Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2011, 20:22   #4361
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
nee, die statistieken daarvan heb je al tien keer de verwijzing gekregen. Wat de rechtbank zei kan je vinden op www.diversiteit.be en in een van mijn vorige posten.
Het ging hem trouwens over de uitdrukking:

hij heeft zelfs niet gespecifieerd dat het over Oslo ging. Ik gaf maar een voorbeeld.
Als populistische uitspraak kan dit tellen...
Wat een gezever van die gast. Dat geloof je zelf toch niet.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 20:24   #4362
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik vooral belangrijk vind is dit: als de rechtbank het zinnetje “(…) In onze straten worden meisjes door vreemdelingenbendes verkracht en geschoffeerd. (…)” aanziet als aanzetten tot haat (raar genoeg is het verkrachten van onze meisjes géén aanzet tot het een of ander, die vuile westerse hoeren hebben er gewoon zelf om gevraagd zeker?) wat wordt dan verstaan onder het "aanzetten tot haat" zoals in: "hak allemaal hun koppen af"
Jij doet precies of elke vreemdeling wil een "autochtoon" meisje verkrachten.
Het spijt me schat, maar de meerderheid komt al aan z'n trekken bij een importbruidje.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 21:00   #4363
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, dit is een leugen.

Neen, wat de rechtbank zei kan je daar (nog niet) vinden.

Waaruit moet dit blijken?
Tijdens het congres, dat doorging op 10 oktober 2009, deed de man onder meer volgende uitspraken:
“ … meisjes worden door vreemdelingenbendes verkracht en geschoffeerd” en “… onze arbeiders, jong en oud worden geminacht en vernederd. Door vreemde elites worden ze in het gezicht gespuwd. Wie krijgt de jobs, kameraden? Wie krijgt het geld? Wie krijgt er sociale woningen? Wie krijgt sociale hulp? Wie wordt er in dit land royaal bedeeld en behandeld? De immigrant, de illegaal…”
http://www.diversiteit.be/index.php?...il&artikel=630
Volgens de rechtbank is het vonnis uitgebreid gemotiveerd, maar bij de bekendmaking van de strafmaat werd die motivatie niet voorgelezen. Gezien de werklast van de rechtbank is dat te begrijpen, maar het is een aanfluiting van de openbaarheid van de rechtspraak. Niet enkel Eddy Hermy maar elkeen heeft het recht om te weten welke uitspraken in welke context als strafbaar beoordeeld worden.
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...r-racisme.html

Ik weet wel dat jij er steeds van alles bij sleurt dat er niets mee te maken heeft.
Citaat:
Wacht : dus uw AFF site publiceert de brave zinnetjes waar de schavuit NIET voor veroordeeld werd, maar laat de echte stoute woordjes weg?
Ja, wacht.
Zowel CGKR als AFF geven meerdere uitspraken en jij pikt er 1 uit en beweert dan dat mijnheer Hermy vanwege die ene uitspraak veroordeeld werd.

Klasseren we dat onder halve waarheid of onder hele leugen?
Volgens de rechtbank is het vonnis uitgebreid gemotiveerd, maar bij de bekendmaking van de strafmaat werd die motivatie niet voorgelezen. Gezien de werklast van de rechtbank is dat te begrijpen, maar het is een aanfluiting van de openbaarheid van de rechtspraak. Niet enkel Eddy Hermy maar elkeen heeft het recht om te weten welke uitspraken in welke context als strafbaar beoordeeld worden.
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...r-racisme.html

Ik citeerde dit al, maar jij begrijpt dit niet van de eerste keer.
Misschien bij de tweede keer.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 21:02   #4364
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Dat centrum heeft geen enkele morele legitimiteit.
Er wordt lukraak veroordeeld om een politieke agenda te dienen.
Het CGKR veroordeelt niet, dat doet de rechter.

Laatst gewijzigd door artisjok : 6 december 2011 om 21:03.
Oud 6 december 2011, 21:02   #4365
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Het spijt me schat, maar de meerderheid komt al aan z'n trekken bij een importbruidje.
Dat heeft dan ook weinig te maken met 'aan uw trekken komen'..

Eerder met een machocultuur en religieuze middeleeuwse zedenvoorschriften..waardoor westerse hoeren mogen/moeten geschoffeerd en zelfs 'verkracht' worden, verkrachtingen zijn al eeuwen lang een vorm van vernedering in conflicten..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 21:03   #4366
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het CGKR veroordeeld niet, dat doet de rechter.
slap excuus om de 'politiek gekleurde selecties' van haar aanklachten te verdoezelen...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 21:09   #4367
artisjok
Banneling

Standaard

Tijdens het congres, dat doorging op 10 oktober 2009, deed de man onder meer volgende uitspraken:
“ … meisjes worden door vreemdelingenbendes verkracht en geschoffeerd” en “… onze arbeiders, jong en oud worden geminacht en vernederd. Door vreemde elites worden ze in het gezicht gespuwd. Wie krijgt de jobs, kameraden? Wie krijgt het geld? Wie krijgt er sociale woningen? Wie krijgt sociale hulp? Wie wordt er in dit land royaal bedeeld en behandeld? De immigrant, de illegaal…”

De rechtbank stelde vast dat de uitspraken een inbreuk vormen op de Antiracismewet, en meerbepaald aanzetten tot haat of geweld tegen een groep of gemeenschap of leden ervan wegens een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst of de nationale of etnische afstamming. De man werd veroordeeld tot een geldboete, 5 jaar ontzetting uit openbare functies en een gevangenisstraf van 3 maanden met uitstel.

