Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2017, 16:18   #421
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het volstaat normaal gezien om naar het programma van de zalen te kijken en dan zie je daar VO (version originale) of VF (version française) achter staan.
Veel mensen vinden ondertiteling niks. Ze vragen zich af of je nugelijkertijd een film kan bekijken terwijl je moet lezen. Ik kan dat wel begrijpen en ze hebben niet helemaal ongelijk.
Anderzijds vind ik dat als ik naar een film ik naast het acteertalent van de acteur ook wil kunnen genieten van zijn/haar stem. Tom Hanks die Italiaans praat (niet hij )...het blijft toch iets lachwekkend.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 december 2017 om 16:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 16:29   #422
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Allee gij Ook de Duitsers dubben....zelfs de Italianen en al zeker de Chinezen (weet ik maar al te goed)en omzeggens alle anderen....Zeg nu voor 1 keer eens iets zinnigs in de zin van ; de enige die niet dubben en ondertitels gebruiken zijn de Nederlandstaligen.

Hier om eens te lachen met uw onzin

https://www.youtube.com/watch?v=ihNzMNRdYiI
https://www.youtube.com/watch?v=ULUNpmUgrE8

En once upon a time in the west in het Italiaans

https://www.youtube.com/watch?v=BqvnlQxuCwM

The wolf off wallstreet Leonardo di caprio spreekt Thais

https://www.youtube.com/watch?v=ZfvPP9AVTFA
Om uw grote gelijk te bewijzen komt u af met enkele stokoude films en met een recente film... in het Thais...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 16:33   #423
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Om uw grote gelijk te bewijzen komt u af met enkele stokoude films en met een recente film... in het Thais...
Ben jij nu echt serieus

Hier uw recente film

https://www.youtube.com/watch?v=u4WvsEabaV0

Ik wacht op uw bewijs dat het enkel de Franstaligen zijn die dubben.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 december 2017 om 16:34.
Oud 31 december 2017, 16:38   #424
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu al dronken ?
Het kan gebeuren wanneer je de hapjes moet maken en nog snel even een pintje gaat drinken.
Oud 31 december 2017, 16:40   #425
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben jij nu echt serieus

Hier uw recente film

In België zijn het uitsluitend Franstaligen die dat doen jawel. In Vlaanderen doen ze het enkel bij kinderfilms.
Oud 31 december 2017, 16:52   #426
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In België zijn het uitsluitend Franstaligen die dat doen jawel. In Vlaanderen doen ze het enkel bij kinderfilms.
Als de Nederlandstaligen het niet doen in België blijven er alleen de Franstaligen over dat klopt. Ook de Duitstaligen kunnen een gedubde versie bekijken gezien Duitsers ook dubben.

Maar waarom draait U rond de pot ? Zeg gewoon dat U niet wist dat zowat iedereen behalve Nederlandstaligen dubben ?

Ik zal U daarom niet minder graag zien
Oud 31 december 2017, 16:54   #427
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de Nederlandstaligen het niet doen in België blijven er alleen de Franstaligen over dat klopt. Ook de Duitstaligen kunnen een gedubde versie bekijken gezien Duitsers ook dubben.

Maar waarom draait U rond de pot ? Zeg gewoon dat U niet wist dat zowat iedereen behalve Nederlandstaligen dubben ?

Ik zal U daarom niet minder graag zien
En had u niet door dat dit een topic is in de rubriek "binnenland" die geheel toevallig over de stad Bruxelles ging mijnheer vanhove?
Oud 31 december 2017, 17:07   #428
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En had u niet door dat dit een topic is in de rubriek "binnenland" die geheel toevallig over de stad Bruxelles ging mijnheer vanhove?
U zei dat dubben uitsluitend gebeurd in Francofone middens. En dit enkel en alleen om zich op te dringen.Dat klopt helemaal niet. Ongeveer alle middens dubben. Ook de Fransen zowel die die in Brussel wonen als die die in Canada Frankrijk of waar dan ook wonen.

