij zal gezegd hebben:

“Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.” (soera 9:5).

Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.” (soera 4:89).

En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt.” (soera 8:39).
want voor zulke dingen krijg je namelijk subsidies!
Oud 6 december 2011, 18:21   #4349
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zegt de rechtbank dat?
Graag een link naar (de motivatie van) de uitspraak.
Oud 6 december 2011, 18:29   #4350
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zegt de rechtbank dat?
Graag een link naar (de motivatie van) de uitspraak.
vb. in Oslo worden 80% van de verkrachtingen gepleegd door vreemdelingen/moslims) dus oproepen tot haat is.

Begrijpend lezen is echt uw ding niet hé sjok.
Oud 6 december 2011, 18:32   #4351
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
vb. in Oslo worden 80% van de verkrachtingen gepleegd door vreemdelingen/moslims) dus oproepen tot haat is.

Begrijpend lezen is echt uw ding niet hé sjok.
Graag bron + link naar die statistieken.
Want over die cijfers heb ik al talloze tegenstrijdige dingen gelezen, maar nog geen originele cijfers.
Oud 6 december 2011, 18:44   #4352
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Graag bron + link naar die statistieken.
Want over die cijfers heb ik al talloze tegenstrijdige dingen gelezen, maar nog geen originele cijfers.
nee, die statistieken daarvan heb je al tien keer de verwijzing gekregen. Wat de rechtbank zei kan je vinden op www.diversiteit.be en in een van mijn vorige posten.
Het ging hem trouwens over de uitdrukking:
Citaat:
“ Het VRT-magazine Koppen was op uitnodiging van het N-SA in Oostkamp en registreerde onder andere een geagiteerde Eddy Hermy die vanop het podium zei: “(…) In onze straten worden meisjes door vreemdelingenbendes verkracht en geschoffeerd. (…)”
hij heeft zelfs niet gespecifieerd dat het over Oslo ging. Ik gaf maar een voorbeeld.
Oud 6 december 2011, 18:49   #4353
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, die statistieken daarvan heb je al tien keer de verwijzing gekregen. Wat de rechtbank zei kan je vinden op www.diversiteit.be en in een van mijn vorige posten.

hij heeft zelfs niet gespecifieerd dat het over Oslo ging. Ik gaf maar een voorbeeld.
Tja, sommige mensen hebben een probleem met begrijpend lezen.
Oud 6 december 2011, 18:54   #4354
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, sommige mensen hebben een probleem met begrijpend lezen.
Truken van de foor...Arti snapt niet dat ze alleen zichzelf bedriegt door een debat te laten verzanden in een semantisch spelletje...de waarheid veranderd er helaas voor haar niet door..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 18:58   #4355
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Wat ik vooral belangrijk vind is dit: als de rechtbank het zinnetje “(…) In onze straten worden meisjes door vreemdelingenbendes verkracht en geschoffeerd. (…)” aanziet als aanzetten tot haat (raar genoeg is het verkrachten van onze meisjes géén aanzet tot het een of ander, die vuile westerse hoeren hebben er gewoon zelf om gevraagd zeker?) wat wordt dan verstaan onder het "aanzetten tot haat" zoals in: "hak allemaal hun koppen af"
Oud 6 december 2011, 19:13   #4356
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je haalt me de woorden uit de mond!

Ik veronderstel niet dat hij zal gezegd hebben:

“Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.” (soera 9:5).

Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.” (soera 4:89).

En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt.” (soera 8:39).
want voor zulke dingen krijg je namelijk subsidies!
Totaal onbegrijpelijk!
Oud 6 december 2011, 19:36   #4357
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
nee, die statistieken daarvan heb je al tien keer de verwijzing gekregen.
Neen, dit is een leugen.

Citaat:
Wat de rechtbank zei kan je vinden op www.diversiteit.be en in een van mijn vorige posten.
Neen, wat de rechtbank zei kan je daar (nog niet) vinden.