Het Centrum reageert tevreden op deze uitspraak. “ In een democratie moet iedereen zich kritisch kunnen uitlaten, maar zogeheten vreemdelingen systematisch en op willekeurige wijze afschilderen als criminelen is een brug te ver ”, zegt Jozef De Witte, directeur van het Centrum.

Ik denk dat de moderatie dit eens serieus moet bekijken op dit forum.
Ik ben er me van bewust dat dit dan alle hens aan dek vergt.
Maar het is toch duidelijk dat er hier enkele forummers ook dit discours volgen.
Oud 6 december 2011, 21:21   #4368
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar het is toch duidelijk dat er hier enkele forummers ook dit discours volgen.
Ja, dat gaat veel wetenschappelijk onderzoek vergen. Maar het zal wel goed zijn voor de statistiekjes.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 21:38   #4369
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, wacht.
Zowel CGKR als AFF geven meerdere uitspraken en jij pikt er 1 uit en beweert dan dat mijnheer Hermy vanwege die ene uitspraak veroordeeld werd.
waar zeg ik dat het enkel om die ene uitspraak gaat? Ik nam die uitspraak als leidraad, want we moeten toch ondertussen oppassen wat we zeggen hé? Mag hetgeen die gast zei nu gezegd worden of niet?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 21:39   #4370
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
waar staat dat? Ik citeer gewoon de gewraakte tekst die niet mag gezegd worden blijkbaar.
Wat hebben importbruiden hiermee te maken?
Oud 6 december 2011, 21:42   #4371
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
waar zeg ik dat het enkel om die ene uitspraak gaat?
Hier
http://forum.politics.be/showthread....69#post5847569
en hier
http://forum.politics.be/showthread....22#post5847722
Oud 6 december 2011, 21:49   #4372
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

oei! je weet niet wat "voorbeeld" betekent? gebruiken ze dat niet in Tutterewuttere?
1.voorbeeld
Uitspraak: 'vorbelt het -woord voorbeelden Zelfst. Naamw. 1 exemplaar dat iets duidelijk maakt of karakteristiek exemplaar `bijvoorbeeld` `De voorbeelden in het boek zijn goed gekozen.` `schoolvoorbeeld` 2 iets dat je namaakt of iemand die je nadoet &n...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/voorbeeld
en nu niet meer vergeten hoor!
Oud 6 december 2011, 21:51   #4373
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
oei! je weet niet wat "voorbeeld" betekent? gebruiken ze dat niet in Tutterewuttere?
1.voorbeeld
Uitspraak: 'vorbelt het -woord voorbeelden Zelfst. Naamw. 1 exemplaar dat iets duidelijk maakt of karakteristiek exemplaar `bijvoorbeeld` `De voorbeelden in het boek zijn goed gekozen.` `schoolvoorbeeld` 2 iets dat je namaakt of iemand die je nadoet &n...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/voorbeeld
en nu niet meer vergeten hoor!
Het gaat niet over dat voorbeeld.
Oud 6 december 2011, 21:54   #4374
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het CGKR veroordeelt niet, dat doet de rechter.
Er wordt lukraak geburgerlijkepartijsteld.
Wat even onfris is natuurlijk.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 21:54   #4375
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waar zeg ik dat het enkel om die ene uitspraak gaat? Ik nam die uitspraak als leidraad, want we moeten toch ondertussen oppassen wat we zeggen hé? Mag hetgeen die gast zei nu gezegd worden of niet?
De rechter heeft geoordeeld dat het gaat om haat zaaien.
Wat wilt ge nog meer weten?
Oud 6 december 2011, 22:04   #4376
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[indent]

En wat met de forumleden die de koran volgen?

“Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.” (soera 9:5).

Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.” (soera 4:89).

En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt.” (soera 8:39).
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 22:05   #4377
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

De rechtbank stelde vast dat de uitspraken een inbreuk vormen op de Antiracismewet, en meerbepaald aanzetten tot haat of geweld tegen een groep of gemeenschap of leden ervan wegens een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst of de nationale of etnische afstamming. De man werd veroordeeld tot een geldboete, 5 jaar ontzetting uit openbare functies en een gevangenisstraf van 3 maanden met uitstel.

Het Centrum reageert tevreden op deze uitspraak. “ In een democratie moet iedereen zich kritisch kunnen uitlaten, maar zogeheten vreemdelingen systematisch en op willekeurige wijze afschilderen als criminelen is een brug te ver ”, zegt Jozef De Witte, directeur van het Centrum.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En wat met de forumleden die de koran volgen?
Voor hen geldt dat evengoed.
Oud 6 december 2011, 22:11   #4378
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor hen geldt dat evengoed.
Nochtans heb ik jou niet echt veel kritiek zien geven op dat tot geweld en moord oproepende boek.
Ook het hypocriet spionnencentrum schijnt geen probleem te hebben met dat boek dat Wilders terecht vergeleek met dat ander boek.

In een andere draad staat trouwens nog een leuke post te wachten op jou.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=455

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 december 2011 om 22:15.
Oud 6 december 2011, 22:14   #4379
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Nochtans heb ik jou niet echt veel kritiek zien geven op dat tot geweld en moord oproepende boek.
Ook het hypocriet spionnencentrum schijnt geen probleem te hebben met dat boek dat Wilders terecht vergeleek met dat ander boek.
We hebben het te druk met vegen voor eigen deur om ergens anders mensen de les te spellen.
Oud 6 december 2011, 22:19   #4380
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
We hebben het te druk met vegen voor eigen deur om ergens anders mensen de les te spellen.
Ergens anders?
Dat boek en ook dat ander boek waar men oproept homo's van de hoogste torens te gooien, liefst nog met het hoofd naar beneden, is hier ook verkrijgbaar hoor.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be