Franse dubben nu éénmaal niet Franse films net zoals de meeste andere taalgroepen

Dus heeft dit niks te zien met zich willen op te dringen. Want dan willen de Thais de Duitsers en al de rest zich ook opdringen.
Trouwens in de stad Bruxelles wonen alles behalve alleen Franstaligen.Niet Franse films worden niet enkel gedubt voor de Brusselse markt

Dan had U zich maar anders en beter moet uitdrukken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 december 2017 om 17:29.
Oud 31 december 2017, 17:12   #429
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Dat dubben is belachelijk. Ooit al eens Starsky and Hutch in het Frans gezien?
Niet om aan te horen.
Oud 31 december 2017, 17:14   #430
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Dat dubben is belachelijk. Ooit al eens Starsky and Hutch in het Frans gezien?
Niet om aan te horen.
Ja ik vind dat ook. Maar andere taalgroepen begrijpen dan weer niet hoe wij naar een film kunnen kijken terwijl we ondertussen moeten lezen.
Misschien klopt het wel dat we daardoor wat beelden missen. Alhoewel ik denk dat het een gewenning is ...ook wanneer Starsky Frans of Italiaans spreekt
Vergeet niet dat veel mensen onvoldoende Engels begrijpen om een film te kunnen volgen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 december 2017 om 17:30.
Oud 31 december 2017, 17:33   #431
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ook dit is Brussel

https://www.demorgen.be/plus/georges...komt-b267984d/
Oud 31 december 2017, 17:46   #432
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik kies een filmzaal met ondertiteling omdat als ik een film met pakweg Brad Pitt zie, wil ik de stem van Brad Pitt horen en niet van een gedubde stem. Zo simpel is het. Het kan mij helemaal niet te schelen te weten welke huidskleuren of welke nationaliteiten in de zaal zijn.
U hebt een bekrompene visie op de Franstaligen en de andere gemeenschappen, ik niet.
Oh maar het zijn de franstalige Brusselaars zelf die dat vertellen hoor... Ik zit er voor niets tussen... en ze grommelden ook over de last in andere filmzalen...
De Vlamingen hebben al altijd ervoor gekozen om de echte stemmen en niet de gedubbelde te horen...
Maar voor de meeste nieuwe Belgen blijkt dat lezen van de ondertiteling te moeilijk te zijn en dus laten ze de mensen in die zalen gerust ipv hun kabaal te verkopen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 17:50   #433
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Je accepteert zelfs geen Franstaligen maar je gaat er wel tussen wonen. je hebt er zelfs vele vrienden zeg je. Weten die 'zogenaamde' vrienden hoe je hier op hun kop zit te kakken ?
Ik kak op de kop van de grote francofonie en zijn valse waarden die het leven in wat een paradijs op aarde had kunnen zijn van in den beginne totaal verkloot hebben...
Of moet het zijn dat de bevelen van in den beginne uit Parijs komen en dat de franse lummels er als kleine kinderen zijn ingetrapt???
Oud 31 december 2017, 17:54   #434
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oh maar het zijn de franstalige Brusselaars zelf die dat vertellen hoor... Ik zit er voor niets tussen... en ze grommelden ook over de last in andere filmzalen...
De Vlamingen hebben al altijd ervoor gekozen om de echte stemmen en niet de gedubbelde te horen...
Maar voor de meeste nieuwe Belgen blijkt dat lezen van de ondertiteling te moeilijk te zijn en dus laten ze de mensen in die zalen gerust ipv hun kabaal te verkopen...
Dat er al eens kabaal is door schorremorie ga ik niet tegenspreken.Het wordt wel streng aangepakt tegenwoordig. Echter is dat alleen en vooral bij een bepaald soort films. Het soort films dat mensen met een verstand ietsje groter als van een garnaal nooit of te nimmer gaan naar kijken.
Het soort films die ik bijvoorbeeld ga kijken zit de zaal meestal nog niet voor de helft gevuld. Ik heb er nog nooit iets gehoord behalve dan het voortdurend knabbelen op hun chips en andere vuiligheid. Dat mochten ze in de eerste plaats verbieden.
Oud 31 december 2017, 17:55   #435
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik kies een filmzaal met ondertiteling omdat als ik een film met pakweg Brad Pitt zie, wil ik de stem van Brad Pitt horen en niet van een gedubde stem. Zo simpel is het. Het kan mij helemaal niet te schelen te weten welke huidskleuren of welke nationaliteiten in de zaal zijn.
U hebt een bekrompene visie op de Franstaligen en de andere gemeenschappen, ik niet.
Zolang de andere mensen in de zaal u rustig van uwe film laten genieten doet het er ook totaal niets toe van welke kleur en/of origine ze zijn...
Maar ja alle nieuwkomers houden daar geen rekening mee en er wordt hen toch verteld dat het aan ons is om ons aan te passen aan hen... Zodus waarom zouden ze hun gewoontens dan veranderen???
Zij amuseren zich kostelijk op hun manier...
Oud 31 december 2017, 17:56   #436
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik kak op de kop van de grote francofonie en zijn valse waarden die het leven in wat een paradijs op aarde had kunnen zijn van in den beginne totaal verkloot hebben...
Of moet het zijn dat de bevelen van in den beginne uit Parijs komen en dat de franse lummels er als kleine kinderen zijn ingetrapt???
Het is tijd voor jou om mosselen te gaan koken.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 18:00   #437
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het volstaat normaal gezien om naar het programma van de zalen te kijken en dan zie je daar VO (version originale) of VF (version française) achter staan.
Ik vergeet nooit dat ik meer dan dertig jaar geleden dolblij was toen ik op vacantie aan zee was en ze de film 'the sound of music' op het strand in een gesloten tent zouden uitzenden...

