![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds vind ik dat als ik naar een film ik naast het acteertalent van de acteur ook wil kunnen genieten van zijn/haar stem. Tom Hanks die Italiaans praat (niet hij )...het blijft toch iets lachwekkend. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 december 2017 om 16:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier uw recente film https://www.youtube.com/watch?v=u4WvsEabaV0 Ik wacht op uw bewijs dat het enkel de Franstaligen zijn die dubben. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 december 2017 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Europees Commissaris
|
![]() Het kan gebeuren wanneer je de hapjes moet maken en nog snel even een pintje gaat drinken.
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom draait U rond de pot ? Zeg gewoon dat U niet wist dat zowat iedereen behalve Nederlandstaligen dubben ? Ik zal U daarom niet minder graag zien ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Franse dubben nu éénmaal niet Franse films net zoals de meeste andere taalgroepen Dus heeft dit niks te zien met zich willen op te dringen. Want dan willen de Thais de Duitsers en al de rest zich ook opdringen. Trouwens in de stad Bruxelles wonen alles behalve alleen Franstaligen.Niet Franse films worden niet enkel gedubt voor de Brusselse markt Dan had U zich maar anders en beter moet uitdrukken. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 december 2017 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat dubben is belachelijk. Ooit al eens Starsky and Hutch in het Frans gezien?
Niet om aan te horen.
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien klopt het wel dat we daardoor wat beelden missen. Alhoewel ik denk dat het een gewenning is ...ook wanneer Starsky Frans of Italiaans spreekt ![]() Vergeet niet dat veel mensen onvoldoende Engels begrijpen om een film te kunnen volgen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 december 2017 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Vlamingen hebben al altijd ervoor gekozen om de echte stemmen en niet de gedubbelde te horen... Maar voor de meeste nieuwe Belgen blijkt dat lezen van de ondertiteling te moeilijk te zijn en dus laten ze de mensen in die zalen gerust ipv hun kabaal te verkopen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of moet het zijn dat de bevelen van in den beginne uit Parijs komen en dat de franse lummels er als kleine kinderen zijn ingetrapt??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het soort films die ik bijvoorbeeld ga kijken zit de zaal meestal nog niet voor de helft gevuld. Ik heb er nog nooit iets gehoord behalve dan het voortdurend knabbelen op hun chips en andere vuiligheid. Dat mochten ze in de eerste plaats verbieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja alle nieuwkomers houden daar geen rekening mee en er wordt hen toch verteld dat het aan ons is om ons aan te passen aan hen... Zodus waarom zouden ze hun gewoontens dan veranderen??? Zij amuseren zich kostelijk op hun manier... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat was mijn verontwaardiging toen ik tot de ontdekking kwam dat ze daar een gedubte franstalige versie (the sound of music) de kijkers aanboden... Hewel ik ben het afgetrapt... En de verwondering van de uitbaters dat wij het opstapten... Ze begrepen totaal niet dat wij, Vlamingen verontwaardig waren omdat wij daar in Vlaanderen naar gedubte teksten moesten zitten te luisteren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het gaat er niet om of alleen de franstaligen de films wel of niet dubben... Ze deden het in Bruxelles inderdaad meestal en de franstaligen gingen meestal naar de gedubte versies... maar nu met het vreemdelingenprobleem hebben ze de rijkdom van de originele versies, via een omweg, terug ingezien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 december 2017 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet mijn fout dat ik ingezien heb dat het Belgische probleem voor meer dan 90% het probleem van de francofonie is... En voor België en de Belgen zou het inderdaad heel wat gelukkiger zijn indien dat opgezwets francofoon probleem niet bestond en nooit bestaan had. Maar als u meent dat ik daardoor persoonlijk ongelukkiger ben en minder goed leef met mijn omgeving... Ik heb er een hels genoegen in om hier die grote dikke franstalige nekken bij hun nekvel te grijpen en ze te verplichten naar hun eigen gezicht in de spiegel te kijken... Het is niet mijn fout dat ze er belabberd vanaf komen... |
|
![]() |
![]() |