Citaat:
Citaat:
“ Het VRT-magazine Koppen was op uitnodiging van het N-SA in Oostkamp en registreerde onder andere een geagiteerde Eddy Hermy die vanop het podium zei: “(…) In onze straten worden meisjes door vreemdelingenbendes verkracht en geschoffeerd. (…)”
Waaruit moet dit blijken?
Tijdens het congres, dat doorging op 10 oktober 2009, deed de man onder meer volgende uitspraken:
“ … meisjes worden door vreemdelingenbendes verkracht en geschoffeerd” en “… onze arbeiders, jong en oud worden geminacht en vernederd. Door vreemde elites worden ze in het gezicht gespuwd. Wie krijgt de jobs, kameraden? Wie krijgt het geld? Wie krijgt er sociale woningen? Wie krijgt sociale hulp? Wie wordt er in dit land royaal bedeeld en behandeld? De immigrant, de illegaal…”
Volgens de rechtbank is het vonnis uitgebreid gemotiveerd, maar bij de bekendmaking van de strafmaat werd die motivatie niet voorgelezen. Gezien de werklast van de rechtbank is dat te begrijpen, maar het is een aanfluiting van de openbaarheid van de rechtspraak. Niet enkel Eddy Hermy maar elkeen heeft het recht om te weten welke uitspraken in welke context als strafbaar beoordeeld worden.
Citaat:
Ik weet wel dat jij er steeds van alles bij sleurt dat er niets mee te maken heeft.
Oud 6 december 2011, 19:50   #4358
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik vooral belangrijk vind is dit: als de rechtbank het zinnetje “(…) In onze straten worden meisjes door vreemdelingenbendes verkracht en geschoffeerd. (…)” aanziet als aanzetten tot haat (raar genoeg is het verkrachten van onze meisjes géén aanzet tot het een of ander, die vuile westerse hoeren hebben er gewoon zelf om gevraagd zeker?) wat wordt dan verstaan onder het "aanzetten tot haat" zoals in: "hak allemaal hun koppen af"
Een voorbeeldje hoe hypocriet dat spionnencentrum wel is.

Met Franse rapgroepen van allochtone oorsprong, zoals Sexion d'Assaut, die hier in de Ancienne Belgique komen optreden en die bekend staan om hun oproepen tot homofoob geweld, wordt "onderhandeld" en "afgesproken" om dat geen homofobe uitspraken te doen. Of de naleving van die afspraken werd gecontroleerd en welk resultaat dat gaf, verneem je niet uit het rapport. Op het feit dat de Brusselse AB, een met overheidsgeld gefinancierde organisatie, al twee keer zo'n homofobe club liet komen, lees je geen kritiek. Nee, men is "tevreden over het resultaat".
Oud 6 december 2011, 20:00   #4359
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, wat de rechtbank zei kan je daar (nog niet) vinden.
Wacht : dus uw AFF site publiceert de brave zinnetjes waar de schavuit NIET voor veroordeeld werd, maar laat de echte stoute woordjes weg?
Foei! foei! foei!
Wat staat er nu weer op de site van de Yussef? (ge zijt weer niet gaan kijken hé deugenieteke, oftewel kan je niet zo goed lezen, wacht effekes, ik doe het voor jou nog eens - het stond nochtans nog netjes bovenaan):

De rechtbank stelde vast dat de uitspraken een inbreuk vormen op de Antiracismewet, en meerbepaald aanzetten tot haat of geweld tegen een groep of gemeenschap of leden ervan wegens een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst of de nationale of etnische afstamming. De man werd veroordeeld tot een geldboete, 5 jaar ontzetting uit openbare functies en een gevangenisstraf van 3 maanden met uitstel
ik heb kleurkes gebruikt, is dat gemakkelijker? vind je het mooie kleurtjes zo?

allez en nu je huiswerk maken:
vraag 1 : wat zei de rechtbank?
vraag 2 : wat zei de stouterik?
vraag 3 : waarom mocht de stouterik het niet zeggen?
vraag 4 : welke dingen mag je wèl zeggen als het in een heilig boekske staat?

en dan: oogjes dicht en snaveltjes toe !

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 6 december 2011 om 20:04.
Oud 6 december 2011, 20:16   #4360
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Dat centrum heeft geen enkele morele legitimiteit.
Er wordt lukraak veroordeeld om een politieke agenda te dienen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be