Wat was mijn verontwaardiging toen ik tot de ontdekking kwam dat ze daar een gedubte franstalige versie (the sound of music) de kijkers aanboden...

Hewel ik ben het afgetrapt...

En de verwondering van de uitbaters dat wij het opstapten... Ze begrepen totaal niet dat wij, Vlamingen verontwaardig waren omdat wij daar in Vlaanderen naar gedubte teksten moesten zitten te luisteren...
Oud 31 december 2017, 18:06   #438
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben jij nu echt serieus

Hier uw recente film

Kijk naar de franstalige TV en ook daar zijn de meeste, om niet te zeggen alle films gedubt... Oke met de verdere ontwikkeling van de TV's is het nu over het algemeen mogelijk om voor de originele versie te kiezen, maar als je niets vraagt krijg je de gedubte versie...

Maar het gaat er niet om of alleen de franstaligen de films wel of niet dubben... Ze deden het in Bruxelles inderdaad meestal en de franstaligen gingen meestal naar de gedubte versies... maar nu met het vreemdelingenprobleem hebben ze de rijkdom van de originele versies, via een omweg, terug ingezien...
Oud 31 december 2017, 18:10   #439
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk naar de franstalige TV en ook daar zijn de meeste, om niet te zeggen alle films gedubt... Oke met de verdere ontwikkeling van de TV's is het nu over het algemeen mogelijk om voor de originele versie te kiezen, maar als je niets vraagt krijg je de gedubte versie...

Maar het gaat er niet om of alleen de franstaligen de films wel of niet dubben... Ze deden het in Bruxelles inderdaad meestal en de franstaligen gingen meestal naar de gedubte versies... maar nu met het vreemdelingenprobleem hebben ze de rijkdom van de originele versies, via een omweg, terug ingezien...
Films dubben deden ze niet in of voor Brussel. Dat werd gedaan voor alle Franstaligen in de wereld. Ook in Frankrijk zijn Engelse films gedubd. Ook voor omzeggens alle andere taalgroepen ter wereld worden de films in hun taal gedubd. Ik denk dat de talengroepen die het moeten doen met ondertiteling een minderheid zijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 december 2017 om 18:11.
Oud 31 december 2017, 18:13   #440
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg maar een bekrompen visie op zowat alles in het leven. Ik zou eerlijk gezegd zo niet gaarne leven.
Mijn zoektocht in het leven is de waarheid. Ik hou er totaal niet van om mij te laten belazeren...
Het is niet mijn fout dat ik ingezien heb dat het Belgische probleem voor meer dan 90% het probleem van de francofonie is...

En voor België en de Belgen zou het inderdaad heel wat gelukkiger zijn indien dat opgezwets francofoon probleem niet bestond en nooit bestaan had.

Maar als u meent dat ik daardoor persoonlijk ongelukkiger ben en minder goed leef met mijn omgeving...
Ik heb er een hels genoegen in om hier die grote dikke franstalige nekken bij hun nekvel te grijpen en ze te verplichten naar hun eigen gezicht in de spiegel te kijken...
Het is niet mijn fout dat ze er belabberd vanaf komen...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be