![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Negers die worden voorgesteld als oerdom of kannibaal. Geldt ook voor Arabieren, zeer agressief, kromzwaard in de hand, niet vies van slavenhandel. Maar het waren andere tijden toen, dit moet in een historische context bekeken worden. Trouwens, zo beledigend zijn die dingen niet. Er zijn veel ergere dingen in de wereld, dat men die boekjes gewoon met rust laat. Anders kan men zo goed alles van voor 1970 serieus gaan censureren. Ze zullen werk hebben. Absurd gewoon, waar zijn we in godsnaam mee bezig? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gisteren een foto gezien in het Laatste Nieuws van die student... ziet er minstens 30 uit. Een late roeping ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rosemary, England "Absolutely disgraceful, we English are now 2nd class citizens in our own country." dit commentaar zegt mij iets ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U hebt gelijk. Als we daarmee moeten beginnen. Niet censureren dus. Blijft nochtans het feit dat jonge kinderen, die het nu lezen, wél een specifiek en minder gunstig beeld krijgen van de 'negertjes' en de Congolezen in het algemeen. Dat kunnen we niet ontkennen. Meer nog, in feite geven we door zulke strips een stereotypisch negatief beeld van de zwarte mee aan onze kinderen. Laatst gewijzigd door system : 10 augustus 2007 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://blog4.manuelmartin.com/index....di-8-aout-2007
![]() |
![]() |
#426 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het vrije woord kan niet worden verbeterd.
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#428 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch kan ik me indenken dat mensen met een zwarte huidskleur niet gelukkig zijn met zo'n strip. Laatst gewijzigd door system : 10 augustus 2007 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#431 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat geeft een juist beeld aan de kinderen, een "zwarte" collega van 38 jaar ...
![]() |
#432 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik nog in Limburg woonde heb ik eens een nogal....ahum....vreemde ervaring gehad met een wat oude zwarte 'student' die het blaadje kwam slijten van een organisatie waarvan ik de naam vergat. Het blaadje was gratis maar hij liet toch verstaan dat ik zedelijk verplicht was om de arme student die hij was te betalen voor zijn 'sociaal werk'. (het was een organisatie die zich tot doel stelde goede relaties te bewerkstellingen tussen zwarte studenten en de plaatselijke bevolking) Ik aanvaardde dus zijn blaadje en gaf hem de 50 frank die hij vroeg.... waarna hij me gelijk een huwelijksaanzoek deed. Ons vriendelijke gesprek was daardoor meteen afgelopen natuurlijk, maar onze 'student' gaf niet op want toen ik een half uur later naar de supermarkt vertrok klampte hij mij op straat opnieuw aan.
Ik heb toen op het internet gezocht naar de organisatie die op het blaadje vermeld stond. Ze bestond idd maar er was nooit iemand bereikbaar op het vermelde 02 telefoon. In Brussel dus.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 augustus 2007 om 09:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
LOL!
![]() |
![]() |
#435 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een voorbeeld: jarenlang en systematisch een bepaalde bevolkingsgroep stigmatiseren en zonder nuance gelijkstellen met criminaliteit, met als gevolg deze groep mensen nauwelijks of met moeite nog aan de bak komt en door die systematische en georganiseerde laster uiteraard schade heeft geleden (en nog lijdt... werkloosheid enz.) moet aangepakt kunnen worden. Ik verbaas mij nog steeds dat na de uitspraak tegen de 3 vzw's van het VB, vreemdelingenorganisaties geen schadeclaim hebben ingediend toen het kon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is dan ook nooit één vreemdeling of vreemdelingenorganisatie geweest die ooit enige hinder van dat vermeend racisme of die vermeende stigmatisering ondervonden heeft. De proces tegen het VB was dan ook één en al een politiek proces. In ruil voor subsidies (voor minder deden ze het zelf niet, er was dan ook helemaal de behoefte niet) liet de interculturele organisatie (lees : mono-islamitische organisatie) Kifkif wat kreetjes in de media, uiteraard nadat de Spa eerst het scenario uitgetekend had. Verder is het voor de nuchtere burger duidelijk dat de betrokken bevolkingsgroep in de maatschappij niet aan de bak komt omwille van : - haar integratie-onwil, die van generatie op generatie wordt doorgegeven. (Dat u geen problemen heeft met het eigen moslim volk eerst principe, verbaast me niet) - haar oververtegenwoordiging in de criminaliteit (gevangenisstatistieken liegen niet). - onvoldoenden of helemaal geen kwalificaties, belabberde scholingsgraad, etc. Laat dat links emo-gewauwel maar achterwege. Geen redelijk mens laat zich daar nog aan vangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verhaal lijkt mij een beetje raar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België zijn er amper doden gevallen, op een paar uitzonderingen na...
|
![]() |
![]() |